Slaapritme baby 9 maanden

Hoi hoi

Mijn dochterje is bijna 9 maanden oud. Ik ben benieuwd hoeveel een baby van die leeftijd zo’n beetje slaapt. Ik weet dat er al een soort van topic is voor een baby van 8 maanden, maar ik wil graag reacties op mijn eigen vraag.
Mijn dochtertje wordt om 9 uur 's ochtends wakker en eet om 10 uur. Dan speel ik met haar en gaat ze tegen 11 uur weer slapen (2 uur wakker). Dan wordt ze tegen half 1 weer wakker en gaat ze om half 3 weer slapen (2 uur weer). Dan slaapt ze tot half 5 en is ze wakker tot half 8 zo’n beetje (3 uur). Dan gaat ze slapen en maken we haar om 10 uur weer wakker ('s avonds) voor haar laatste voeding. Dan is ze een half uurtje wakker en slaapt ze weer tot 9 uur 's ochtends.
Dat houdt in dat ze per 24 uur zo’n 8 uur wakker is. Is dat normaal?

Dit varieert nog wel per dag hoor. Soms is ze veel langer wakker, maar dan lijkt het wel dat ze dat de volgende dag weer in moet halen.
Mijn overbuurjongetje is 6 dagen jonger en is om half 7 wakker tot 10 uur 's avonds ofzo.

Is mijn kind erg slaperig of gebeurt dit wel vaker? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb geen idee!!!

Groetjes mama van Elize

Hoi hoi,
Mijn zoontje is net negen maanden geworden.
Hij wordt zeven uur sochtends wakker en gaat half elf weer naar bed tot 12 uur en smiddags van half drie tot half vier verder is hij wakker ( deze week wilde hij smiddags ook niet naar bed… Hij lag mooi te spelen in zijn bedje) en savnds gaat hij rond zeven uur weer naar bed toe.
Ik zou er maar van genieten nu je dochtertje noglekker veel slaapt, als ze ouder worden verandert dat zo!

Gr. Trynke

[quote]

Krijgt ze nog een laatse fles?? Die mag je toch allang weglaten.
Groetjes Thamar

[quote]

hoi

die laatste fles is de fles die een kind tot een jaar nog krijgt. Alleen komt die pas laat omdat ze ook laat opstaat.
het gaat nu zo zeg maar:
's ochtends pap
’s middags brood
’s avonds avondeten en toetje
’s avonds opvolgmelk
en tussendoor soms fruithap, maar omdat ze zoveel slaapt is dat niet altijd zo.

groetjes

Gewijzigd door - mama van Elize op 18 Oct 2007 17:42:43

wat vreemd wat ik ben ook allang met de laatste fles gestopt, ze zeiden dat hij anders veel te veel binnen krijgt…

Gr, Tyrnke

dit voorschrift staat ook in het foldertje van cb. maar goed elk kind is weer anders en als ik de mijne minder ga geven dan gaat ze afvallen.

groetjes angela

Gewijzigd door - mama van Elize op 18 Oct 2007 12:44:31

hoi hoi, mag ik v ragen hoe laat je die laatste fles nog geeft? wij eten vaak rond half zeven en dan eet Jort gewoon mee, maar rond 7 uur gaat hij op bed dus hij zoy dan in een keer teveel krijgen, maar als hij later op bed zou gaan zou ik denk ik ook de fles nog een keer geven (HELAAS hij vind de fles zoooo vies) ik krijg het er met geen mogelijkheid in maar toch moet hij nog melk hebben. je dochtertje is smorgens ook later wakker natuurlijk…

Gr, Trynke

de laatste fles is om half 10 's avonds.
om half 6 heeft ze warm eten. ik heb hier boven precies staan hoe ik het doe.

groetjes angela

ja precies… Wat lekker zeg dat je dochtertje smorgens rond negen uur wakker is!!

Gr. Trynke

quote:
ja precies.. Wat lekker zeg dat je dochtertje smorgens rond negen uur wakker is!!

Gr. Trynke

Echt wel daar ben ik heel erg blij mee want ik ben niet zo’n ochtendmens. 9 - 10 uur is een prima tijd om de dag te beginnen. ik geniet er ook nog even lekker van!

Hoi Angela,

Mijn kindje is 8,5maanden en ze slaapt van 19-20 tot 7.30-8.30, ik let niet zoveel op tijd wat voedingen betreft, bij mij gaat het om de 4 uur, alleen na avondeten krijgt ze nog een flesje, van 150 cc, meestal drinkt ze dan niet eens de helft op. Ze heeft nog geen tandjes, dus kan nog geen brood eten. Ook lust zij geen tussendoortjes zoals crackertje of babykoekjes, ze zuigt eraan en spuugt eruit.Water en sap vindt ze vies. En ze huilt nooit van de honger. Haar slaap/eetritme:

730-8.30 wakker, papfles (niet opdrinken)
30 uurtje spelen en dan 30-45 min slapen, meestal niet.
11.30-12.30 papfles (niet opdrinken)
baden of washandje en dan slapen 30-60 min
15.30-16.30 groente/vlees hapje (niet opeten)+ 120 cc opvolgmelk (soms opdrinken,meestalniet)
slapen 30-90 min
fruithapje of yoghurt (niet op)
afhankelijk hoe lang ze de laatste dutje heeftgedaan slaapt ze dan tussen 19 uur en 20 uur met nog een kleinepapfles van 150 cc in de hoop dat ze dan opdrinkt (helaas).

dus zij slaapt best weinig denk ik en eet ook weinig. niks aan te doen, ik kan haar moeilijk dwingen. maar zolang ze lekker vrolijk en beweeglijk is vind ik het prima.

Gr. Yila,moeder van Ilayda

Hoi Yila,

misschien vind je dochtertje brood wel lekker, kan ze prima eten hoor zonder tandjes. Ik ben met Zoë gewoon met 7 maanden met een boterhammetje begonnen en die had ook nog geen tandjes. Nu heeft ze er 1 en ze eet zelfs boterhammen me korstje.

Groetjes,
Inge

hoi
wat een leuke site zeg, en leuk dat je kan zien hoe andere moeders het doen.
De dag van mijn dochtertje ziet er zo uit.

08.30 wakker worden en 150 ml water en 5 schepjes pyamapapje
09.30 tot 10.00 slapen
10.00 fruithapje (kleintje)
12.30 halve boterham met een fles nutrilon 200 ml
13.00 tot 15.00 slapen
15.15 liga met diksap
17.15 groemtepotje
19.00/19.15 fles nutrilon 200 ml met 2 schepjes bambix
19.30/19.45 slapen

Ik vind het een fijn ritme wat mijn dochtertje heeft maar vind het leuk om te kijken hoe het bij andere gaat

groetjes mireille

Mbruins

hoi mama van elize,

dat je dochtertje veel slaapt lijkt me niet erg hoor, maar je dagindeling is toch heel anders dan het onze (niet dat dat erg is). Toch lijkt het me raar dat je haar nog om 22u melk geeft. Als ik de raad van professionelen mag geloven kan je een baby van 9 maand best rond 19u in bed stoppen om aan de nacht te beginnen, en slapen ze zo’n 12 uur na elkaar… Je zegt dat ze te weinig melk krijgt als je die voeding van 22u weg laat, tja, misschien toch eens de rest van de dag goed bekijken en zien wat anders zou kunnen?
ons meisje is ook snel moe, dit is haar schema:
7u BV + boterham en appeltjes
9u slapen
11.30 warm eten
13u slapen
14.30 BV
15u fruit/sap
17u avondeten (boterham of patatjes)
19u BV (= laatste voeding)
slapen

x

Hoi,

De mijne is niet zo’n slaapkop. Janniek is nu 9 mnd. En slaapt op de dag totaal 2-2,5 uur. 's Avonds gaat ze om 18.45 uur naar bed en slaapt dan tot de volgende ochtend 7.30 uur. Die laatste fles krijgt ze vanaf 7 mnd. al niet meer.
Gelukkig kan ze zich overdag prima vermaken en kruipt ze de kamer rond, haalt alles ondersteboven en dolt met haar broer.

Groetjes Elsbeth

jantje

mijn dochtertje is bijna 9 maand en haar slaap en eetritme gaat zo,
7-8uur: wakker, flesje van 210
9uur: slapen (ong een uurtje)
11uur: patatjes + dessert
12.30uur: ongeveer 2 uur slapen
15uur:fruitpapje
soms slaapt ze daarna nog een klein uurtje
om 19 uur: fles van 210
daarna gaat ze slapen

Ik dacht effe: wie zijn al die mensen toch? Ik ken ineens niemand meer. Toen zag ik dat het een topic was van oktober 2008

patatjes??

Lilypie

aardappelen

Owh… haha, maar, gaat er dan ook nog groente bij?

Lilypie

Nee hoor, wij laten onze kindjes lekker droge aardappelen eten, groenten hebben ze niet nodig toch