@Sje en wie wil reageren ;)

Na het schrikverhaal van Sann wil ik mijn dochtertje toch proberen zonder dekens te laten slapen. Ik heb een tijdje, terwijl we aan het ontbakeren waren, een combisleeper gehad. Hier sliep ze echt niet fijn in en het ontbakeren mislukte. (de armpjes lagen te “vast” zeg maar) Mijn dochtertje is sinds twee weken weer ontbakerd. Ze is snel koud zoals ik al eerder aangaf maar overdag heel warm. Ik gebruik rompers met korte mouwen. Nu wilde ik haar een romper, pyama en broek en een winterslaapzak met lange mouwen aan doen (omdat romper met korte mouwen is) vind je dit voldoende dan? Ik wilde haar overdag dan een zomerslaapzak met lange mouwen aandoen, gewoon over haar kleertjes heen…
En ze is erg gewend om een dekentje te hebben, nog tips om haar te laten wennen?
Begin er morgen overdag mee, niet vannacht nog.
Alvast bedankt!
groetjes,
Wendy

Ben Sje natuurlijk niet, maar mijn zoontje heeft tot 7,5 maand 's nachts altijd ingebakerd gelegen. Toen hij eenmaal uit de doeken was is hij op zijn buik gaan slapen. Aangezien het een bewegelijk mannetje is hebben wij sinds dat hij uitgebakerd is geen dekentjes meer in bed. Had toch geen zin, want hij lag er niet onder.
Mijn zoontje ligt sinds die tijd alleen in een slaapzak. In de winter en nu ligt hij in een romper/een pyama en een winterslaapzak. In de winter hadden we de verwarming altijd wel aan rond de 18/19 graden zodat het niet heel koud zou worden op zijn kamer. Maar dit gaat echt prima.
In de zomer alleen een romper in zomerslaapzak.

Ik ben Sje wel!

Ik zou niet te warm aankleden. Gewoon proberen om romper lange mouwen, pyjamashirtje, pyjamabroek en winterslaapzak zonder mouw te doen. Echt, ze heeft het veel minder koud dan je denkt.

Nu nog winterslaapzak met mouwen is volgens mij veel te warm, maar het is natuurlijk aan jou om te beslissen wat je wilt doen.

Ik denk dat ze ook geen tijd nodig heeft om te wennen aan het feit dat er geen dekentje in haar bedje ligt. Als ze eenmaal slaapt en ze houdt zichzelf goed op temperatuur, dan komt dat echt wel goed.

Je maakt je meer zorgen dan nodig is.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb net een winterslaapzak mét mouw besteld, ha ha. Die armpjes voelen nl altijd zo ontzettend koud aan! Maar als jij denkt dat het zonder kan…Ze blijft er wel wat mobieler door he. Hmm. moeilijk!!

Ben het weer eens met Sje eens haha
Maar ik zou ook de kleine meid niet te warm kleden
En mij is altijd gezegt dat koude handjes gezond is
Maar anders kan je haar nekje voelen of ze het niet te koud heeft
IS die gewone temperatuur is het goed he
Succes

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

De mouwtjes kun je er altijd nog aanritsen als je echt denkt dat ze te koud ligt. Als de handjes koud aanvoelen, hoeft niet te betekenen dat ze helemaal koud is. Even in het nekje voelen en je weet genoeg. Nora heeft als ze wakker wordt ook altijd steen kouden handjes, maar haar nekje is lekker warm.

Nora slaapt in een zomer slaapzakje met ene warme romper en een lekker warme pyjama. Daarnaast doe ik een lakentje met een dekentje over.

Gewoon even uitproberen en inderdaad een winterslaapzak met een warme pyjama lijkt mij in eerste instantie genoeg!

Hoi Judith en Anna,
Bedankt voor je reactie! Het ging er alleen wel om dat ik juist zonder een dekentje wil laten slapen…
groetjes,
Wendy

Dat snapte ik ook wel !!

Wilde alleen maar aangeven dat koude handjes niets hoeven te zeggen of ze het koud hebben of niet. Ik heb daarnaast aangegeven hoe ik het doe. Nora heeft namelijk ook (ijs)koude handjes als ze wakker wordt en dat terwijl ik haar WEL onder een dekentje heb.

Hoi
Sarah heeft ook altijd koude handjes, vanaf de geboorte al (na het slapen dan he?) Volgens de kraamzorg is dat niet erg,
Te warm aankleden is juist wel gevaarlijk, gevaarlijker dan je denkt. Ik wil niemand bang maken, maar hoor het van heel veel mensen/cb/consultatie. Beter iets te koud dan te warm zeg maar.
Sarah slaapt in een romper lange mouw, slaapzak zonder mouwen en deken met laken.
Zeker met de temp. in Limburg is dat, vind ik, voldoende.
Mocht het toch nog even te koud worden gooi ik er zo een t shirt lange mouw overheen.

moppiesmama! probeer eerst overdag. dat heb ik ook gedaan. hier geen verschil gemerkt hoor! snachts is bij ons ook nog lastig te overbezorgd of hij koud zal krijgen we gaan vannacht voor het eerst zonder dekens proberen hoop dat het lukt.

@mama Selma, laat je morgen dan even weten hoe het gegaan is?!

Ja heb een winterslaapzak zonder mouwen besteld krijg ik een berichtje terug van de internetwinkel of ik dat zeker weet ivm het seizoen nu…wat nou weer?
Wil nou ook weer niet met geld smijten…heb al en zomerslaapzak met lange mouw gekocht een tijd terug en niet in gebruik…
Advies?
groetjes,
wendy

Waarschijnlijk doelen ze niet op de mouwen maar op het feit dat je een winterslaapzak bestelt terwijl de zomer eraan komt.

Het is niet zo dat ze meedenken over hoe warm of koud je je kindje in bed legt.

Dus gewoon bij je bestelling blijven zoals je hem geplaatst hebt.

Groetekes, Sje

Sorry hoor Sje ;I

Maar jouw advies zou dus zijn, in deze tijd (het is rond de 19 graden op haar kamer gemiddeld 's nachts) romper, pyama en winterslaapzak zonder mouw…heb ik het zo goed begrepen?
Bedankt voor je hulp!
groetjes,
Wendy

Als je het idee hebt dat je kindje het snel koud heeft dan zou ik nu inderdaad nog voor die winterslaapzak gaan met lange mouwen-romper en pyjama.

De nachten zijn best nog wel fris.

Groetekes, Sje

oleeeeeeee! Meric heeft de hele nacht met alleen een slaapzak geslapen (met mouwen) en dat ging perfect. en moppiesmama hij voelde gewoon warm aan vannacht en vanmorgen nu slaapt hij met een winterslaapzak zonder mouwen overdag. hij rolt nu wel om, om te spelen en dan in slaap te vallen maar dat vind ik niet erg. ben zo blij dat ik die stomme dekens niet meer hoef te gebruiken ik vond het altijd zo eng dus probeer het gewoon zou ik zeggen!

hoi mama Selma, dus overdag gebruik je een winterslaapzak zonder mouwen en 's nachts een winter slaapzak met mouwen? Wat heb je er onder overdag en 's nachts?
Waarom ik het nou toch zo lastig vind?? ;I
groetjes,
Wendy

moppiesmama het is idd lastig. voor je eigen gevoel kan het niet waar zijn hahaha maar het is eigenlijk een kwestie van uitproberen.

dus overdag een rompertje met pyama en slaapzak zonder mouwen. ik heb een winterslaapzak van de hema geloof voor 2 tientjes. best warm.

en snachts rits ik de mouwen er wel aan. en dan idd rompertje en pyamas aan.

ik moet eerlijk zeggen dat hij overdag best nog zonder pyama truitje kan dus alleen een romper met pyama broekje maar dat probeer ik later wel uit.

probeer het gewoon eens overdag lukt het wel dan ook snachts proberen. de mijne had altijd warmteplekken in zijn gezicht en die zijn nu wel weg hoor. dat ik het niet door had. en voel gewoon aan het nekje! niet aan handjes of voetjes. de mijne heeft altijd koude voeten en handjes. dus dat heeft niets met een dekentje te maken. als ze het koud hebben dan hoor je dat snel genoeg geloof me maar! hij slaapt niet anders nu ik de dekentje heb weggehaald hoor. dus gewoon doen want ik denk dat ze het beter koud kunnen hebben dan dat ze verstikt raken in die lakens en dekens.

succes ermee en laat even weten hoe het gegaan is!

Ok ga ermee aan de slag. Kon bij de Hema geen winterslaapzakken meer vinden. Logisch natuurlijk zo met de zomer voor de deur. En jouw rompers zijn lange mouw zeker? Ik heb altijd korte mouw aan omdat ze als ze wakker is behoorlijk warm is van d’r zelf…

als haar armen koud aanvoelen wil het niet zeggen dat ze het ook koud heeft.
juiste temp in het nekje voelen.
is vaak toch het beste.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker