Slecht eten

hoi hoi,

damian is 2 jaar en 2 maanden en eet de laatste dagen erg slecht…Hij wilt s’morgens en s’middags geen brood en sinds gister ook geen warm eten. Het enige waar hij om vraagt is koekjes en die krijgt hij nu niet van mij. Hij blijft doorvragen en heb geprobeerd uit te leggen dat wanneer hij goed eet hij best een koekje of iets mag.Toetjes na het eten wilt hij natuurlijk ook wel maar ook die heb ik niet gegeven. Hij heeft dus vandaag alleen een beetje soep op s’middags en dat is het…
Morgen gaat hij naar de creche en dan neemt hij altijd een koekje en fruit mee,heb het in de trommel zitten maar geef ik hem dan niet toch zijn zin ???
Doe ik er trouwens wel goed aan om hem met een bijna lege maag naar bed te laten gaan

groetjes Deborah

Gewijzigd door - beaware op 08 Feb 2010 20:04:49

Tja het is erg tegen je gevoel in om hem met lege maag naar bed te laten gaan… maar wat moet je dan?

Persoonlijk zou ik hem ondanks dat hij niet eet wel een toetje geven. Toetje moet geen beloning of straf zijn. Drinkt hij wel goed?

Wat wij hier momenteel handhaven is: eten als papa en mama eten, wil je niet jammer. Dan eten papa en mama wel gezellig en bieden wij hem zo nu en dan een hapje aan. Daarna het toetje idem dito. En dan is het klaar tafel wordt afgeruimd etenstijd is voorbij.

Wel krijgt hij hier gewoon zijn sap met een koekje of snoepje als er 3 uurtjes tussen zitten van de maaltijd af…

hey miniboy,

ja die toetjes deed ik eerst ook maar zodra hij het warm eten ziet vraagt hij al om het toetje en neemt geen hap meer van de groente.Daarom dacht ik als ik het vandaag niet geef heeft hij misschien door dat dat ook niet helpt.Zijn fruit bied ik hem wel gewoon aan maar omdat hij verder helemaal geen ontbijt of lunch neemt wil ik hem geen koekje geven…nou ja wil ik niet…vind het anders alles behalve prettig deze situatie…maar heb het idee dat hij net zolang wacht met eten totdat hij toch een koekje of toetje krijgt.

Hoi Deborah,

Jouw zoontje probeerd jou uit.
Hij wil natuurlijk het lekkerste en dat is het koekje en het toetje.
Niet aan toe geven, ook niet als hij geen brood/ warm wil eten.
Na een paar dagen met een lege maag zal hij het echt wel opgeven en weer normaal gaan eten.
Als hij s morgens in de kinderstoel aan tafel zit zeg je hem dat hij zijn boterham moet opeten en als die op is pas van tafel mag.
Al zit hij er een uur, dan zit hij daar maar.
Laat hem maar alleen zitten als hij met zijn brood aan het spelen is of zijn warme eten.
Desnoods eet ie maar koud eten. Niet voor hem gaan opwarmen hoor!
Je kunt ondertussen (bij het brood eten s morgens) rustig wat gaan rommelen in huis hoor, je hoeft er niet bij te blijven zitten.

Naar de creche morgen zou ik toch gewoon een boterham in zijn trommel doen en dan verder niks.
Hij is bij de crecheleidsters en ze zeggen wel eens vreemde ogen dwingen.
Dus denk dat hij het daar niet zal flikken om geen boterham te eten.
Als je het daar even verteld dat hij geen brood wil eten, maar wel moet.

Ik denk dat je even moet laten voelen wie de baas is in huis. Dat zijn jullie toch.
Dus brood eten en warm eten gewoon geven!

Groetjes Lisan.

Geen uur laten zitten.

Etenstijd is etenstijd, niet eten prima, ook geen koek of snoep. Maar als je hem zo lang laat zitten krijgt hij een hekel aan eten en dat is niet de bedoeling. Zolang hij goed drinkt kan hij echt wel een paar dagen zonder eten hoe moeilijk j het ook vind.
Dit is overduidelijk uitproberen en dat kunnnen ze op die leeftijd heel goed.

Succes

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Negeren is denk ik het beste en de rest van het dagrimte gewoon aanhouden qua fruit e.d. En dan niet meer fruit geven ofzo. Dat werkt hier in ieder geval wel.

Als je je kindje een uur aan tafel laat zitten om zijn bord leeg te krijgen, is dat waarschijnlijk een onbegonnen strijd die je niet snel zult winnen. Sommige kinderen zijn zo koppig dat ze met gemak een uur met hun eten spelen en geen hap naar binnen werken. En hij kan toch niet de hele avond aan tafel blijven? Hij zal een keer moeten gaan slapen (en dan heb jij helaas de strijd verloren, want hij heeft nog steeds geen hap gegeten)

Je zou kunnen proberen wat minder eten op zijn bord te leggen waardoor zijn bordje eerder leeg is en dan iedere dag weer wat meer op zijn bordje. En dan doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is als zijn bordje leeg is, want het is ten slotte normaal dat je je bord netjes leeg eet En als bij jullie is: bordje leeg is toetje, dan blijf je dat ook gewoon aanhouden ook al heeft hij die dag alleen die twee stukjes aardappel opgegeten die je op zijn bordje had gelegd.

Hem al eens zelf zijn eten op laten scheppen (of aan laten geven hoeveel hij wil) met de afspraak: wat je opschept, eet je ook op. Of zou hij daar nog iets te jong voor zijn?

Naar creche zou ik gewoon meegeven wat je altijd meegeeft, hem gewoon in dat ritme laten en niet opeens andere dingen mee gaan geven. Is hij niet gewend en het moet daar wel vertrouwd en leuk blijven toch?

Succes en hou voet bij stuk, hij probeert je weer heerlijk uit!

hoi hoi,

nee ik ben niet van plan om hem aan tafel te laten zitten…dat geeft mij geen prettig gevoel en hij hoeft normaal niet zijn hele bord leeg te eten voor een toetje maar nu hij geen eens een hapje neemt heb ik het niet gegeven. Normaal eet hij altijd prima dus als hij een keer minder trek heeft en niet alles op eet krijgt hij toch een toetje en zeg ik ook dat het kan dat hij een keertje niet zoveel trek heeft.Ik maak daar nooit een probleem van maar dit gaat me wel te ver
Ik ga voet bij stuk houden en aangezien mijn moeder morgen oppast heb ik het haar ook gevraagd en ze begreep het helemaal dus dat is wel prettig.Ik laat idd het koekje maar in de trommel zitten voor morgen…
Ik ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt

tja ook hier zijn we weer in dit probleem geraakt. Lindsey is nog wel wat jonger natuurlijk dus het helemaal zo uitleggen werkt hier helaas nog niet. Maar wat betreft oplossing werken we wel hetzelfde. simpelweg negeren. niet willen eten, prima dan niet volgende ronde nieuwe kans. zolang als hij niet wil eten idd ook geen koekjes of toetjes. mijn mening daarin is dat als je geen zin hebt om te eten, dan heb je helemaal geen zin om te eten dus ook geen lekkere dingen. Natuurlijk werkt dat in die kleine koppies net even anders maar op den duur gaan ze dat echt wel begrijpen en kiezen ze eieren voor hun geld. en gaan ze gewoon weer eten, ze gaan zichzelf echt niet uithongeren.
Succes ermee, want ik weet dat het behoorlijk tegen je gevoel ingaat om hem dan maar niks te geven.

liefs,
Rinske

Hoi,

De jongste van mijn zus wilde destijd ook niet eten en die bleef gewoon een uur zitten.
Het eten werd ook niet opgewarmd.
Dus die moest het eten koud opeten.
Het heeft even geduurd, maar na een paar weken gaf ze zich maar over en ging weer normaal eten.

Snap best dat je zoiets niet wilt, maar als ik dit zou hebben bij 1 van de kids zou ik hetzelfde doen als mijn zus destijds deed.
Niet eten is ook niks anders geven. Zo doen wij dat hier.
Gelukkig komt dat hier niet vaak voor.

Groetjes lisan.

nou onze man houd nog stug vol net zoals papa en mama overigens…
hoop echt dat dit niet lang duurt…hij leeft al dagen alleen op warmeten en drinken

Knap en koppig mannetje
Heb je kiesjes of nieuwe tandjes al uitgesloten? De ene keer wilde ons mannetje dan geen warm eten, de andere keer wilde hij juist alleen zijn warme eten. Nu rommelt hij weer met zijn korstjes en eet 's middags hooguit één hap brood. En na even voelen…ja hoor…een fikse bobbel zijn kaak.

Succes met het mannetje en ja, de aanhouder wint!!!

hoi hoi,

nee er is niets te zien of te voelen had ik ook al aan gedacht…
ja dat koppige heeft hij van zijn papa haha…

Ja, zou ik ook zeggen haha. Maar hier komt de koppigheid helaas uit de genen van zijn moeder

Eet hij wel fruit tussendoor of wil hij dat ook niet? En eet hij 's avonds wel veel van zijn warme eten? Al eens ander brood geprobeerd? Wij hebben hier een voorstander van volkoren brood, hoe donkerder hoe beter. Misschien kun je eens een lekker ontbijtje maken op zondagochtend met croissantjes, krentenbolletjes, een gekookt eitje, lekker bekertje yoki. Gezellig met z’n allen ontbijten. Eens kijken wat hij dan kiest De onze heeft dan nog het liefst gewoon die donkere boterham met jam. Of de krentenbol waar hij dan al de ‘zijntjes’ uitpulkt en de rest op de grond gooit voor ‘peboeh’ (=pebbles, de hond). Maar goed, het verschil moet er zijn toch?

haha,
ja zijn fruit eet hij wel en het warm eten eet hij ook goed dus dat scheelt…
Heb ik toevallig vanmiddag geprobeerd toen ik uit het werk kwam…croissantjes etc,maar was helaas ook geen succes.Morgenvroeg zal ik een crackers proberen misschien vind hij dat wel lekker.We aten eerst altijd wit brood omdat hij bruin niet lekker vond en later wilde hij weer liever bruin…Mijn ouders hebben wel wit brood en dat wilt hij ook niet meer…
Bedankt voor alle ideeen…ben benieuwd

nou hij heeft zowaar 2 crackers gegeten vanmorgen…gelukkig…
maar hij noemt het crackerkoek dus volgens mij heeft hij voor zijn gevoel de strijd gewonnen haha…

ik zou dat nooit kunnen hoor zonder eten naar bed sturen en dat dagen volhouden omdat je een strijd wilt winnen!? ze zitten hartstikke in de groei dan kan je hem toch gen eten ontzeggen omdat hij nu geen zin heeft in dat wat je hem voorzet nou als hier iemand geen zin heeft in een broodje en vraagt om een tosti of dergelijk dan krijgt hij dat en ja het avond eten word hier in overleg beslotn wie er optijd een iedee voor het eten geeft heeft de meeste kans om zijn zin te krijgen ja nu is de kleine man daar nog te klein voor maar je kan wel een beetje rekeing houden met zijn voorkeuren ik bedoel als wij bonen eten neem ik een broodje kroket en als we spagettie eten eet de kleine een kopje soep met een tostie lijkt mij niet zo moelijk om rekening met elkander te houden

ja ik weet dat ik heel wat reacties over me heen ga krijgen hahaha maar zo sta ik er tegenover.

toetjes daar doen we niet aan we hebben wel danoontjes enzo in huis maar dat is meestal een tussendoortje of een avond snack.

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

ik voel me ook niet aangesproken want hij eet wel zijn warm eten en fruit dus hij gaat niet zonder eten naar bed…
Hij wilt alleen geen brood s’morgens en bij de lunch…
maar wel koekjes en snoep en dat werkt toch niet of mag je bij jullie wel 2 maaltijden overslaan en vervolgens de snoepkast plunderen ??Dus niets eten is ook geen snoep dat is iets heel anders als wat jij suggereert !!
Dus had ook al andere dingen geprobeerd ipv brood en dat wilde hij ook niet dus ben gewoon erg blij dat hij de crackers wel wilt ook al ziet hij ze als koekjes.
snap eigenlijk niet eens waarom ik verantwoording af leg als je goed leest had je het zelf ook gelezen.

hoi hoi

ik bedoelde het eigelijk meer in het algemeen dus niet naar jou persoonlijk dus sorry als je je aangevallen voelde want dat was niet de bedoeling!!

en idd als hier niks word gegeten krijgen ze (iig de jongste ) een chippie of koekje zodat hij teminste iets binnenkrijgt tuurlijk is dit niet mijn voorkeur maar iets is beter dan niks vind ik

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 13 Feb 2010 12:10:03

oeii mama van 3 jongens daar ga je spijt van krijgen

Maar zoals je zegt ieder zijn ding

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

hahaha waarschijnlijk wel ja hahaha ach ja ook ik ben vrij om mijn mening te geven dus dat heb ik gedaan de consequenties zal ik maar moeten dragen hahaha