In Seth zijn kamer zijn altijd de gordijnen dicht, en het verduisteringsgordijn naar beneden.
Overdag is het natuurlijk wel wat lichter dan 's nachts.
Ik zelf kan er niet goed tegen als er licht in de kamer is, dus misschien heb ik het daarom gedaan. Het gaat in ieder geval prima zo
Liefs, Anne
Slaaptijden
Joe heeft ook vrij lichte gordijnen op zijn kamer, ze gaan wel altijd dicht, maar overdag blijft het licht. Ik was er gewoon even benieuwd naar, ik hoor hier veel mensen over verduisteren, maar ben daar nooit zo enthousiast over geweest.
Wij hebben de boel ook verduisterd toen Julian een maand of vijf was. Hij sliep overdag erg slecht, zo’n drie kwartier per slaapje (één slaapcyclus). Na het verduisteren werd hij nog wel eens wakker na drie kwartier maar was er niets om naar te kijken en viel hij meestal weer in slaap. Tis een mannetje dat erg reageert op impulsen. Nu helpt het verduisteren niet echt meer als hij niet wil slapen, want nu reageert hij op alles wat hij buiten hoort Hij slaapt aan de straatkant. Dan hoor je hem weer praten: koei (=doei), auko (=auto), oho, rije, papa…Ja, klinkt heel gezellig maar we weten dan al hoe laat het is…hij wil kijken, dus dat wordt krijsen…
Daarbij gaan wij proberen zijn middagdutjes in te korten. Hij slaapt al een paar avonden pas tegen negenen en gaat echt krijsen als hij te vroeg er in wordt gelegd. Ook is hij al een tijdje rond half zes wakker. Vaak ligt hij dan nog wel wat te babbelen tot half zeven maar doordat hij met een gil wakker wordt, zijn we toch allemaal al gewekt…
Hier het liefst ook donker hoor … gewoon omdat dit mijn gevoel is. Ook als ik hem bij andere mensen op bed leg dan kan ik het daar donker maken. Iedereen heeft wel een gordijn of rolluik dus … dat komt wel goed!
Ze hameren wel (vooral bij baby’s) op het dag/nachtritme… dus licht overdag donder snachts… maar mijn gevoel is anders