Slabbetjesdrama: dit is echt het toppunt!

Dit is echt het toppunt van diva-gedrag plus uitproberen! Eva weigert nog om een slab om te doen met eten. Opeens. Uit het niets. Ze gaat gillen als ze de slab ziet, trekt 'm zelf uit en gooit 'm op de grond. Ze weigert te eten als ze een slab om moet. Wij zaten wel gewoon met smaak te eten en negeerden haar. Toen ze de slab even uit had, wilde ze maar al te graag eten en propte ze wat in haar mond. Bij ons is het zo: slab=eten, geen slab=geen eten. Kom, ze heeft mooie kleertjes en die laat ik echt niet meteen volsmeren met drab omdat mevrouw iets in haar kop heeft gehaald. Ik deed de slab even zelf om, om te laten zien dat het niks voorstelt, maar het hielp niet. Het resultaat is dat ze nu zonder eten én zonder toetje naar bed gaat. Wij weigeren echt om haar hierin haar zin te geven! Ik heb zoiets nog nooit met haar meegemaakt! Ze verzint elke keer weer iets nieuws om ons tot waanzin te drijven en wij trappen er NIET in. Ik moet nu wel al haar eten weggooien, zonde. Maar mevrouw heeft pech. Ze krijgt NIKS. Ik word er onderhand ziek van, van haar gedrag. Ze gedraagt zich echt als een diva en probeert ons echt uit. Nou, ze mag het proberen, maar ze zal (bij wijze van spreken natuurlijk) akelig dun worden als ze zo doorgaat, want geen slab=géén eten. Ik ben echt boos op haar. Tirannetje! Verzinnen jullie kindjes ook steeds iets nieuws om je te testen? Daar gaan jullie toch ook niet in mee?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Jeetje wat een diva zeg. Jesse heeft dit ook een tijdje gedaan. Ook genegeerd en dan maar geen eten. Duurde gelukkig wel kort hier dat hij geen slab om wilde. Hier is eten ook altijd met slab. Misschien kan je een slab met touwtjes om doen. Of krijgt ze die ook los? succes met diva Eef

liefs

Morgan deed dit ook en wij zijn ook strak geweest. Alleen bond zij meteen in toen ik haar eten weghaalde. Dus die koos eieren voor der geld. Morgan eet wel een stuk minder nu. Maar ze zeggen dat dat erbij hoort toch?? Morgan doet wel der slab zelf af als ze klaar is en dan zeg ik wil je geen toetje en dan probeerd ze hem weer om te doen.

Groetjes,

Michèle

Heel normaal hoor Rainbow…hoe vervelend ook. Als Eva doorheeft dat ze het slabbetjesgevecht niet gaat winnen, dan zal ze de slab weer om willen en dan weer iets nieuws zoeken en dat gaan uitproberen. Ook dan weer consequent blijven. Niet morgen ineens toestaan dat ze wél zonder slab mag eten. En troost je: dat dwarse gedrag is hier echt met pieken en dalen. Enorm wisselend. Een paar weken geleden was er dagenlang geen land met Erik te bezeilen en nu is 'ie weer een engel. Hopelijk is Eva ook weer snel jullie lieve kleine meisje!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh, we hebben al GEWONNEN! Honger dreef Eva zo ver dat ze eieren voor haar geld koos en de slab tolereerde. Ze at eerst een Danoontje en toen volgde haar inmiddels koude eten. Alles achter elkaar, zo op. Ze trok wel nog aan haar slab, maar ze had echt trek en zeurde toen niet meer. Ja, zo gaan we dat altijd doen! Uiteindelijk heeft ze toch trek en weet ze dat zij aan het kortste eind trekt. Victory voor papa en mama!

Haha inderdaad een kleine diva rainbow, goed gedaad van jullie hoor.

Gr Patries

Hier ook een dametje dat precies weet wat ze wil. Ze is nu 14 maanden maar heeft echt al een paar keer in de hoek gestaan.

Vind het prachtig om te zien dat ze zo de grenzen aan het af tasten is. Ik denk altijd maar zo; ze laat tenminste niet over zich heen lopen. Ik bedoel je kunt nu al zien dat ze zich later ook wel red.

Onze dames vragen gewoon om duidelijke grenzen en die kunnen ze krijgen!

Groetjes, Kirsten

Haha, Goed zo Rainbow!
Goed aangepakt

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hahaha! Wat een stouterd zeg!
Maar mooi 1-0 voor paps en mams!
Goed hoor!

Groetjes Margot

Goed bezig Rainbow! Stoer wijf ben je!

Groetekes, Sje

geweldig rainbow! heel knap van jullie dat je zo door blijft zetten.

1 tip kwa slabber.
heb jij een slabber met “touwtjes”? ik weet even geen andere naam maar
wij hebben een paar slabbertjes met zo’n elastiek die je alleen maar over het hoofdje hoeft te doen
dan ben je sneller en voor zij het weet zit dat ding toch om dr nek
misschien ideetje?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

zijn opzich wel handig, die met elastiek, maar die krijgt Lindsey er sowieso snel vanaf dus dan ben je vervolgens de hele tijd bezig met slab af- en aanspelletje.
hier dus ook slabben met touwtjes en dat gaat ook eindelijk weer goed.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Morgan kan ik geen slab met touwtjes geven want dat zijn van die basdstoffen en die heeft ze ook in der bed (zonder touwtjes) maar daar gaat ze mee knuffelen

Groetjes,

Michèle

ERG HERKENBAAR! Is hier ook vanzelf weer over gegaan. Ze gedraagt zich nu soms erg aanstellerig.

Groetjes Carolien

ohnee rico krijgt die er niet af
want die trekt naar voor ipv over zn hoofd
hij snapt die link niet helemaal haha omdat ik die maar zelden aangeef. in dit soort gevallen b.v.

Morgan wilde hier vanavond niet eens patatjes. Alleen een bananaan die pappa gaf onder het mom dan heeft ze wat binnen. Ik zei nog je wordt geplayed… Maar hier wil ze eigenlijk de hele dag door fruit hebben. Oh ja toetjes wil ze ook niet maar das niet erg want ze drinkt wel melk en op het kdv eet ze met smaak yoghurt en vla.

Groetjes,

Michèle

@Carolien, Eef heeft er een diva-vriendin bij! Sanne is volgens mij eenzelfde kindje! Die twee kunnen elkaar beter nooit zien, dan verzinnen ze samen allerlei rotdingen die ons stapeldol maken!

Ik ken die slabjes die je over het hoofd moet doen. Ik had ze van de Wibra en die waren perfect. Ze moesten alleen om de 3 seconden in de was, dus nu had ik plastic slabben. Maar die worden ook goor, dus misschien dit weekend toch even langs de Wibra?

En waar haal je slabjes met touwtjes? Heeft mijn moeder ook, maar die zie ik eigenlijk nergens?

slab met touwtjes of met elastiek?
het zijn niet echt touwtjes ik noem ze gewoon zo maar het zijn gewoon van die stoffen touwtjes haha ofzoiets
die met elastiek…uhm
ik heb ze gekregen zal is vragen

Wij hadden zulke slabbetjes van het Kruidvat, merk bambino.
En bij de Zeeman hebben ze die slabben ook gehad.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bij zeeman haal ik ze altijd. Dat zijn van doe badstoffen.

Groetjes,

Michèle