Slaan schoppen en zelfs bijten

Pffff er moet vast iets misgegaan zijn met de samenstelling van mijn kids
Milan is echt aan het ontplooien als vervelend rotjoch, erg he dat ik dat over m’n eigen kind zeg…
Hij slaat dus vaak zomaar uit het niets andere kinderen, ook Demi dus…
Je kunt hem aan school geen moment uit het oog verliezen of hij doet een ander kind weer pijn, echt zomaar, hij loopt erop af en deelt rake klappen uit, echt genant gewoon hoor
Gister was ik werken en Oma had ze meegenomen naar Nono’s land, gaaf zou je zeggen, het is ook superleuk, alleen oma had ook d’r handen vol om Milan te corrigeren, andere kinderen slaan, schoppen en zelfs bijten, ik vraag me af waar dit heengaat??? Oma schaamde zich rot…
Ik wil hem niet de hele dag negatieve aandacht geven, maar dit is niet het gedrag wat ik kan en wil negeren…
Hij is écht om op te vreten, en kan zo’n heerlijke knul zijn, maar dit gedrag kan ik echt niet accepteren, maar hoe leer ik zoiets nou snel af?? Of is dit weer een of andere fase?? Demi heeft dit in elk geval nooit gehad…

Iemand goeie tips??

Groetjes Nathalie & Co

oeps dat mag niet milan foei

nee geintje nathalie

je zit in een moeilijke situatie met milan,en idd je kan niet heel de dag negatiefe aandacht geven

misschien keer op keer hard praten met hem als hij het doet,zo van milan dit gedrag kan niet,at is niet netjes en je doet andere kindje heel veel pijn

als je weer doet ga je in de gang of straf hoekje net als bbij de nanny

en dat keer op keer

anders weet ik het ook niet,misschien andere een goede oplossing

sterkte ermee

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

kan wel heel hard roepen het is een fase, maar geloof dat je dat niet veel helpt. ik kom die pallet behang wel snel een keertje langsbrengen

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor

Ja idd gewoon consequent dezelfde straf geven… pfff moeilijk hoor nathalie!! Misschien dat het ook komt omdat Demi natuurlijk ook veel aandacht van je vraagt, dat hij op deze manier dus negatieve aandacht opeist…maar goed, aan de andere kant hoor ik t echt wel vaak om me heen hoor, dat kinderen zo’n fase hebben. Idd, een time out zoals bianca zegt lijkt mij een goede methode maar moeilijk toepasbaar op een schoolplein he… pfff… en uitgestelde straf is ie te klein voor… Misschien ns iets heel anders proberen ??? Beloningssysteem>??? dus bij goed gedrag knikkers in de pot, bij slecht gedrag eruit halen??? of iets dergelijks… Sterkte ermee!! Mij lijkt een beloningssysteem misschien wel t handigste!

Groetjes, Els

Negatief gedrag negeren zou ik in eerste instantie zeggen, maar ja nergeer het maar eens als je kind iemand slaat of bijt.

Positief gedrag belonen helpt vaak wel.

Tja inderdaad een fase maar wel een hele vervelende.

Sterkte.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Vandaag:
In de hal hier op de muur getekend
Bij oma een ei door de keuken gesmeten omdat ik er tijdens het afpellen per ongeluk een stukje af brak
In de speeltuin smiddags met oma heeft ie een jongen van een jaar of 7 een paar slaag verkocht

Waar gaat het heen

Groetjes Nathalie & Co

PPPFFFF jemig zeg!!!
Je heb op het moment je handen vol aan hem.
ik heb hier totaal geen ervaring mee dus, dus kan je niet helpen.
ik hoop dat het een fase is.
sterkte met Milan

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi Nathalie,

Nare zaak met Milan Wij hebben hetzelfde probleem met Ethan. Hij is bijna precies zo oud als Milan (3 geworden op 6 augustus). Hij vindt het ‘normaal’ op het moment dat hij zomaar ineens zijn zus de haren uit haar hoofd kan trekken (en goed vasthouden ook hè!) en zelfs zijn beste vriendje een tik kan verkopen. Ook wil hij mijn hand niet meer vasthouden tijdens het wandelen of Izzy naar schoolbrengen en naait er dan ook vrolijk bij iedere gelegenheid tussenuit…ik denk echt dat het een fase is want normaal gesproken is hij echt een lieverdje

Wat bij Ethan ‘schijnt’ te werken is het wegnemen van dingen. Hij krijgt eerst een waarschuwing, als hij het weer doet dan krijgt hij bijv. geen toetje (waar hij dol op is) of mag hij het kinderuurtje niet kijken op tv. Het belonings systeem werkte bij hem helemaal niet, want het deerde hem niet zo of hij nou wel of niet iets ‘extra’s’ kreeg. Maar als hij dingen moet missen die hem dierbaar zijn, dan wordt het voor hem een heel ander verhaal en denkt hij tocht wat langer na voordat hij iets stouts voor de tweede keer doet! En voet bij stuk houden hè - niet toch een toetje geven als hij de rest van de dag niks stouts doet want dan werkt het ook niet meer…

Groetjes en succes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 6th to 18th Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Hoi,Yvonne,

Jij neemt dingen weg van je zoon lijkt mij niet erg verstandig,wij zeten onze zoon die nu ook drie is apart op zijn kamer als hij slaat bijt enz.
Wij hebben hulp aan huis en die heft ons geadviseerd nooit je kind dingen afnemen
maar apart te zetten gaan ze flink tekeer maar hier werkt het je moet het wel blijven herhalen .

gr angelique

Hoi Angelique,

Dat hadden we bij Ethan natuurlijk ook al geprobeerd. Is ook een van de eerste dingen die ze je vertellen in de meeste opvoed boeken en programma’s. Helaas werkt dit niet voor ieder kind.

Wij hebben nou eenmaal gevonden dat dit voor Ethan -en voor ons- werkt! Hij beseft dat er consequentie’s zijn verbonden aan slecht gedrag.

Maar goed, ieder heeft ook weer zijn eigen visie op de opvoeding van hun kindjes hè? Da’s juist het leuke van forums zoals deze, dat je ideeen en ervaringen kunt uitwisselen op een positieve manier!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Hoi Nathalie.
Hoe gaat het inmiddels met Milan?

Hoi,Yvonne,

om nou gelijk het toetje te weigeren nee dat hebben ze juist nodig,zijn ook wel andere manieren.

gr angelique

Angelique,

even voor de duidelijkheid…ik ontzeg mijn kinderen belist niet iets wat ze nodig hebben! Ik heb hier twee hele goede eters die gedurende de dag meer dan genoeg fruit en zuivel binnen krijgen om zonder een toetje te overleven voor een dagje…

Gr. Yvonne

Ja ieder kind is anders ben ik het ook mee eens, toetje afnemen is hier geen optie, zeker voor Demi niet want dat is al zo’n slechte eter, dus dat toetje is voor haar erg belangrijk…
Apart zetten werkt hier ook het beste, hier moeten ze op de dekenkist zitten, nou en dan hebben ze verdriet alsof ze vermoord worden…

Het begint nu een beetje te werken, hopelijk zet het zo door!

bedankt allemaal!

Groetjes Nathalie & Co

ik hoop het nathalie,is maar niks zo he

quote:
Hoi,Yvonne,

om nou gelijk het toetje te weigeren nee dat hebben ze juist nodig,zijn ook wel andere manieren.

gr angelique

ook hier geen toetje als ze niet luisteren hoor,en een dag zonder toetje krijgen ze niks van,heb nooit gemerkt dat me kind de andere dag als het geen toetje kreeg er slecht uit zag

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

quote:
ook hier geen toetje als ze niet luisteren hoor,

En hier ook, eerst een paar keer waarschuwen, werkt dat niet dan geen toetje.
en ik moet zeggen dat is nu 2 keer gebeurt maar meneertje luistert nu dus wel onder het eten, dus hier werkt het wel.

Is wel moeilijk. Nova doet het nu dus ook bij Tycho hem soms schoppen enz…
ik stuur haar dan naar de gang, en als ze dan terug komt moet ze sorry Tycho zeggen en een kusje geven…
want ik wil dat ze weet dat dat dus echt niet mag, ben reuze benieuwt hoe dat op de peuterschool gaat zometeen!

Mama van Nova (20-04-2004)
Tycho (01-10-05)

Lucas was ook er ook zo eentje en nu, nu is praktisch over (3,5).
eigenlijk vanzelf.
Ik snap wat je bedoelt, met negeren.
Laatst heb ik een stuk gelezen…je geeft alle aandacht aan het kind dat de dupe is geworden en negeert je zoon volkomen. Hierdoor sluit je niet je ogen voor hetgeen er gebeurt maar geef je je zoon ook geen negatieve aandacht.

Blijf vertrouwen houden in je zoon , het is heus geen ettertje, het is een gezond kind die dit aan het uitprobreren is en jij moet blijven opletten, corrigeren of negeren wat het beste bij jou past.
Maar blijf vertrouwen hebben in jezelf en je zoon!!

groetjes Liesbeth

Overigens…snel afleren…nee dat lukt niet.
Het schijnt dat ieder mens 21 dagen nodig heeft om een gewoonte zich eigen te maken en kinderen dus ook.
Dus minstens 21 dagen hetzelfde werken voor een verandering te bereiken.

Oefff wat vervelend zeg! Wat wij doen is proberen tot hem door te dringen als hij een kindje duwt of iets dergelijks door uit te leggen wat er gebeurt…
We zijn natuurlijk eerst boos en zeggen dan Kaj als je dat kindje duwt( slaat of wat dan ook) gaat het kindje huilen want dan heeft het au!
Maar jouw zoon is wel 1,5 jaar ouder weet niet of dat dan ook zo werkt. Bij ons tot nog toe wel.
Anders is een tik op de billen misschien iets al ben ik niet voor slaan, soms kan het niet anders lijkt me.
Sterkte!