Slijmerige snot ontlasting door bambix/verkoudheid

goede avond
nou het gaat weer lekker met de kleine rico.
hij is op en top vrolijk dat wel maar heeft vanaf vanmiddag tot wat later op de avond vandaag amper geslapen.
rede; constant een poepluier.
het stinkt zuur en naar vis (haha ja die laatste snap ik nog wel hoor)
en het ziet eruit als slijm/snot.
hij is dan wel echt erg verkouden maar hij had het dan sinds gisteren wel alleen wordt steeds erger… en toen vroeg iemand vandaag aan mij of ik bambix gaf. ik zei ja sinds een paar dagen, en toen zei ze dus dat dat bij haar kindje kwam van de bambix vanwege gluten allergie? ik zei toen van : nouja hij is ook wel erg verkouden dus het komt er letterlijk van boven en onder uit.

ik heb hem net in een uur tijd 3x moeten verschonen, en vandaag HAD hij al 6 poepluiers gehad buiten die 3 x van net.
bij de laatste luier leken er witte draadjes doorheen te zitten.

kan dat ook komen door tandjes? het zijn trouwens ook spuitluiers want het zit weer tot zn rug toe vol

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan had dat ook toen ze zo ontzetten verkouden was. Echt ze scheet letterlijk snot en wat ik ook probeerde ik kreeg het niet dikker. Ik zat op een gegeven moment op 10 luiers op een dag. Maar ja het was echt wachten tot het over zou gaan. Ik hoop ook dat de verkoudheid die pappa en mamma nu hebben haar bespaard blijft.

Groetjes,

Michèle

pfoe ja 10 luiers is veel maar hier zijn het er zeker 15, ik heb m net weer in anderhalf uur tijd 4x moeten verschonen. alles wat er ingaat lijkt er meteen onder weer uit te gaan, het is echt natte nat nu gewoon diaree met snot. en het stinkt naar vis haha had ik m dat nou NIET gegeven.
kunnen ze zo niet uitdrogen michele? als hij ZOVEEL moet elke keer?
en hoelang moet ik dit dan afzien want ik meende dat als diaree langer aanhield dan 4 dagen? of is dat voor een volwassene?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090318/rn9u.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WenKp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 22 Mar 2009 10:32:54

Tandjespoep zou ik zo zeggen! En combinatie met de Bambix die de darmen beter stimuleert dan Nutrix.

Groetekes, Sje

ja ik dacht ook wel…maar hij huilt verder helemaal niet ofzo. en tandjes krijgen moet toch zeer doen?
wel ontzettend kaa uu tee ivm die billetjes want zn infectie was eindelijk weg en nu is het weer KNAL rood overal pfff
vandaag inmiddels vanaf 7 uur alweer 5 snotluiers gehad.
maar ook wat hij eet / drinkt gaat er weer binnen een paar minuten net zo hard uit hoor!
kan hij nu niet uitdrogen moet ik niet extra vocht geven ofzo? en wat ik al eerder vroeg; hoelang mag diaree aanhouden bij kleine baby’s?

Schijnt ook dat ze door de verkoudheid hun snot inslikken en dat moet er natuurlijk ook weer uit…
Misschien een combinatie van.

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl

ik ga morgen even langs de ha want het gesnotter en gedoe is al een paar dagen geleden begonnen en hij blijft diaree houden.
even met ziekenhuis gebeld en ze zeiden dat bij een kind onder de 2 jaar overlegd moet worden door een arts als ze diaree langer dan een dag hebben. en gezien moeten worden als het langer dan 2 dagen aanhoudt.
dit is nu de 3e dag en geef nu extra vocht bij. morgen meteen bellen want het wordt erger en erger…
zitten nu al op 7 spuit/snot luiers

Ik zou als ik jou was ook even de boel laten nakijken. Wat lastig joh, je blijft bezig hè? Vermoeiend.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja echt het 1 na het ander. nouja misschien heeft ie weinig weerstand omdat ik niet lang borstvoeding heb gegeven ik weet het ook niet hoor.
zoiezo hebben kiss baby’s minder weerstand schijnbaar.
ik neem aan dat als dit voorbij is en het goede weerk omt eraan en hij zit wat meer aan vaster voedsel dat dat wel weer in orde komt maar hier wordt je een beetje simpel van en het arme scheetje ziet eruit alsof ie dagen niet gegeten heeft, en maar blijven lachen…oh en inmiddels al op 9 luiers. pfff

Gelukkig blijft 'ie lachen! En mama heeft inmiddels kloofjes in haar handen van die luierdoekjes of niet? En onzin: met bv had het net zo goed gekund. Ga je zelf nou geen schuldgevoel aanpraten. Of ben je stiekem ook eentje van de bv-maffia?

Groetjes!

haha nee hoor
nee maar dan krijgen ze toch wat meer mee van de moeder ofzo? zoiets zei het cb (ho sorry gevoelig punt)
ik wist wel dat ik dat niet serieus moest nemen haha.
maar ja hij is verder dus vrolijk en hupst en is druk de hele dag. nu slaapt ie weer lekker maar wordt dadelijk vast weer wakker door een poepluier.
het is nu niet echte diaree meer, het is nog wel dun, maar niet meer zo waterig als eerst. wel snotterig overigens…maarja wat doe ik eraan?
heeft ook geen koorts hooguit wat verhoging.
ik smeer dus nu luuf op zn rug en borstje ook een beetje in de hals maar niet te hoog ivm oogcontact ( je voelt het wel hoor als je het te hoog smeert)
verder neusspray en dat neuspompje.
sinds ik die uien erneer heb gezet lijkt het alleen maar erger te worden dus heb ze weggehaald

Tja, en meer kan je niet doen toch? Hooguit pcm als 'ie wel koorts krijgt, maar dat zal wel niet. Dan had 'ie dat vast al gehad. Hopelijk slaapt 'ie vannacht goed!

Groetjes!

ja opzich gaat het slapen wel goed.
dus dat is een +punt. maargoed dat is ook wel te begrijpen hij is wat suffig van dat gesnotter dus moe is ie wel
nu is het kwart over 8 en totaal al 15 luiers gehad. je snapt wel dat zn billetjes zo rood zijn alsof het verbrand is germ en nu is ie dus wel huilerig. heb m in lauw water gelegd en toen werd ie even rustig.
daarna wilde hij dus weer niet eten was vast moe van het badje en zn verkoudheid en alles erbij maakt het niet beter.
dus hij ligt iets eerder in bed dan normaal.
nouja hij heeft 5 hapjes van zn avondeten gehad en gelukkig nog wel 60 cc roosvicee opgedronken. eigelijk is dat ook het belangrijkste nu. dat hij vocht binnen krijgt.
ik laat morgen wel weten hoe het bij de HA is geweest. ik ben toch benieuwd wat ze gaat zeggen want zoveel dagen diaree en ZOVEEL poepen lijkt mij niet goed

Schattebout, als-ie nu teveel ontlasting heeft, dan ga zorg je toch dat hij dingen krijgt die stoppen? Banaan, Nutrix, groentenpotjes met rijst erin.

Niks mis mee om Bambix en Nutrix af te wisselen eventueel. Desnoods om de dag ofzo als dat beter voor zijn darmpjes is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 22 Mar 2009 20:26:56

ja doe ik ook sje,
vanochtend heeft hij fruitcoctail met banaan en appel gehad,
vanavond heeft ie veldgroenten gehad met varkensvlees en in die groenten zit mais en o.a. erwten,
dus dat stopt opzich ook wel. de dag ervoor had hij vis met rijst en rijst stopt maar vis dus weer niet maargoed dat wist ik nog niet echt
ik heb nu in de laatste voeding de helft bambix en de helft nutrix gedaan.
verder geef ik hem genoeg vocht tussendoor, maar wat ik ook doe niets helpt.

Goed bezig, mama Inge!

Groetekes, Sje

Hoi hoi,
Even iets recht zetten er worst altijd aangenomen dat banaan stoppend werkt, maar dat is niet zo kan zelfs heel laxerend werken dus kijk daar mee uit.
En Inge tandjes hoeft niet altijd zeer te doen Dylano heeft er niets van gemerkt stonden er opeens 2 in zijn mond en had alleen maar vieze luiers verder geen verschijnselen. Hoop dat dat ook zo gaat werken bij zijn volgende tanden

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

ja dat hoop ik ook voor je.
en is dat zo ja van banaan? hoe weet je dat??
want ik hoor niks anders dan dat het laxerend werkt…
ook wel meegemaakt trouwens, want toen ik eerst een aantal dagen perongeluk banaan had gegeven (niet doorgehad dat er ook banaan in zat) zat ie helemaal verstopt.
maargoed hij is dan ook verkouden dus dat hij dan snotluiers heeft oke, maar ook zoveel op een dag?
ik geef hem zo zijn laatste fles ben benieuwd hij zal daarna wel weer vol zitten
verder slaap lekker iedereen

Van de huisarts want ik dacht dat dus ook. En nee zoveel luiers op ee ndag is niet normaal ook niet als het tandjes zouden zijn. Zou het ind morgen wel ff laten nakijken.
Slaap lekker

Groetjes Michelle

Heb het nog snel ff gegoogled en daar wordt je het volgende wijzer.
Bij de een werkt het laxerend bij de ander stoppend dus das uitvogelen.

Groetjes Michelle