Slapen

Mijn dochter Britt wordt deze maand 1 jaar, zij heeft in totaal misschien 7 keer een volledige nacht doorgeslapen. Ik ben steeds diegene die opstaat en ben dus zeer moe. Heeft er iemand tips om haar te helpen beter te slapen. Ik ken niemand die een baby heeft die zo vaak wakker wordt. Overdag slaapt ze ook niet zo veel.
Anders is ze een schatje, hoor.

Poeh, dat lijkt me inderdaad zeer vermoeiend
Ik weet zo gauw niet een kant en klare oplossing voor je.
Hoe laat doe je haar naar bed dan 's avonds?
En overdag slaapt ze dus ook niet echt veel?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

lastig hoor!!! Kan me heel goed voorstellen dat je er moe van wordt, kom net ook uit een periode dat luca niet doorsliep snachts, sinds twee nachten gaat het weer goed, maar ik hou mijn vingers gekruist!
Tja… ik weet niet of ik je een tip kan geven, alleen wat ik zelf doe. Luca slaapt met een speentje, dus vaak heeft hij die nodig. Ik leg hem goed, speen erin, en gelijk weer weg. Ik zeg niets en maak geen oogcontact. Alleen als hij echt overstuur is dan troost ik hem. Soms duurt t even voordat hij weer slaapt, maar dan laat ik hem even. Na 10 min ga ik er weer heen, en dan hetzelfde verhaal.

Heel veel succes, en misschien wil ze wel een keer bij iemand logeren, dan kan jij wat slaap inhalen!!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Wenne,

Heb je al gecontroleerd of het misschien kan zijn dat Britt het te warm of te koud heeft? Dat zou evt. de oorzaak kunnen zijn.

En verder, is er echt geen mogelijkheid dat je per nacht afwisselt met je partner wat de nachtelijke zorg voor Britt betreft?

Groetekes, Sje

Ze gaat slapen rond 21 uur. Soms is ze zelf zo moe dat ze overdag eens 3 uur slaapt maar dat is zeer zelden. meestal slaapt ze twee keer een klein uurtje.
Ze heeft wel last gehad van reflux waardoor ze nooit in een goed slaapritme is kunnen komen.
Een fopspeen weigert ze. Ik probeer nu haar een knuffelbeertje als troost te geven en dat lijkt een beetje te helpen om in slaap te komen.
Mijn echtgenoot kan enkel de zondag eens overnemen maar ze laat zich door hem niet meer troosten. Dan wordt ze klaarwakker en ben ik minstens een uur bezig om haar weer te laten slapen.
Jullie reacties geven me de moed om vol te houden, soms krijg je maar weinig begrip als je wat kribbig bent door de vermoeidheid.

Hallo,
Nou onze zoon jessin is ook bijna een jaar en hij heeft inmiddels nog nooit een nacht door geslapen, ik zou haast zelf niet meer weten wat dat is hahahaha. Hij krijgt borstvoeding ( op vraag ) nou die vraag is dus meestal snachts. Op het cb zeiden ze van de week dat hij wel door mij verwend word aangezien ik hem dus snachts gewoon blijf voeden. Doordat ik vaak zelf erg moe ben, leg ik hem in ons bed aan en slaap zelf maar weer door, gevolg is dan dat hij dan de rest van de nacht ook bij me ligt. Tjaaaa hoezo verwend ? Komende week gaan we er werk van maken en mag hij s`nachts niet meer komen drinken.
Hij gebruikt het alleen maar om bij me te zijn. Onze dochter had hetzelfde probleem ( ook te toegeeflijk geweest ) ook al kreeg ze na 4,5 maand de fles, ook toen hebben we er op een gegeven moment werk van gemaakt en het ging meteen goed. Af en toe naar dr toe zodat ze wel wist dat we er waren, niet oppakken en laten huilen. De verwachting was toen dat ze de eerste nacht 4 uur zou gaan huilen, de 2e nacht 3 uur enz ( volgens het cb ). De eerste nacht bleek het bij haar 15 min te zijn en daarna was het helemaal over.
Overleg anders met het cb ze zijn er immers ook daar voor.

Ohhh wat sneu zeg! Werkt je man onregelmatig ofzo dan omdat hij het niet kan?
Ik zou het verhaal van Astrid eens proberen, het werkt echt, zo heb ik onze zoon weer in z’n eigen bedje gekregen ipv tussen ons in…

Succes!

Groetjes Nathalie & Co

Ze wil ook nog een fles 's nachts maar drinkt ze altijd op. Ik neem ze nooit bij me in bed maar blijf wel bij haar tot ze slaapt. Ik deed dit omdat ze vroeger dikwijls haar melk uitspuwde en dan in paniek was (reflux).
Ik heb haar een paar keer bijna zien stikken in de melk, het kwam dan zelfs door haar neusje. Nu is dat gelukkig wel voorbij maar heeft ze mij nog steeds nodig om in slaap te raken.
Ik durfde haar dus nooit laten huilen, maar zal dit nu toch moeten proberen zeker?

quote:
Ik durfde haar dus nooit laten huilen, maar zal dit nu toch moeten proberen zeker?

Ik denk langzamerhand wel ja.
Natuurlijk niet meteen een uur laten huilen maar even kort kan geen kwaad.
Je weet nu dat je vanwege de reflux in ieder geval niet meer bij haar hoeft te blijven.
Maar kan me voorstellen dat je dochter eraan gewend is (mamma bij zich)

Succes!

Ik denk dat overleg met het cb misschien toch wel verstandig is. Omdat ze namelijk gewend is dat jij er bent kan het ook zijn dat je er wel moet zijn maar dan naast het bedje zitten en dat je dan zo steeds iets verder naar de gang gaat ( elke avond een stukje verder ) maar het cb heeft daar denk ik betere antwoorden op. Zou ik echt effe doen hoor, je kan ze ook bellen toch ? Daar zijn ze voor.

Ja, Assie heeft wel gelijk.
Wat ik bedoelde is de “tactiek” van steeds een klein beetje langer wegblijven.
Dus eerst 1 minuut en dan je gezicht laten zien, dan 2 minuten op de gang en dan je gezicht laten zien etc.
Zo krijgt ze het vertrouwen dat je er wel bent ook al ziet ze je niet.
Maar wie weet is de “techniek” die Assie zegt wel beter in dit geval (ze doen dat bij “eerste hulp bij opvoeden” ook, met die Nanny (Jo)

Succes!

Tja, die tactieken verschillen per kindje aangezien het per situatie en kind ook verschillend is. Daarom denk ik dat je beter naar het cb kan gaan om daar gewoon eens te vragen.

Ja zou ik ook effe doen, CB heeft daar mestal ook wel wat folders of infobladen van. Wellicht kun je daar wat mee.

Succes!

Groetjes Nathalie & Co

Mijn Brittje heeft enkele nachten doorgeslapen, dit was een echte luxe. Maar nu is er weer een tandje aan het komen en heb ik wel 4 keer uit bed gemoeten. Terug naar af dus.
Denk dat ik maar eens ga slapen zie dat het deze nacht weer zo is. Ik hoop van niet.
Slaapwel iedereen.

Groetjes Wendy, mama van Britt

Wenne,

Wat je ook eens kan es proberen, is mss met haar even langs te gaan naar een osteopaat. Mss is er wel een doodsimpele oorzaak voor haar onderbroken nachtjes . Bvb Tibo is een heel energiek kind, maar echt super veel energie zenne. En ik had al gemerkt dat hij achteraan op zijn hoofd een bultje had… iemand raadde mij aan om es naar de osteopate te gaan… wij braaf geluisterd en es geweest… wat blijkt ? in Tibo zijn schedeltje zit een botje dat tegen een ander botje druktte en waardoor da bultje is ontstaan…dat moet hem een drukkende gevoel gegeven hebben en was daarom zo ambetantig. na enkele beurten is Tibo veel rustiger geworden en dat bot zit op zijn plaats, dat zie je zo want het bultje is helemaal weg … en zonder medicatie, alleen met behulp van bachbloesems hé…

Veel succes en een goede nachtrust alvast.

Ilse,

Fiere mama van deze hartedief ! ( 25/08/2003)
Vrouwke van Marc

Bedankt voor de raad was dat knobbeltje net boven de nek? Daar denk ik soms bij Britt iets te voelen.

quote:
Bedankt voor de raad was dat knobbeltje net boven de nek? Daar denk ik soms bij Britt iets te voelen.

ja, het was net boven zijn nekje en je zag gewoon dat daar iets wrong, je voelde bekan dat die twee botjes in mekaars weg zaten … veel succes zenne wenne !

Ilse,

Fiere mama van deze hartedief ! ( 25/08/2003)
Vrouwke van Marc

quote:
Mijn Brittje heeft enkele nachten doorgeslapen, dit was een echte luxe. Maar nu is er weer een tandje aan het komen en heb ik wel 4 keer uit bed gemoeten. Terug naar af dus.

Hallo Wenne,
Onze zoon wilde ook nooit een speentje. Maar op een gegeven moment toen hij tandjes kreeg, druppelde ik 3 druppels chamodent in z’n mondje en deed de speen erin. Toen ging hij er echt op sabbelen. Nu gaat het best goed en hoeven we soms alleen even z’n speentje in te doen 's nachts. Het kan dus wel dat Britt alsnog de speen gaat pakken! Succes ermee verder.
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik had het ook met benjamin maar doehem nu savonds in bas hij word nu heel afen toe eens wakker doe jij haar savond in bad of niet???

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Ja eerst in bad en dan haar flesje en dan vlot in bed. Het is maar tijdens de nacht dat ze weer wakker wordt.