Sinds maanden weer naar het cb geweest

WE zijn vandaag met rico naar het cb geweest. hij heeft nu pas zijn 4e prikjes gehad. met de 1ste geen problemen gehad, maar de 2e prik was weer drama.
zijn 7ende tandje is doorgekomen en zijn billetjes zijn rood en met exceem plekjes (morgen dus even langs de huisarts voor een zalfje)

Hij was volgens het cb ineens 73 cm en 9 kg en 26 gram. (uhuh, 1 maand geleden was hij in het ziekenhuis al 79 cm en 9 kg en 300 gram)
raar dat die dingen zo kunnen verschillen.
zijn groei staat al een hele poos wat stil. zijn gewicht is gelukkig wat meer… in ieder geval liggen gewicht en lengte nu eindelijk weer bij elkaar (paar maanden geleden was hij te licht… volgens het ziekenhuis)
Zijn motoriek lag goed op “schema” (haha)
en dat hij al zo goed los staat en zo goed op dingen reageerd vonden ze een onwijs plus punt. (hij stond namelijk heel lang stil, hebben niet meer de tijd bijgehouden omdat ie gewoon stond alsof ie het altijdg edaan had)

hij is nu met papa boodschapjes doen, want hij was wat jengelig en ik heb oorpijn haha.
zal zo wel wat suffig worden, heeft wel last van stijve beentjes maar goed. flink trappelen en dan gaat het zo weer goed.
ben benieuwd of ie weer ziek wordt. het is elke keer te doen, dus zei ze aangezien rico al tegen het koorts aan zat, om gewoon een pcm al te geven als we thuis waren zodat we het “voor” konden zijn. ze zei nog: ik mag het eigenlijk niet zeggen maar doe het toch in dit geval".
Ik heb hem dus vast een pcm gegeven. hopelijk slaapt ie lekker straks!

Fijn dat het zo goed gaat met hem, maar wel raar hoor dat jou kind krimpt. Was je hem te heet

Alleen ik dacht dat als ze al verhoging hadden ze dan niet ingeent mochten worden.

Groetjes,

Michèle

Haha, wat bizar dat Rico is gekrompen. Komt niet vaak voor, volgens mij…
Gelukkig liggen gewicht en lengte weer beter bij elkaar, hij eet nu natuurlijk ook meer dan vóór de opname denk ik? Fijn hoor! En hopelijk krijgt 'ie niet teveel last van de prikjes. En jij sterkte met je oorpijn meid.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Michele: haha ja mijn kind is gekrompen vergeleken wat ze in het ziekenhuis meten even zonder gein… Rico doet het verder prima dus daar gaat het natuurlijk om. enne haha ik wilde die opmerking van mn moeder ook al jatten… beter goed gejat dan slecht verzonnen niet waar? maar ik had zoiets van: ik zeg wel niks alleen dat ik het vreemd vond
Hij had alleen 2 puntjes verhoging ivm zn tandjes dus opzich kan het geen kwaad. hier is mij dus niks over verteld…

@Mriek: oorpijn is weg… gelukkig!
Rico heeft nu 38 maar heb m een pcm gegeven voor de nacht. hopelijk slaapt ie goed. ik check m om het uur even om te voelen of de pcm zn werk wat doet.
Hij heeft vanavond met zn stijve benen zichzelf opgetrokken tot staan! zonder houvast dus hij zat en ging gewoon staan:S
hij viel daarna wel maar vond het allang super dat ie het deed

Fijn dat jouw oorpijn weg is. En wat goed van Rico, zonder steun zelf gaan staan! En met die nacht komt het ook wel goed, dat voel ik aan m’n water. Trusten!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

haha, dan vertrouw ik op jouw water hahahaha

Ja duik mn bedje maar in, heb net even bij hem gekekne maar hij voelt echt ijskoud aan, ook zn nekje. en ja hij ademt nog
moet ik hier iets mee?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heb je Rico ook meteen in je nieuwe droger gestopt dat hij daardoor gekrompen is. Sorry, flauwe opmerking.

Idd wel heel vreenmd, het kan verschillen, maar vind het verschil wel erg groot. Gelukkig gaat verder alles goed en dat is idd het belangrijkste. Vervelend dat hij last van zijn prikjes had. Hoop voor je dat het snel over is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hoe was de nacht Inge??

Groetjes,

Michèle

Indd knap dat Rico krimpt dat dat alleen bij oude mensjes voorkomt

Indd laat die prikken zeg, hoop dat hij er geen last van heeft, DYlano wel de laatste keer 3 dagen koorts
Nu mag je over 2 maanden weer voor de laatste prikken.
En beter te koud dan te warm he Inge, even dekentje bijdoen misschien bij je koukleumpje

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ach arme Rico… … maar toch wel heel vreemd dat die dingen zo verschillen. Had je in het ziekenhuis je hand er tussen gehouden (in de breedte) Inge?!

Fijn dat het verder zo goed gaat… enne voor jij het weet loopt die kleine jongen je voorbij!!

de nacht is goed gegaan, hij heeft alleen zo’n stijve benen, hij kan zicht niet optrekken zonder eerst 5 x te vallen.
wel sneu.
Ja en we kunnen nu wel grappen gaan maken over zn gekrompen lengte
maar ze zei dat ze het wat zorgwekkend vond, en nu ik een nacht heb geslapen vind ik het ook maar raar, dadelijk heeft ie iets ofzo een groei stoornis weet ik het! zal toch niet?
inge shut up, haha

Wat fijn dat de nacht zo goed gegaan is Inge. Wel sneu idd voor hem dat hij zo’n last van zijn beentjes heeft. Probeer een beetje fietsbewegingen met zijn beentjes te maken, zodat zijn stijfheid er een beetje uitgaat.

Verder wat betreft zijn groei is het natuurlijk vervelend dat er zoveel lengte verschil tussen zat. Wij hebben dit ook met het ziekenhuis en het CB gehad. Toen Tim nog klein was hebben we tijdje bij de kinderarts gelopen ivm hartruisje. Bij het ziekenhuis was hij telkens langer ook langer dan bij het CB. Totdat ik er een keer op ging letten. Bleek dat ze in het ziekenhuis zijn beide benen niet naast elkaar hielden. Echt maar een been en dan is hij langer dan 2 benen naast elkaar.

Het kindje van mijn vriendin is 5 dagen jonger dan Tim. Zij is tussen de 11 en 14 maanden maar een halve centimeter gegroeid. Mijn vriendin vond dit zorgwekkend, maar op het CB zeiden ze dat dit vaker gebeurd. Het klinkt misschien raar, maar ze zeiden daar dat kindjes zich soms zo snel aan het ontwikkelen zijn en het lichaam daar zo mee bezig is dat het even niet gaat groeien.

Volgens mij groeit Rico verder prima, dus zou me er hoe moelijk misschien ook niet te druk om maken. Wat zeiden ze verder op het CB over zijn groei?

Groetjes,
Sandra

ze zei dat hij een beetje “zoekende” was. wat moet ik me daar bij voorstellen? ik was wat zenuwachtig over zijn prikjes dus had er toen niet aan gedacht om te vragen wat het eigenlijk inhield.
het verschil:
8-6-2009: 8.5 mnd oud = 8960 gram en 71 cm. Hoofdomtrek 43.7
28-9-2009: 12 mnd oud = 9620 gram en 73 cm. Hoofdomtrek 45.6.

Volgens mij heb ik het er in het eerste bericht anders ingezet, maar heb nu het groeiboekje erbij gepakt.
In het ziekenhuis hadden ze 77 cm gemeten en 9 kg en 200 gram. Klopt dus voor geen meter he. wat bedoelen ze nou met zoekende? hij zat met zijn lengte 1 streep onder het gemiddelde, met zijn hoofdomtrek ook 1 streep onder het gemiddelde, en zijn gewicht precies op het gemiddelde.
ikk snap er niks meer van hoor.

maak me ook niet echt zorgen maar vond het heel raar hoe ze daar meten en wat ze er dan over zeggen.

hoi Inge,
heb ook even mijn groei boekje gepakt:
8mnd; 71 cm en 8380 gram
9,5 mnd; 72 cm en 8990 gram
11 mnd 74 cm en 9422gram
Emma is dus in 3 maanden ook maar 3cm gegroeid en 1 kilo aangekomen. Ze worden steeds actiever en vallen als het ware wat af, niet gek eigenlijk. Ook het groeien stagneerd een beetje ten opzichte van het begin.
Emma is begonnen op de lijn tussen het midden en de hoogste lijn. Zij zit nu op de middenlijn, niks om me zorgen over te maken.
Zou me als ik jou was ook geen zorgen maken!

Groetjes Gidget

O ja,
en de opmerking “hij is zoekende” vind ik erg raar!
Maar zou er niet te veel overnadenken… los laten en genieten van je mannetje, als je het gevoel hebt dat er echt iets mis is, moet je aan de bel trekken.

groetjes

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Gewicht en lengte zijn heel normaal, voor een kindje van 1, hoor! We zijn niet allemaal even groot en dik en de een heeft later een veeel groter hoofd dan de ander, als het zorgwekkend was geweest, had het CB daar echt wel wat over gezegd.

Zoekende… tja, kan van alles betekenen… misschien was ze zelf zoekende naar een goed passend woord, of Rico is zoekende naar een vast lijn in de groei oid. Volgens mij is het heel logisch dat de groei in stappen gaat.

Als ik het zo lees, is alles gewoon ok, en hoef je je geen zorgen te maken, meid!

Liefs!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nee Inge niet teveel zorgen maken hoor… je ventje doet het prima. Als je naar lengte en gewicht kijk… loopt het toch mooi met elkaar op! Wees maar trots op hem … !!

Vandaag ben ik ook naar het buro geweest en kreeg ik juist te horen dat zijn gewicht wel beetje hoog is … tja hij eet veel en beweegt wat minder

Ik sluit me idd aan bij de vorige berichten. Ze blijven nu eenmaal niet zo hard groeien als het 1e jaar. En als het echt niet goed had geweest dan hadden ze het wel duidelijk aangegeven.

Hoeveel woog Jurian nu mini-boy? En heb je een verwijzing gekregen naar de KNO arts?

Groetjes,
Sandra

Euh… wil je dat echt weten? 11,5 kilo!! En lengte 83cm. Hoofd omtrek is altijd groot geweest maar volgens mij was die iets van 52cm ?!

Ja heb verwijzing naar eigen arts en hopelijk verwijst die ons door. Ze zei dat ze wel naar dietiste mag door verwijzen etc maar ziekenhuis gaat altijd via eigen huisarts. Maar ze gaf wel aan dat het zeker nodig is omdat Jurian veel kwijlt/ je hoort het heel duidelijk ademhalen/ veel verkouden/ beetje geirriteerd oortje heeft etc. En dit duidt allemaal op te grote neus/keelamandelen.

Nou daar schrik ik niet van hoor mini-boy. Tim was met 14 maanden 83 cm en 12,4 kilo. En volgens het CB was dit keurig in verhouding. Hij zit al vanaf zijn geboorte zowel met lengte als gewicht 1 lijn boven het gemiddelde. Alleen zijn hoofdomtrek is altijd onder het gemiddelde geweest, maar ook dat is geen probleem.

Zijn gewicht vind ik dus keurig.

Groetjes,
Sandra