Hey meiden,
Even een vraagje over het slaap- en eetschema van jullie kindjes. Hoe zijn jullie tot een bepaald schema gekomen? Hebben jullie dat echt zelf bepaald (dus gewoon bepaalde tijdens aangehouden en je kindje heeft zich daar aan aangepast) of hebben jullie gekeken waar jullie kindje behoefte aan heeft.
Ik probeerde me altijd redelijk strak aan een schema te houden, maar neig er steeds mee naar om mijn zoontje zelf te laten aangeven wat hij wil. Ik gaf hem ;s ochtends altijd rond 07.00 de fles ook al moest ik hem wakker maken, maar de laatste dagen laat ik hem zelf wakker worden (meestal is dat rond 07.30) behalve als hij naar het KDV moet, want dan moet hij zich wel aan het schema van mama houden.
Wanneer ik dan zie dat hij moe wordt gaat hij naar bed en laat hem meestal dan slapen tot wanneer hij het zelf aangeeft (of er moet echt meer dan 4,5 uur tussen de voedingen zitten). Ik probeer wel naar de laatste (is de 5de)fles rond 22.30 te geven. Maar zoals gister had hij zijn 3de fles pas rond 17.00 uur (hij had 3,5 uur op het KDV geslapen dus de voedingen werden naar voren geschoven) en heb het toen bij 4 flessen gelaten (die kreeg hij rond 21.00 uur) en toen heeft hij geslapen tot de volgende dag 07.30.
Straks gaat hij natuurlijk ook extra voeding krijgen met fruit en groente (duurt nog wel een aantal weken/maanden) en ik weet niet of je hem dan zelf een schema kan laten bepalen?
Nou ja eigenlijk wil ik dus zeggen: zelf het schema bepalen of je kindje zoveel mogelijk laten aangeven wat hij wil? Snappen jullie het nog