Slaaptekort wat doen?

Hey meiden,

Zoals jullie misschien ook wel in andere topics hebben kunnen lezen is Dani overdag echt aan het rommelen. Hij slaapt echt heel weinig en is daardoor ook regelmatig niet te genieten.

De keren dat hij uitgerust en vrolijk is zijn echt super hoor. Hij is lekker aan het draaien, veel (schater)lachen, is over van alles aan het “kletsen” en eet heel stoer af en toe een fruithapje

Maar dat slapen…en de daarbij behorende oververmoeidheid…ik weet gewoon niet zo goed wat ik ermee moet…volgens mij kan ik ook niet zoveel. Hij ligt echt nog hooguit 1 uur in zijn bedje en hij slaapt nooit dat hele uur, want ik hoor hem altijd nog kletsen en om zijn handjes sabbelen enzo, dus misschien slaapt hij een half uur. En dat 3 keer op een dag is natuurlijk veel te weinig. Als hij zo broeg wakker wordt probeer ik hem weleens te laten huilen, maar dan wordt hij echt hysterisch. Als ik dan naar hem toe ga dan ben ik 10 minuten bezig om hem weer rustig te krijgen. Hij blijft dan gewoon met zijn ogen dicht keihard huilen, net of hij nog slaapt en me niet kan horen…pas als ik hem dan oppak doet hij zijn ogen open en gaat dan gelijk weer lachen, dus pijn heeft hij niet en hij is ook niet ziek. Behalve heel veel hoesten (ga ik vanmiddag trouwens voor naar de HA).

Ik weet niet wat hij heeft en of ik hier iets aan kan doen. Herkenbaar voor iemand? Wat zou er met mijn mannetje zijn? Ik snap dat kinderen minder gaan slapen, maar ik zie gewoon aan hem dat hij meer slaap nodig heeft. Tips?

's nachts slaapt hij trouwens wel goed ( afkloppen) en eten gaat ook gewoon goed. Dus wat dat betreft doet hij het allemaal goed!!

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Vraag het even aan de ha en als die niks weet is het misschien een idee om een keer naar een osteopaat te gaan met hem. Misschien dat hij iets kan betekenen.

Groetjes,

Michèle

Ik met Dani bij de osteopaat geweest ivm zijn onrustigheid en voorkeurshouding. Daar kwam eigenlijk niets uit. Alleen dat het een klein beetje vast zat in zijn nekje. Door te masseren is dit minder geworden. Hij heeft hier zelf eigenlijk nooit last van gehad en zijn voorkeurshouding is nu minder.

Nu ligt Dani sinds 2 weken overdag niet meer in zijn inbakerdoek, dus dat zal er zeker mee te maken hebben, maar dat moet hij wel vanaf dus dat willen we doorzetten.

Goeie tip Wil, dat ga ik zeker eens proberen. Wie niet waagt wie niet wint…
Ik hoop dat het bij Dani ook werkt. Ik heb het al weleens eerder geprobeerd en toen sliep hij overdag (met het slaapje voor de laatste fles erbij) dus 4 keer een uurtje.
Dani heeft overigens geen speen en daar willen we eigenlijk ook niet aan beginnen, dus dat kan bij hem niet. Hem gelijk vanaf het aankleedkussen weer in bed doen werkt denk ik niet. Hij is dan zo blij mij te zien en wil dan even bij me zijn volgens mij. Maar even kort naar beneden nemen kan ik weleens proberen en dan weer in bedje stoppen.

Ja Dani kan af en toe zo schaterlachen…echt heel schattig. Als ik dan ook nog gek ga meelachen dan is de lol compleet, haha

Dylano heeft dat rond die periode ook gehd gek wordt je er van heeft hier een week of 2 geduurd

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

dylano kan het wel maar doet het nog niet echt vaak hoor komt vanzelf

Groetjes Michelle

@ Michelle, dus ook herkenbaar voor jou. Ja af en toe niet echt leuk. Een week of 2 dus…mmmh dan heb ik nog ongeveer een week te gaan…ik hoop ook inderdaad dat dit iets tijdelijks is. Ging Dylano daarna gewoon weer goed slapen?

Oh mijn mannetje is alweer wakker…45 minuten later…

Ook Minke sliep tijdelijk slechter toen ik was gestopt met inbakeren ( ook rond de 5 a 6 maanden). Ik denk dat je er weinig aan kan doen behalve consuquent in bed leggen bij de eerste moeheidssignalen. En niet meteen eruit halen als ze huilen, maar proberen of een speentje of aai over de bol helpt. Soms vallen ze dan weer in slaap.
Verder kwam Minke na een aantal weken weer in haar oude ( inbaker)ritme van slaapjes. Ze moeten ook echt wel wennen aan dat on-ingebakerd slapen was mijn gevoel.
Succes!

ja daarna is dylano weer gewoon normaal gaan slapen vond het oo keen heel vreemd iets. en was ook heel blij dat het na 2 weken over was want daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ik weet niet of jij hem met een volle buik in bed legt want dat werkt bij dylano sowieso het beste

Groetjes Michelle

Raar he!! hier ook… Werd om twee uur wakker(na een kwartier al) speen gegeven en ot kwart over vier geslapen…

En Saro ik zou hem ook gewoon eruit halen en als hij weer gaat jengelen meteen weer terug leggen…
Ik denk aan je hoor met het uitbakeren

liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nou geprobeerd hem nadat hij binnen 45 minuten weer wakker was even bij me nemen en rustig maken en weer in bed…nou dat werkte totaal niet. Hij werd alleen meer overstuur. Even mee naar beneden gehad en toen weer naar bed…werkte helaas ook niet…
Hij heeft net zijn fles gehad en ooooh wat is hij moe, net in bed gedaan en dit keer toch een keer met zijn inbakerdoek. Hopelijk slaapt hij nu iets langer dan 45 minuten. We gaan het zien. Morgen moet hij naar het KDV,
Maar ik ga toch kijken of ik de middagslaap voorlopig toch nog even in de doek kan doen, kijken hoe hij daar op reageert. Als hij dan nog heel kort slaapt, heeft het daar in ieder geval niets mee te maken en anders weten we gelijk de reden.

Wel vermoeiend voor hem hoor…jeetje wat kan hij nu overstuur zijn. Ook wel een (beetje) vermoeiend voor mama!

Ja he op een gegeven moment wet je echt allemaal niet meer…Gaat het slapen op het KDV wel goed of doet hij daar ook hazenslaapjes?

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Wat vervelend is dat. Onze dochter heeft dit al heel lang. Al maanden eigenlijk. Ik zal het ook eens proberen wat Wil25 heeft geschreven. Nadat ze wakker is geworden (na 45 minuten) dan even naar beneden en dan weer naar bed. Ik denk eigenlijk niet dat dat gaat lukken, maar kan het natuurlijk altijd een keer proberen. Meestal is ze na die 45 minuten weer zo uitgerust dat ze er weer 2 uur tegenaan kan. Maar merk wel dat hoe langer ze lsaapt hoe gezelliger ze is en dan vooral aan het einde van de dag. Vaak als ze geslapen heeft van 16.15 tot 17.00 uur dan moeten we haar echt vermaken totdat ze naar bed toe gaat voor haar avondslaap (19.00 uur). Topdrukte dus… Eten koken, dochter eten geven, wij eten, opruimen en dochter vermaken.

Ik ging wel altijd na haar middagslaapje lekker wandelen en vaak viel ze dan weer in slaap. Nu is ze bijna 7 maanden en het begint nu beter te worden. Ze slaapte de laatste dagen tussen de middag nu 5 kwartier of 1.5 uur.

SARO, Wat onwijs leuk is dat schaterlachen!!! onze dochter doet dat al een hele tijd en als je kiekeboe met haar speelt dan moet ze altijd zo lachen dat we soms maar stoppen omdat ze er bijna in stikt van het lachen.
Dat lachen is echt het mooiste geluid wat ik ooit heb gehoord, we moeten zelf dan ook zo lachen. Voorzichitg paardje rijden bij papa is ook altijd een lachsucces.

Hij sliep altijd erg goed op het KDV, maar dus ook met de doeken. De eerste week zonder doeken ging erg goed in zijn slaapzakje, ook op het KDV en sinds vorige week woensdag maakt hij alleen nog maar hazeslaapjes. Zowel thuis als op het KDV. Wist ik maar wat nu het juiste was om te doen…nu heb ik het gevoel of ik een beetje aan het zwemmen ben…ik volg maar gewoon mijn gevoel

En dat is altijd het beste Saro, op gevoel handelen. Onthou dat het een fase is, hier is het een tijdlang ook zo gegaan en het wordt echt weer beter. En tot die tijd verstand op nul en je maar bedenken dat hij zich nog rottiger voelt dan jij.

Groetjes!

He Saro, wat vervelend. Ik denk zeker dat het uitbakeren er iets mee van doen heeft. Dani moet daar echt aan wennen. Eva deed ook hazenslaapjes toen ze uit de doeken was en ze kon dan ook overstuur wakker worden. Niet echt zo als Dani, maar ook wel overstuur met een rood gezichtje vol tranen. Wij pakten haar dan toch op en gaven haar veel kusjes. Dan speen in en handen op de buik leggen, zodat ze rustiger werd. Ons stofzuigergeluid (wij hebben daar een CD van!) hielp dan erg goed. Daardoor ontspande ze METEEN. Uiteindelijk heeft ze geleerd om zonder doek goed te slapen, op alle speentjesdiensten na dan. Daar moeten wij nog aan werken hoor…dat is ook nog een klus. Uiteindelijk leren ze het allemaal wel, maar het kost soms veel geduld!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Mriek: dat is ook wat ik zo vervelend vind. Als ik zou merken dat Dani geen last zou hebben van dat weinig slapen, dan vindt mama het ook allemaal goed. Maar ik zie gewoon aan hem (zeker als hij zo overstuur wakker wordt) dat hij gewoon heel moe is, zodra hij weer bij zinnen is en tegen me gaat lachen, begint hij ook gelijk te gapen en dan denk ik “oh lief mannetje ga dan ook lekker slapen”.

Het slaapje van net heb ik dus in zijn bakerdoek gedaan en dat ging erg goed. Na een uur werd hij wel even wakker, maar is daarna weer in slaap gevallen. Totaal heeft hij 2,5 uur in zijn bedje gelegen!!! Heeft dus ook voor een groot gedeelte met de doek te maken (en hij was ook wel erg moe).

Ik ga de komende week de ochtend slaap in de slaapzak doen en dan de middag slaap (naar mijn idee de belangrijkste slaap) in de doeken en dan zijn 3de slaapje weer in de slaapzak en de nacht in de doeken. Dan dat maar langszaam afbouwen. Zijn we toch een stapje verder met uitbakeren.

Probeer ook zeker wel positief te blijven hoor. Ik bedoel ik heb een gezond, lief mannetje. Wat wil je nog meer, toch!! Alleen kan me gewoon af en toe zo’n zorgen maken en daar word ik onzeker van. Maar goed daar heb is oa jullie dan ook weer voor

Dus heeft toch te maken met het uitbakeren. Goed plan, half om half wel en niet inbakeren. En als dat dan lekker loopt weer een stapje verder. En ik blijf erbij: ik herken het echt, het zien dat die kleine moe is en het hem (en jezelf, haha) zo gunnen dat 'ie lekker gaat slapen. Ook al hebben wij nooit ingebakerd, dat korte slaapjes doen is hier dus ook maanden zo geweest. Meid, wie weet wat voor goeds het doet als je hem z’n middagslaapje weer in z’n doeken legt. Ik hoop dat het vanaf nu weer beter zal gaan. Kan jij ook weer even bijkomen.

Groetjes!

Dank je wel!
Vannacht is hij wel een paar keer wakker geweest, moet dan spontaan huilen, maar binnen een paar minuten is hij dan weer stil en slaapt verder. 's ochtends heeft hij dat volgens mij nog geen eens door gehad.

KDV ging vandaag goed. In slaapzakje maar een uurtje geslapen en 's middags in de doek meer dan 2 uur! Nou ja dan proberen we het zo maar weer even en dan zien we volgende week wel weer verder. Ik heb ook niet het idee dat het hem lukt om in zijn doeken te gaan rollen. Dat is nl waarom ze er rond 6 maanden uit moeten…zolang hij dat dus nog niet doet mag hij nog wel even in de doeken van mij. Uiteindelijk zal hij wel zonder moeten…

Mijn kleine meid heeft bijna nooit langer dan 20 minuten achter elkaar geslapen. als baby zijnde.
Nu slaapt ze 's ochtends een uur (na haar 1ste jaar), en 's middags slaapt ze helemaal niet meer. Ook al is ze moe, ze gaat niet slapen. Ik heb alles geprobeerd. Ik denk dat sommige baby’s minder slaap nodig hebben als andere.
Ik zou me niet super ongerust maken.
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker