Lekker haar eigen weg laten gaan meid! En zal ik je eens wat vertellen: je krijgt er heel veel leuke nieuwe contacten bij nu je moeder bent. Als ik kijk naar hoeveel leuke andere mama’s ik heb leren kennen via de zwemles, muziekles, balletles, peuterspeelzaal, school. En je hoeft niet met iedereen dikke vriendinnen te zijn, kan ook niet want daar heb je de tijd niet voor.
Maar die contacten zijn op een andere manier heel waardevol. Alleen al dat je bijv. makkelijk elkaars kinderen opvangt omdat je zelf weet hoe fijn het is als iemand jouw kind eens meeneemt naar balletles of vanuit school omdat je onverwacht bijv. zelf naar de dokter ofzo moet. Dan is het fijn om dat voor een andere moeder ook te doen als dat zo uitkomt. En niet alleen dat die contacten alleen daarom zijn, maar je zult merken dat je dat zo waardeert in elkaar. Het gemak waarmee je elkaar helpt. En op die manier voelt het al heel makkelijk richting vriendschap.
En ook bijv., maar dat merk je hier ook al, het uitwisselen van ervaringen. Of straks op school dat je meehelpt op knutselochtenden en dat je het ook gezellig hebt met andere moeders die komen helpen.
Ik leg het nu waarschijnlijk een beetje knullig uit, maar je begrijpt me waarschijnlijk wel.
Als ik kijk naar de contacten die ik had voordat ik moeder werd en de contacten die ik nu heb dan is daar zoveel in veranderd! En mis ik de mensen die om wat voor reden dan ook weggevallen zijn? Nee. Want er is ook zoveel leuks voor teruggekomen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 06 Feb 2009 20:43:21