@Sje en wie wil reageren ;)

ja lange mouwen. maar dit heeft niets met het weer van nu te maken. dit komt doordat ons huis best wel fris is vanwege de schuine daken. en hij heeft een verduisterend gordijn en een klein kamertje dus vandaar dat we voor de zekerheid lange rompermouwen aan doen. dus als het bij jou in de babykamer erg snel warm word dan kun je met dit weer echt wel met korte mouwen laten slapen overdag hoor.

vanmiddag heeft hij 1 slaapje met korte mouwen gedaan omdat de temperatuur erg hoog liep en het huis ook wel een beetje opwarmde. kijken hoe het weer de rest van de week is. misschien hou ik die korte mouwen rompertje wel aan maar snachts voorlopig met lange mouwen.

laat maar weten hoe het gegaan is ben benieuwd! haha spannend!

trouwens bij de prenatal hadden ze die winterslaapzakken nog wel…vrij prijzig maar goed als je geen keus hebt…kijk daar anders even?

He he, hier staat de zon de hele dag op haar kamertje dus warm zat. s Nachts koelt het wel wat af natuurlijk. Je bedoelt de combisleeper van €89,-? die heb ik geleend van iemand maar dat vond ze heel onprettig die strakke armpjes. Vandaar mijn twijfel over lange mouwen…
Vandaag heeft ze alleen onder een lakentje gelegen, dat ging goed! hihi muts…
groetjes,
Wendy

Hi,

Onze kleine ligt ook in een romper met een zomerpyjama en een zomer slaapzak. wij hebben nog wel een lakentje en een ledikantdeken over hem heen en in het campingbedje een dekbedovertrek met een dekentje der in. Wij hebben hem ook ingebakerd en doen dat ook sinds een 1,5 maand niet meer. maar dan is het wel even aftasten wat je moet doen want in een inbakerdoek zitten ze lekker warm. En wat het veiligste is natuurlijk. Hij heeft bij ons ook altijd koude armpjes maar dat kan geen kwaad. En wij zijn begonnen met onbakeren snachts en dan op een gegeven moment naar de dag dat was het advies van CB en dat ging bij ons goed.

borstvoeden.info Tickers

hier ging het vannacht niet goed de kleine werd wakker om 1 uur snachts toen ik aan zijn nekje voelde was het ijskoud. heb toch nog een deken gepakt. wat had jij gedaan in dit geval Sje? ik kan toch niet afblijven van die deken maar kan moeilijk nog een pyama aan doen bij hem

Had-ie romper lange mouwen, pyjama lange mouwen en pyjamabroek aan in de winterslaapzak?

Slaapzak zonder of met mouwen?

Groetekes, Sje

Hey Moppiesmama,

Wij zijn sinds 2 dagen ook aan het ontbakeren. We hebben eerst een maand de puckababyzak gebruikt zonder armen.
Nu sinds 2 dagen in de little company slaapzak met mouwen (winter gedeelte)
Ik heb ze er in liggen met alleen een rompertje spagettie bandjes en een lakentje er strak overheen + matrozennestje.
Het gaat helemaal super en er is totaal geen verandering opgetreden…
Ze is ook gewoon lekker warm maar niet te. Het is hier onegveer 19 graden op de slaapkamer.

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Hey Map,

Hier ook de combisleeper geprobeerd maar die armen eraan was geen succes. Moet maar even kijken wat verstandig is. Het was vandaag 23 graden op haar kamer dus ik legde haar zonder dekentje neer. Ik bleef dr maar horen kletsen en brabbelen. Na een tijdje ging ik toch maar even kijken…lag ze bovenin op haar zijtje met haar beentjes bijna in haar nek, hihi! Toch maar even lakentje over haar heen gedaan, toen was ze meteen vertrokken. grinnik.
groetjes,
Wendy

hey Sje, hij sliep idd met rompertje lange mouwen, pyama en slaapzak zonder mouwen. maar zonder mouwen krijgt hij het toch niet zo ijskoud? net heb ik hem wel met lange mouwen ingestopt en toen werd hij ook na een uur wakker:S dus wat nu? moet ik toch maar een dekentje aanbieden…

Geen idee wat nu de beste oplossing is. Mogelijk is het een kwestie van wennen.
De nachten gaan wat warmer worden dus mogelijk dat over een paar weken de truc met romper lange mouw, pyjama lange mouw en winterslaapzak wel gaat werken. Dat het dan wel warm genoeg is en dat hij er vanaf die tijd aan kan wennen om voortaan zonder dekentje te slapen en zichzelf beter op temperatuur te houden 's nachts.

Groetekes, Sje

'Hey Wendy

Ik heb wat te snel gereageert!! Vanmorgen kwam ik bij haar en ze was steenkoud!!!
Ze had dus alleen de combi sleeper en een lakentje over. Ze huilde niet dus weet niet of ze der last van had ?!?
Wij hebben niet zo’n goed geisoleerd huis en s’avonds is het nog warm van de dag en 's nachts koelt de slaapkamer snel af.
Ik heb haar dus ook weer een dekentje over gedaan en idd nu slaapt ze heerlijk!
Wat was jullie probleem met de mouwen? Ik vind ze beter omdat ze moeilijker bij der mondje komt… ben nu op zoek naar een zomerslaapzak met mouwen… even googlen dus! Hoe gaat het met uitbakeren?

Misschien toch maar een dekentje gebruiken dan? Of net zoals Sje zegt een kwestie van wennen… Naja ik weet het niet… ze hebben natuurlijk 5 maanden ingebakert gezeten en nu op eens los en dan in slaapzak zonder dekentje… lijkt me een grote stap in 1 keer.

X

He Map,

Wat vervelend dat ze toch koud was! Hier is dat nou precies hetzelfde gegaan met die combisleeper. Overdag lag ze lekker warm maar 's nachts koud. Ons moppie wilde juist graag haar vuistje in haar mondje en kon door die mouwen haar armpje niet goed buigen. Vandaar dat het geen succes was. Nu heeft ze ontdekt dat ze op haar armpje kan sabbelen, door de stof heen. Dat deed ze nl. ook in de Puckababy, op haar knuistje met stof ertussen dus dat vindt ze blijkbaar fijn. Nu zouden lange mouwen dus wel kunnen.
Qua zomerslaapzak met lange mouwen: www.ikkelief.nl Ik heb de fusia gekocht. Wel apart wassen want gaf hier errug af!!
groetjes,
Wendy

daar was ze alweer!! Haha

Ja ons Leonie knabbelde ook op de zak van de puckababy! Helemaal kleddernat!
Daarom idd zijn die lange mouwen ook fijn want daar doet ze het ook op en met blote handjes krabt ze haar hele gezicht open en pjulkt ze steeds aan mondje.
Ik zal die site even checken! Laat die slaapzak geen kleur af tijdens het sabbelen??? Misschien dus overdag gewoon de slaapzak en 's avond dan maar een dekentje… Wat hebben we lastig kinderen

X