Slecht drinken

nou vanmiddag was het idd gelukt,en ging prima.
tot nu dan,hij is nu weer vreselijk bezig.
wil niet dan wel drinken.heb hem nu maar op bedje gelegt,en laat hem maar huilen.
hij wil helemaal niks,troosten niet drinken niet/wel!
speen gooit hij er ook steeds uit.

ybruinenberg

Hoi yvon, hou ook eens in de gaten of hij mischien last heeft van reflux (verborgen reflux?! want dat merk je niet.
Mijn zoontje begon rond die leeftijd nl dat ook te doen, en bleek zware verborgen reflux te hebben, doordat hij daar zo lang last van heeft gehad heeft hij ook een voedings probleem onwikkeld.
Wil je niet bang maken, want bij mijn zoontje was het heel extreem, maar hou het wel in je achterhoofd. Kindjes die reflux hebben komt het 9 vd 10x rond deze leeftijd naar boven.
Hou het voor je kindje in de gaten. Sterkte.

Gr Patries

owja dat herken ik ook nog wel van rond die periode jah, dan zit je er helemaal doorheen, weet nog wel dat ik op een gegeven moment echt hem op de bank had neergelegd en er naast op de grond was gaan liggen huilen, zat er dan zo doorheen dat ik gewoon niet meer kon opstaan zo rot voelde ik me en dan heb ik echt zoiets van en nu moet ik even uit jouw buurt blijven anders ben ik niet tot mezelf in staat, klinkt heel rot, maar gelukkig is het een periode en wordt het vanzelf weer beter, hoop trouwens dat het bij jouw niet zover komt.

Voor de rest… weet je zeker dat het geen krampjes zijn van de opvolgmelk? of iets… dan kan het helpen om over het buikje te aaien of met de beentjes fietsbewegingen te maken… niet dat die kleintjes erg behulpzaam zijn met die beweging. Of een lekkere warme pittenzak op de buik, er natuurlijk wel bij blijven, want die krengen kunnen in de brand vliegen… maar ja aan de andere kant een kruik kan gaan lekken en die leg je ook gewoon in het bedje neer.

Wat kan ik nog meer meegeven, ehm owja een baby heeft als het goed is gegaan negen maanden in je buik mee gehobbeld, ging overal mee naar toe, altijd jouw rustige ademhaling, hartslag, warmte, stem in de buurt. Het is dan niet verwonderlijk dat als ze in die grote mensenwereld in een keer alleen in een bedje in een kamertje worden gegooid gaan huilen… ze missen het. Die van mij sliep in het begin dan ook het liefst op zijn buik op mijn buik en op iedereens buik, als er visite was kon hem zo neer leggen hij tevreden kraamvisite tevreden. Zelfs jongens die echt zoiets hadden van dat kleine ding hou ik niet vast… dan legde ik hem er gewoon op ^^ en dan waren zelfs hun vertederend aan het doen.

Heel erg fijn dat het vandaag goed ging, dat moet je vast weer een heel goed gevoel geven ^^, dat je het weer een beetje ziet zitten.

Helpt het misschien om een muziekdingetje aan te zetten?

Als de mijne echt verschrikkelijk was en ik legde hem op zijn buik dan sliep hij zo. Was een periode. Natuurlijk keek ik dan echt om de minuut of seconde of ik ging er naast op de bank liggen, had mijn eigen bank toen in zijn kamertje staan en als ik naar bed ging draaide ik hem om dan sliep hij al zo vast. In het ziekenhuis wordt dat ook wel met hele jonge kindjes gedaan als ze blijven brullen en over het algemeen helpt het.

Zette je weleens bepaalde muziek op toen je zwanger was? Van dat zelfde nummer kunnen ze soms ook heel rustig worden, maakt niet uit wat. Heb een keer een film gezien en daar werdt een baby rustig van keiharde metal, omdat zijn moeder tijdens de zwangerschap boven een rockcafe had gewoont. haha echt vaag. of een liedje dat je voor hem zong?

Als het echt te lang aanhoud zou ik even vragen of er iemand wil oppassen de vader of je moeder of iemand de buurvrouw, zodat je even een poosje kan wandelen of iets voor jezelf kan doen iniedergeval ver genoeg weg van dat gehuil. Zodat je er weer tegen aan kan.

Het gaat echt over, maar als je erin zit heb je het idee dat het nooit meer over gaat.

Pluspuntje hij heeft vandaag al goed gegeten zei je, daar mag je heel trots op wezen het is ook niet niets zon kleintje opeens.

Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 20:29:42

nee zijn geen krampjes.
ik heb alles geprobeert maar niks werkt,het is denk ik gewoon een periode tussen 18.00 en 21.30 uur.
s’middags gaat alles goed,en s’nachts ook!
tis alleen nu zo vervelend.
en dit doet hij al weken lang,dus geen sprongetje ofzo!

ybruinenberg

@ yvon, heb je mijn berichtje boven jaantje gelezen. Vind het toch wel ff belangrijk dat je dit ff leest. Zeker omdat je nu ook zegt dat het geen krampjes zijn…

Gr Patries

Het is heel herkenbaar hoor. Heelveel kinderen in deze periodes hebben savonds ook een huiluurtje. Die in mijn ervaring langer duurt dan een uurtje. Was bij op een gegeven moment ook de hele avond door. Wat het was? Ik weet het nog steeds niet eigenlijk. Geef alleen tips omdat deze dingen heel afentoe helpen en soms wat vaker ^^

Daarbij wist hij ook precies altijd wanneer ik ging avondeten, was het vijf uur dat ik net wou gaan koken/eten hij huilen hij eten. Wachte ik tot iets later dan bleef meneer rustig of lag hij lekker te slapen, ging ik dan maar op een gegeven moment koken of zit ik net met me bord voor me ookal was het 7 of 8 uur, meneer ook honger! Ookal dacht je hem te slim af te zijn en alvast om vier uur je eten te maken, ze hebben er een neus voor.

Op een gegeven moment gaan ze het ook voelen dat je zelf minder lekker in je vel gaat zitten en daar worden ze ook weer huilerig van zon cirkel, niet dat je daar wat aan kan doen haha als zon baby blijft huilen voel je je automatisch rotter en rotter, die onmacht. Probeer dan gewoon iets positiefs te vinden, kan ook helpen. Bij mij bleef hij dan ook wel eens krijzen en krijzen, kwam mijn moeder maar eens langs pakte ze hem op en stil was hij dan! Dan voel je je wel zon slechte moeder, maar dat komt dan weer is mij verteld omdat een ander even rust uit kan stralen omdat die er niet elke dag tegen aan hoeft te hikken. Bij ons moeders is het een periode dat die emmer al snel overstroomd.

@ Patries: Sorry zit weer even op een rattelstand, de ideen blijven me hoofd binnen komen :blush: maar is wel een belangrijke tip jah

@jaantje, oh joh geeft niks, maar vind het gewoon ff belangrijk dat ze het leest, omdat ik er veel in herken van onze mees.

Gr Patries

patries:

ja heb het gelezen,ik heb even opgezocht wat de symptomen zijn ervan,maar dat heeft hij niet.
en overdag en snachts gaat het wel goed,dus denk dat het geen reflux is!!!

ybruinenberg

@ yvon, ik heb het over de verborgen reflux. Wat inhoud dat ze niet spugen, maar dat het zuur heen en weer gaat in de slokdarm, ze spugen dan niet, maar doet gigantisch veel pijn. Wat jij vertelt over het niet willen drinken, stoppen, huilen enz enz, hebben wij met mees ook gehad of anders gezegt wat jij vertelt zo is het begonnen. Ook mees zoog zich kapot op de speen, idem wat jij zegt, in bedje huilen en schreeuwen en 's nacht wel slapen.
Nogmaals ik vind het er verdacht veel op lijken, hou het in je achterhoofd als niks mocht lukken.
Suk6 ermee.

Gr Patries

ja maar waarom doet hij dat overdag en laat in de avond en s’nacht dan niet?
dat is dan toch raar?!
ik denk zelf dat het gewoon een huil uurtje(s) is!
want overdag enzo drinkt hij het zonder te mopperen zo leeg!
en vanavond ging het trouwens ook best wel weer wat beter,dus denk dat die anderen gewoon gelijk hadden,3 uur aan houden,en geen kleine beetjes!want het gaat een stuk beter nu!
bedankt voor de tips dames!

ybruinenberg

Als jij denkt dat het zo is, is dat zo. jij bent zijn moeder en kent hem het beste.
En waarom ik reageer is omdat ik een heel ziek kindje heb gehad, wat een heel erg verbrand slokdarmpje had en nu 15 mnd is en sinds zijn 1ste verjaardag pas van zijn medicijnen afwas.
Zou het heel erg vinden als ik een verhaal zou lezen wat lijkt op dat van ons om dat niet te melden met wat onze zoon had.
Verder wens ik je veel goeds en gezonheid met je kleine toe.

Gr Patries

ik zal het in mijn achterhoofd houden,maar het nu weer veel beter met hem nu ik er 3 uur tussen laat!
maar ik begrijp je reactie,

ybruinenberg

Gelukkig maar dat het nu een stuk beter gaat nu hopen dat ze het volhoud

Hi,

ik heb niet alles gelezen, maar ik moest wel gelijk denken aan mijn wurm. Die begon op een gegeven moment echt te zeuren. Ik kwam er bij haar achter dat ze heel erg moe was en daarom aan het zeuren was. Ze pakte de fles niet, wilde niet slapen, wilde haar speen niet. Alleen bij mij of bij mijn man liggen.

Ik ben er Abby gaan inbakeren en sinds dat moment slaapt ze (a) door (errug fijn) en (b) is ze niet meer moe en drinkt ze beter.

Abby is ook heel gevoelig voor sprongetjes (zie oei ik groei) en op die momenten heeft ze meer slaap nodig…

ik hoop dat je hier wat aan hebt…

Greetz,
Yadi en Abby

ja ik baker hem ook al in,maar hij verzet zich ertegen om te gaan slapen s’avonds,hij is van 6 tot 10 uur bezig met huilen,(echt heel hard,maar niet die hele 4 uur lang hoor)dan weer huilen dan weer stil.heel raar.
we hebben hem weleens een kwartier laten brullen,maar het helpt allemaal niks.
we hebben s’avonds helemaal geen rust meer!gek word je ervan.maar ja weet echt niks te doen.
dit gaat al 3 weken zo,dus geen sprongetje of regeldagen ofzo!
snap er niks van.drinken gaat wel veel beter trouwens.
heeft iemand hier ook ervaring mee??

ybruinenberg

misschien wil hij gewoon nog niet slapen?
Heb ik een periode gehad dat hij ging brullen als ik hem in bed deed, heb ik een kwartiertej of langer geprobeerd en dan had ik zo iets van oke, even op het speelkleed maar, nou hij helmeaal uit zijn dak was gewoon nog niet moe… Dan zag je dat hij voor zeven uur wel moeier werd (soms half negen) en dan naar bed sliep hij zo. Dit is een paar weken zo geweest even nog spelen voor het slapen de laatste energie kwijt en toen gaf hij zelf aan dat hij naar bed wou rond zes uur/zeven uur en nu zelfs soms al vijf uur, dus ik heb hem er echt niet mee verwend.

ja maar in de box wil hij ook al niet,en te lang op schoot ook niet.
hij is gewoon uit zn doen ofzo.

ybruinenberg