Slaapprobleem

Onze dochter van 14 maanden is een erg moeilijke slaper, vooral overdag.
Het lijkt wel of ze ook energie voor 10 heeft.
Pas als ze heel erg moe is, valt ze in slaap. Ook hebben we een probleem, dat ze alleen tegen mij aan in slaap valt en niet uit zich zelf in slaap valt. Ik moet haar altijd slapend naar boven in haar bedje leggen, anders gaat ze daar spelen en niet slapen.
Wie heeft hier een oplossing voor? Kennen jullie dit probleem ook?
Alvast bedankt voor de reakties.

Groetjes
Jolanda

En of ik dit herken, zie deze topic.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=2283

Wij hadden advies gevraagd aan het cb en de wijkhulp kwam toen bij ons thuis. Haar advies heeft zeker gewerkt want het slapen gaat nu prima. Onze inmiddels 2e boefje hebben we op een gegeven moment ook gewoon naar bedje gebracht, met name toen ie een eigen kamertje had ook en dit gaat prima op een enkel nachtje na, want zoals nu bv heeft ie last van dromen of zo en ook tandjes kunnen een rol spelen. Hoop dat je er iets aan hebt en anders overleg even met je cb.

quote:
Ik moet haar altijd slapend naar boven in haar bedje leggen, anders gaat ze daar spelen en niet slapen.

Mijn zoontje van 13 maanden oud speelt ook altijd nog even in bed, en zolang hij niet gaat krijsen heb ik daar helemaal geen problemen mee, laat hem maar lekker spelen na minimaal een half uur tot maximaal anderhalf uur valt hij wel in slaap.
Maar ja de een is natuurlijk de ander niet, ik heb op het moment dan ook een heel erg makelijk jongetje.
suc-6 er mee.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi Jolanda,
Maar het geeft toch niet als je dochterje in bed nog eventjes
gaat spelen. Dat is misschien haar manier om de dag af te sluiten ?
Als mijn dochtertje speelt vind ik dat geen probleem, ze valt vanzelf
wel in slaap denk ik dan.

Hihihihi speelden die van mij maar in bed, als ze niet willen of niet moe genoeg zijn brullen ze gewoon. Evianne zegt zelfs "mama ik wil naar de gang, ik ga niet slapen " sta ik daar met me straf om dr op de gang te zetten. En 3 x raden wie nu een drama ervan aan het maken is … Jessssssiiiiiiinnnnnn. Ben net gaan kijken en meneer ligt wel lekker, maar brult gewoon maar als een gek. Hahahaha wist ook toen ik schreef dat het goed ging allemaal dat ik moest afkloppen hahaha nee geintje hoor.