Slaapritme baby 9 maanden

Dat lijkt me inderdaad echt lekker, je kan natuurlijk ook chipjes pureren, he??
Vinden zre mnisschien ook wel heel lekker

Lilypie

Dat lijkt me inderdaad echt lekker, je kan natuurlijk ook chipjes pureren, he??
Vinden zre mnisschien ook wel heel lekker

Lilypie

als ze op mij lijkt gaat ze dat heel lekker vinden

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Selena is bijna 10 maanden. Ze slaapt nog 2x per dag.

tussen 6.00-7.00 papfles
8.00-9.00 fruithap
9.00-10.00 +/- 2 uur slapen
12.00 uur boterham + 150 cc melk
14.00 slapen
16.30 groentehap + toetje
19.30 pyamapapje
daarna naar bed tot de volgende ochtend.

Ik ben benieuwd wat jullie van dit schema vinden.

Groetjes

Dit lijkt me een prima schema. Schema van mijn zoontje ziet er ongeveer ook zo uit. Op het CB geven ze wel aan dat vanaf 9 maanden de laatste fles er in principe uit mag, omdat ze ook een toetje krijgen. Dani krijgt zijn fles nog gewoon en zolang hij het lekker vindt en helemaall opdrinkt krijgt hij hem van mij. Misschien dat ik hem op een gegeven moment wat ga verlagen en toetje wat meer geef.

Het schema van Dani (9,5 maand)
Rond 07.30-08.00: bordje pap
Rond 09.30: stukjes vers fruit
Slapen: gemiddeld 1,5 uur
Rond 12.00 1,5 broodje
Rond 14.00 fles 210 + 7 scheppen
Slapen: gemiddeld 1,5 uur
Rond 17.30 avondeten (nu nog potje 8+) + beetje yoghurt
Rond 19.00/19.30 fles 210 + 7 scheppen
Slapen tot volgende ochtend

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

het ritme van mijn zoontje 7,5mnd is bijna hetzelfde als die van jou saro,alleen lust jayden geen pap,dus hij krijgt alleen melk s’ochtends,soms met wat stukjes brood…

Gewijzigd door - Joysjoys op 07 Sep 2010 16:24:08

hier echt totaal geen ritme, maar dat past ook niet echt bij onze levensstijl, dus is ook niet erg. Hij slaapt als hij moe is (of niet). Alleen het eten is op redelijk vaste tijden. \Verder klooien we maar wat aan. Maar daardoor kunnen we wel doen waar we zin in hebben en hem ook wegbrengen zonder een gebruiksaanwijzing mee te geven…

22-12-2009 colin geboren

Meric is sindskort 9 maanden en hij eet en slaapt als volgt:

8.30 uur wordt hij wakker en krijgt dan fles 200cc

9.45 - 11.00 uur slapen

11.30 uur krijgt hij brood + 100cc melk uit beker

13.00 uur - 15.00 uur slapen

15.00 uur krijgt hij fruit

16.30 uur koek + 180cc diksap

18.00 uur warm eten + toetje

18.30 uur fles 80cc in bed (deze fles gaan we binnenkort weglaten) en dan gelijk slapen

Dus ze hoeven niet perse een late fles om later wakker te worden. hij wordt in het weekend ook 9 uur wakker. maar slaapt altijd om 18.30 uur niet eerder niet later. Dit is altijd zijn ritme geweest.

Succes!

quote:
hier echt totaal geen ritme, maar dat past ook niet echt bij onze levensstijl, dus is ook niet erg. Hij slaapt als hij moe is (of niet). Alleen het eten is op redelijk vaste tijden. \Verder klooien we maar wat aan. Maar daardoor kunnen we wel doen waar we zin in hebben en hem ook wegbrengen zonder een gebruiksaanwijzing mee te geven...

22-12-2009 colin geboren

Ik reageerd nooit op berichten van forums maar deze vindt ik echt de moeite waard.
Wat moet ik lachen als ik je reactie zie, dat doet een twijfelende moeder pas goed! Gewoon een beetje aanklooien, als je kind maar tevreden is!!!
DIT IS HET BESTE ADVIES WAT JE KUNT KRIJGEN, DAAR KAN GEEN CB TEGENOP!!!
1000x dank!!!

quote:
Ik reageerd nooit op berichten van forums maar deze vindt ik echt de moeite waard. Wat moet ik lachen als ik je reactie zie, dat doet een twijfelende moeder pas goed! Gewoon een beetje aanklooien, als je kind maar tevreden is!!! DIT IS HET BESTE ADVIES WAT JE KUNT KRIJGEN, DAAR KAN GEEN CB TEGENOP!!!! 1000x dank!!!!!

Dank je, er zullen weinigen het met je eens zijn
Ik heb me lang genoeg druk gemaakt over slapen en eten dat ik het nu heb losgelaten. Gelukkig maar, want nu is alles weer veel relaxter. Het komt zoals het komt en al die regels die je moet volgen die werken misschien bij veel baby’s, maar bij die van mij niet. Ik zou ook wel willen dat Colin nog 2x per dag een paar uur zou slapen, maar helaas die hoop heb ik allang opgegeven. Dus hij slaapt als hij wil slapen en dan in de wagen of bij bij in bed of op schoot. Ik voel me er iig veel prettiger bij zo.

22-12-2009 colin geboren

Hoi

mijn kleine is bijna 9 maanden
en zit nu nog op 4 voedingen

dag dag gaat als volgt

08.30 wakker verschonen fles melk van 240 ml
tussendoor spelen
12.00 fruithapje en verschonen
tussendoor spelen en badje
16.00 groente hapje en verschonen
20.00 fles met pap van 240 ml en verschonen
20.30 slapen tot 08.30 smorgens

ze slaapt bijna niet heel soms slaapt ze van 14.00 tot 16.00
maar trekt het soms ook door tot 18.00 en dan slaapt ze even maar als ze echt moet is slaapt ze zo in de box

groetjes mama van kimberley

bernadette

Hallo allemaal,

Goed om al die verhalen te lezen…
Zelf heb ik een dochtertje van bijna 8 maanden, maar de laatste tijd lijkt ze wel moe, maar wil ze niet slapen…

Het dagritme zoals die ze had is de volgende:

07.00 BV
Soms nog even slapen
10.00 Fruithap
Slapen van 10.30-11.30/12.00
13.00 1,5 Broodje + BV
15.00 Liga of rijstwafeltje en sap
Slapen van 15.30-16.30/17.00
17.00 Avondeten
19.00 BV
Slapen

Maar goed, het lijkt erop dat ze zich daar niet meer zo prettig voelt en ik weet niet echt wat ik er mee moet…
Heeft iemand tips voor mij?

Groetjes

kan het zijn dat je BV terug aan het lopen is? Dat kan natuurlijk gebeuren na een x aantal maanden. Ook heb ik mij laten vertellen dat er na 6 maanden minder voedingsstoffen in de BV zitten. In dat geval krijgt ze misschien niet meer voldoende binnen wat haar onrust veroorzaakt. Misschien tijd om over te stappen op de fles? Dan weet je hoeveel ze binnen krijgt.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 19 Jan 2011 14:17:35

Hoihoi,

Bedankt voor je reactie!

Op zich zou het kunnen, maar dit heb ik eerder meegemaakt en haar reactie was toen toch anders…volgens mij.
Ze laat met drinken zelf los en ze eet daarnaast ook gewoon heel goed.
Ik zal het eens in de gaten houden…

Groetjes!