wij zijn al aan het bunkeren gegaan, maar ik vroeg me af hoeveel pakjes jullie geven? ik heb nu 3 grote cadeau’s en ben van plan 2 kleinigheidjes bij te halen en een pepernoten zakje oid.
70 euro is onze max.
ik was benieuwd hoe jullie dat doen? nieuwschierig aagje!
ik heb nu van abrick een parkeergarage, een groot verkeerstapijt, en 60 blokken van abrick met een trekwagen waar je ze in kunt doen. dan wil ik nog 2 prentboekjes erbij halen en misschien als het in ons budget past buiten die snoepzak om een paar auto’tjes voor de fun.
Sinterklaas cadeau's bunkeren
Hoi
wij doen dit jaar nog niets. Onze zoon is dan 11 maanden en hij wordt 4 januari 2011, 1 jaar. Ten eerste snapt hij Sinterklaas nu nog niet en ten tweede krijgt hij dan in januari waarschijnlijk bergen cadeaus. Als hij een jaar verder is, lijkt 50 euro mij een mooi bedrag, maar ik moet erbij zeggen dat ik me nog niet heb verdiept in de prijzen van speelgoed voor peuters.

ja wij hadden het eerste jaar ook geen sinterklaas gevierd, toen was hij 1 jr en 3 mnd, maar hij mocht toen hij 3 mnd was bij sinterklaas op schoot (erg grappig!) en het jaar daarna toen kreeg hij van de sint een tuttenhoudertje en een zakje pepernootjes. dit jaar doen we echt bewust aan sinterklaas dan is hij dus 2 jr en 3 mnd. 50 euro wilde ik ook eerst uitgeven, maar als je bekijkt wat het kost. ofja je kunt naar de action gaan, maar peuter speelgoed is ook redelijk prijzig in de speelgoedzaak, zeker als je iets wil kopen waar ze echt wat aan hebben. en niet maar 1 dag leuk vinden. ik zat al te denken, hoe doe je dat dadelijk als ze ouder zijn… dan mogen ze een verlanglijstje maken, jeetje, dat wordt dan een duur grapje. want om maar met 1 of 2 cadeautjes aan te komen vind ik ook zoiets…
Hier word het nog met kerst denk ik want geloof niet dat hij sinterklaas al snapt
En nog een idee wat ik er aan uit ga geven, heb nl nog niets in me gedachten om te geven. Heb net zijn verjaardag achter de rug
Liefs Michelle
Wij doen ook niets aan Sinterklaas, Senne is nog te jong…
Volgend jaar wel maar hoeveel we dan uitgeven? Geen idee…
Groetjes van Sascha en Senne
@Michelle: nou hier snapt hij het donders goed, hij zag laatst sinterklaas op zo’n dvd staan en zei al: pakje!! enne ja zn verjaardag idd net al achter de rug, ook van rico maarja, dat kan niet eeuwig een excuus blijven vrees ik, ik vind persoonlijk dat deze leeftijd toch wel mooi is om daarmee te beginnen hier in de buurt zijn ze al bezig met voorbereidingen voor het buurthuis, daar komt sinterklaas en rico is ook uitgenodigd om te komen.
opa en oma’s doen hier ook aanmee (aan sinterklaas) die komen 6 december langs.
ik heb er toch wel zin in, heb al 57 euro betaald voor 3 cadeau’s, nu de kleinigheidjes nog maar die doe ik volgende maand.
niet dat wij nou zo rijk zijn hoor, maar ik heb nu eenmaal een koopverslaving
Hier was de bedoeling een groot kado en wat klein spul, maar het worden nu dus 3 grote kado’s en een hoop klein spul. Hopelijk kan ze zich dat volgend jaar niet meer herrineren want ze aat echt verwend worden dit jaar. Mijn moeder en stiefvader komen, mijn schoonmoeder al weet ik niet of die alleen mee betaald aan de keuken en mijn beste vriendin. Mijn vader heb ik nog niets gevraagd maar die de volgende dag (6-12) jarig dus grote kans dat ze daar ook nog wat krijgt.
Groetjes,
Michèle
leuk Michele! wat voor cadeau’s heb je al?
ik ben benieuwd! vind dit (ondanks dat het mijn topic is hahahaha) eigenlijk wel een leuk topic, vind het leuk om te horen wat kindjes krijgen met sinterklaas.
ik sprak net mijn moeder, en zij heeft een trein rails met treinen en wagons en dat soort dingen, verder is ze nog niet klaar met kopen
van mijn schoonmoeder weet ik het niet, die heb ik niet gesproken hierover.
Ze krijgt de winkelstraat van little people en een tractor van little people. Verder twee DVD’s van dora een boekje om te leren lezen, een keukentje met kook en keukengerei, een quinnybuggy voor der baby born, en nog veel meer waar ik niks van weet.
Groetjes,
Michèle
hahahha waar je niks van weet? maar wat is nou wat ze van jou en Mervin krijgt?
die keuken is volgens mij al gigantisch duur! hoeveel wil je wel niet uitgeven
Ik vind 70 euro veel, meer als genoeg in ieder geval. Ik weet nog niet of wij aan Sinterklaas doen. Ik denk dat we er niks aan doen. Ze begrijpt het toch nog niet.
Misschien dat we haar 1 kadootje geven.
@ Inge, van ons krijgt ze de winkelstraat, van mijn ouders en schoonmoeder de keuken en van mijn vriendin de buggy en van iedereen verder wat kleine dingen. Ik hbe geen idee van hoeveelheid in geld want ik ben het hele jaar al aan het verzamelen.
Groetjes,
Michèle
ja ik herinner me dat mijn ouders altijd 80 euro per persoon deden, dus dan valt het nog wel mee, cadeau’s zijn al gauw duur
maarja ik vind het niet erg om mijn mannetje duur te verwennen.
dat terwijl we eigenlijk heel weinig hebben qua inkomen.
maargoed dat boeit me niet.
quote:
ja ik herinner me dat mijn ouders altijd 80 euro per persoon deden, dus dan valt het nog wel mee, cadeau's zijn al gauw duur![]()
Hadden ze toen al Euro’s???
Groetjes,
Michèle
Ieks wij geven denk ik wel meer uit aan de Sint.
Heb het niet uitgerekend hoor, maar wij gaan zowieso een fietsje geven dit jaar ( eentje met zijwieltjes en luchtbandjes) dus dat alleen is al heel duur.
Ik koop eigenlijk ook regelmatig gedurende het jaar kadootjes voor de Sint als ik wat leuks zie. Vaak bij Kruidvat hebben ze leuke dingen. Zo heb ik daar voor de Sint een Dance Cam gekocht van Fsher Price voor 13,00 die normaal 30 was ( kunnen ze zichzelf op tv zien en dan op muziek dansen, je sluit je mp3 speler er op aan). Ook heb ik daar een Sesamstraat Electrodoos gekocht. En Doraboekjes ( ja ja Jack loves Dora ), stickerboeken enzovoort. En auto’s natuurlijk…Ja hij krijgt wel veel oeps.
Wat wel irri is, is dat Jack op 9 dec jarig is. Dan krijgt hij dus WEER veel kadootjes. Onder andere een skelter dit jaar, van ons en de opa’s en oma’s. Wel een overdaad maar ja, een ander kind wat bijv in juni jarig is krijgt het ook alleen dan valt het minder op.
Oja; na pakjesavond/ verjaardag doen wij een aantal items opbergen in de kast hoor. Hij hoeft niet met alles tegelijk te spelen, raken ze alleen maar wild van. Zo kun je afwisselen of in de loop van het jaar nog eens iets nieuws pakken. Dan hoef je ook tussendoor niet weer op speelgoed uit te gaan.
@Christa dat lijkt mij indd ook best vervelend zo dicht bij elkaar, ik vin oktober en december al zo kort
Liefs Michelle
Hier dus een max van ongeveer 30 euro en daar kun je een boel van kopen! Wij houden meer van kleine cadeautjes dan van de grote. Wij kregen als kind ook de kleine dingen met sint en de grotere dingen met de verjaardagen.
Hier zijn de cadeautjes o.a.
- een houten tol
- opwindbaar autootje (met soort schroevendraaier)
- tractor met licht en geluid
- kleur bij kleur spel
- lampion met lampje (lichtjes zijn zijn favoriet)
- een paar boekjes (van de kringloop)
De onze is eerder tevreden met kleine dingen dan met mega grote dingen (geef hem een doos met stickers, een boekje en een potloodje en je hoort hem de rest van de ochtend niet meer
).
@Michele: 80 gulden, je hebt gelijk… hmm maar dat is dan minder dan ik nu doe. daar ga ik even lekker de mist in hahaha. die rot euro ook
maargoed toen was alles ook v eel goedkoper en ik kan me herinneren dat we toch altijd best veel pakjes kregen. ik vroeg het net nog es na en ze zei idd tussen de 70 en 80 gulden, en dan wat er in de schoen bij kwam maar dat was nooit veel.
@Freubeltje
wij doen het andersom qua aantal. met zn verjaardag krijgt hij 1 ding om uit te pakken en de rest in geld. maar dan krijgt hij 100 euro in totaal. en dan doen we nog iets leuks b.v. dierentuin net als dit jaar.
en met de sint doen we geen geld geven alleen maar cadeau’s dus dan lijkt het alsof hij meer met de sint krijgt als dat hij jarig is, terwijl dat niet zo is. en zoiezo krijgt hij van familie met zn verjaardag ook superveel cadeau’s in totaal dus dat compenseert he
@ Inge ik snap je hoor, maar inderdaad 80 gulden of 70 euro is wel wat anders. Maar je hebt gelijk alles was goedkoper toen.
Groetjes,
Michèle