Slaan en bijten als grapje

Eva vindt het zelf heel grappig om met name mij te bijten en te slaan. Ze doet dat voor de grap. Ze bijt dan en lacht heel hard. Laatst beet ze heel hard in mijn wang, terwijl ik haar een kus gaf. Haar tanden stonden er echt urenlang in en het werd zelfs wat blauw! Natuurlijk wil ik niet hebben dat ze het doet, dus als ze het doet pak ik haar arm en spreek haar streng toe. Maar dát maakt het voor haar alleen maar grappiger. Ze doet me dan gewoon na en zegt lachend: ‘Nee, nee, nee!’ En daarna hahahahahaha! Dat werkt dus niet. Ze bijt en slaat soms als ze boos is, maar meestal gewoon als ze wil spelen. Als een soort hondje. Maar ik wil het echt niet hebben, omdat ik bang ben dat ze het bij andere kindjes ook doet. Ze ziet niet dat het stout is. Hoe zouden jullie dit aanpakken, als kwaad aankijken en toespreken niet helpt? Ze doet het alleen bij mij!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nu g ik een boel moeders over me heen krijgen, maar bij Madelon hielp maar 1 ding, die bleef ook bijten wat ik ook deed en heb haar een keertje teruggebeten, hard genoeg om te laten voelen dat het zeer deed maar niet zo hard dat mijn tanden er in stonden, NOOIT meer gedaan.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Goh, herkenbaar, maar gelukkig bijt Sanne nog niet. Maar slaat ze mij soms wel. Maar ook met andere dingen zoals brodje met brood op de grond gooien of smijten met dingen. Ze lacht me gewoon uit. Ik weet ook niet wat ik dan moet doen. Ik spreek haar wel streng toe en pak haar even stevig vast, maar ze lacht me gewoon uit. Terwijl dit een tijdje geleden wel hielp toen begon ze bijna te huilen.
Dus ik lees even met je mee.

Groetjes Carolien

Hmmm, die neiging heb ik soms ook Michelle. Is nog niet gebeurd, maar alleen waarschuwen helpt niet. Ik zeg wel: ‘Ophouden, dat doet pijn bij mama!’, maar dan lacht ze dus, zo van: ik ben heel grappig en dit spelletje is leuk! Ik ben niet tegen een corrigerend tikje/beetje als het nodig is eerlijk gezegd, maar misschien hebben andere mama’s nog andere oplossingen?

Zit me net te bedenken. Misschien een strafhoekje? Heb het nog niet geprobeerd. Maar ik vrees dat mevrouw dat ook wel erg leuk vind.

Als Dylano tijdens het eten zijn eten wegsmijt pak ik het af en zit hij dan nog te klieren aan tafel (kan hij heel goed ) draai ik ijn kinderstoel in de hoek niet ens ver van tafel vandaan en dan hoort hij ons en dan is het dus brullen geblazen, daarna engeltje aan tafel Hij is alleen wel hardleers

Liefs Michelle

Carolien! Eva en Sanne lijken wel zusjes/tweelingen! Moet je zien hoe ze op elkaar lijken! Allebei van die blonde kopjes en precies dezelfde oogjes! Ik vind het opvallend! En dan ook nog allebei soortgelijk diva-gedrag!

Eva gooit ook vaak expres haar speelgoed op de net nieuwe houten vloer. Er zitten nu al putten in. Ik heb haar wagen toen afgepakt en in de kast gezet, deur op slot. Ze mocht er verder niet meer mee spelen. Brullen. Maar ze had er niet van geleerd, want vandaag deed ze het weer. Moelijk dat gedrag!

Ik heb terug geknepen toen morgan zo kneep bij mij, dat was echt de enige oplossing. Ik had alles al geprobeerd van boos aanpakken tot strafhoekje, Uiteindelijk terug geknepen en toen stopte ze. En van de week is ze op het kdv gebeten door een kindje in der kin dus nu heeft ze ook door dat bijten niet leuk is.

Groetjes,

Michèle

Eten weggooien doet Sanne ook niet meer zo vaak hoor. Maar vanochtend moest haar poeh beer en haar knuffel eten. Volgens mij hebben die nog meer gegeten dan Sanne. Ze spreekt die knuffel streng toe zo van ETEN. Moest wel lachen. Maar toen wou ze zelf drinken dus ik geef haar een beker met melk en ze smijt hem zo van tafel. Oke ik ben rustig gebleven, maar Sanne heb ik van tafel gehaald en ze liep vrolijk de kamer in. Tratatlalalal.
grgrgrgrgrgr.

Ja inderdaad ik herken zoveel van wat je allemaal schrijft over Eva.
Ik had gisteren nog met een begeleidster over Sanne. Ze zei sinds Sanne kan lopen is ze echt super vrolijk geworden en daarvoor was ze altijd een beetje moeilijk (ze zei het op een voorzichtiger manier). Ze was/is inderdaad een moeilijk meisje hoor. Het wordt nu wel al makkelijker omdat ze al zoveel dingen zegt en we elkaar begrijpen. Ze zei ook dat Sanne best al slim is voor haar leeftijd. En dat ze slim is merk ik echt, maar soms te laat. Zoals het woordje AU, daar maakt ze steevast misbruik van. Oh, ik ben veel te soft. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik sla liever ook niet terug, dan geef je aan dat het mag. Maar bijten en knijpen tja. Nog geen ervaring mee.
Dat van die stoel omdraaien zal ik even proberen, maar ik ben bang dat ze er gewoon uitklimt. Ze loopt ook al trap bij ons. God ik lette even niet op en daar stond boven aan de trap.
Ja ik vind Eva echt een mooi meisje. Ze lijken inderdaad op elkaar. qua gedrag en qua uiterlijk. Ze moeten elkaar maar niet tegen komen, want dat kan wel eens een gevecht worden. Of juist niet.

Op het kdv zeggen ze niet dat Eva moeilijk is, wel dat ze ‘pittig’ is! Ze weet pre-cies wat ze wil en zorgt ook dat ze dat krijgt. Ik merk ook wel dat ze wat makkelijker wordt op de een of andere manier. Ze heeft ook wat meer rust en kan nu eindelijk weleens op schoot TV met je kijken. Maar als het haar niet bevalt, is het nog stééds gillen hoor. En ze liet zich vanochtend weer op de grond vallen! Hahaha, wel lachen dat de beer van Sanne gecommandeerd wordt: ETEN! Eva commandeert ook. Dan sta ik haar pap te maken en gilt ze al: ‘ETE!’ Dan heeft ze het geduld niet om te wachten. We dronken vanmorgen appelsap uit een rietje en na 2 slokjes vond madam het alweer te veel moeite en trok ze het rietje uit het pakje. Toen graaide ze naar het pakje en duwde ze het echt weg, zo van: ‘ophoepelen met dat ding!’ Ze had wél dorst…Eva wil altijd voordat ze gaat slapen dat ik ALLE vogels op het behang (en dat zijn er veel) drinken geef. Dan moet ik ze laten drinken en ‘drinkgeluidjes’ maken, dan heeft ze rust om te slapen. Maar ik ga dat echt niet bij 100 vogels doen en dan is ze soms kwaad. Maar toen liet ik het haar zelf doen en toen begreep ze dat het wel veel werk is. Nu vraagt ze het gelukkig niet meer! Ik vind Sanne ook een knap meisje! Zij heeft ook al veel haartjes he? Net als bij Eva wapperen die ook een beetje uit naar de zijkant. Staat lief! Ik denk dat het met die twee inderdaad óf katten wordt, óf ze halen samen de grootste streken uit!

@Michele, ik weet nog dat je Morgan terug had geknepen. Tja, soms is dat het enige wat helpt. Laatst sloeg een jongetje Eva met een telefoon tegen haar hoofd. Brullen. Maar ja, zij moet ook leren dat ándere kindjes haar kunnen slaan. En dat dat dus niet leuk is. Morgan zal zelf nu ook niet zo snel naar een kinnetje van een kind bijten of graaien!

Vogels drinken geven HHAHAHAHAHA ik zit hier met tranen in mijn ogen van het lachen. Ik weet zeker als we dit later tegen hun zeggen dat ze het niet geloven. En dat ze dan een flinke smile op hun gezichten krijgen.
Ja Sanne heeft inderdaad al veel haartjes en al best lang. Het krult alle kanten op. Ik mag er nog geen staartjes in doen. Ik moet binnenkort wel even naar de kapper met haar, maar daaar zie ik als een berg tegenop.

@ Rainbow. Inderdaad ze bijt nu zelf ook minder kindjes. Maar morgan heeft een hele hoge pijngrens. Laatst op het kdv is het dat ze een bloedlip had maar ze hadden niet eens door dat ze gevallen was. Dus de softe manier is hier soms echt de manier niet. Niet dat ik haar nu tot moes sla hoor

Groetjes,

Michèle

OKe… even aan de mama’s die hun kindjes terug bijten of knijpen.
gewoon zomaar een vraag, maar als je kind jou tegen je gezicht slaat, en dat blijft doen, sla je toch ook niet terug?
waarom dan wel bijten en knijpen?
het is geen verwijt hoor meer een vraag, omdat ik me afvraag wat dan het verschil is, want het doet waarschijnlijk allemaal even pijn.
Rico krijgt van mij wel eens een corrigerend tikje maar echt heeeel zelde, eigenlijk is het nog maar 2 x voorgekomen, alleen doet dat hem vrij weinig.
wel pak ik hem stevig vast en spreek hem streng toe, maarja hij lacht me dan meestal ook wel uit,
eigenlijk werkt de box het beste, dus dat doen we dan maar.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ze kunnen zich op deze leetijd nog helemaal niet inleven in pijn bij een ander. Dus als zij jou bijt en jij bijt terug, zal ze de link helemaal niet kunnen leggen. Ik geloof er dus niets van dat dat zou helpen, alle ‘succesverhalen’ ten spijt. En daarbij: ik vind het niet te verkopen. Je kind mag het niet, maar jij wel?

Ik zou zeggen: kort aangeven dat het niet mag en haar dan op een strafplek zetten of op de gang. In ieder geval negeren en daarna weer goedkomen. Klinkt erg super-nanny, maar ben ervan overtuigd dat dat op langere termijn echt wel gaat werken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
OKe.. even aan de mama's die hun kindjes terug bijten of knijpen. gewoon zomaar een vraag, maar als je kind jou tegen je gezicht slaat, en dat blijft doen, sla je toch ook niet terug? waarom dan wel bijten en knijpen? het is geen verwijt hoor meer een vraag, omdat ik me afvraag wat dan het verschil is, want het doet waarschijnlijk allemaal even pijn. Rico krijgt van mij wel eens een corrigerend tikje maar echt heeeel zelde, eigenlijk is het nog maar 2 x voorgekomen, alleen doet dat hem vrij weinig. wel pak ik hem stevig vast en spreek hem streng toe, maarja hij lacht me dan meestal ook wel uit, eigenlijk werkt de box het beste, dus dat doen we dan maar.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Als Morgan mij blijft schoppen want die nijging heeft ze af en toe weer en elke keer waarschuwen helpt niet dan krijgt ze ee n tik op der voet. Nee ik schop niet terug want ik denk dat mijn kracht wel even iets hoger ligt dan de hare.

@ Mriek ik snap jou helemaal maar geloof me na 20 keer strafhoek (daar ging ze al uitzichzelf in staan en zich staan te verkneukelen als ze me kneep) was dit voor mij even de enige oplossing. Het was ook meteen over. Maar leuk vind ik het echt niet. Overigens stak ze laatst per ongeluk een vinger in mijn oog, dat doe ik natuurlijk niet terug maar toen ik auw riep trooste ze me wel

Groetjes,

Michèle

ja nee dat is waar michele,
ik moest eigenlijk ook denken van:
als ze ons bijten bijten ze gigantisch hard. wij kunnen dat doseren.
maar met terug trappen is het niet echt te doseren komt vaak toch harder aan.
met slaan idem dito

Ook hier was terug bijten de enige oplossing. Slaan heb ik nog nooit gedaan, Bij bijten weet je indd wel wat je doet maar bij slaan niet lijkt mij.
Ik heb er wel bij gezegd je doet mama au en zo voelt dat, dat vind jij toch ook niet fijn en geloof me dat snappen ze dondersgoed. Net zoals ze snappen als je vraagt wil je een koekje.

Liefs Michelle

ik moet zeggen dat ALS rico slaat (wat eigenlijk bijna nooit gebeurd…klop klop klop) gebeurd dat alleen tijdens een driftbui,
en je weet ook dat een driftbui gewoon komt, net als dat je een niesbui kan krijgen.
kijk dan zeg ik wel : rico dat vond mama niet lief!
en dan zet ik hem van me af.
maar vaak krijgt hij een driftbui als ik hem op pak om naar bed te gaan of zn tanden te poetsen etc.
dus dan zwiep ik hem over mn schouder heen haha, zodat zn handen achter zitten ipv voor, zodat ie me niet kan meppen.
maargoed ik zet m dan gewoon dus even weg als hij zo drift, want er valt dan toch geen land met hem te bezeilen.
achteraf zeg ik dan tegen hem van: Rico dat was niet fijn he? mama vond dat ook niet fijn. Maar jij zult ook wel geschrokken zijn van je driftbui."
dan kijkt hij me aan heel schuldig van: tja mam ikw eet ook niet hoe het kwam.
en dan maken we het ook gewoon goed.
en dan is het ook gewoon goed.
Ik moet wel zeggen dat zijn peuter streken meer naar boven komen/kwamen toen hij zn kiezen kreeg (die 2 van de laatste 4)
nu moet hij er nog 2 en ik begin te denken dat ze aan het komen zijn.
maargoed…Rico slaat bijt krabt etc niet als grapje.
echt alleen in een paniek drift bui.

Ik heb er een heel naar gevoel bij, dus zal er nooit achter kunnen staan. Hoe gedoseerd het zogenaamd ook is. Ieder z’n ding, maar nee…niet mijn manier.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker