vanacht ging eindelijk wat beter half 12 laatste fles gehad en kwam pas om 10 voor 5 mijn zoontje is nu 11 weken en vanaf wanneer gaan ze meer dan 4 , 5 uur slapen achter elkaar het is echt vermoeiend 11 weken achter elkaar je bed uit
Slapen
Mijn dochtertje sliep na 3 maanden door.
Het is per kind heel erg verschillend…
Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Dat is zeker verschillende per kind.
Ik had de mazzel dat die van mij na 2 weken doorsliep, op een enkel nachtje na dan.
met 5,5 week is hij s’nachts nooit meer geweest om een flesje.
en sliep toen van 23:00 tm 6:30
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

en doen jullie ook elke dag hetzelfde regelmaat want dat vind ik ook moeilijk de ene keer heeft hij na 2,5 uur al honger andere keer 3 uur en s,nachts ong. 4 uur en hij slaapt ook nooit op vaste tijden de ene keer gaat hij om 13.00 slapen an soms helemaal niet s,middags hij slaapt gemiddeld per 24 uur maar 14 uur is dat niet tekort
Hoi ccc,
Die kleine moppen pakken net zoveel slaap als ze nodig hebben, dus maak je geen zorgen over die 14 uur bij die leeftijd.
Ons oudste dochtertje sliep ook vanaf het begin niet veel overdag. Gelukkig sliep ze wel vrij snel 's nachts door.
Ons jongste dochtertje sliep ongeveer 22 uur op een dag. Die was alleen maar voor de voedingen wakker en dan snurkte ze weer verder. We merkten in het begin bijna niet dat we er een baby bij hadden. Hihi!
Dus zelfs binnen 1 gezin kan er een wereld van verschil zijn.
Het is wel prettig als je kindje op een gegeven moment wat regelmaat krijgt. Zo ben ik op een gegeven moment begonnen met het inbouwen van een echt middagslaapje.
Onze dochtertjes waren toen ze zo klein waren eigenlijk heel de dag beneden (wipstoeltje, box, etc.) maar na de tussen-de-middag-voeding gingen ze boven in hun bedje slapen.
Zo groeiden ze vanzelf richting een echt middagslaapje en naarmate ze wat ouder werden waren ze als ze beneden waren wat vaker wakker tot ze helemaal niet meer sliepen behalve het middagslaapje.
De jongste is nu 14 maanden en die zit al bijna een jaar op een echt middagslaapje.
Als ik 's ochtends met de kindjes weg ben, wil ze nog weleens tegen het eind van de ochtend in de wandelwagen of in de auto in slaap vallen, maar als ze dan thuis haar boterham krijgt en ze gaat daarna haar bed in, slaapt ze weer net zo lekker tot het einde van de middag verder.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 19 Mar 2006 21:28:20
bedankt voor de reactie ,s eindelijk ging het vanacht een beetje goed eerste keer wakker om 4 uur speen gegeven toen om 5uur weer de speen gegeven toen was het half 7 toen ben ik er uit gegaan en hij had zijn fles leeg en ging meteen weer slapen tot 8 uur ik ben gister ook bij het cb geweest vragen over ritme en nu mag hij overdag om de 3 uur en ik moet hem overdag ook daar wakker voor maken want hij heeft het dag en nachtritme door elkaar gegooit overdag slaapt hij als een roosje en s,nachts is hij om het uur wakker dus nu moet ik zijn ritme omgooien best moelijk allemaal maar ja het is het proberen waard groetjes chantal
met die 3 uur hierboven in mijn verhaaltje bedoel ik om de drie uur de fles las het nog eens na en was onduidelijk groetjes chantal
quote:
en doen jullie ook elke dag hetzelfde regelmaat
De eerste weken heb ik gewoon goed opgelet hoe mijn zoon zijn dag er uitzag.
en langzaam der hand heb ik het dagritme verandert, steeds met een kwartiertje verplaatst, en soms liet ik hem gewoon even door huilen.
Maar elke dag ziet er hiet hetzelfde uit of het nu weekend is of een doordeweekse dag.
het is steeds hetzelfde liedje.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ja elke kind is anders.
Mijn dochter sliep pas met een maand of 6 door en mijn zoontje al met een week.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.
Elk kindje is inderdaad anders, ik geef borstvoeding en voed op vraag dus dat is toch al anders dan wanneer je een flesje geeft. Wel kregen we meteen na de geboorte een tip van de kraamhulp om de gordijnen bij de slaapjes overdag niet dicht te doen zodat ze meer besef van dag en nacht krijgen.

hoi allemaal mijn zoon van 5 weken wil niet…
ik ben een moeder van een zoon die inmiddels 5 weken oud is alleen hij heeft een probleem met slapen. de eerste 4 weken heb ik borstvoeding gegeven en hij had darmkrampjes groene ontlasting dit is goed op te vangen door venkelthee. Maar hij bleef (happen) dus nog honger en ik ben overgegaan naar flesvoeding, deze drinkt hij goed maar hij valt nooit in slaap. We moeten hem helpen de fiep spuugt hij uit en houden deze dan vast tot hij slaapt. Maarja dit geeft ook een sleur zijn er andere mensen die zo’n ervaring hebben of misschien een oplossing ik hoop het wel.
grt bianca
hoi bianca hier hetzelfde geweest veel huilen steeds op schoot willen en dan in slaap vallen en dan zachtjes proberen om in bed te doen en dan weer wakker wij doen s,nachts inbakeren en overdag hebben we de schommelstoel van fisherprice gekocht ik kon echt niks doen overdag niet schoonmaken niet zelf even slapen maar met die schommelstoel perfect en nu slaapt hij s,nachts in zijn bedje ook goed alleen is hij nog steeds 5 keer per nacht wakker maar ik geef geen voeding meer pas om 6 uur en slaapt hij nog bij jullie op de kamer dat is denk ik beter want dan kan je gewoon de speen geven groetjes chantal
hoi chantal
hij slaap inderdaad bij ons op de kamer in de wandelwagen zodat ik de fiep in zijn
mond tegen kan houden, dan is de hoop dat hij in slaapt valt maar dat duurt heel lang. Zodra ik mijn hand weg pakt spuugt hij de fiep uit en huilt hij we proberen welleens te laten huilen maar s’nacht kan dat niet vanwege de buren. ik weet ook niet hoelang het duurt voordat hij de fiep goed pakt ik denk zelf dat het probleem een heel eind verholpen is. Ik had gehoopt dat er misschien een middel waas zoals druppels of zoiets dat ze inslaap vallen
grt bianca
ik heb nu kindival tabletten tegen onrust en slapeloosheid die moet je fijn malen en dan geven en de speen houden ze pas vast met ong. 2.5 maand die van mij maar eerst had hij een te grote speen en nu heb ik er 1 van bibi en die houd hij wel vast
probeer idd verschillende fiepen. Luca pakte ook alleen de bibi speen, maar dat kan bij ieder kind anders zijn. Die tabletjes kunnen misschien ook helpen. Misschien kan je gaan inbakeren als hij erg onrustig is. Doe dit dan wel onder begeleiding. Luca was ook niet echt een slaper. Nu nog steeds niet echt hoor, snachts gaat het prima, maar overdag wil hij er graag bij zijn. Hij slaapt op zijn buik, anders ging het gewoon niet. Maar ik denk dat inbakeren ook had geholpen. Ik was alleen niet mans genoeg om door te zetten. Heel veel succes met jullie wakkere kleintjes. Ik weet dat het af en toe echt heel moeilijk is en dat je er gek van wordt. Misschien kunnen ze wat meer op het CB of de huisarts. Even lekker klagen kan al veel opluchten. Dat kan fijn hier, en je mag me ook mailen!!
bedankt voor je advies sinds vandaag s’middags en de voeding erna is hij zonder problemen in slaap gevallen misschien heeft het te maken dat de borstvoeding niet genoeg was en ik nu overgestapt ben na flasvoeding ma we zullen kijken hoe de week verder verloopt ik houd jullie op de hoogte
grt bianca & brian
ok succes mijn zoontje ging vanacht ook pas weer om 12 uur slapen en dan zou je denken die word de volgende ochtend pas weer wakker maar nee hoor om half 3 al weer en daarna om half4 en daarna om half6 voeding gegeven en toen om 8 uur wakker groetjes chantal
hoi chantal
krijgt jouw zoontje borstvoeding of flesvoeding.
Ik doe namelijk flesvoeding samen maken met venkelthee omdat brian veel
last had van darmkrampjes en hij laat veel sheetjes. Misschien helpt dit ook bij jouw zoon een beetje rustgevend. Venkelthee kun je maken samen met flesvoeding of los geven dit is wel een andere verpakking, ik hoor het wel
grt bianca
oooh wat vermoeiend!!! Als Luca slecht slaapt denk ik ook altijd dat hij wel een gat in de dag zal slapen. Maar helaas, zo werkt het blijkbaar niet.
hij krijgt flesvoeding maar het is echt elke nacht raak vanaf 2 uur half 3 is hij steeds wakker en gister had hij ook al niet veel overdag geslapen ik snap er niks van groetjes chantal ik ga ook maar eens venkelthee gebruiken horen jullie het morgen wel weer moet je dat door de fles doen of kan je ook 60 cc alleen venkel thee gebruiken