owja dat herken ik ook nog wel van rond die periode jah, dan zit je er helemaal doorheen, weet nog wel dat ik op een gegeven moment echt hem op de bank had neergelegd en er naast op de grond was gaan liggen huilen, zat er dan zo doorheen dat ik gewoon niet meer kon opstaan zo rot voelde ik me en dan heb ik echt zoiets van en nu moet ik even uit jouw buurt blijven anders ben ik niet tot mezelf in staat, klinkt heel rot, maar gelukkig is het een periode en wordt het vanzelf weer beter, hoop trouwens dat het bij jouw niet zover komt.
Voor de rest… weet je zeker dat het geen krampjes zijn van de opvolgmelk? of iets… dan kan het helpen om over het buikje te aaien of met de beentjes fietsbewegingen te maken… niet dat die kleintjes erg behulpzaam zijn met die beweging. Of een lekkere warme pittenzak op de buik, er natuurlijk wel bij blijven, want die krengen kunnen in de brand vliegen… maar ja aan de andere kant een kruik kan gaan lekken en die leg je ook gewoon in het bedje neer.
Wat kan ik nog meer meegeven, ehm owja een baby heeft als het goed is gegaan negen maanden in je buik mee gehobbeld, ging overal mee naar toe, altijd jouw rustige ademhaling, hartslag, warmte, stem in de buurt. Het is dan niet verwonderlijk dat als ze in die grote mensenwereld in een keer alleen in een bedje in een kamertje worden gegooid gaan huilen… ze missen het. Die van mij sliep in het begin dan ook het liefst op zijn buik op mijn buik en op iedereens buik, als er visite was kon hem zo neer leggen hij tevreden kraamvisite tevreden. Zelfs jongens die echt zoiets hadden van dat kleine ding hou ik niet vast… dan legde ik hem er gewoon op ^^ en dan waren zelfs hun vertederend aan het doen.
Heel erg fijn dat het vandaag goed ging, dat moet je vast weer een heel goed gevoel geven ^^, dat je het weer een beetje ziet zitten.
Helpt het misschien om een muziekdingetje aan te zetten?
Als de mijne echt verschrikkelijk was en ik legde hem op zijn buik dan sliep hij zo. Was een periode. Natuurlijk keek ik dan echt om de minuut of seconde of ik ging er naast op de bank liggen, had mijn eigen bank toen in zijn kamertje staan en als ik naar bed ging draaide ik hem om dan sliep hij al zo vast. In het ziekenhuis wordt dat ook wel met hele jonge kindjes gedaan als ze blijven brullen en over het algemeen helpt het.
Zette je weleens bepaalde muziek op toen je zwanger was? Van dat zelfde nummer kunnen ze soms ook heel rustig worden, maakt niet uit wat. Heb een keer een film gezien en daar werdt een baby rustig van keiharde metal, omdat zijn moeder tijdens de zwangerschap boven een rockcafe had gewoont. haha echt vaag. of een liedje dat je voor hem zong?
Als het echt te lang aanhoud zou ik even vragen of er iemand wil oppassen
de vader of je moeder of iemand de buurvrouw, zodat je even een poosje kan wandelen of iets voor jezelf kan doen iniedergeval ver genoeg weg van dat gehuil. Zodat je er weer tegen aan kan.
Het gaat echt over, maar als je erin zit heb je het idee dat het nooit meer over gaat.
Pluspuntje hij heeft vandaag al goed gegeten zei je, daar mag je heel trots op wezen
het is ook niet niets zon kleintje opeens.

Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 20:29:42