Vervelend, Sandra!
Heb je het idee dat hij er last van heeft dat je hem eerder wakker maakt, of niet?
Liefs, Anne
Vervelend, Sandra!
Heb je het idee dat hij er last van heeft dat je hem eerder wakker maakt, of niet?
Liefs, Anne
@Michele: ja dat komt omdat ik zelf een laptop heb zeg ik vaak automatisch laptop.
my bad! maar omdat je zei @Rico vandaar konijnen zijn leuk zolang ze buiten staan, ik hoef niet zo’n stinkdier in huis te hebben
Oh ha ha ha kwam omdat Rico zijn naam er stond. Enne Boogey was geen stinkdier hoor. Ze was zindelijk en stonk echt niet.
Groetjes,
Michèle
Ik heb het idee dat hij het op de 1,5 uur slaap maar net aan red. Het is echt lastig hem wakker te krijgen om half 3. Maar ja aan de andere kant, als hij het niet zou redden dan zou hij s’avonds eerder in slaap vallen lijkt me.
Mijn schoonmoeder zei dit weekend al misschien komt het door het licht dat hij zo moeilijk in slaap komt. Het is nog licht buiten en hij heeft ontzettend lichte gordijnen. S’middags is het ook licht, maar dan gaat hij slapen omdat hij echt moe is. S’avonds is hij niet moe en als het dan ook nog eens licht is heeft hij het idee van ik hoef nog niet te slapen. En als het donker is heeeft hij dat idee wel. We hebben zijn kamertje opnieuw behangen gisteren, dus hij moet nieuwe gordijnen hebben. Haha Cars behang en Winnieh de pooh gordijnen passen niet echt bij elkaar. Gaan dus donkere gordijnen nemen. Kijken of dat helpt.
Volgende week zaterdag is hij jarig en dat vieren we vanaf 15.00 uur. Ik wil dus nu even niet zoveel aan zijn ritme doen. Want ik wil wel dat hij goed wakker is als de visite komt. Het proberen zonder middagslaap ga ik dus misschien na zijn verjaardag proberen.
Groetjes,
Sandra
Misschien helpt het wel hoor Sandra, als het wat donkerder is in zijn kamer. Wij hebben Seth zijn raam een tijd afgeplakt met vuilniszakken, en toen was het ook goed donker, en ging hij gelijk slapen.
Nu komen die vuilniszakken er 1 voor 1 weer vanaf (word er gek van), en wordt het weer steeds lichter en gaat weer later slapen, behalve als hij echt uitgeput is.
Dus, misschien plak ik vanavond zie vuilniszakken wel weer goed, kijken of hij dan wel op tijd slaapt. Ik zal het wel even laten weten!
Liefs, Anne
Die vuilniszakken vind ik wel een erg goed idee Anne. Wij hebben gisterenavond geprobeerd donkere handdoeken achter de gordijnen te hangen. Maar dat was zo’n gedoe en ze bleven niet hangen. Ga ik dat proberen, daar moet het volgens mij ook aardig donker van worden.
Groetjes,
Sandra
Wij hebben boven het rolgordijn ook een randje waar nog licht door komt, en daar hebben we handdoeken ingepropt
Tip: heel goed vastplakken die vuilniszakken, anders komen ze met dezelfde vaart naar beneden.
Wat we al niet doen om een kind goed te laten slapen
Ik hoop dat het werkt!
Liefs, Anne
Hier is het alweer een paar dagen rustig klop klop klop. Het lijkt een af en toe fase. Hopelijk helpt het verduisteren Sandra want dit is ook niks.
Groetjes,
Michèle
@Michelle: is dat het???!!
Haha, nee, ik had het op het hout geplakt… maar dat was ook niet zo’n succes. Ik denk dat wij gewoon slecht plakband hebben
Liefs, Anne
@Michèle, oei… nee! Dat vind ik zonde van m’n kozijnen!
We hebben een koophuis, dus dan wordt het lelijk.
Vandaag heb ik ze dus weer vast geplakt, en ik heb het idee dat het heeft geholpen Hij sliep om ongeveer half 8, dus een flinke verbetering.
Hoe ging het bij jou Sandra?
Liefs, Anne
Ah nee das ook niks nee. Misschien anders van die dikke tweezijdige tape die je ook weer kan verwijderen.
Hier is er weer een aan het spoken.
Groetjes,
Michèle
Ah het is drama hier. Ze slaapt nog niet, Pappa is net boos geworden maar het helpt voor geen meter. En ik wilde nog wel vroeg me bed in vanavond.
Groetjes,
Michèle
hallo meiden,
ik heb dit topic weer eens tevoorschijn getoverd, want Floortje (2,5 jaar) heeft nu ook al zeker een maand lang dat ze 's avonds moeilijk in slaap kan komen. Ze ligt gerust van 19.30 tot 21.00 uur wakker in haar bedje, zonder overigens vervelend te doen of te huilen. En de volgende dag gewoon op hetzelfde tijdstip weer wakker (6.30 uur).
Sandra, Michèle, hoe is dit bij jullie afgelopen? Ging het uiteindelijk ‘vanzelf’ over of heeft het inkorten van het middagslaapje na langere tijd toch wel geholpen?
Ben benieuwd, want ik kan wel wat tips gebruiken.
groetjes
Iris