Slaaptijden

Hoi allemaal.

Ik ben zo benieuwd hoe de slaapritmes zijn van jullie kleintjes (van ongeveer 17 maanden).
Ik had Nick een paar weken op 1 slaap van ongeveer 12.30 u tot 14.30. Heerlijk vond ik dat.
Maar nu is hij ziek geweest (tenminste, ik denk dat het daardoor komt) en nu slaapt hij weer 2 x. Hij viel zo in slaap rond 11.15 terwijl ik hem nog geen brood gegeven had. Hij wordt dan weer rond 12.30u wakker. Dan eten maar hij trekt het niet helemaal tot 18.30…

Hoe doen jullie dit?Hoe ziet het ritme er bij jullie uit?

Groetjes Bianca

Hier meestal ook nog en slaapje en dan mag ik blij zijn als hij anderhalf uur slaapt. hij ligt nu van kwart over 12 maar was buiten een knal dus ik hoor hem al weer. Ik probeer het meestal wel te rekken zodat hij in ieder geval 2 uur in bed ligt. Het scheelt hier enorm hoe laat hij 's orgens wakker is. van de week was dat half 7 en dan slaapt hij 2 keer, althans hij gaat da n2 keer naar bed. De tweede keer is het dan zelden slapen.
Hij gaat 's avonds om half 7 naar bed dan is hij echt totall loss.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier verschilt het. Op het moment is ze strak 6 a half 7 wakker en dan slaapt ze van 10.00-11.00 (al slaat ze deze wel eens over) en dan van 13.00 tot 15.00/15.30. Tenminste dat is op het kdv. Thuis slaapt ze meestal van 12.00-14.00 of zoals van de week van 10.30-12.00 en van 15.00 tot 16.30. Thuis is het niet echt te pijlen omdat ik natuurlijk ook nog wel weg ga met haar en ze als ze zonder sprong is ze ook rustig tot 8.00 a 8.30 kan slapen.

Groetjes,

Michèle

Dani slaapt nog 1 keer per dag (dit is ongeveer sinds zijn 1ste jaar). Dan gaat hij er rond 13.00 uur in en slaapt dan gemiddeld 2 uur (soms 1,5 uur en soms 3 uur). Op het KDV doet hij ook nog 1 slaapje, maar deze is heel kort (maximaal 1 uur), maar gelukkig redt hij het daar wel op, hij gaat dan 's avonds eerder naar bed (rond 18.30).
Dani is meestal rond 08.00/08.30 uit bed (is dan al wel wat eerder wakker, maar dan nog een beetje aan het doezelen/spelen), gaat dus rond 13.00 weer naar bed en dan 's avonds rond 19.00/19.30.

Eva slaapt sinds een paar weken ook nog maar 1x. Voorheen was ze echt bek-af om 09.15 uur al, maar dat werd toen 10.30 uur en nu haalt ze het wel tot 13.00 uur. Ik moet haar dan wel even bezighouden hoor, als ze niks te doen zou hebben, zou ze eerder moe zijn. We gaan zwemmen op dinsdag, even wandelen, spelen…Op het kdv red ze het ook wel nu, 1x slapen, want daar stikt het van de kindjes en is het een en al afleiding! Hier slaapt ze nu van 13.00-15.00/15.30 uur en dan is ze rond 19.00 uur wel echt moe genoeg om het klokje rond te slapen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Seth doet ook nog maar 1 slaapje, vanaf zijn eerste verjaardag ongeveer.
Hij is op heel verschillende tijden wakker (voor 7 uur haal ik hem er niet uit), vanochtend was het zelfs half 9. Als ik 's ochtends merk dat hij moe wordt, rond half 11, dan gaan we even wandelen of mag hij zelf aan mijn hand lopen buiten. Dan knapt hij vaak weer op en eten we tussen 12 uur en half 1 een boterham. dan gaat hij tussen half 1 en 1 uur naar bed en slaapt dan minstens een uur. (meestal ongeveer 1,5) 'S avonds gaat hij half 7 naar bed.

Als je merkt dat hij moe wordt, dan kan je dus ook even gaan wandelen oid, en is het niet erg als hij even slaapt (kwartier), dan kan je hem wakker maken als je weer terug komt, en hem normale tijd op bed leggen. Zo kan hij misschien weer een beetje wennen aan 1 slaapje.
Liefs, Anne

ja het verschilt bij rico heel erg (16 maanden is hij nu)
de ene keer wil hij s’ochtends na zijn pap weer slapen, de andere keer niet,
en zo ook s’middags, dan wil hij wel weer te bed, dan weer niet.
nu al een dag of 4 wel. en s’ochtends is hij om half 7 nog niet uitgeslapen of 6 uur dus dan wil hij wel terug slapen, maar ik zie dat niet als een slaapje ofzo.
zijn middagdutje wel, maar soms wil hij EN niet s’ochtends slapen EN niet s’middags.
ik ga hem niet in bed laten brullen als hij niet wil slapen.
dan maar niet toch

[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Tja, ik probeer het ook wel eens te rekken hoor. Meestal als hij buiten is geweest inderdaad, dan knapt hij weer op en redt hij het tot 12.30/13.00u.
Smorgens leg ik hem ook na de papfles terug in bed. Soms valt hij weer in slaap tot ongeveer 8.00u en soms blijft hij spelen.

Gisteren viel hij ook in slaap en kreeg ik hem gewoon niet wakker. Ik was bij opa en oma geweest en in de auto viel hij lekker in slaap. Tijdens het omkleden werd hij half wakker. Dus toen heb ik hem echt maar in bedje gelegd. En smiddags ook nog een keertje. Hij zit ook nog eens in zijn sprong dus als ik hem van 12.30u tot 18.30 had opgehouden dan was het helemaal een gejengel geweest . Voor hem niet fijn en voor mij ook niet. Dus om 15.30u nog even naar bed tot 16.30. Ik vind dit eigenlijk te laat. Want om 18.30u gaat hij alweer naar bed!

Ik denk daarom dat het komt door de antibiotica die hij nu krijgt. Misschien is hij daardoor vermoeider. Zou dat kunnen? heb er geen ervaring mee. Het zijn natuurlijk wel medicijnen… Misschien dat het daarna weer op te voeren is naar 1 slaap. Was er net zo lekker aan gewend

Bedankt zover voor jullie schema’s. Ik zie dat de tijden ongeveer hetzelfde zijn. Nick zal waarschijnlijk ook niet zo heel veel slaap nodig hebben. Als hij 1 keer slaapt dan is het hooguit 1.5 uur. Sommige kindjes slapen wel 2 uur of meer zie ik. Dat red ik hier echt niet hoor.

Groetjes Bianca

Erik is 's ochtend tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker en ligt er 's middags rond 12.30 uur weer in. Hij slaapt dan tot ongeveer 14.30 uur, soms 15.00 uur. Maar da’s thuis. Op het kdv slaapt 'ie hooguit 45 minuten, want veel te druk en gunt zichzelf daar geen rust. 's Avonds ligt 'ie er om 19.00 uur weer in.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Joey gaat 's avonds rond half 8 naar bed, word de volgende ochtend rond 8 uur weer wakker, ik haal hem nig voor half 9 uit bed, hij is dan heerlijk aan het spelen. Dan is hij de hele ochtend wakker en vreselijk aan het rennen en vliegen. Om 12.15 uur broodje eten en vaak om 13.30 uur naar bed, dan slaapt hij wisselend een uur, soms anderhalf, maar 2 uur lukt ook nog wel eens, zoals vanmiddag. Hij is sowieso 2 uur in zijn bed, als hij niet slaapt is hij heerlijk aan het spelen, dus voor 15.30 komt hij er niet uit.
Hij is nu bijna 14 maanden en dit ritme hebben we al sinds een maand of 7 a 8 te pakken. Hij heeft blijkbaar overdag niet veel rust nodig en tankt snachts goed bij.
Groetjes,
San

Julian, ruim 18 maanden, is een vroege vogel. Vaak tussen half zeven en zeven uur wakker. Tussen zeven en half acht zitten we te ontbijten. Jah, ook in het weekend (veel te vroeg in mijn ogen, maar ja…) want hij heeft echt trek als hij wakker wordt. Een papfles werkt hier niet, want dat lust hij niet. Heeft ie nooit lekker gevonden, rare snuiter.

Over het algemeen gaat hij rond half één weer naar bed en slaapt dan heel wisselend. De ene keer anderhalf uur, dan weer drie uur. Als hij eerder moe is of eerder naar bed wil, zegt hij: ‘bowuh, peeh’ (naar boven voor mijn speen). Daar geven we dan ook gehoor aan, want wij willen ten slotte ook slapen als wij moe zijn.

's Avonds gaat hij tussen zeven en half acht weer naar bed. Soms een uitzondering, dan gaat ie later. Zeker als hij 's middags erg lang heeft geslapen.

Wel leuk om te zien/lezen hoe we allemaal weer met die slaapjes omgaan

Gewijzigd door - Freubeltje op 26 Jan 2010 20:48:42

Hoi,

Waarom de kindjes ophouden tot 1 uur als ze al eerder moe zijn?
Ik heb dit nooit gedaan.
Hier gingen ze altijd om half 12 op bed, soms 12 uur en dan sliepen ze ook zo 2 uur achter elkaar.
En dan s avonds gingen ze rond 6 uur/half 7 weer slapen.
Niet proberen te rekken.
Moe is moe en dan lekker slapen!

Groetjes Lisan.

@Lisan: Ik doe het nu zo, omdat ik gemerkt heb dat het goed werkt.
Seth slaapt normaal altijd heel kort ongeveer een half uur, en als ik hem dan eerder op bed leg, dan slaapt hij heel kort, en is hij 4 uur weer moe en als ik hem dan op bed leg, dan wil hij 's avonds niet slapen.

Hij heeft zijn ritme er nu op aangepast door 's middags wat langer te slapen (als ik hem er rond 1 uur in leg) anders maakt hij er een patje van.
En zo nodig slaapt hij 's ochtends uit. Zo haalt hij alles weer in.

Liefs, Anne

@Anne, Daarom rek ik het ook altijd een beetje. Als ik Nick eerder op bed leg dan maakt hij er ook een potje van. dan is het bijv. een half uur of krap een uurtje en dan is hij smiddags weer moe en moet naar bed. Als hij 1 keer slaapt dan kan hij makkelijk 1.5 uur slapen.

Maar vannacht was het ook weer drama hier Hij was echt om de haverklap wakker. Wij zijn nu echt een beetje kapot. Vanmorgen voor 6 uur weer wakker. Toen ben ik nog eventjes blijven liggen. uiteindelijk maar van ellende opgestaan en hem de papfles gegeven. Ik weet op dit moment even niet waar het aan ligt. Zijn oortjes, zijn sprong of honger omdat hij niet zo goed eet tegenwoordig. Wordt er een beetje tureluurs van!
Zal blij zijn als hij weer zijn normale ritme heeft. Vandaag maar aankijken. Toen ik vanmorgen van huis ging lag hij nog stil in zijn bedje…

Groetjes van een vermoeide Bianca

Stiekem vind ik het zelf heel erg lekker als Jurian om 19.30 uiterlijk naar bed kan 's avonds. Maar dan moet hij wel om 15.30 uit bed komen …

Of is dit gevoelsmatig? Mijn idee zegt als hij tot 16.00/16.30 slaapt hij dan niet om 19.30 alweer naar bed kan … Dan ben ik bang dat hij smorgens of snachts gaat komen…!?

Ik denk dat je het een beetje per keer moet bekijken mini-boy. Soms is Morgan zo moe dat ze het liefst 24 uur slaapt en andere keren moet ik echt zorgen dat ze 15.30 wakker is anders wordt het spoken.

Groetjes,

Michèle

Ja dat herken ik ook wel. Dat denk ik soms ook. Maar het is wel eens voorgekomen dat Nick na 16.00 pas wakker werd en zelfs om half 7 alweer moe was. Voor je gevoel heb je dan zoiets van hij mag later naar bed maar zelf heeft ie waarschijnlijk zijn bedtijdklokje al ingesteld

Gelukkig heeft Nick gistermiddag weer een slaap van 1.5 uur gehad en vannacht goed geslapen. Nu zijn papa en mama poepieverkouden!

Groetjes Bianca

die kinderen hebben een ingebouwde klok en die zijn er redelijk op ingesteld wanneer het tijd is om te gaan slapen. Joey krijgt savonds voor het naar bed gaan nog een beede melk, als hij zijn fles leeg heeft dan zwaait hij al en zegt daaaag, maw ik moet naar bed
Andere vraag, hebben jullie de kamer verduisterd, met name tijdens het middagslaapje??

Hier is altijd het rolgordijn naar beneden. Morgan was geloof ik 6 maanden en toen wilde ze niet meer slapen met het gordijn open.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben hele lichte gordijnen in zijn kamer. Geen verduisterende. Dus overdag is zijn kamer lekker licht. En ik ben er blij van dat we hem dat aangewend hebben. Is ook makkelijk als we ergens op bezoek gaan. Hoeft het ook niet perse donker te zijn op zijn kamer…

Groetjes Bianca