Setjes kleding

Hebben jullie dat nu ook dat je kind verschillende maten heeft van shirtjes en broeken? Ik zie vaak leuke setjes maar die kan ik niet kopen want Dylano heeft van shirtjes 92 en van broeken 80. Korte broeken kan hij zelfs nog in 74 Maar het nadeel vind ik dus dat je altijd zelf iets bij elkaar moet zoeken, nu kan ik dat wel maar baal soms wel als ik weer een leuk setje zie.

Kan moeilijk stiekem de broekjes of shirtjes omruilen om er een goed setje van te maken

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Valt mee moet ik zeggen. Morgan kan wel sneller in een broek maatje groter zeg maar en der armen lijken wat korter maar ik sla alles maar een keer om dan.

Groetjes,

Michèle

Ik vind dat ook heel vervelend Michelle. Tim liep in het begin altijd gelijk met broekjes en shirtjes. Sinds hij van 80 naar 86 is gegaan niet meer. Van shirtjes loopt hij sindsdien 1 maat voor. Hij ging eerst naar 86 van shirt, maar kon nog een hele tijd van broeken maat 80 aan. Nu zit hij al een tijdje in 92 van shirt en 86 van broek. Maar het gaat niet lang meer duren voor hij van broek naar 92 gaat en van shirt naar 98. Heel vervelend is dat. Ik koop soms wel setjes als ik ze echt heel leuk vind. De broek moet dan helaas nog even de kast in totdat hij hem wel past. Vooral bij C&A verkopen ze veel in setjes vind ik en dan is het ook nog eens hele leuke kleding.

Groetjes,
Sandra

Qua lange broeken gaat Dylano heel voorzichtig naar 86 nu maar heb er nog geen want 80 kan al niet zonder riem dus hou me hart vast hoe 86 zit Kind heeft geen kontje en buik

Liefs Michelle

Morgan heeft ook ik elke broek en rok een riem Michelle want anders staat ze steeds in der ondergoed

Groetjes,

Michèle

Lastig!!
Ik koop eigenlijk nooit setjes, kom ze ook nooit tegen…
Ik zou als het heel leuk is stiekem toch de maten wisselen

Liefs, Anne

ja echt behoorlijk irritant
rico kan ook nog in korte broek maat 74,
idd het is de lengte die het hem doet
shirt maat is bij rico 80 en broekmaat 80/86
ik kan dus ook nooit setjes kopen
doe ik wel is maar dan heeft ie het ene ding maar 1 keer aan en na een keer wassen is het helemaal te klein
oh enne setje ruilen…waarom ook niet
ik kwam ooit thuis met een pyjama
broekmaat 68 shirt maat 80
!!! ik was niet blij!!! maargoed zelf zal ik het niet gaan doen denk ik ahhaha zou leuk zijn…
maar… bij de zeeman is het altijd wel handig dat die broekjes en shirtjes zo spotgoedkoop zijn
hoef ik geen setje te kopen maar kan ik zelf een setje maken met kleding die wat van elkaar weg heeft.
ik had bij de zeeman laatst een rode polo met witte streepjes gekocht en een witte korte broek voor erbij
stond hem waanzinnig stoer! en was in totaal geloof ik 4,50 kwijt!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heel herkenbaar idd. Rens zit nu in 86 lange broeken korte broeken maat 80 past hij ook nog. Shirtjes heeft hij 92/98 en van Lief! had ik pas zelfs al 104. Ik kan dus ook geen setjes kopen. Op zich vind ik dat geen ramp want er is los ook zat te koop maar bv met pyama’s is het wel irritant ant dan zijn de broeken altijd veel te lang.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier hetzelfde, ook broeken maat 86, shirtjes maat 80, maar die vallen groot en ze is al 2 jaar en bijna 4 maanden. Blijft een klein poppetje, met een grote bos haar!

Helaas kan ik ook nauwelijks setjes kopen voor Eva. Zij liep tot maat 80 keurig gelijk, maar nu niet meer. Ze heeft van broekjes 80 en van truitjes 86. Die truitjes heeft ze wel nodig, anders zijn de mouwen te kort. Maar broekjes 86 zijn echt veel te lang, die moet ik 4-5x omrollen en dat vind ik niet zo fijn zitten voor haar. Soms heb ik nu wel, bij sommige merkjes, dat een broekje 80 wel te strak zit bij het buikje. Zo vind ik HEMA soms heel klein vallen! Verder heeft Eva ook écht een riem nodig, bij kleding zonder elastiek, want anders zit zij ook binnen no-time in haar romper! Geen heupjes nog he?

Jammer inderdaad, want ik kocht eigenlijk altijd setjes. Dan bedoel ik wel broek met bijpassend shirt, dus niet altijd kant-en-klare setjes. Nu koop ik dan gewoon 80 en 86, maar het zou fijner zijn als ze wat meer gelijk gaat lopen. Ze mag wat mij betreft sowieso al wel wat meer ‘de lucht in’ gaan, want op het kdv is ze mee van het oudst, maar nog steeds een ukje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha morgan en eef zijn wel twee verschillen op dat punt he, Die heeft eerder 86 van broek en 80 van shirt en die is net zo lang als sommige oudere peuters zeg maar. Maar ze zit nog niet in de peutergroep.

Groetjes,

Michèle

Ben blij dat ik niet de enige ben. maar om nu te zeggen dat Dylano zo’n lang bovenlijf heeft nee normaal. vind zijn benen in verhouding langer. Maar toch zit hij met shirt stuk groter, terwijl ik die al niet eens meer in de droger doe Zijn broeken wel in de hoop dat ze maar krimpen, maar als het mag gebeurt het niet zucht

Liefs Michelle

Vind soms ook dat als je wel een setje koopt … de broek vaak groter uitvalt dan het bovenlijfje. Dit is met name bij C&A, die van die leuke setjes hebben. Dan kan Jurian het bovenlijfje niet meer aan, en de broek moet bijna nog dubbel!

ow dan moet ik bij c&a helaaml geen setjes kopen want dan kan hij de broek pas over 2 jaar aan of zo en die hebben vaak van die leuke setjes maar had het nog niet aangedurfd, nu helemaal niet meer

Liefs Michelle

@Ramona; Hoe lang is Rens nu?
Want zo te horen is Seth ook echt een ukkie…
Hier valt van broek maat 86 best groot, en shirt 86 kan hij nu wel aan, maar heeft ook nog shirt van maat 80 aan.

Liefs, Anne

Grappig eigenlijk dat alle kindjes een ‘eigen vorm’ hebben. De een heeft lange armpjes, de ander lange beentjes of net andersom! Ik had een hele gave witte jeans gekocht bij de HEMA, in 86, maar eer ze die past is het herfst en trek je 'm niet meer aan. Gelukkig was 'ie niet duur. Tegenwoordig pas ik best veel in de winkel, omdat ik te vaak iets kocht wat dan niet goed zat: te klein, te groot…Gisteren ook weer een gaaf gaaf zomerjurkje gescoord bij de HEMA, eentje met van dat smoc van boven. Maat 86-92. Het paste goed, maar de voering zat helemaal bol en Eva leek wel een tientonner! Ze zat zelf ook de hele tijd over haar buikje te wrijven, zo van: er klopt iets niet aan mijn jurk mama. Dus maar teruggebracht! Jammer!

Ja dat probleem heb ik ook sinds Jony loopt. Vooral met de broeken, Jony heeft een maten de Name It broeken aangehad. Ze is nu over op Vingino. Gewonen broeken van de Hema of C&A zitten niet mooi bij haar. Ze is zo mega smalletjes, het staat dan niet netjes…
Broeken heb ik zo en zo altijd lastig gevonden om te kopen voor haar.
Hebben jullie dat ook dat een bepaald merk gewoon goed en netjes zit.

Greetzz Cora

@Anne Rens was met 14 maanden 82cm maar dat is alweer 4 maanden geleden sindsdien heeft hij wel een flinke spurt gemaakt. Rens is wel groot voor zijn leeftijd hoor, mijn man en ik zijn ook allebei lang.
Hier moet ik de broekjes 86 Ook wel omslaan hoor maar 80 is weer te klein dat is ook geen gezicht. Gelukkig is het nu korte broeken weer dan heb je dat probleem ook niet.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Inderdaad die pijpen dan he veel te kort worden ze dan terwijl ze om de middel/billen wel goed zitten.

@Cora, Vinginobroeken…die zijn supercool! Hip! Hebben ze die ook al in kleinere maatjes dan? Ik dacht pas vanaf 3 jaar ofzo? Mijn nichtje had een jeans met rose letters op de billen, ook van Vingino en die heeft mijn zus bewaard. Ik moet alleen nog lang wachten voordat Eva die broek past! Ik zweer bij de broekjes van Noppies. Die passen Eva perfect. Al die kleding trouwens. De HEMA-broekjes passen haar ook goed. Maar laatst had ik een broekje van een Duits merkje en dat zat voor geen meter. Ik heb ook eens wat gekocht bij Ter Stal en dat kon ik ook meteen terugbrengen. Paste helemaal niet! Noppies is iets duurder, maar ze kan er wel een tijd mee doen. Wél altijd met riem alles he, die verstelbare van de markt, anders zakt alles af!