Slaan en bijten als grapje

Bij Dylano is het ook totaal nog niet aan de orde. Is bij jongens misschien wel niet, bijten en knijpen vind ik echt van die meiden dingen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Persoonlijk zou ik het ook niet doen, terug bijten. Mijn moeder vertelt vaak dat mijn zus dit vroeger ook deed, en dat ze een keer terug beet, omdat niks anders hielp en dat het toen in 1 keer over was. Ik kan het echter niet over mijn hart verkrijgen om dit te doen. Ik zou het gewoon proberen om elke keer dan toch maar in de straf hoek ofzo, en dan heel lang volhouden totdat ze het een keer door hebben.

liefs woezel

ohnee hier is het ook niet aan de orde, Rico bijt niet.
en als ie dat zou doen zou ik ook niet terug bijten.
maar ik moet wel HEEEEEL eerlijk bekennen dat ik voor de lol wel is in rico’s teentjes bijt
maar dan doe ik gewoon net alsof ik zn voet op eet, en dat vind hij ontzettend grappig.
of zijn jullie daar ook tegen?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nee hoor wij eten buikjes…

Groetjes,

Michèle

Ik zal het gelijk weer ontkrachten Michelle…
Seth bijt ook…
De laatste 2 dagen is het 2x voorgekomen, tijdens het knuffelen in mijn schouder.
Ik waarschuw hem dan en wordt boos, maar zet hem niet in de hoek. Als hij het nog een keer zou doen, zou ik hem overigens wel in de hoek zetten.

Knijpen doet Seth niet expres, maar gebeurd weleens. Als hij wil kietelen, dan knijpt hij, en denkt hij dat hij kietelt, en als hij met papa stoeit, dan weet ik ook niet wat ze allemaal doen, maar dat is papa’s problleem

Liefs, Anne

Het is best moeilijk. Ik bijt even ook weleens voor de grap, alsof ik haar voetje opeet. Dat vindt ze leuk, dus misschien dat ik daardoor ook niet duidelijk aangeef wat wel en niet mag qua bijten? Ze vindt het soms leuk om op mijn vinger te bijten en dan zeg ik: ‘Zachtjes’ en mag ze even dat grapje uitvoerenl. Maar ja, nu ben ik zelf dus de l-u-l en bijt ze me te pas en te onpas. Bij papa doet ze het dus niet!

Enne…ik denk dat Michelle en Michele echt zachtjes hebben gebeten/geknepen hoor, niet zo dat de tanden/nagels erin staan! Ik probeer het eerst nog maar even met een strafhoekje ofzo en ik ga niet meer zelf voor de grap in haar voetje bijten. Zo ziet dat kind ook het verschil niet! Besef ik eigenlijk nu pas. DUH!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow afgezien van mijn schrikknijpreactie met die schop toen heb ik haar nooit echt pijn gedaan inderdaad, zijn bijt en knijpt mij harder dan ik

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha, hmm! buikjes, zijn wij stiekem ook pirana’s

@Rainbow: nee tuurlijk dat snap ik, dat ze niet zo hard bijten dat de tanden erin staan. en idd ik snap ook wat je zegt over dat spelenderwijs bijten. idd misschien geef je dan een verkeerd signaal.
dat is lastig als je een bijtertje hebt ja… alleen bijt rico nooit dus hij doet het ook nooit terug.
vind het heel lastig voor je

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Eva lijkt wel op Jurian… die doet precies hetzelfde. Ik maak er korte mette mee… hij mag dan heerlijk op de gang gaan zitten. Ben jij gek hier word niet gebeten zeg ik dan. Hij doet het nl ook bij andere kindjes. Vandaag wilde hij mij ook weer buiten, ik zeg pas op vriendje. Weet je wat hij deed: hij ging toen zichzelf buiten… Oef wat moet ik daarmee. Ik heb gezegd dat dit ook niet de bedoeling is. Maar lastig is het wel…

@Anne daar gaat mijn droom

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@Rainbow, dat is idd verwarrend. Als je het spelenderwijs wel doet en Eva het dan niet mag. Daar snapt ze natuurlijk niets van. Die zou ik ook niet meteen hebben doorgehad hoor, dus hier ook een ‘DUH’!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Rns bijt knijpt soms ook wel eens. Meestal gebeurd het tijdens het spelen en ik krijg niet de indruk dat het expres is. Maar ik vind wel dat ik het aan moet pakken. Alleen waarschuwen vind ik persoonlijk bij zoiets te soft dus meestal zeg ik vrij streng dat bijten niet mag en parkeer ik hem gelijk op de gang. Daar staat ook weinig wat leuk is om mee te spelen dus dat vind hij niet leuk. In de hoek ofzo werkt niet bij hem want dan word het een strijd om hem daar te houden dus dat werkt niet echt voor hem. De gang werkt prima. Daarna is hij zo mak als een lammetje.
Terug bijten zou ik zelf niet zo gauw doen. Ik heb hem weleens een tik gegeven toen hij zoveel driftbuien had en een hoop mensen zeiden dat ik hem dan een tik moest geven. Het hielp niet en ik voelde me er niet prettig bij. Ik heb zelf ook zoiets van wat doe je als het niet helpt, harder bijten/knijpen/slaan. Ik zou dan zelf bang zijn dat ik flink over de grenzen zou gaan.
Voor de grap bijten zou ik laten want dit lijkt me idd verwarreend voor Eva. Ze doet het waarschijnlijk echt niet om je pijn te doen het is waarschijnlijk gewoon grappig bedoeld. Maar ze moet wel leren dat het niet grappig is. Zelf blijf ik Rens op de strafplek zetten als hij bijt. Volgens mij hebben veel kinderen wel zo’n fase maar als je haar blijft corrigeren zal dat ook wel weer overgaan.
Bij Rens merk ik wel dat je echt een lange adem nodig hebt om bepaald gedrag af te leren.

groetjes Ramona

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nee, voortaan wordt er bij ons niet meer gebeten. Ook niet voor de grap. Eva ziet het ook echt als spelletje, ze doet het niet op een valse manier. Ik zeg weleens: ‘Laat je tandjes zien!’ en dan doet ze: 'GGGGG ’ Dan schatert ze helemaal, ze vindt dat echt leuk. Ook als ik het doe. Dat kan dan wel, maar het bijten laten we maar voor wat het is!

Groetjes Rainbow, trotse mama