Slecht drinken

hoi,

mijn zoontje van 6 weken oud,drinkt slecht aan de fles.
hij doet er vooral s’avonds wel 1 uur over,
het gaat als volgt:
hij drinkt zo’n 3 min goed,dan spuggt hij het uit (alsof hij vol zit)of gaat huilen.
het zijn geen krampjes,want hij is dan gewoon stil nadat even huilen.
boertje laten,en pakt dan geen fles,zo van ik heb genoeg.
als je hem dan weg legt in zn bedje,krijst hij alles bij elkaar,en geef je hem een pink,en begint dan weer flink te zuigen,zovan ik heb erge honger.
geef je hem weer de fles,drinkt wat en begint het hele verhaal opnieuw.

zo lang verhaal,maar zo gaat het elke avond.s’middags doet hij daar niet zo moeilijk over!

wie herkent dit,en wat kan ik daaraan doen?

weet je zeker dat hij honger heeft en dat het geen zuigbehoefte is. toen wij voor het eerst de fles gaven dachten we ook dat damian honger had maar het bleek zuigbehoefte te zijn dus zijn we toch maar aan de speen gegaan. toen bleek dat we ongeveer 2 flessen teveel per dag gaven en dat hij daar dus weer krampjes van kreeg. we hebben toen de flessen verminderd en de flessen die hij wel kreeg opgehoogt met 30 cc en toen was alles goed

ja want als hij zijn fopper erin heeft,spuugt hij hem uit,en krijst alles bij elkaar.
of wil geen fopper aan nemen!

ybruinenberg

Hoe ziet zijn voedingsschema eruit?

Groetekes, Sje

dat verschilt een beetje,meestal zo:
06.30
7.30
9.30
12.00
14.00
*17.00
*18.30
*20.30
03.00

dit is niet altijd het zelfde!!!

• rond deze tijden begint het gezeur,dus eigelijk de hele avond aan het voeden,

ybruinenberg

Ik krijg de indruk dat-ie gewoon te vol zit aan het eind van de dag. Waarom krijgt hij voedingen om de 2 uur? Dat moet toch ongeveer 3 uur zijn?

Groetekes, Sje

ik zie zelfs dat je om de uur en om de anderhalf uur geeft?? dit is echt te veel. je moet gewoon consequent zijn en om de 3 uur voeden. niet eerder niet later. haalt hij 3 uur niet dan mag je om de 2,5 uur geven maar dat wel de hele dag door aanhouden en niet om de haverklap een fles maken hoor. in principe mogen ze ook pas om de 2,5 uur eten omdat de maag dan eindelijk leeg is die darmen moeten er nog echt aan wennen hoor…hij is nog maar 6 weken oud zijn maagje is nog piepklein! hoeveel cc voeding geef je eigenlijk? zeker ook afwisselend. ik zou gewoon ook de zelfde hoeveelheid geven steeds. en die voeding van 3 uur snachts zou ik al helemaal weglaten en bijv. om 22.00 uur of 24.00 uur laatste voeding geven en daarna pas om 5 uur smorgens weer voeden bijv. dan heb je een groter kans dat hij straks lekker de nacht doorslaapt!

Lilypie First Birthday tickers

Hallo Yvon,

Ja, het zijn echt teveel voedingen. Toen onze dochter zo oud was kreeg ze 7 voedingen per dag niet meer. (om de 3 uur) Het aantal cc is dan naar het lichaamsgewicht.
Dit is meestal gewicht x 150 cc- 170 cc.
Daarnaast kan het ook zijn dat het gaatje van de speen te klein is en je kindje teveel moeite moet doen om iets uit de fles te krijgen. Je kunt dan een speen nemen met bv 2 gaatjes.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

maar je mag toch voeden op verzoek.
kan hem toch niet laten krijsen?!
mijn schoonzus geeft elk uur voeding(bv)

ybruinenberg

Bij borstvoeding mag je inderdaad voeden op verzoek, maar ook dan moet je er wel een beetje ritme in zien te krijgen omdat je kindje anders niet genoeg moeite gaat doen om te drinken, aangezien hij/zij wel weer iets krijgt als ie een kik geeft. En als je continue maar wat slokjes geeft pakt een kindje van borstvoeding ook alleen maar voormelk, dus dat voeden op verzoek heeft nog wel wat aandachtspunten. Met de borstvoeding hield ik ook om de 3 uur aan, per uitzondering eens een half uurtje eerder maar anders rekte ik even met een speentje of een wandeling.

Maar voor flesvoeding zou ik niet gaan voeden op verzoek. Je kindje moet toch echt 3 uur op een fles kunnen doen. Door je kindje zo vaak voeding aan te bieden is hij eigenlijk over de hele dag door verzadigt. Ik zou meer vaste tijden gaan hanteren, en steeds dezelfde tijd (proberen 3 uur) tussen de voedingen aanhouden.

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Om te beginnen elk kind is anders natuurlijk

In het begin moest ik de mijne echt om de drie uur wakker maken. Later zat er soms wat minder dan wat meer tijd tussen.

Als ik jouw was zou ik proberen een schema te volgen komt hij eerder kan je altijd nog geven, maar probeer het iets te rekken tot drie uur.

Bekijk het van een andere kant, als hij alles in een keer drinkt duurt het langer voordat hij honger heeft, als hij steeds beetjes drinkt zou hij ook beetjes blijven drinken.

Ben je net gestopt met bv? dat je op een speen bent overgestapt of gaf je altijd al flesvoeding? Het kan dan zijn dat hij nog even aan de speen moet wennen. Je hebt spenen die lijken op een borst ^^.

Het heeft mij tot 3/4 maand geduurd tot ik eindelijk van de nachtvoeding af was. Ik deed meestal zo:

7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 en dan kijken hoelaat hij kwam geven en dan om zeven uur gewoon weer pakken en geven zodat hij niet uit ritme kwam.

Hoewel het in het begin altijd:
6.00 9.00 12.00 15.00
18.00 21.00 0.00 3.00 was.

Ik heb nog wel een verpakking liggen van mijn oude flesvoeding.
< 3 kg 7 voedingen van 65 ml
3-3,5 kg 6 v van 100 ml
3,5 - 4 kg 5 van 135

en zwaarder zou hij toch nog niet zijn met zes weken? heb ook geen flauw idee hoor.

Maar goed voor duidelijk advies is het misschien handig om te weten, hoe zwaar je zoontje is, hoelang hij al aan de flesvoeding is, welke fles/speen je gebruikt, hoeveel flesvoeding hij normaal krijgt hoort te krijgen en misschien welke flesvoeding ed.

Misschien heelveel denk je, maar dan hoeven we het niet te vragen en kunnen we wat gerichter antwoorden

ik probeerde idd altijd minimaal 3 uur tussen de voedingen te laten. En als het lukte dan 4 uur. Hij haalde het soms niet en dan gaf ik weleens na 2,5 uur, maar probeerde ik de voeding erna te rekken.

Op verzoek is idd alleen bij bv.

Succes

22-12-2009 colin geboren

OWja ik heb in het begin ook flesvoeding op verzoek gedaan, mede omdat hij te vroeg was enzo dat ik hem dat wel gunde onwetende ik maar wat ik wou zeggen is dat het echt slopend is, gewoon alleen al omdat je niet weet als je gaat slapen of het voor een kwarteir is of voor een uur of je beter al naar bed kan gaan of toch nog even dat half uurtje uitzit want dan kan hij wel komen, komt hij niet ga je naar bed en ja hoor.

Wat ik gemerkt is dat sinds Dmitry een schema heeft waar hij zich aardig aan houd soms wat eerder soms wat later dat ik zelf ook beter in me vel zit. Nu hij trouwens zo goed slaapt helemaal maar dat duurt nog even voor jouw waarschijnlijk, weinig babies die in het begin al doorslapen.

Het is alleen al voor jezelf, dat je weet jah het heeft zin om nu onder de douche te stappen of ik kan nog wel even snel de afwas doen of dit of dat en ook voor je zoontje geeft dat heelveel rust en misschien gaat hij dan ook wat minder huilen, het kan ook zijn dat hij graag regelmaat wil en overprikkeld is, hoeft niet maar sommige kinderen hebben dat.

Zo kan ik natuurlijk wel even door blijven typen, maar ik kan vanaf hier niet zien hoe jouw kindje is dat weet jij het beste, gewoon proberen naar je kindje te kijken, hou anders bij een dag of paar dagen hoeveel hij drinkt en op welke tijden en dan vind je waarschijnlijk vanzelf een regelmaat.

Veel succes.

dat hij krijst komt doordat hij elke keer een kleine hoeveelheid drinkt dat schiet niet op natuurlijk. hou minimaal 2,5 uur aan en probeer idd te rekken met speen of iets dergelijks. het is ook beter voor je kind hier krijgt een kind alleen maar krampjes van naar mijn idee en minder rust door te weinig slapen. wij kunnen ook neit slapen met een lege maag. zo was Meric ook toen hij pas geboren was…hij huilde steeds bleek dat hij geen sterke zuigkracht had ik gaf bv en hij zat dus nooit vol hele dagen huilen weinig slapen en kwam terecht in het ziekenhuis…wat een ellende en verdriet…gelijk overgestapt naar flesvoeding (buiten dit verhaal om heb niks tegen bv maar wist niet beter)…toen een keer goed laten huilen en gewoon 2,5 uur gerekt toen had hij ineens een hele fles leeg en zo kwam er op dat moment eindelijk een ritme in! daarna is hij altijd na 2,5 uur of om de 3 uur gekomen. later om de 4 uur. wat een rust in de tent. ik kon lekker van alles doen en hij sliep heerlijk en kwam weer op kracht om weer een hele fles leeg te zuigen. tja je moet het zelf weten maar er moet toch echt een schema in komen soort ritme anders ben je er straks helemaal doorheen en je kind lijdt er ook aan…

Lilypie First Birthday tickers

Voeden op verzoek geldt volgens mij alleen voor borstvoeding. Geen idee of dat met flesvoeding ook mag/kan.

Groetekes, Sje

In zo verre sje dat er wel een minimum aan tijd tussen moet zitten. Dat is mij toen vertelt bij mees.

Gr Patries

Er moet inderdaad niet te weinig tijd tussen de voedingen zitten bij voeden op verzoek, maar bij die hele kleintjes ook niet teveel tijd i.v.m. de bloedsuikerspiegel.

Groetekes, Sje

Onze kraamhulp zei dat er minimaal een uur tussen moest zitten maar liever nog langer.

Wij hebben in het begin ook op verzoek gegeven. Omdat ze te vroeg was geboren en ze niet veel per keer kon drinken. Dat is een hele tijd goed gegaan. In het hele begin hadden we een schema mee uit het ziekenhuis toen dronk ze om de 3 uur en zaten we op 8 voedingen per 24 uur. Toen moesten we haar vaak ook wakker maken als het weer tijd voor een flesje was. Daarna zijn we heel lang op 7 flesjes blijven zitten maar dat kwam omdat ze gewoon te weinig dronk per keer. Maar naarmate ze wat ouder werd ging ze minder drinken en hebben we er een flesje af gehaald en toen ging ze weer meer drinken. Inderdaad als je heel vaak een beetje blijft geven dan is het even goed maar zal hij snel weer honger hebben maar weer weinig drinken en zo blijf je een beetje hangen. Ik zou een voeding minder gaan geven.

okey,bedankt allemaal voor jullie reacties!
ik zal kijken of het werkt,gisteravond om half 9 gevoed en melde zich om half 12 weer.en heeft zonder te jammeren alles opgedronken.maar laat in de avond of s’nachts was/is hij altijd wat makkelijker.dus moet nog even kijken of dit werkt.

hij krijgt bv en kv en de speen en fles is van tommee tippee!!
en hij was 2 weken terug nog 9 pond!

ybruinenberg

Hoi,

Als je beide geeft. Dan moet je een ritme zien te vinden van wat je zou doen als je alleen fv geeft.
Dus om de nog drie uur ( in jou geval). Bij de fles is voeden op verzoek niet de bedoeling en gemakkelijk.
Huilt de baby probeer hem dan te vermaken tot het weer gevoed moet worden. Dus rekken. Heb je het idee dat hij of zij echt honger heeft dan zou je de fv iets kunnen ophogen. of een andere flesvoeding geven.
Ook is het handig om op de fles een zogenaaamde kersvormige speen te gebruiken of zoals bij advent een brede speen deze lijken het meest op een borst. Ook moet je rekening houden dat een fles sneller drinkt dan aan de borst. Stop dus wat vaker.
Laat de baby in de nacht altijd zelf komen de eerste drie maanden( niet alle baby hebben drie maanden nacht voeding nodig) als de baby niet onder de 3100 gram was bij de geboorte.

Dit was het advies wat ik kreeg toen ik aangaf 50/50 te willen gaan doen.

Daarbij hebben de meeste baby’s zo rond het avond eten van mama en pappa een huiluurtje. Kun je niets aan doen of tegen doen probeer juist in dat uurtje geen voeding te plannen.
Bij onze dochter was het dan echt de goden verzoeken haar dan ook nog lastig te gaan vallen met een voeding. Ze had dan gewoon de rust niet.

Hoop dat je er wat aan hebt

groetjes

lon106