Slapen op moeder

Hallo iedereen,

Ik zit met een vraag. Mijn bijna 3 weken zoontje wilt alleen maar op mij slapen. Ik probeer hem in zijn bed te leggen maar hij wilt maar niet slapen. Pas wanneer ik hem oppak en op mij leg, dan valt hij na 2 min in slaap. Dit geldt ook voor de nacht. Ik probeer hem eerst op mij te laten slapen, dan pas in zn eigen bedje te doen, maar hij wordt dan na 5 min wakker en maakt zijn oudere broer wakker ( op dit moment slapen wij met zn allen in 1 kamer). Dit is heel vermoeiend, want de oudste wilt dan niet in slaap vallen en begint dan te krijsen. Dit kan de hele nacht zo door gaan!

Wij vechten op dit moment voor een grotere appartement met meerdere kamers, alleen de gemeente neemt ons blijkbaar niet serieus

_Iemand enige raad? Hoe kan ik mijn kind alleen laten slapen??? Bij mijn eerste ging het vanaf dag 1 al goed…

Ik weet het even niet meer…

Groetjes, Johanna

Gewijzigd door - Babyface op 20 Oct 2008 17:08:23

welkom op ikkeben,
ik zou hem niet bij jou laten slapen

Hij moet zelf zijn slaap pakken. bij eerste vermoeidheidssignalen in bed leggen.
Gapen/jengelen etc. en echt even doorzetten al valt dat niet mee als hij samen met zijn broer moet slapen.
Maar als hij steeds bij jou in slaapt raakt hij hier aan gewent en kom je er straks niet meer vanaf! Als hij slapend in zijn bedje gelegd wordt wordt hij wakker en herkent omgeving niet en gaat dus huilen. Hij moet echt aan zijn eigen bedje wennen!

Succes en nogmaals het is moeilijk als hij bij zijn broer slaapt!
Misschien bij jullie op de kamer in zijn bedje? Is dat een optie?

groetjes GYtha

Ik ben het met Gytha eens, niet bij jou laten slapen. Veel te gevaarlijk. Best lekker voor af en toe een dutje van 10 minuten maar 's nachts en bij zijn slaapjes overdag moet-ie het toch echt zonder jou kunnen. Voor zijn eigen bestwil en voor zijn eigen veiligheid.

Het kan zijn dat-ie zich niet prettig voelt in zijn bedje. Draai het bedje eens een kwartslag of halve slag. Kijken of-ie zich dan meer op z’n gemak voelt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Oct 2008 18:27:20

hoi,

oei, wat lastig, met zijn allen op 1 kamer
je kan toch best proberen bij de eerste “ik wil slapen” tekenen je baby in zijn bedje te leggen en niet eerst in slaap laten vallen op jouw borst want daarna vindt hij zijn bedje koud en ongezellig natuurlijk…
leg een doekje/t-shirt van jezelf in zijn bedje dat naar jou ruikt
ik moet wel toegeven dat ik de eerste weken regelmatig mijn dochtertje bij mij in bed liet slapen, niet op mij maar naast mijn man en ik, in het midden dus…
niet verstandig maar ik was soms zo kapot, gaf BV, en zo had ik ook wat meer slaap…

x

Hoi Johanna,

Wat vervelend zeg, dat je met z’n allen in een kamer moet slapen, ik heb het tijdens de vakantie gehad, niet echt prettig…
Wat ook een mogelijkheid is om de kleine in de kinderwagenbak in de woonkamer te laten slapen. Het is slim om, naast het idee van een eigen shirt in het bedje, het bedje met een warme kruik wat voor te warmen, zodat hij niet wakker schrikt van een koud bedje.
Leg overigens het shirt goed vast, dan kan hij er niet in verstrengeld raken.

Sterkte ermee, ik hoop voor je dat je snel betere woonruimte krijgt!

Groetjes,

jantje

Als je het eng vindt om een shirt in het bedje van je kindje te leggen, kun je ook een aantal nachten met een knuffeltje slapen. Leg dat daarna bij je kindje in bed.

Groetekes, Sje

Hoi Johanna,

Je kunt eventueel ipv een shirt zelf 2 nachten op een hydrofiel luier gaan slapen en die dan onder zijn hoofdje doen in zijn bedje. Dan ruikt het ook naar jou.
Verder misschien hem in zn kinderwagenbak laten slapen (dat werkte bij mijn zoon en hij is nu 3.5 maand en slaapt er nog in).
Het lijkt met idd niet makkelijk met zn allen op 1 kamer te slapen. Ik wens je veel succes.

Groetjes Evelien

Dank jullie allemaal voor de reacties!

Ik heb hem net in zijn eigen bed gestopt en even laten huilen, na een korte tijd is hij in slaap gevallen!

Ik geef zelf BV en vind het aan de ene kant gemakkelijker hem in onze bed te hebben. Hij slaapt aan mijn zijde, dus niet in het midden. Maar ja ik weet dat het heel gevaarlijk is.

Ik ga doorzetten dames! Ook al is het moeilijk ik zal hem gewoon alleen laten slapen!

Groetjes, Johanna

Hoi
Ik deed ook toen nina baby was met een warme kruik het bedje eerst voorverwarmen. Op je borst heeft hij ook een warme ondergrond. Dit hielp goed
Groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 21 Oct 2008 11:53:21

Morgan had ook problemen met slapen in haar eigen bed. Zij sliep steeds beneden of niet. Vorige week heb ik met hulp van vriendinnen haar in haar eigen bed gelegd op de dag en laten brullen. 40 min later was het stil en sliep ze. Volgende dag weer en die dat later weer. Nu slaapt ze zo;n twee keer per dag langer dan 1.5 uur op haar kamer in haar bed en ze mort steeds minder. Het is niet leuk maar je moet er inderdaad even doorheen. Alleen voor de nacht hebben we Morgan bij ons op bed staan in de reiswieg. Ze heeft veel pijn van de krampjes en ze geeft soms veel melk op door het huilen. Op deze manier troosten we haar (ze voelt onze ademhaling) en wij slapen ook meteen normaal. Morgan is morgen zeven weken.

En wat ik al las een kruik helpt ook zeker. Ik leg zeker voor de nacht haar slaapzakje op de verwarming. En ik leg haar wakker weg of half wakker. Op deze manier weet ze dat ze niet meer bij mij ligt en kan ze ook niet ‘schrikken’ als ze wakker wordt.

Michèle

Als Jesse niet in slaap kan komen in zijn bedje zetten we zijn mobile aan. In plaats van aan de box hebben we deze aan zijn bedje gehangen omdat we merkten dat hij er rustig van werd. Speen in de mond om te sabbelen en mobile (of ander rustgevend muziekje) aan en het is goed.

Hoop voor jullie dat je snel een groter appartement krijgt en daardoor hopelijk ook wat meer rust. Kan me voorstellen dat dit erg vermoeiend is.

Hallo allemaal,

Nou, ik heb het vannacht geprobeerd hoor… Ik heb hem bv gegeven, even laten boeren en zo in zijn bed gedaan (hij is dan al in slaap gevallen). En hij heeft eerst een uur alleen in zijn eigen bed gelegen. Na de tweede voeding ook in zn eigen bed gelegd en die heeft zo 3 uur achter elkaar geslapen!! Zijn grote broer begon rond 6 uur te gillen, maar dat maakte de baby gelukkig niet wakker

Nu dat het dag is leg ik hem in zijn wagen die in de woonkamer staat. Ik probeer sterk te zijn door hem gewoon daar te laten liggen. Als hij huilt troost ik hem, maar ik laat hem niet meer op mij slapen!

Ik voel me er goed met wat ik nu doe en ik hoop dat het vanaf nu ook veel beter gaat!

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties! Heb trouwens de gemeente gebeld en we zijn weer voorop geschoven, dus hopelijk is het niet meer lang wachten!

Groetjes, Johanna

Zie deze topic.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283
Bergen met foto`s waarop onze dochter lekker op de buik lag te slapen van papa of mama, maar uiteindelijk wel gedoe om haar in een eigen bedje te laten slapen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi allemaal,

Nou vannacht had ik hem weer in onze bed moeten doen, want hij wilde niet in zijn eigen bed slapen en maakte door het huilen zijn oudere broer wakker die vervolgens begon te gillen!!

Ik weet even niet wat ik moet doen nu… Ik heb hem wel rond 4 uur in de nacht in zijn eigen bedje weer gedaan (na de tweede voeding) en hij heeft toen 1 uur en 30 min erin geslapen en werd toen wakker, en heb ik hem bij ons in bed gedaan en viel hij gelijk weer in slaap.

Ik vind het opzich helemaal niet erg dat hij bij mij wilt slapen alleen ben ik bang dat ik op hem zal liggen als ik bijvoorbeeld heel erg moe ben.

Ik vind dit best frustrerend want ik wil natuurlijk dat de oudste lekker kan slapen, wat hij vooraf heel goed deed! De oudste slaapt van 18.30 tot 7 uur in de ochtend. Maar ja nu wordt hij midden in de nacht wakker als de baby huilt en wilt dan niet meer slapen omdat hij boos is en vervolgens wordt hij rond 6 uur wakker en gilt dan een uur lang… puur omdat hij boos is.

Wilde dit even mededelen

Groetjes!

Gewijzigd door - Babyface op 23 Oct 2008 12:11:04

wat een Kl*te situatie. Ik heb geen gouden tip. Helpt het als je de baby op het aankledkusen tussen jullie in legt met een eigen dekentje? Hebben jullie een slaapkamer en een woonkamer? Zoja, dan kun je altijd nog in de woonkamer gaan slapen met de baby en deze dan tijdens het huilen af en toe troosten.
Aan de andere kant, wanneer jij het niet echt een prob leem vindt waarom laat je het dan niet zo.
Je kan ook ook van die bedjes kopen die je aan je eigen bed klikt speciaal voor baby’s. Dit breekt jou en de rest van je gezin natuurlijk op.
Veel sterkte gewenst.

ik zou gewon je kind in zijn eigen bed laten slapen

zo went hij er aan en heb je alsnog problemen het is niet verantwoord je kind bij je in bed te nemen

Ik snap het probleem
Ik had het bij Robin ook
In slaap laten valen op schoot en dan naar bed dat ging goed
Dus inderdaad maar eens zelf in slap laten vallen in bed
En na veel huilen sliep hij
Met Justin hebben we het heel anders aangepakt
Dat was flesje boeren spelen en naar bedje toe
Justin heeft nooit gehuilt
En nu nog niet
Robin ook niet hoor
de jongens slapen al meer dan 2 jaar op 1 kamer samen
En willen allebeigeen een eigen kamer nog
Het enige wat ik kan zeggen volhouden

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Heb je al geprobeerd om zijn bedje een kwartslag of halve slag te draaien? Dat wil ook nog weleens helpen. Zie mijn eerdere berichtje in dit topic.

Groetekes, Sje

Hi Bbayface,

Wat ik al zei, Morgan slaapt 's nachts ook bij ons op bed, maar wel in haar eigen reiswieg. Op deze manier kan niemand op haar gaan liggen, maar is ze voor haar gevoel dichtbij ons en kunnen we als het moet snel haar tul terug geven of haar handje vast houden. De eerste dagen was het ook veel buikje wrijven maar inmiddels zijn we zover dat ze goed als geen extra aandacht nodig heeft. Als ze niet zo zou opgeven zou ik haar voor de nacht al in haar eigen kamer gelegd hebben, maar inverband met stik gevaar durven we dat nog niet aan. Maar daar wordt aan gewerkt.

Ik hoop ook dat jullie snel een andere woonruimte hebben dat maakt het denk ik ook makkelijker en rustiger, want een baby is nergens zo gevoelig voor als onrust, zeker als mamma het is.

groetjes

Michèle

Hallo Johanna,

Ik weet dat het sterk afgeraden wordt maar ik deed het ook bij onze twee meiden.
Die liet ik vaak op mijn blote buik slapen omdat ze daar rustig van werden. Ik had het idee dat ze dan de baarmoeder mistte met alle geluiden die daarbij hoorde zoals je hartslag e.d. Dit heb ik afgebouwt op hun tempo. Zelf vond ik het ook heerlijk zo lekker intiem met je pasgeboren baby. Maar ik weet dat het gevaarlijk is dus ik zal het niemand aanraden. Ik was toentertijd ook nooit goed uitgerust omdat ik toch altijd bleef waken of alles goed was en je hebt juist zelf ook je nachtrust zo hard nodig. Hoe is het nu ?

Miranda