Slaapzak deel onder matras leggen

hallo allemaal
ik had even een vraag
mij dochtertje is snachts elke keer wakker en dan ligt ze helemaal boven in bed of ze ligt zelfs over dwars en is dan klaar wakker (3uur snachts) en om 5 uur zelfde liedje weer nou dacht ik misschien heeft ze last van een sprongetje maar dacht eerder dat het komt omdat ze dan gewoon tegen het bedje strak aanligt en dat slaapt natuurlijk niet lekker nou had ik dat laatst ook gevraagd aan het cb en die zeiden dat ik een deel van de slaapzak onder het matras moet leggen dat ze niet naar boven kan kruipen
nou lijkt me dat niet echt wat want automatisch kruipt ze toch omhoog en ben dan bang dat ze de kraag van de slaapzak te strak om de keel krijgt
heeft iemand misschien tips want mams wil eigelijk wel weer eens een nachtje goed slapen

was dat afgesproken werk van jullie Inge en jij tegerlijkertijd dezelfde vraag ongeveer.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Demi heeft daar ook een houtje van!
Ik stop inderdaad het onderste gedeelte van zijn slaapzakje onder het matras. Werkt heel goed. Je moet natuurlijk niet een te groot slaapzakje hebben, anders kunnen ze inderdaad met hun hoofd erin komen en dan kunnen ze verstikken…

Ik heb zelf een slaapzakje van de Hema. Dit is voor maat 68-80. Bij het nekje zit deze goed, maar hij is wel erg lang. Deze zou je dus prima onder het matras kunnen stoppen.

Linda misschien heb jij wel een grotere nodig, maar ik denk dat al die slaapzakjes dat hebben.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik persoonlijk zou een baby NOOIT vastleggen… Veel te link… Als ze gaan draaien, draait de zak ook mee en zitten ze vast…

Ik loop wel een paar keer. Vastleggen op wat voor manier dan ook doe ik niet. Ze moeten het allemaal leren. Hier heeft het ongeveer een anderhalve week geduurd en ze draait nu zelf terug in bed op de rug en slaapt aan het voeteneind. Wel der deken en zo eruit gegooid.

Groetjes,

Michèle

hier ook het zelfde gehad… maar heb vastleggen nooit gedaan. Als je de slaapzak onder de matras vastlegt en ze gaan dan draaien, komen ze vast te zitten. de beentjes kunnen dan klem komen te zitten in de slaapzak.
Het is idd een periode waar ze doorheen moeten… en mamma dus ook

Lilypie Tweede Ticker

Oei, dan zal ik het ook maar niet meer doen. Demi zelf heeft er geloof ik toch geen last van. Hij slaapt gewoon door. Ik vond het zo zielig voor hem…

Precies, zolang Demi er geen last van heeft, lekker laten gaan. Tijs ligt soms nog steeds in rare houdingen te slapen, ik laat hem lekker…

Lekker slim van het cb die tip! Wat een sukkels zeg! Kindje nooit vastleggen in bed. Op geen enkele manier. Stel dat je kindje altijd alleen maar rechtsom draait in bed, dan knelt het de eigen beentjes af in die vastgelegde slaapzak!

Een kindje van die leeftijd hoort een hele slaaproute af te leggen in bed. Is niks aan te doen. Het is maar tijdelijk dat ze dan 's nachts wakker worden als ze niet handig liggen. Ze zijn nog niet superhandig in het weer omdraaien en de andere richting in te gaan. Dus denk dat het een kwestie is van afwachten tot ze die handigheid wel heeft.

Groetekes, Sje

thanks allemaal en ik vond het ook geen strak plan om het onder de matras te leggen daarom is ikke ben zo handig haha
daar heb je soms meer aan dan een cb

Vind ik dus ook!!!

Goed Linda dat je zelf al zo alert was dat het geen tof plan was! Goeie mama ben je!

Groetekes, Sje

AMEN!

Saskia

Oeps ik was dus iets te snel met mijn tip over de slaapzak van de Hema (die je dan makkelijk kan instoppen). Is dus niet zo goed idee…sorry

Ik doe het zelf trouwens niet hoor Ik stop hem wel lekker in met zijn lakentjes.
's nachts slaapt hij nog in de bakerdoek, dus kan hij geen kant op…

wij stoppen hem strak onder de deken, maar nooit vastleggen…

@saro: lukt het al een beetje met uitbakeren? Denk aan je

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

@ kikie: wat lief dat je daar aan denkt!
Uitbakeren gaat sinds afgelopen week redelijk goed. Vorige week is Dani ziek geweest en had koorts dus moest verplicht uit de doeken. We hebben hem toen in de slaapzak gedaan. Hierdoor sliep hij wel korter en minder goed, maar we wilde toch doorzetten. Toen hij weer vrij was van koorts (na 2,5 dag) hebben we de nacht weer ingebakerd en de slaapjes overdag langzaam afgebouwd. Sinds zondag slaapt hij de slaapjes overdag in slaapzak en de nacht dan nog in de doeken. En sinds gister gaan de slaapjes overdag erg goed! Ik denk dat ik aankomend weekend of het weekend daarna de nacht ga proberen en deze dan om en om ofzo, moet maar even kijken hoe hij slaapt dan de nacht.

Verder stop ik hem dan gewoon goed toe met zijn lakentjes en hij redt het nog niet om de lakentjes van zich af te trappen. Zijn armpjes hou ik gewoon boven de lakentjes…dus ik blijf duimen dat het goed blijft gaan.

Hoop het ook voor je! Laat je het nog even weten?

Ik stop zijn handjes onder de deken maar hij wriemeld ze meteen weer onder uit hhaha
Heb wel ontdekt dat hij graag met een doekje slaapt dus dat doet hij nu! Misschien ook iets voor Dani?
Was hij er ziek geweest?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nee niet heel erg ziek. Hij heeft een dag echt koorts gehad en die nacht alleen maar gehuild in bed…zo zielig. En daarna alleen verhoging. Hij was/is wel strontverkouden en moet veel hoesten. Ik heb het idee dat het nu weer wat beter gaat. Ook omdat hij de afgelopen dagen ook weer goed heeft geslapen overdag.

Ga hem nu even lekker in bad doen, daarna flesje en naar bed!!

@ kikie ook die denken helpt op een gegeven moment niet meer hoor Maar hier was het met 1.5 week over. Nu draait ze zelf terug en zo.

Groetjes,

Michèle