Slapen en weggaan?

Mijn mannetje slaapt veel maar ook op de meest ongelukkige tijden. Tja nu moet ik niet klagen… want sommige kindjes slapen niet. Toch zou ik graag willen weten hoe jullie dat dan doen?

Jurian slaapt van 10 - 11 uur en van 14 - 16.30 uur.
Ik wil soms naar de winkel of naar familie (zussen wonen in de buurt) toe maar dan slaapt Jurian. Als er een verjaardag is, kan ik hem niet meenemen want dan slaapt hij. Als andere moeders vragen of ik een keer gezellig koffie kom drinken moet ik weigeren omdat Jurian dan slaapt…

Hoe gingen jullie hiermee om? Hij slaapt bij andere erg slecht (heb ik al geprobeerd) maar dan is hij niet te genieten.

Nu heb ik hem vandaag eerder op bed gelegd om 13.00 uur ipv 14.00 uur hij was moe. Maar dan is de tijd vanavond langer ipv 16.30 is het vanaf 15 uur ws dat hij wakker is… hoe rekken jullie het dan tot hij naar bed moet??

Hopelijk hebben jullie bruikbare tips… ik weet mijn zoontje gaat voor alles en het meeste plan ik om hem heen… maar altijd thuis is ook niet goed toch?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik wou dat ik je helpen kon. Ik heb morgan vanaf het moment dat ze naar buiten mocht overal mee naar toe gesleept. Ik heb ook wel ze mazzel misschien dat zij wel overal goed slaapt, weet niet of dat daardoor komt. Wat ik wel nog altijd doe ik kindival geven als ik weet dat dit soort dingen eraan komen. Zo komt pappa’s verjaardag eraan en vanaf zaterdag (mits de ha zegt dat het niet kan) krijgt ze weer kindival. Dan is het toch allemaal wat rustiger voor haar. Ze is nog steeds blij en vrolijk alleen minder prikkelbaar zeg maar.

Groetjes,

Michèle

rico die slaapt van 8:00 tot 10:00.
12:15 tot 13:15
16:00 tot 17:30 (ongeveer!!)
en daarna van 20:00 tot 23:00 en dan de nacht in tot 7 uur (helaas vaak wat eerder laatste dagen).
maar goed rico heeft dus ook dat hij eerder wakker is en dat ik dan baal omdat ik weet dat hij nu b.v. om 15 uur zn fles krijgt maar ik ook 100% zeker weet dat hij binnen nu en een halfuur doodmoe is en wil slapen gaat huilen etc… terwijl hij dan zijn fles nog moet hebben. hij wil dan ook echt niet in zn bed liggen VOOR die tijd want dan is het hommeles.
ik hou hem gewoon lekker bezig klets lekker met hem (als hij eigelijk nog wakker moet zijn ivm etenstijd) was hem eventueel dat rekt ook wat…
of ga met hem in bad. of k ga een keer wandelen net wat mij uitkomt op dat moment. maar ik ga hem nooit in bed leggen als hij een kwartier later moet eten bijvoorbeeld.

Ik zit inderdaad een beetje met hetzelfde probleem. Nou is mijn zoontje een stukje kleiner, maar slaapt daardoor ook meer. Als ik ergens naar toe wil dan plan ik dat om de voedingen heen en ik zorg er ook voor dat ik hem niet zomaar uit zijn slaap haal (of het kan echt niet anders). Als ik dat namelijk doe, dan is hij uit zijn doen en verwacht hij ook dat hij te eten krijgt.

Wat ik dan dus in het weekend doe is gelijk na zijn voeding met hem erop uit en dan het liefst tot de volgende voeding, want dan kan hij daarna weer naar bed. Hij slaat dan eigenlijk een slaap over. Soms plan ik het ook door de voedingen iets anders te geven op een dag. Bijvoorbeeld iets later of iets eerder om zo een beetje te schuiven. Moet je natuurlijk niet bijna elke dag doen, maar voor een keer is dat niet erg.

Of ik zorg ervoor dat hij bij de visite zijn flesje krijgt en dan stop ik hem daar in bed (in dit geval nog de wandelwagen, maar zou voor jou kleine natuurlijk ook het campingbedje kunnen zijn). Zo heeft hij hetzelfde regelmaat als thuis en is zijn slaapomgeving (het bedje) ook gelijk.

Ik denk dat tijd rekken om naar bed te gaan erg lastig is. Moe is moe natuurlijk. Je zou het wel kunnen rekken door hem bijvoorbeeld in badje te doen of te gaan wandelen. Dan ben je met ze bezig en hebben ze misschien minder door dat ze wat langer wakker zijn. Extra met ze spelen helpt misschien ook, al is dat met mijn zoontje niet makkelijk, want als hij echt moe is dan wordt hij jengelig als ik hem wakker hou. Wandelen helpt dan want dan slaapt hij een beetje en in bad vindt hij gewoon lekker!

Weet niet of jer er wat aan hebt, omdat mijn zoontje natuurlijk een stukje jonger is en ik geen ervaring heb met oudere baby’s. Maar wie weet

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ga het vandaag gewoon proberen… mijn zus belde of ik kom… dus denk dat Jurian rond 15 uur wel uitgeslapen is… dan neem ik hem mee naar haar en geef hem daar de fles. Als ik dan thuis kom kan hij nog in de box spelen en kan mama voor het eten zorgen… daarna hoop ik dat hij mee gaat doen met eten (van nutricia lijn advies gekregen eerder warm eten te geven dan 18 uur…) en dat hij daarna nog even wil spelen of lekker in badje… en dan om 19.30 drinken en naar bed…

duimen maar…

Succes meid! Veel plezier bij je zus. Lekker even blijkletsen…

Van begin af aan neem ik Julia overal mee naartoe. Ik ben absoluut geen binnen-zit-type en dat wilde ik met kind ook niet worden. Ik wil er op uit! Soms gaan we - behalve met dit snertweer - lekker naar buiten, we gaan naar de winkels of naar opa en oma/zus/vriendin etc. Julia vindt dat volgens mij ook prima, want ze is eigenlijk nooit lastig. Ik vind het eerlijk gezegd zelf heel saai als het regent en we niet even naar buiten kunnen. Dan speelt ze, ligt ze in bed en mama zit een beetje op het forum (dat is dan wél weer leuk!). Ik verveel me op zulke dagen behoorlijk soms, ik ga liever met mijn meisje wandelen/op bezoek/boodschappen doen etc. Vind ik erg gezellig. Leve het voorjaar, lekker op pad en veel kijken vanuit de wagen!

Slaap rekken is erg moeilijk denk ik, net wat Saro zegt: moe is moe. Als Jurian moe is en jij toch weg wilt, zou ik hem toch meenemen. In de auto slaapt hij toch wel door en misschien ook in een maxi cosi of wagen. Julia is meestal een slapend engeltje als we naar de Appie gaan. Maar…ze wil de laatste tijd ook wel veel zien en dan wordt ze dus wakker. Geeft niks vind ik, ze gaat vanzelf slapen als ze er genoeg van heeft.

Ik heb ook een vriendin die alles plant rondom haar zoon van 1,5. Laatst zou ze naar me toekomen, komt ze 2 uur te laat ‘omdat Pim nog niet wakker was’. Dat was erg vervelend vond ik, want ik had Julia juist wakker gelaten om met Pim te ‘spelen’ en nu zat ik met een doodmoe kind. Ik heb haar op een gegeven moment toch in bedje gelegd hoor, pech dan. Ze hield het echt niet meer. We zouden ook naar het park gaan en daar kwam niks van, het was al half aan het schemeren toen ze er eindelijk was (het was rond kerst). Ik begreep haar ook niet zo, juist omdat ik veel flexibeler ben en Julia gewoon meeneem. Ze slaapt lang niet meer overal, behalve bij opa en oma in ‘haar’ bedje daar, maar verder eigenlijk ook niet. Maar die slaap haalt ze ergens wel weer in en ze houdt zich toch rustig. Ik leg haar bij anderen weleens op bed en dan pikt ze zo een uurtje mee…Iedereen is anders natuurlijk, maar ik plan echt niet alles rondom Julia hoor. Eten mee, slaapzakje/bakerdoek mee en lekker naar buiten gaan of op visitie. Dat is ook goed voor Jurrian, went hij lekker aan andere dingen/mensen. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet he, maar ik zou zeggen: ga gewoon lekker overal heen! Was het leuk bij je zus?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Soms is het toch wel lastig hoor, zeker als je een kindje hebt die niet goed in slaap komt. Mijn kleine kan echt alleen slapen als het rustig is, hij ingebakerd is, in eigen bedje/wandelwagen en als hij echt moe is. Gelukkig kan je deze situatie ook ergens anders maken, als je bijvoorbeeld wat langer op visite gaat. Voor een korte tijd vind ik het wat moeilijker.
Ik merk aan hem dat hij tijdens het wandelen, maar korte tijdjes kan slapen en bij stilstaan wordt hij wakker en meestal begint hij dan te huilen (alleen met hem winkelen kan dus best spannend zijn).

Omdat hij zo onrustig kan zijn slaapt hij dus niet even op de arm of op de bank bij iemand. In het begin zat ik echt aan huis gekluisterd, maar nu probeer ik het gewoon en als het echt niet gaat, ga ik gewoon weer naar huis! Je moet er nl zelf ook af en toe uit.

Ik denk niet dat je het kinderen kan leren om overal te slapen door ze altijd mee te nemen. Het ene kind is nou eenmaal niet het andere, maar je kan ze misschien wel laten wennen aan af en toe een andere omgeving zodat ze niet gelijk van slag zijn.

Inderdaad Saro. In het begin huilde Julia heel veel vanwege haar Kiss en toen nam ik haar ook nergens heen. Ik vond het vervelend als ze dan zo moest huilen. We hebben haar toen ingebakerd en ze veranderde echt in een ander kind. Ze werd veel makkelijker…Maar…ze is nieuwsgierig en wil lang niet altijd ergens gewoon even gaan slapen. Het is misschien mijn geluk dat ze als ze niet slaapt toch vrolijk blijft, maar ik kan me voorstellen dat het anders is als je kindje snel van slag is. Dat hebben wij dus ook gehad, Julia schrok al wakker als ik even iets uit haar kast pakte (zachtjes!). Ze was heel schrikachtig en dan ben je toch voorzichtiger. Elk kindje is anders. Sommige kinderen slapen overal doorheen en dat doet die van mij ook niet. Net zo min als doorslapen. Dat zou ik dan weer heel fijn vinden…Ach, met al die verschillende karaktertjes blijft het leuk he!

PS Mijn vriendin heeft volgens mij best een makkelijk kind. Pim gaf hier geen kik, was leuk aan het spelen, maar zij is heel zenuwachtig van aard en wilde dus dat hij ‘dit en dat deed op die en die tijd’. Pim gaf helemaal niet aan dat hij dat ook wilde. Hij MOEST bv naar bed, terwijl hij lekker zat te spelen want het was nu eenmaal tijd. Ik vind het anders als je duidelijk merkt dat je kindje dat nodig heeft, maar je moet denk ik ook niet een probleem maken wat er niet is. Gewoon goed naar je kindje kijken en dan merk je vanzelf waar je kindje de grens legt. En daar ga je niet overheen natuurlijk! Ik moest laatst naar het cb terwijl Julia heerlijk lag te ronken. Toen moest ik haar dus ook wakker maken, zoooo zielig!

Wat wil ik nu eigenlijk zeggen met mijn gebral? Nou ja, conclusie: elk kindje is anders en kijk gewoon wat het wil/aankan! Snappen jullie me nog?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 10 Feb 2009 15:38:15

Hmm ja ik herken dit wel … Minke heeft sinds ruim een maand haar slaapschema overdag helemaal omgegooid en het is nu elke dag wisselend. Het was van 10 tot 11 en van 12230 tot 14.00/14.30 en dan vaak nog een powernap van 1700 tot 1730.
Maar:
Ze is nu naar 2 slaapjes, een in de ochtend ( maar die is de ene keer van 10 tot 12 en de volgende dag maar een uur) en een in de middag ( de ene keer van 1300 tot 1430 maar ook vaak van 1500 tot 1630). Kortom ik kan ook de deur niet uit . ZUCHT… Maar mama is er ook nog, dus wat ik nu doe is met vriendinnen/ buurvrouwen of wie dan ook afspreken dat ik die dag even bel hoe laat ik kom… het is niet altijd makkelijk ( voor degene waar je heen gaat) qua planning, maar ach over een paar maanden doen ze waarschijnlijk nog maar een lange tuk rond het middaguuren kan je prima in de ochtend of einde middag wat afspreken. ( dit houd ik mezelf ook voor als ik weer eens baal ) En nu bekijk ik het per dag.

groetjes Astrid, trotse mama van Minke ( 8 maanden)

Mijn vriend in het eerste jaar ook ‘thuisgehouden’ door zijn moeder. Zij had daar heel veel spijt van want hij kon nergens slapen. En nu nog heeft ie daar moeite mee. Met Morgan wilde ik dat voorkomen. Plus dat ik net als Rainbow naar buiten moet want anders komen de muren op me af.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad Michele daarom schreef ik ook al “Mama is er ook nog”!
En inderdaad, ze moeten toch ook leren ergens anders te slapen. Overigens oefenen wij dit regelmatig met het campingbedje als we bij vrienden gaan eten en dat is ook een fijne oefenmanier vinden wij. Minke past namelijk niet meer goed in de reiswieg dus overdag met dat campingbed op stap zie ik niet zo zitten

Gewijzigd door - Linette1 op 10 Feb 2009 16:39:37

haha het rare is dat rico JUIST ergens anders beter slaapt dan thuis ook zoiets aparts:S

Ha ha ha dus jij bent altijd op sjouw met hem???

Groetjes,

Michèle

Ha ha ha dus ik ben niet de enige die met zo’n bedje rondsjouwt. Ja ik wil niet dat Morgan permanent in haar wagen slaapt dan. Dus de keren dat we lang ergens zijn gaat ze ook in zo’n bedje. Geen enkel probleem.

Groetjes,

Michèle

Ik denk dat het inderdaad heel belangrijk is dat we ook nog een beetje aan onszelf denken. Als schiet het er nog weleens bij in Als wij als moeders ons goed voelen kunnen we dit zeker overbrengen aan onze kleintjes!

Ben zelf nog niet helemaal zover hoor, maar het streven is er in ieder geval

Komt allemaal vanzelf hoor Saro. Ik kreeg van mijn debiele schoonzus ooit de vraag waarom ik me leuk klede en opmaakte. Ik was tenslotte moeder. Ja klopt maar ik ben ook nog steeds vrouw en dat wil ik blijven. Na Morgan’s geboorte ben ik niet veranderd in ma flodder of zo.

Groetjes,

Michèle

haha, ja vooral als hij lastig is ben ik ermee weg, maar laatst was ie moord en brand aan het schreeuwen in de winkel. en wij waren zijn tuttel kwijt, bleek hij in zn muts van zijn trui te zitten, WAAR HIJ OP LAG. germ die schat heeft daar een half uur opgelegen en daarom zo zitte brullen, toen kwam ik er pas achter

Daarom heb ik voor Morgan nu een tuttenkoord. Die heeft haar tul al een keer uit de wagen gegooid en met dat koord kan ie niet ver weg zijn. Hij zit aan woezel en pip vast waar ze weer mee kan spelen. Mamma denkt aan alles

Groetjes,

Michèle

Hoi…

Ik heb altijd al een moeilijke slaper gehad maar ik probeer hem smorgens en smiddags wel in bed te leggen.
Maar ik ga ook met hem wandelen en naar de winkel toe enzo.
Als ik niet wil dat hij slaapt zet ik de buggy rechtop zodat hij alles in de gaten kan houden…en wil hij thuis niet in bed slapen dan doe ik de buggy plat en valt hij wandelend in slaap.
Ik vind alleen…als ik moet wandelelen duuurt een uur heel lang en als ik thuis ben en Aaron slapat in bed dan is de tijd zo om!
En MOETEN wandelen voor een slapend kind is ook niet altijd een pretje.
Vanmiddag ook…had 20 min in bed geslapen tot kwart voor 1.
Dus moest hij nog een keer maar dan gaat hij dus ceht niet meer naar bed he…die middag.
Dus…door de regen en de wind naar AH gelopen , valt hij op de terugweg pas in slaap en kom ik bezopen thuis…is meneer binnen 2 minuten wakker…en sliep dus maar 10 minuten.!!!..nou…daar moet ik mezelf dus voor nat laten regenen!

Gr, Danielle