Van begin af aan neem ik Julia overal mee naartoe. Ik ben absoluut geen binnen-zit-type en dat wilde ik met kind ook niet worden. Ik wil er op uit! Soms gaan we - behalve met dit snertweer - lekker naar buiten, we gaan naar de winkels of naar opa en oma/zus/vriendin etc. Julia vindt dat volgens mij ook prima, want ze is eigenlijk nooit lastig. Ik vind het eerlijk gezegd zelf heel saai als het regent en we niet even naar buiten kunnen. Dan speelt ze, ligt ze in bed en mama zit een beetje op het forum (dat is dan wél weer leuk!). Ik verveel me op zulke dagen behoorlijk soms, ik ga liever met mijn meisje wandelen/op bezoek/boodschappen doen etc. Vind ik erg gezellig. Leve het voorjaar, lekker op pad en veel kijken vanuit de wagen!
Slaap rekken is erg moeilijk denk ik, net wat Saro zegt: moe is moe. Als Jurian moe is en jij toch weg wilt, zou ik hem toch meenemen. In de auto slaapt hij toch wel door en misschien ook in een maxi cosi of wagen. Julia is meestal een slapend engeltje als we naar de Appie gaan. Maar…ze wil de laatste tijd ook wel veel zien en dan wordt ze dus wakker. Geeft niks vind ik, ze gaat vanzelf slapen als ze er genoeg van heeft.
Ik heb ook een vriendin die alles plant rondom haar zoon van 1,5. Laatst zou ze naar me toekomen, komt ze 2 uur te laat ‘omdat Pim nog niet wakker was’. Dat was erg vervelend vond ik, want ik had Julia juist wakker gelaten om met Pim te ‘spelen’ en nu zat ik met een doodmoe kind. Ik heb haar op een gegeven moment toch in bedje gelegd hoor, pech dan. Ze hield het echt niet meer. We zouden ook naar het park gaan en daar kwam niks van, het was al half aan het schemeren toen ze er eindelijk was (het was rond kerst). Ik begreep haar ook niet zo, juist omdat ik veel flexibeler ben en Julia gewoon meeneem. Ze slaapt lang niet meer overal, behalve bij opa en oma in ‘haar’ bedje daar, maar verder eigenlijk ook niet. Maar die slaap haalt ze ergens wel weer in en ze houdt zich toch rustig. Ik leg haar bij anderen weleens op bed en dan pikt ze zo een uurtje mee…Iedereen is anders natuurlijk, maar ik plan echt niet alles rondom Julia hoor. Eten mee, slaapzakje/bakerdoek mee en lekker naar buiten gaan of op visitie. Dat is ook goed voor Jurrian, went hij lekker aan andere dingen/mensen. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet he, maar ik zou zeggen: ga gewoon lekker overal heen! Was het leuk bij je zus?
Groetjes Rainbow, trotse mama