Slecht eten

Hoi,

Je kan ook eens afwisselen. Niet elke keer brood.
Misschien eens een keer een stuk rozijnenbrood of croissantje, bolletje, cracker enz.
Wij eten tenslotte ook niet elke dag hetzelfde.

Gaat het nu beter trouwens met het eten Deborah?

Groetjes Lisan.

Wij hebben ook wel eens problemen met brood eten. Ik ben erachter dat Nick bijvoorbeeld 2 dagen brood eet. Soms 2 en soms een paar hapjes. Ik wissel het af door dan brood te geven en dan weer pap uit een bordje. In het weekend is het hier altijd heel uitgebreid tussen de middag. Broodjes, allerlei beleg, eitjes enz enz. En Nick eet dan van alles wat.
Dus misschien is afwisseling wel een oplossing?

Groetjes Bianca

hoi hoi,

ja het gaat vandaag beter,hij heeft belegde crackers gegeten.
Wij proberen ook altijd af te wisselen met eten,maar pap en muesli etc wilt hij niet en croissantjes etc kunnen hem ook niet bekoren.
Maar goed lang leve de cracker

Fijn te horen dat hij weer wat gegeten heeft! Lang leve de crackers die op koekjes lijken :smiley:

Fijn dat er weer wat gegeten wordt!

En inderdaad mama van 3 jongens, ook ik ben het niet met je eens.
Maargoed, misschien ben ik er wel heel makkelijk in, maar hier is Seth ook 3 dagen achter elkaar zonder avondeten naar bed gegaan.
Blijkbaar vond hij dat toch niet zo fijn, want vanavond at hij zijn bordje weer netjes leeg.
Ik denk maar zo, als ze echt honger hebben, eten ze wel. Ook avondeten, brood of groenten.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ook ik ben het niet met Mama van 3 jongens eens.

Noah eet al ruim een week niet meer.
Alleen zijn pap gaat erin s`ochtends en zn brood wil ie niet smiddags, zn avond eten niet, en zijn fles savonds niet… Zelfs zijn toetje niet die hij zo graag lust.

Wil ie niet??? JAMMER, dan ga je zonder eten naar bed en dus met een lege maag.
Ook koekjes of snoep krijgt ie pas als ie zn bord leeg gegeten heeft!

Ben daar erg hard in geworden, want pushen helpt toch niet, en als je ze een koekje doet hebben hun hun zin. (en die ga ik hem niet geven).

Als ie honger heeft, komt ie vanzelf wel weer… Dit betekend uiteraard niet, dat wanneer hij 2 dagen niet heeft gegeten dat ik hem geen eten meer voorschotel, want dat doe ik elke dag en 3 keer op een dag.
Tjaaaa hij wil niet… dat is jammer voor hem, gaat ie slapen met een lege maag!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

hoi hoi

nee dat de meeste het er niet mee eens zouden zijn dat wist ik van te voren wel haha

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@ mama van 3 jongens
Ook ik ben het niet helemaal met jouw aanpak eens, maar gewoon blijven doen wat jou het beste lijkt Het zijn ten slotte jouw kinderen

Op dit moment zijn we hier iets minder streng, Julian ziet ontzettend bleek, blijft verkouden en dan ben je blij met alles wat hij binnenkrijgt. Heeft zelfs vanavond weer een fles melk voor het slapen gekregen omdat hij amper wat had gegeten vanavond. Maar goed, dat is uitzondering…

goedemorgen

mag ik vragen waar julli het niet mee eens zijn is het dat ik apart kook voor als er iemand iets niet lust of is het dat ze toch iets lekkers krijgen als ze niets gegeten hebben (wat dus niet vaak gebeurt aangezien ik apart kook)
gewoon effe uit nieuwschierigheid.

groetjes

Hai mama van 3 jongens.

Ik ben het met beide aanpakken niet eens, sorry… ik weet dat noah bepaalde dingen niet lekker vindt, maar hij moet toch 1hap proberen. elke keer weer.

Als ie helemaal niet wil eten, zoals al ruim een week nu, dan heeft ie pech gehad.
Maar ik heb gewonnen nu… want gister heeft ie weer goed gegeten!

het gaat me er niet om dat ik wil of niet win hoor

hoi hoi

met het proberen ben ik wel mee eens hier word ook alles eerst geprobeerd maar lust je het echt niet dan houd ik daar rekening mee

maar goed over sommige dingen word je het nooit eens en dat is ook heel niet erg iedereen zijn eige methode

groetjes

Ik ben het er helemaal mee eens dat als je kindje iets echt niet lust je hier rekening mee moet houden. Tenminste moeten, als je kind het echt geprobeerd heeft en niet lust dan hoeft Tim het ook niet te eten. Maar dan moet het niet een hele waslijst zijn. Tim luste bijvoorbeeld vanaf het begin al geen rode kool. Verder lust hij echt alles. Als we rode kool aten dan liet ik het hem wel proeven, maar iedere keer weigerde hij na 1 hap en keek hij zo smerig. Hij heeft het een tijdje niet gegeten, maar nu eet hij dat ook gewoon met smaak mee.

Waar ik het totaal niet mee eens ben is een kind chips geven omdat hij dan maar iets binnen heeft gekregen. Natuurlijk is chips en snoep lekkerder dan groente, fruit en brood. Logisch dat een kind denkt ik kies daarvoor en niet voor de bloemkool etc.

Tim lust nu dus echt alles en eten gaat er hier nog steeds heel goed in. Maar mocht dit straks minder worden, dan geef ik het hem en als hij dan niet eet, dan maar niet. Hij krijgt zeker niks anders ter vervaning, hij krijgt tenslotte de kans om te eten en we weten dat hij het lust dus dat het daar niet aan kan liggen. Tja, ook al is je kind in de groei, chips en snoep kunnen ze heus wel zonder hoor. Nu hebben ze gewoon door dat ze dat toch wel krijgen en ja dan is het logisch om de minder lekkere dingen te laten staan. En kinderen hebben genoeg reserve hoor, dus het is echt niet erg ze met een lege maag naar bed te laten gaan.

Maar goed dit is idd mijn mening en iedereen doet gewoon waar hij/zij zich prettig bij voelt. Dus dat is ook prima. Iedereen moet hierin zijn eigen gevoel volgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Waar ik het niet mee eens ben is indd wel chips en snoep enzo als ze niet gegeten hebben,

Dylano had gister maar 1 hap spaghetti op toen moest hij niet meer. Prima morgen nieuwe dag. Hij krijgt wel zijn toetje anders kom ik niet aan de hoeveelheid zuivel die ze moeten hebben.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik ben het ook met beiden niet helemaal eens.
Zeker als ze niet goed gegeten hebben, dan geen chips en snoep oid.

Als ze iets niet lusten, dan kan je dat zien dat ze echt geen hap ervan eten, en gaan kokhalzen, en dat heb ik nog niet meegemaakt bij Seth.
Dus hij moet gewoon alles eten. En blijkt later dat hij iets echt niet lust dan zien we dat dan wel weer, maar nu zijn het de regels van mama!

Liefs, Anne

als damian echt iets niet lust prima dan zou ik ook apart koken…
ik eet namelijk ook niet graag wat ik echt niet lust

hoi hoi

nou het is duidelijk dat ik in dit onderdeel in mijn uppie sta hahahaha

maar wel nog even voor de duidelijk heid het komt dus hier niet vaak voor dat ze lekkers ter vervanging van … krijgen aangezien ik dus dubbelop kook maar ook dit echt niet elke dag.

gelukkig zitten al mijn kindjes mometeel in een goede eet fase… effe afkloppen…

en daarbij eten wij 4 keer op een dag dus dat scheelt ook wel weer natuurlijk.

ontbijt 7.30
lunch 13.00 (meestal warm)
nog maals luch om 15.00 (warm)
avond 18.30

groetjes

Ff nieuwsgierig waarom 2 keer lunch en dan warm? Vanwege de cultuur ofzo?

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Om half 7 avond eten? Is dat dan ook gewoon warm eten?

hoi hoi

beetje late reactie maar ja idd ook savonds warm eten en dat heeft idd met de cultuur te maken maar de 1 lunch en de tweede luch zijn meestal de zelfde voeding hoor of de tweede lunch en het avond eten zijn het zelfde.
dus ik kook twee keer op een dag en dan meestal nog een aparte maaltijd voor degen die een van de maaltijden niet lust.
gelukkig vind ik koken een van de leukste dingen die er te doen zijn dus dat scheelt.
maar misschien snappen jullie nu wat beter dat ik het niet zo erg vind dat als ze een keer niet of niet goed eten er zijn herkansingen genoeg op een dag hahha

groetjes