Sinterklaas cadeau's bunkeren

ja want als ik bedenk dat mijn broertje altijd iets van lego kreeg en nog een hoop spul, dat is strontduur! daar red je het nie mee 80 gulden. als je zag wat er in de zak zat, maar ze zei net ook al (mijn moeder) dat er ook cadeau’s van oma bijzaten dus dat niet al die cadeautjes van haar geld waren gekocht
ooh zo doen ze dat dus!!!
doe ik ook dan maar haha is slimmer

Wij vieren dit jaar Sinterklaas omdat de opa’s en oma’s dat zo leuk vinden…
Luka snapt er niets van, dus daar hoeven we het niet voor te doen.

Wij hebben zelf 30 euro afgesproken, en dan met name kleine cadeautjes. Ik kan geen grote spullen meer kwijt! En de opa’s en oma’s hebben de grote cadeau’s al ingeslagen…

Maar het is idd allemaal wel erg duur, e het lijkt alleen maar duurder te worden. Bijna op het belachelijke af! Als je een groot cadau wil kopen, ben je al minstens 50 euro kwijt. En dan de rest nog!

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Hoi hoi,

wij vieren al 7 jaar Sinterklaas (Nikki is op 5 december jarig en op haar eerste verjaardag vierden we al…) Met Lisa had ik langer willen wachten, maar ja, vorig jaar en dit jaar gelooft Nikki nog dus het zou raar zijn als Lisa dan niks krijgt! Voor Lisa heb ik een basisdoos duplo gekocht en wat aanvullingen bij de kruidvat. Voor Nikki heb ik een fietstas gekocht, een cd van Justin Bieber (zucht… dat begint nu al…), ze krijgt een topmodel schetsboek en nog een spelletje denk ik. Van mijn ouders krijgt ze met de kerst. En voor haar verjaardag wilde ze van ons graag Pinypon hotel, van opa en oma Pinypon camper en voor de kerst krijgt Lisa een lieveheersbeestje vormenstoof en Nikki de Monopoly gekke geldautomaat… Andere opa koopt altijd liever schoenen en jassen voor ze en die hebben ze dus al… wat ze voor kleins nog krijgen van Sint (opa) is mij een raadsel… Mijn ouders doen trouwens wel dat ze een dag de schoen mogen komen zetten…

wat leuk allemaal zeg!

@Bakmama: haha ja 70 of 80 euro is ook wel veel, maar als je al een paar bouwpakketten koopt van duplo ben je dat al in 1 keer kwijt.
daarom hebben wij voor abrick gekozen, veel goedkoper en er zit meer in (ik vind het ook leuker eigenlijk, is makkelijker op elkaar te bouwen dan duplo omdat je niet zo hard hoeft te drukken)
en met 2 abrick pakketten en een verkeerstapijt zaten we al op 57 auto.
ik koop ook nog een flanellen pyjama voor hem (een stoere uiteraard) een paar autootjes bij de action en een paar prentboekjes bij de action, dan ben ik ook nog maar een tientje hooguit kwijt… daar dan… en dan een zakje pepernootjes, dusi k denk dat we de 70 euro niet eens redden.
maargoed rico’s opa en oma, en andere oma vullen aan. dit is zo’n moment dat we de andere opa heel erg missen, rijco’s vader dus…

Tuurlijk mis je dat Inge is logisch zijn ook de dagen dat ik mijn ouders mis, die deden ook altijd aan sinterklaas voor die kleintjes, mijn ex schoonouders ook trouwens.

Dylano komt er slecht mee weg die heeft alleen ons anderew opa en oma hebben nog nooit van iets spontaans gehoord, ja hij krijgt een cadeautje in zijn handen als ze een keer hier komen na sinterklaas maar zal niet gevraagd worden of we langskomen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Michelle: het ergste vinden wij eigenlijk nog dat hij overleed en ik een maand later INEENS zwanger was terwijl die kans dat ik zwanger zou raken eigenlijk nihil was. echt zo bizar… hij zei op het laatst (hij had kanker) nog: als ik opa geworden zou zijn, dan van rijco en inge’s kindje.
zucht… ik had het hem zo gegunt en af en toe voel ik me schuldig, als mijn lichaam normaal gewerkt had had hij zijn kleinkind nog kunnen zien.
Hoe zit dat bij jullie dan? zijn jouw ouders beide overleden dan?
en de ouders van je man? waarom bellen die niet?

hmm ik ben er nog niet uit.
Jony is zelf op 5 dec jarig, en dan krijgt ze de boerderij van duplo de luxe versie.
Deze is al over de 50 euro volgens mij. Ben er nog niet uit wat ze daarnaast krijgt voor Sinterklaas. Ik vindt dat onze meid al zo verwent wordt rond 5 dec alleen al voor haar verjaardag. Weet nog dat ze vorig jaar op Sinterklaas feest de kadootjes niet meer zo intereseerde, ze speelde al zo druk met haar verjaardagskadootjes dat ze de kadootjes voor Sinterklaas niet meer zo interesant vondt.

Greetzzz Cora

Ja, ook Seth is in de buurt van Sinterklaas jarig.
Dus daarom doen we met sinterklaas niet te gek.

We vieren het wel 2x, bij de 1e opa en oma en bij de andere, dus hebben we voor bij allebei 1 kado. Die verkleedkist, en de brandweerauto van duplo. (bij elkaar 35 euro)
Verder krijgt hij van allebei de opa’s en oma’s ook 1 kado (als ze zich in kunnen houden). Dan vind ik het wel weer mooi

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

@Inge

Ja mijn beide ouders zijn overleden die hebben Dylano dus ook niet gekend

En de ouders van René is een verhaal apart. Die zijn zo op afstand bah bah bah. Mijn kind heeft dus geen echte knuffel opa en oma, en kan je vertellen dat dat verdomd zeer doet. Madelon heeft zoveel plezier van mijn ouders gehad en nu nog van haar andere opa en oma.

Liefs Michelle

@Michelle: jeetje wat erg…mag ik vragen waaraan ze overleden zijn? ik bedoel…je bent nog hartstikke jong… dus ze zijn jong gestorven?
Ik geloof HEEL goed dat dat verdomde zeer doet als Dylano geen knuffel opa en oma hebben… Je verplaatst je op die manier enorm in je kind, en misschien weet Dylano niet beter maar toch voel je van: hij verdient ook een opa en oma die lekker met hem knuffelen en hem mee nemen om leuke dingen te doen.
Madelon heeft een andere opa en oma dan? van jouw exman? ja je hebt het volgens mij wel ooit verteld maar ik onthoudt niet altijd alles…

Mijn vader was 66 en die is aan kanker overleden en mijn moeder toen ze 60 was aan een hartstilstand.Ze zijn nu 12 en 8 jaar dood (scheelden 14 jaar in leeftijd)

Madelon heeft indd de opa en oma nog van mijn exman.

En indd Dylano weet niet beter maar ik wel.

Liefs Michelle

Hier max 25 euro pp. Maar meestal zit ik er nog onder. Dit omdat ik 1 kado per kind genoeg vind. Nu krijgt Jurian de auto garage (die bakmama ook heeft) en Levi een muziekboekje. Verder geven manlief en ik nooit iets aan elkaar maar dit jaar wil ik hem verrassen met een mooie fotosessie van de kindjes (bakmama

Verder geven opa en oma vaak een boekje kado. En krijgen we allemaal een chocolade letter. Het is meer een gezellig avondje dan dat het om kadoos gaat.

pfoe wat een geld zeg, ik heb nu 2 bij elkaar horende kado’s voor ongeveer 25 euro en moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel genoeg vind.
maar dan moet ik ook wel zeggen dat wij dit jaar sinterklaas vieren met mijn ouders, broer en schoonzus (incl. m’n nichtje), een tante van me en dan haar drie zoons (mijn neven dus) met aanhang. en iedereen koopt dan wat voor die twee kleine moppen.
op die manier worden ze al behoorlijk overladen met kado’s dus dan vind ik dit wel genoeg.

ik heb trouwens de 10 kleuren van play doh met een ton met allerlei figuurtjes voor de klei.

liefs,
Rinske

@Michelle: echt heftig… ja Rijco’s vader dus ook… heftig om te zien hoe iemand probeerd te vechten… eigenlijk op het eind tegen beter weten in. wij zijn er ook allemaal bijgeweest. maargoed nu wordt het zo’n depri topic… we spreken elkaar via mail nog wel als je wil?

@de rest: ik vind voor sinterklaas echt niet dat ons bedrag teveel is, sinterklaas is voor kinderen niet voor volwassenen volgens mij, dus met sinterklaas geven wij elkaar niets, met kerst krijgt iedereen een kleinigheidje. maar het is maar net wat je gewend bent denk ik, wij zijn gewend altijd veel pakjes te krijgen, terwijl we echt geen miljonair waren thuis, maar dat vonden mijn ouders erbij horen, en dat vind ik persoonlijk ook, zeker omdat het pakjes avond heet geen pakje avond
maargoed voor iedereen is dit anders. wat ik al zei ik heb echt niet veel geld maar ja ik bunker volgend jaar ook gedurende het jaar wat bij elkaar denk ik

@ Bakmama; je moet toch lekker geven zoveel je wilt? Wij geven Jack een fietsje van Kawasaki en dat alleen al kost 130 euro. En dan krijgt hij er ook nog wat andere dingen bij hoor. Ik heb zoiets van; wij kopen niet heel vaak ZOMAAR iets maar grijpen terug op de kadootjes van de Sint en zijn verjaardag. Jack is (nog) enigst kind en we kunnen het betalen dus why not. Nu wil ik er geen verwend nest van maken hoor en hij krijgt ook niet ieder jaar een fiets natuurlijk, dat is ook een uitzondering. Maar anders moet hij nog een jaar wachten, en dan is hij al 4!
Iedereen moet geven wat hij wil en kan, en voor het kind zelf maakt het volgens mij echt niet uit hoeveel het gekost heeft hoor. Op deze leeftijd dan he!!