Slaapritme bij 1 jaar?

Ach lieverd, ik doe gewoon mijn best om je gerust te stellen uit ervaringen die ik zelf heb! Echt, over een jaar of 4 als je al beppend met andere moeders op het schoolplein staat te wachten tot de kleine man de klas uit komt, denk je hieraan terug.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik vind altijd als het je vrienden zijn moeten hun zich ook een beetje aan kunnen passen hoor. Als ik dacht het gaat deze week niet goed en ik had toch afgesproken dan vroeg ik of ze bij mij thuis kwamen. Dan is het wel zo jij hebt altijd visite maar je kindje kan wel in zij eigen bed en je kan zijn ritme beter aanhouden. Soms regelde ik dat mijn dochter bij hun in bed kon. Dan sprak ik af even voordat ze zou moeten gaan slapen en legde ik haar daar gewoon in bed.
Als vrienden van ons ( gelukkig niet) daar echt problemen mee hadden gehad dan zou ik het heel jammer hebben gevonden maar dan pech hoor. Kijk wil me best ook aan hun aanpassen hoor Dat deden we ook hoor, het is wel give en take hoor.

groetjes,

lon106

De kleine gaat hier voor alles. Ik bedoel met name het welzijn van de kleine.
Rust reinheid en regelmaat is ouderwets maar het werkt wel! Natuurlijk ontkom je er niet altijd aan, moet je naar het CB, ziekenhuis of huisarts of de kapper met hem, en dat zijn afspraken op tijd. ik probeer het altijd zo te plooien dat hij er zo min mogelijk last van heeft. maar soms kan het niet anders. Maar ik merk dat de regelmaat echt een vrolijker kind geeft. Ik heb zelfs een keer een afspraak afgezegd met de huisarts omdat ie sliep, in overleg. De huisarts vond het ook een beter idee om m te laten slapen haha. In het zkh zeiden ze altijd: slapen is belangrijker dan eten (milo was prematuur vandaar)
Mijn man denkt er net zo over dus dat werkt erg makkelijk. Niet teveel gesleep en gekke dingen. Natuurlijk springen wij echt wel uit de band maar dan volgt er wel een rustdag. We merken juist dat Milo nu erg flexibel is, dus juist geen handenbindertje.
Het komt echt vanzelf goed met die slaapjes, echt. Milo deed in het begin ook zoveel van die slaapjes. maar je kan ze wel proberen te sturen maar het werkt vaak averechts.

succes

x Floss

Gewijzigd door - Floss op 06 Feb 2009 23:00:23