Slijm in de keel

Hallo allemaal,

mijn zoontje is weer verkouden. Iedere keer als hij verkouden is, heeft hij erg veel last van slijm in zijn keel. Hij moet daardoor hoesten en kokhalzen. Vaak geeft hij dan dus ook over. Het is al erg moeilijk om hem te laten eten, en dus ook erg frustrerend als alles er weer uitkomt omdat hij door die slijm moet hoesten en dan overgeven.

Weet iemand of hier wat aan te doen is? Is daar iets voor?? Word er echt niet goed van. Het is ook zo zielig, hij moet er enorm van kokhalzen en kan er zeer slecht door slapen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes…

Zet het hoofdeind van zijn bedje iets hoger. Het mag “telefoonboekdik” omhoog. Doe dit door iets stevigs onder de pootjes te leggen, NIET door iets onder het matras te leggen.

En verder, leg een opengesneden rauwe ui op een schoteltje naast zijn bedje. Dat maakt het slijm goed los.

Groetekes, Sje

Stomen kan ook goed werken. Ga bijvoorbeeld met je zoontje in de badkamer staan waarin een hete douche aanstaat of laat het bad vol lopen.

Beterschap!

groetjes Nancy

Vaak is het snot wat in de keel terecht komt en wat ze nog niet kwijt kunnen raken door te snuiten. Hier werkt bed verhogen ook goed, net als stomen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

En melkproducten iets dunner maken door bijv. iets meer water aan de voeding/melk toe te voegen. Hierdoor heb je iets minder kans op slijmvorming. Hier hielp dat in ieder geval. Ook gaven wij tijmsiroop (hoestdrankje) voor baby’s als hij erg veel moest hoesten.

Zielig is het he, als ze zo veel hoesten enzo. Het lijkt of je zo weinig voor ze kunt doen he.

Succes!

Iedereen weer bedankt voor de tips!

Ik heb gisteren een ui gesneden (wat een stank!) en zijn bedje omhoog gezet enz. maar t leek wel of t erger werd!!Gek he?! We hebben in ieder geval heeeeel weinig geslapen, heb hem uiteindelijk toch naast me genomen, maar t schoot niet op. Ik geloof, dat hij om 5 uur echt in slaap viel tot 8 uur zonder te hoesten…Oh oh oh!!

Ze hebben hier in Egypte een soort paracetamol voor hoesten, kennen we niet in NL, t heet “coughsed paracetamol”, dat heb ik 'm net gegeven(zetpil), hij hoest nu nog wel een beetje, maar hoop dat t minder wordt.

SugarS, t eten is nog altijd een regelrechte ramp!!Vorige maand was hij dus afgevallen, ik weet niet of je dat toen ook hebt meegekregen, maar hij woog maar 7700. Hij is nu bijna 10 maanden en woog een aantal dagen geleden 7900(hmmm, maar 200 gram aangekomen, maar ja…)Hij haat eten!!!Ik geef nu helemaal geen stukjes, ja alleen een stukje appel of koekje om op te knabbelen, maar niet in zijn eten(t is nl. nog zo moeilijk om hem te laten eten), t laatste wat we willen is dat hij weer afvalt!!! Brood heb ik helemaal niet meer gegeven, hij doet zijn mond gewoon niet open, word er helemaal gek van.
Dus hier helaas niks verandert!
Over 2 weken gaan we naar NL, dan ga ik meteen naar CB en misschien een logopedist, want dit is echt niet normaal meer!

Ik hou je nog wel op de hoogte te zijner tijd!

Groetjes iedereen…

Hoi Shushu, in nederland heb je wel zetpillen voor hoest hoor, ze heten balsoclase. Ken het nl van mijn dochter, die had ook dat ze moest spugen als ze aan het hoesten bleef. Erg vervelend maar kan je geen tips geven, behalve dat het eruit moet. Vaak als luna het eruit gespogen had ging het wel weer. Mischien kan het zo zijn dat die ui juist prikkeld, dat is het eerste wat in mijn op kwam. Sterkte

Gr Patries

Oh, dat wist ik niet! Ik heb t nl. eerst op internet opgezocht voordat ik t gaf en kwam nergens coughsed paracetamol tegen, alleen hier. Dus in de eerste instantie gaf ik t niet, maar toen kreeg hij er weer last van en dus heb ik t maar de dokter heel duidelijk gevraagd, of t echt geen kwaad kon, ze zei, dat t echt wel ok was, dus toch maar!

Ik heb net ook geen ui meer gesneden trouwens, wel een beetje vicks op zijn borst en voeten gesmeerd. Zo zielig inderdaad, hij slaapt al niet zo makkelijk en nu slaapt hij al 2 dagen heel slecht, schiet niet op, he?!

Groetjes…

Heb net ff gegoogeld op balsoclase zetpillen baby, kun je het gewoon op vinden. Werkte hier als een trein en je kunt het evt als je in nl bent zo bij de drogist krijgen. Heb het trouwens toen op aanraden van mijn ha. Ja meid, je zult er nog ff door moeten hoe vervelend het ook is. Wat betreft het eten, heb ook zo’n “ettertje” hier zitten . Hier zware verborgen reflux met een voeding probleem. Kan me voorstellen doordat jij in egypte zit dat het nog moeilijker voor je is. Sterkte meid…

Gr Patries

Hoi Patries!

Toch benieuwd)Wat voor een voedingsprobleem bedoel je? En wat is verborgen reflux nou eigenlijk precies?? Geven ze dan erg veel over, of hoeft dat
helemaal niet zo te zijn?!

Mees heeft de eerste 5 wkn normaal gedronken daarna weigerde hij ineens van de een op de andere dag de fles. 2 wkn in het zh gelegen met verschillende onderzoeken wwaronder een ph-meting voor evt zuur. Mees bleek een zware vorm van verb. reflux te hebben. Bij verb reflux spugen ze dus niet, maar joddelt het constant heen en weer in de slokdarm, dat doet heel erg zeer. Hij is nu bijna 11mnd, maar krijgt nog steeds nexium. Ze vermoeden doordat hij zo’n zware vorm heeft, dat hij met die 5wkn een klik heeft gemaakt met die fles krijg ik last, dus hoef ik dat spul niet. Je wilt niet weten wat voor een trucen wij uitgehaalt hebben om hem zijn flessen te laten drinken. Hij drinkt ook al vanaf 7mnd niet meer uit een fles, rietje is favoriet en gewoon uit een beker. Brood ging ook heel lang heel slecht, gaat nu beter. Tis makkelijker gezegt dan gedaan, maar ze voelen heel veel aan die kleintjes. Probeer zo ontspannen mogelijk het eten te geven, hoef je niet, volgende keer beter. De ka zegt tegen mij, ze hongeren zichzelf niet uit. Maar… ik kan bellen naar het ziekenhuis als het niet gaat en jij niet, dus ik snap dat dat voor jouw heel frustrerend is.
Mees is ook geen dikkerdtje hoor, woog de vorige keer 8300gr, is toen ziek geweest en was ook afgevallen, woog toen 8170gr.

Gr Patries

Dankje voor je uitleg!

Het is inderdaad erg frustrerend, en dat is zeer zacht uitgedrukt! Dat t wat lang duurt, is ok , snap je?! Maar als t maar komt, als hij maar gaat eten en meer interesse gaat tonen in eten, maar tot op heden nog helemaal niks. Me 10 maanden, moet hij toch echt wel bepaalde dingen eten en willen eten. Het lijkt wel alsof hij nooit honger heeft!

Maar hoe oud is jou kleine dan, want inderdaad de jouwe weegt ook niet heel veel dan.
Dan zit ik hier ook nog eens in Egypte, waar baby’s echt mega dik zijn, pfff, ook niet mooi of goed hoor, maar dan lijkt mijn kleine zo mager. Snap niet hoe ze dat voor mekaar krijgen. Baby’s van 6 maanden bv, meer dan 10/12 kilo, mijn hemel.
))

Mees is bijna 11mnd, dat van geen honger hebben klinkt mij bekend in de oren. Mees heeft vanaf dat hij geboren is nooit echt aangegeven dat hij honger heeft. Huilen of schreeuwen om eten/fles kennen wij niet. Raar hé.
Toen mees 3wkn was werd er bij vrienden ook een zoontje geboren, als je dat ventje ziet nu nou daar passen die van ons 2x in. Zei toevallig tegen mijn vriend laatst dat het al wel een peuter lijkt zo groot en stevig is die jomgen. Moet zeggen dat ik het niet altijd even mooi vind. Tis wel heel raar dat onze mees niet heel iellig is of zo. Hou je dan maar ff aan mijn vast. op het consultatieburo vinden ze mees prima zo, ook qua gewicht. Ze zien ze liever zo als wat je bij jouw ziet baby’s van 12 kg.

Weet je meis, je kunt het er niet in douwen dat eten, heb je wel eens geprobeert om als je hier in nederland bent een gesprek te krijgen met een kinderarts. Mischien kunnen ze je helpen met een schema ofzo, dietiste mischien. Heb ik met mees ook gehad. Dan dacht ik hij krijgt vast niet genoeg binnen, dan zei de dietiste dat hij zat kreeg.
Wat je zegt hoe lang het gaat duren weet niemand, en weet je de een gaat er heel makkelijk mee om, en de ander is heel moeilijk voor zichzelf. Je wilt niet weten wat voor een commentaar ik allemaal niet kreeg, de een wist het nog beter te vertellen als de ander. Ik ben er aan onderdoor gegaan en heb zelfs hulp gekregen om het wat beter op een rijtje te krijgen voor mezelf. "k weet het als geen ander meid, tis bikkelen.

Gr Patries

Hoi Shushi,

Toch even reageren, tijdje geleden hadden we ook wat over en weer contact over een andere topic. Ook over het aanhoudende hoesten en het ‘rommelen’ met allerlei klachten bij mijn zoontje waaronder die terugkerende verkoudheid/luchtweginfecties, verborgen reflux, eczeem en nog een hele hoop meer. Er leken toen best wel wat overeenkomsten bij de ‘problemen’ van onze zoontjes. Vandaar dat ik toch nu ook maar even weer reageer want bij ons gaat het eindelijk een stuk beter!
We zijn nu een maand lang bezig met een volledig koemelkvrij dieet, en met alles gaat het echt een heel stuk beter, een totaal ander kind. Veel meer ontspannen en vrolijk, geen luchtwegproblemen, geen slijm meer, eczeem is zo goed als verdwenen, minder last van de verborgen reflux, slaapt veel beter etc. Het eten van vaste dingen gaat nog steeds niet geweldig, maar dat is voor mij nu minder belangrijk, ik ben blij dat hij veel lekkerder in zijn vel zit en dan voorlopig nog maar even geen stukjes en brood, dat komt bij ons later wel. Maar verder gaat het beter dan ooit tevoren!
Het wil natuurlijk niet zeggen dat jouw zoontje ook een koemelkallergie heeft, maar je zou het wel eens kunnen bespreken bij het CB in Nederland.

Hoop voor jullie dat het ook snel beter gaat!
Groetjes Carolien.

Hallo!
Carolien, ik ga zeker allerlei afspraken maken om te kijken of er iets is. Hij moet bijvoorbeeld echt heel snel kokhalzen ook wanneer hij niet verkouden is. Misschien dat hij een erg gevoelig mondje heeft, dat heb ik bij iemand gelezen.

Patries, wat voelt t fijn, dat iemand t echt begrijpt! Dankje meid! Want ik heb gemerkt, dat maar weinig mensen zijn, die t meemaken. En wat je schrijft is misschien ook een goed idee, een dietiste, want inderdaad ik ben iedere dag als de dood, dat hij niet genoeg binnen krijgt!!

Wat allergie betreft, tja misschien is dat t ook wel, ik weet t niet. Hij heeft nl ook een plekje op zijn borst al ruim 2 maanden, we hebben een creme gehad maar is niet overgegaan. Het is een rood droog plekje, hij moest ook crabben, zag ik.
Hij had vorige maand over zijn armen en benen en ook op zijn borst meer van die plekjes, kleine ronde droge plekjes. De dokter zei, dat t eczeem was. Al die droge plekjes zijn wel weg met die creme, maar die ene op zijn borst nog steeds niet.

SugarS, t is inderdaad zo ontzettend moeilijk en ja, je kan t alleen echt begrijpen als je zelf zo’n moeilijke eter hebt, t is zeer deprimerend. Wat Patries zegt klopt helemaal, je gaat eraan onderdoor! Je bent de hele tijd zo ongerust en iedere keer zo teleurgesteld. Je denkt nergens anders meer aan. Je wil gewoon, dat je baby goed eet, goed groeit en gezond is. En als ze niet willen eten tja…t maakt je gewoon kapot.
Hoe sommige mama’s er geen punt van maken, snap ik niet(wel goed van ze hoor, want ja je druk maken werkt ook niet), maar t lukt mij gewoon niet om er niet mee bezig te zijn.

Ik hou jullie zeker op de hoogte als ik er in NL wat ontwikkelingen zijn. Hopelijk goed nieuws!!

Dikke knuffel aan jullie allemaal.

Hoi hoi, ja meid tis verschrikkelijk, ik kan het ook niet hoor dat negeren. Het maalt toch altijd. Heb wel eens commentaren gehad, en dat van familie!!!, ah joh het maakt toch niet uit dat hij 'N KEER niet drinkt of deze, Weet je wat hij nodig heeft (toen lag hie in het ziekenhuis) LEKKER FRISSE LUCHT. Kon me zelf nog net inhouden, maar het blijft altijd bij je.
Wat betreft dat kokhalsen, dat doet mees ook heel snel, wat dat is weet ik ook niet. Loop even alle punten van je laatste bericht af…
Exceem, ook mees heeft exceem. Toen in het zh speciale voeding gekregen om evt koemelkallergie uit te bannen. Dat spul heet nutramigen, krijgen we vergoed via het ziekenfonds.
Mees is nooit echt vh exceem afgekomen en zit sinds kort op hormoonzalf en tussendoor gebruik ik dermalex atopische exceem creme. Ohja hij heeft geen koemelkallergie.

Mischien heb je wat aan een eetschema van mij, is van een dietiste kun je een beetje nagaan de hoeveelheid die mees ong krijgt. Ik hoor het wel.
Zal vanavond niet meer reageren want mijn vriend heeft de computer nodig voor zijn werk.
Meid hou je hoofd een beetje koel hé.

Gr Patries

Hoi meid!

Ik zou graag je eetschema willen weten!!

Vertel mij wat over wat mensen allemaal wel niet zeggen. Waar ik niet goed van word is bijv. “geef hem dit, geef hem dat, vindt hij vast lekker” of "doe een klein beetje zout in zijn eten"
Dan denk ik, luisteren jullie niet of zo?!?!(alsof ik niet alles al geprobeerd heb)
Hij houdt verdorie bij voorbaat zijn mond dicht, hij lijkt nooit honger te hebben!!

Zelfs de kinderarts hier zegt dat soort dingen, terwijl ze al 10 keer van mij gehoord heeft, dat hij gewoon niet wil eten!
Ze zei laatst, dan moet je hem pushen, want zijn maag is nu zo klein, dat hij geen honger heeft, je moet zijn maag vergroten! Wat moet ik daar nou weer mee?!?!

Ach, ik weet t allemaal niet. Ik geef hem sinds 2 weken meer borstvoeding, eigenlijk de hele dag door. Het schoot echt niet op, omdat hij ook geen melk dronk, niet uit de fles en maar heel klein beetje uit een beker! Dus die 600cc haalden we bij lange na niet! Pap gaat sowieso al heel moeilijk, dus geef ik maar borstvoeding, daar zegt hij tenminste geen nee tegen!

Groetjes meid, en bedankt dat je zoveel meedenkt!

Hoi heb m’n vriend de computer ff afhandig gemaakt.
Denk dat je er goed aan doet dat je hem borstvoeding geeft, zolang hij dat drinkt krijgt hij in ieder geval voedingstoffen binnen.
Ka en dietiste zeggen dat als ze minimaal 400cc melk binnen krijgen dat dat voldoende is, maar het probleem bij jouw is dat hij verder weinig erbij eet.
Wat mees bv erg lekker vind is, half ligaatje met wat fruit erdoor.
Schema van mees over de dag is (moet wel zeggen dat mees wel aardig goed hapt)

7.00u 200 pap (eet hij niet altijd op)
9.30u potje fruit (laat wat over voor dat halve ligaatje)
11u halve liga met de rest vh fruit+diksap
1200u slapen tot 13.15u
13.15 boterham+ 140cc melk
15u halve liga of eierkoek +diksap
17u potje groente+danoontje
18.45u +/- 150 vla
19.15 slapen.

Hiermee krijgt mees voldoende binnen, wil niet zeggen dat hij dit alles opeet hoor.
Er zijn tijden dat het goed gaat, en soms ook niet. Nu is hij ook aan het prutsen.
Die boterham heeft hier ook heel lang geduurd. Dietiste zegt bij 1 boterham mogen ze tussen de 100-150cc drinken of terwijl dat zou voldoende zijn. Ik geeft mees nu die melk ook van een lepeltje wat het rietje is niet intressant op het moment. Die vla om kw v 7 heeft mees niet echt nodig op zijn leeftijd maar alles helpt denken wij.
Geef de computer gauw terug en ik lees morgen je reactie wel…

Gr Patries

Hoi Patries,

Mees zal t inderdaad niet altijd helemaal opeten, maar ik vind t toch best veel hoor wat hij eet. (gezien mijn kleine lang niet de helft eet van wat jij opschrijft)

Vandaag heeft hij dus in de ochtend fruit(gepureerd) gegeten met heel veel moeite. tussen de middag een paar hapjes, hij wilde echt niet, t was gillen.
Aan t eind van de middag(kan je nagaan ik geef geen eens tussendoortjes, t gaat toch niet) weer met moeite 3 hapjes en dat was t dan!
Dit is toch niet normaal! Wat moet ik toch. t enige wat hij wil is borstvoeding, verder echt helemaal niks.

Gatverredamme, word er echt niet goed meer van! Ik hoop echt zo dat ze in NL wat meer duidelijkheid kunnen geven, waarom hij nooit wil eten. Zo ga ik er echt aan onderdoor hoor.

In ieder geval bedankt voor jou schema, maar ik merk, dat mijn zoontje echt wel een stuk minder eet, voel me nu nog slechter!(
t is dus echt niet voor niets dat ik me zo druk maak.

Fijne avond nog en nogmaals superlief van je, dat je zo meeleeft.

Hoi zat te wachten op je bericht. Tis hier ook drama vandaag. Vanmorgen ook zijn pap uitgespuugd en vanmiddag nog geen half potje groente op, en maar kokhalzen.
Waar ik nog aan dacht, poept hij gewoon normaal? Ja ik geloof dat je vind dat mees veel eet vergelijkbaar met jouw mannetje, zo echt proberen om actie te ondernemen als je hier bent. Laat hem maar eens nakijken, want dit kan zo niet. Waneer kom je naar nl? Denk me kapot wat voor een tips ik nog kan geven…

Gr Patries