Slaan schoppen en zelfs bijten

O wat herkenbaar Rick heeft precies het zelfde ook schoppen slaan en alleen maar negatieve aandacht vragen.
Wat ik doe als hij zijn broertje weer een slaat of knijpt, doe ik bij hem terug. Ik weet dat het pedagigische onverantwoord is maar soms is dat de enige manier dat hij inziet dat het pijn doet.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris
[link=http://www.snugglepie.com][/url]

Nee daar ben ik dus echt vel tegen om mijn zoon terug te slaan,pedaggogisch onverantwoord,ooit bij stil gestaan dat dat de reden is waarom kinderen slaan.
wij zetten hem absoluut apart nu nu word het slaan zeer zekers minder ben allang blij,kinderen nemen veel van anderen vooral kinderen die denken dat slaan mag mama slaat dan mag ik ook slaan

Nee slaan vind ik ook niet de beste optie, wat Lieke al zegt, vaak word het dan erger, want kinderen doen vaak hun ouders na…
Ik zeg niet dat hij nooit een (pedagogisch verantwoorde ) tik op z’n billen krijgt hoor, maar ik straf hem niet met hetgene wat hij zelf ook doet, hij moet op de dekenkist en daar moet hij 3 minuten nadenken waarom hij daar zit, hij probeert wel eens te zeggen dat hij niet weet waarom, ik zeg dan oh dan blijf maar zitten tot je het wel weet, en dan weet hij altijd weer meteen waarom hij er zat, en heeft dan spijt en het lijkt nu wel wat te gaan werken!

bedankt voor jullie steun en tips!

Groetjes Nathalie & Co