Je haalt mij en Michele door elkaar Lieke…
Groetjes!
Vandaag is het gelukt met 4 voedingen. 7.00 uur fles, 11.00 uur groenten, 15.00 uur fruithap, 1600 uur klein stukje liga, 17.00 uur de fles en nu slaapt hij nog en mag nog een fles. Maar of het morgen ook zo makkelijk gaat …
Ik geef de groenten juist eind van de ochtend omdat hij (normaal gesproken) dan niet zoveel honger heeft en tegen het einde van de middag steeds sneller achter elkaar.
Hij slaapt tussen de middag in de buggy, valt altijd net in slaap als ik bijna thuis kom van school om mijn dochters weg te brengen. Dus van 13.20 uur tot 14.45 uur. En 's ochtends slaapt hij meestal van 09.30 t/m 11.00 uur.
's Avonds gaat hij om 19.45 uur naar bed.
maar wil je dat zo houden?
fruit s’avonds en s’ochtends groente/
want als je dadelijk 6+ mag geven zit er ook vlees in enja… je moet het natuurlijk
zelf weten.
Maar als 'ie aan het eind van de middag honger heeft, dan geef je dan toch juist beter groente? Want dat vult toch meer? Of snap ik iets niet. Straks is het toch de bedoeling dat ze zoveel mogelijk meegaan in het ritme van ons, dus drie hoofdmaaltijden met een aantal tussendoortjes. En dat betekent 's avonds groente naar mijn idee.
Nou ja, dat is alleen mijn idee en je moet natuurlijk doen wat jou goeddunkt…
Groetjes!
Ha ha ha is dat heel erg Mriek
Enne groente en fruit zou ik persoonlijk ook omdraaien. Ik eet ook niet warm 's morgens. En ik wil toch dat Morgan straks met ons mee eet.
Groetjes,
Michèle

het is juist goed dat die smiddags meer honger heeft want daar vervalt dan straks een fles voor en dan kun je met 6 maand een vol potje geven met vlees en een toetje inplaats van een fles dus je doet het hartstikke dan zit je straks keurig op 3 flesjes mooier kun je het niet krijgen
quote:
En zelf maken gewoon alles in de blender gooien en klaar? Dus bijvoorbeeld peer/banaan ofzo en bijvoorbeeld boontjes koken en in de blender?
Ja precies zoals je het zegt … effe schilletje eraf doe ik altijd en dan in de blender. Lekker en makkelijk. Wel warm eten (aardappels etc) zonder zout. Ik doe het altijd inkopen en dan uurtje in de keuken om het klaar te maken. Hup…
Dus aardappels boontjes/brocolli/worteltjes etc etc. goed gaar koken.
gehakt goed rullen (zonder kruiden etc) … kipfilet koken … en dan alles in potjes verdelen en in de vriezer!! ideaal… en elke dag weer vers. Tips van de keukenkikker. Daar staat trouwens ook leuke recepten op die site keukenkikker.nl (of mag ik dat niet vermelden hier?)

haha je hebt het al gedaan. Zal binnenkort eens op dit site kijken.
Voorlopig neemt hij nog genoegen met zijn flesjes, maar nog een weekje en dan is Dani ook alweer 4 maanden. Ik denk niet dat ik gelijk met fruit- en groentehapje ga beginnen, maar kan natuurlijk wel af en toe eens een hapje proberen. Dan koop ik gewoon een potje hoor. Als hij echt groente gaat eten is het wel makkelijk om het zelf te maken en volgens mij is dat ook lekkerder.
Wij eten om de week 'smiddags en dan weer 's avonds warm i.v.m. het werk van mijn man. Wij zijn niet anders gewend. Tot nu toe vult de fles hem beter dan de groentenhap etc. Ik zal het ook eens omwisselen, gewoon om uit te proberen.
Het gaat nu al drie dagen goed.
Dank jullie wel voor alle reacties.