Slapen en weggaan?

haha Danielle dat is herkenbaar! Ik had dat met Kerst. We gingen eten bij mij schoonouders en ik wilde graag dat mijn kleine zou slapen tijdens het eten. Ik helemaal lopend naar mijn schoonouders (= een half uur) en dan had ik gehoopt dat hij zou slapen als ik aankwam en dan tot na het eten. Nou forget is, haha. Onderweg begon hij te huilen en net voordat we er waren viel hij in slaap, maar ik was de deur nog niet door en hij werd wakker. Had ik net zo goed met de auto kunnen gaan

Soms ga ik ook maar met hem wandelen omdat ik nog een tijd te overbruggen heb en dan duurt een uur inderdaad best lang!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hey meiden/moeders…

wat leuk zoveel reacties!

Het is vanmiddag kei goed gegaan!! ben zo trots op mijn manneke… hij heeft geen kik gegeven! Dit is een super schema … vanmorgen om 9.45 op bed gelegd en om 11.00 uur wakker gemaakt. Toen vanmiddag om 13.00 uur op bed gelegd en om 15 uur wakker gemaakt… ja daar gingen we op weg naar mijn zus. Hij mocht pas om 16 uur drinken maar ik dacht als hij eerder wil ook goed. Nou ik kreeg met moeite om 16 uur beetje drinken erin… (meneer wilde gewoon niet) … het was erg gezellig… hij genoot wel van de aandacht! Toen zijn we om 17.00 uur weer thuis gekomen en heb ik hem even op bed gelegd hij was zo moe en dan hoef ik helemaal niet met de groente aan te komen!! dus toen om 18.00 uur weer wakker gemaakt voor groentehap (tja daar zeg ik niks meer over… blijft nog drama) en om 19.30 in badje gedaan… daarna weer een fles van 200 waarvan hij weer 50 liet staan… en nu ligt hij weer heerlijk te slapen…

ja ik weet dat er moeders zijn die het niet goed vinden als ik mijn kleine wakker maak … maar anders slaapt hij 24 uur!! echt ik moet hem al maanden wakker maken voor elke slaap…

dus kortom … mama heeft meer stress dan Jurian … enne dit gaan we vaker doen!!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Meid wat super lekker!!! Dan geeft ook weer vertrouwen voor de volgende keer!!!

Ik maak mijn kleine mannetje ook wakker voor het eten hoor. Vaak wordt hij zelf ook wel wakkeer, maar vooral 's avonds meestal niet. Wil toch aan voldoende voeding komen op een dag & een beetje een schema aanhouden.

Gelijk maar een volgende uitje met je mannetje plannen

en jou opmerking over mama meer stress dan kindje…dan is hier ook regelmatig het geval

Wat super mini-boy dat het zo goed gegaan is. Zo zie je maar gewoon lekker uitjes plannen. Als het niet goed gaat kun je altijd nog naar huis gaat. Dat is onze gedachten in ieder geval altijd geweest. We vinden rust, ritme en regelmaat erg belangrijk. Maar hebben hem van kleins af aan gewoon lekker meegenomen als we ergens op bezoek gingen. Natuurlijk niet te vaak, maar zo af en toe moest volgens ons wel kunnen. En dat gaat altijd prima en hij slaapt overal. We hadden altijd zoiets van gaat het niet dan is hij belangrijker en gaan we naar huis. Maar gelukkig is dat nog nooit nodig geweest.

Enne de keren dat wij Tim wakker moesten maken voor zijn voeding zijn echt niet meer te tellen. Maar ja we hebben het toch maar gedaan, want anders heb je totaal geen schema meer. En kwamen we niet uit met zijn voedingen.

Groetjes,
Sandra

Ik ben ook erg gewend om structuur aan te bieden bij Jurian gewoon alleen om het feit dat hij een huilbaby is geweest. En daarbij met inbakeren moet je je strikt aan structuur houden wil je het beste resultaat hebben… dus daar zat ik… En weg vrienden die geen mama wilde worden (geeft niks eigen keus maar dan moeten ze die van mij ook accepteren). Toch is Jurian het aller belangrijkste in ons leven en willen we hem het beste geven… daarom wil ik best af en toe weggaan mits dat voor hem niet hinderlijk is. Mocht het niet gaan … dan is het ook zo weer instappen en naar huis terug… Maar mama is er ook nog … dat telt hier ook. Vooral met dit weer … is depri worden zo gedaan

Lief jullie reacties…!

Yohooooo mini-boy, fijn dat Jurian zich zo geweldig heeft gedragen! Opsteker! Enne…bij ons slaapt Julia juist vaak niet, terwijl ze wel zou moeten slapen. Vanmiddag ook weer. Na het zwemmen is ze normaal heel moe. Ik leg haar dan in bed, maar nu lag ze me gewoon lachend aan te kijken. Ik dan maar met haar naar beneden…eenmaal daar zat ze maar door haar ogen te wrijven. Was ze gewoon stikmoe, maar slapen? Ho maar! Ze heeft toen toch even geslapen, maar dan valt haar tutje uit en dan is het even brullen. Ik wilde zelf vanmiddag best even slapen op de bank, want ik was moe en met dit weer val ik zo in slaap, maar ze hield me bezig! Ze slaapt dan toch niet zo diep. Ze slaapt 's nachts wel goed, op een wakker voedingsmoment na, maar overdag is het wel wat minder op dit moment. Misschien doordat we haar aan het uitbakeren zijn? Ik zou soms wel een Juriaantje willen hebben hoor! Heerlijk als zo’n mannetje lekker lang slaapt!

En nog even voor Michele: ik viel stijl achterover toen ik de opmerking van je schoonzus las! Alsof je als je moeder bent 200 kilo moet wegen, met vet haar, wallen, borsten tot op je knieën en haren op je kin! Zo van: ik ben voorzien! Waardeloos! Zelf heb ik altijd parfum op, verf ik mijn haar, ben ik ook verzorgd met make-up op en kleed ik me ook modern met jurkjes en strakke broeken enzo. Wat een debiel inderdaad. Tsssssss!

Groetjes Rainbow, trotse mama

heey heey

je moet ook gewoon naar buiten blijven gaan ik ga dan vaak vlak na een flesje en dan is die zo vertrokken zijn al heel vaak op visite geweest en dan kwam hij niet eens zijn maxi uit omdat meneer gewoon door sliep hahah gezellig zo’n kindje vinden andere dat maar voor mamma en pappa ook wel eens lekker

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

ik neem onze zoon overal mee naar toe hij slaapt onderweg soms eet ie zelfs onderweg we hebben ook een restaurant in de stad en soms ga ik daar eten en berkay speelt eet en slaapt in zijn kinderwagen. ik ga mijn sociaal leven niet opgeven omdat meneer gaat slapen hihi dat is echt raar hoor. ik merk ook dat hij het zelf ook leuk vind om op verschillende plekken te komen ze worden er sociaal van en thuis zitten is voor jouw ook saai dus voor je kind zal dat niet anders zijn.
ik ga ook elke woensdag naar een vriendin die heeft een dochtertje van 11 maanden en ze spelen wat samen ik denk dat het goed is voor ze. zij loopt namelijk al en kruipt vlot en berkay zag dat nu schuift hij zijn billetjes vooruit op de vloer om haar b ij te houden.

Your the best thing that ever happned to me!!!

Ik kom op steeds meer plekken enne wat het leuke daaraan is dat iedereen je kindje wil bewonderen dus… tijd om te showen!!

Maar toch plan ik het liefst alles om Jurian heen … ik voel me daar goed bij … dus ga niet onnodig weg of omdat ik het zo graag wil en hij juist moe is en moet slapen. Wil het liefst dat hij thuis slaapt.

Dit komt misschien omdat hij de eerste 8 weken hele dag huilde… en ik me dus geen raad wist …! Hij is nu super lief en makkelijk wat weggaan betreft … maar wil niet dat hij weer in een negatief cirkeltje komt en onrustig wordt omdat ik weg moet/wil… dus we gaan meer op pad… maar niet alle dag!

Jurian gaat na het drinken juist niet in de wagen want dan weet ik dat ik alles retour krijg

Morgan vind restaurants helemaal geweldig. Ze is dol op aandacht en gaat naar iedereen zitten lachen. Echt als ze kon lopen zou ze nog allemaal een handje gaan geven ook.

Enne rainbow hier ook hoor. Alleen de strakke broeken gaan even niet meer vanwege de ritssluiting enne die buik moet toch echt weer wat strakker. Ik moet ook weer even opletten op wat ik eet, mijn weegschaal gaf van de week het satanische gewicht van 66.6 aan

Maar ik ga er inderdaad niet bijlopen als een tokkie alleen maar omdat zij wel onhandelbaar haar heeft (ze heeft bijna kroes, maar wil geen goede kapper zoeken), ze is ruim 20-25 kilo te zwaar, geen leuke kledingsmaak en zoiets van ik heb al een vent, met andere woorde ik moet worden zoals zij. Nou over me lijk, heb ik straks ook een onder ontwikkeld kind.

Groetjes,

Michèle

je zeker doen wat jij denkt dat goed is voor je zoon kijk wij kennen hem niet maar jij kent hem als geen ander dus lekker naar zijn eigen bedje zo ben jij ook lekker gerust en kan je zoontje ook met een gerust hart slapen toch?..

Your the best thing that ever happned to me!!!

ow haha nee lijkt me dan niet zo handig

groetjes wendy

Wat lijkt je niet zo handig wendy??

Groetjes,

Michèle

Nou onder het mom van “Moeders moet er ook gewoon even op uit” ben ik vanmiddag met mijn mannetje gaan wandelen. Lekker na zijn fles inpakken en wegwezen. Eerst naar de AH om wat boodschappen te doen. Dat ging op zich goed, alleen bij de kassa moest hij huilen want dan staan we stil (ja meneer heeft zijn eigen willetje en hij wil bewegen). Toen een stuk wandelen. Hij heeft heel even geslapen, maar vnl beetje lopen staren.

Toen we thuis kwamen (ongeveer een uur later) hebben we nog even gespeeld, maar toen begon het…jengelen…gapen. Aangezien het nog geen etenstijd was toch maar geprobeerd in bed te leggen…dat werd een drama…alleen maar hysterisch huilen. Toen hem toch maar de fles gegeven…hij viel halverwege in slaap dus heeft wat eten laten staan. Dan toch maar weer naar bedje…weer huilen. Het huilen is nu gestopt, maar hij ligt erg onrustig. Ik heb het idee dat hij zo alweer wakker gaat worden…dan heb ik wederom nog 2,5 uur te vullen.
Volgens mij komt dit echt omdat ik dus een andere ritme aan hou…daar wordt je (ik dus) toch gek van!!! & hij wordt er alleen maar erg onrustig van. Dus dat wandelen…ja…toch dan maar even niet? Of ik moet iets doen wat precies van voeding tot voeding duurt?

Zijn er tips of herkend iemand dit?

Je kan moeilijk de tijd tussen álle voedingen opvullen, hoe graag je dat ook wilt want dat begrijp ik best. Hij zal er toch aan moeten wennen dat hij na de fles (met uitzondering van de keren dat je bv. gaat wandelen) naar bed gaat als hij moe is. Hier heeft het heel erg geholpen door het gewoon stug vol te houden en hem in ieder geval het slaapje rond het middaguur in bed te laten doen. Dit is ook het beste slaapje hier namelijk. De andere momenten gebruiken we dan om erop uit te gaan, bv. wandelen, visite of boodschappen doen.

Als Erik vervelend wordt en ik ga er niet op uit en hij heeft ook al geslapen, dan zet ik hem naast me in de wipstoel met een speeltje of speentje en dan accepteert hij dat uiteindelijk prima. Zo redden we het dan tot de volgende voeding. Dus zeker herkenbaar, maar toch proberen je eigen ritme erin te vinden en dat vol te houden.

Groetjes!

Hier speelt morgan veel tussen de voedingen door als ze niet ligt te slapen dan. Want het is ook buiten haar oorontsteking om een ontzettende slaapkop. Maar ze is helemaal dol op haar knisperboek en sinds een paar dagen heeft ze een wippertje en de bos met jungle en mobiel zijn ook erg favo en ondertussen fitnissen en knuffelen we veel.

Zo vullen wij de gaten op zeg maar en ze is er ook aan gewend dat ze om de 4.5 uur krijgt, alleen moet je niet later dan 4.5 uur komen op de dag

Groetjes,

Michèle

Net als Mriek probeer ik Tim zoveel mogelijk zijn middagslaapje in zijn eigen bedje te laten doen. Dat is ook zijn langste slaapje op een dag. Afspraken of boodschappen doen plan ik daar omheen. En inderdaad wat de rest ook zegt hij zal er toch aan moeten wennen. Natuurlijk moet je ook naar je kindje luisteren, maar ook lekker even een stukje wandelen is goed voor die kleine. En dan kan je idd moeilijk 4 uur gaan lopen ofzo.

Groetjes,
Sandra

nee naar mini boy omdat ie alles er dan weer uitspuugt

groetjes wendy

dat is zeker wendy, dus ik wacht altijd minimaal kwartier/half uur na de fles.

Jurian zijn slaapschema is:
10.00-11.00 uur (soms iets langer)
13.00-15.00 uur of 14.00 - 16.00 uur.
en daarna rekken tot 19.30 uur.

De laatste tijd slaapt hij wel onrustiger. En bij mij weten heeft hij nu nog geen sprongetje (kan ik niet uit het oei ik groei boek halen… dat is bij 6 maanden en daarna bij 8 maanden). Moet ik iets aan zijn slaapschema doen… of hoe hebben jullie dit bij jullie kindjes op deze leeftijd?

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />