Schuldgevoel raar?

heey heey

zit nu bijna een half jaar thuis had nog 200vakantie uren staan moesten op heel vervelend hahaha
kleine in september geboren best wel zware bevalling ben thuis bevallen van ons eerste kindje 15uurtjes bezig geweest van 3uur snachts tot 9uur savonds heb geen buikweeen gevoelt alleen maar gigantische pijn in me rug na 2uur weeen al op me knieen om de pijn in me rug op te vangen verloskundige kwam met 4centimeter ontsluiting langs water laten breken ben 4keer out gegaan door een hele lage bloeddruk dit ook al tijdens de zwangerschap gehad uiteindelijk 8centimeter ontsluiting met een randje overheen moeten persen ben anderhalf uur aan het persen geweest het hartje van me mannetje ging aan het einde nog mar heel langzaam en op me allerlaatste wee is mijn grote trots geboren revalidatie ging eerst heel snel daarna moeizaam bleek een bekkeninstabiliteit te hebben fysio en alles gehad nu gaat goed kan ik lekker genieten van me mannetje en doe dat ook maar in februari ga ik weer aan het werk en heb er zo veel zin in dat ik me eigenlijk wel beetje schuldig voel is dit gek?
lijkt me heerlijk weer andere mensen te spreken en lekker hard te werken en waardering te krijen voor je prestatie’s hebben meer moeders dit zo ervaren?
valt het mee om het te combineren?
lijkt het nu gewoon heel lekker om weer wat anders te doen dan wassen stofzuigen poetsen of is het ook echt zo?

groetjes wen

Gewijzigd door - XXwendyXX op 14 Jan 2009 11:33:41

Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, ik heb het ook gehad heerlijk weer werken en je bent alleen maar blijer dan als je wer htuis bent. Nog steeds moet ik er niet aan denken om thuis te zitten heb nu 3 vaste dagen die ik werke en dat vind ik heerlijk.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

gelukkig maar heb ook een hele leuke baan ben filiaalmanger bij scapino elke dag is anders en nu elke dag hetzelfde haha

Ik heb 4 maanden thuis gezeten en heb ook een monsterbevalling gehad. Heel kort inleiden eindigde na 4 dagen in een spoedkeizersnee. Bijna 6 weken helemaal aan huis gekluisterd gezeten. Wel naar buiten om te lopen met die kleine, maar meer ook niet. Ik ging uiteindelijk na 18 weken tegen de muren op. Morgan had in eerste instantie kiss en daar was in 24-7 zoet mee, maar toen ze behandeld was en klaar sliep ze 24-7 leek het wel. Ik verveelde me dood en was blij dat mijn vriend thuis kwam uit zijn werk.

Nee hoor ik was ook blij dat ik weer aan het werk kon en ik werk 40 uur per week (bij ons is pappa meer thuis) en ik ben een stuk leuker als mamma nu.

Groetjes,

Michèle

ben wel een goeie huismoeder maar niet voor lang :smiley:
heb zelf geen rijbewijs dus kom buiten om met die kleine te wandelen en de hond uit te laten denk wel dat ik veel meer geduld heb gekregen hahaha
maar vind werken gewoon heerlijk ben blij dat ik me niet schuldig hoef te voelen dat lucht wel en stuk op!!
dank je

Ha ha ha geloof me je gaat je tijd met de kleine alleen maar meer waarderen en ik moet zeggen in ben ook minder snel geiriteerd als ze nu huilt of zo.

Groetjes,

Michèle

niet schuldig voelen!
Ik vondt het ook heerlijk weer te gaan werken. Maar was ook weer blij als ik thuis kwam!
Heerlijk even andere gespreksstof en even uit de huishoudelijke dingen!

Ga er maar weer lekker van genieten

groetjes Gytha

oh wat was ik blij (en tegelijk zag ik er tegenop) dat ik weer mocht werken. Het grootste voordeel… je geniet nog meer van de momenten met je kindje!! Want die mag er hier niet onder lijden! dus of mama of papa en soms de oppas is bij hem…

Geen schuldgevoel hebben hoor… het is alleen maar gezond!

het idd vooral de andere gesprekstof en de huishoudelijke dingen vond ooit schoonmaken leuk hahah begint nu wel af te zakken pffff
ben juist blij als die kleine ff wil knuffelen met me alleen vind hij de rest van de wereld nu intressanter dan mamma’s gezicht hahaha
die kleine gaat 3korte dagen naar de opvang pappa is om 4uur altijd weer thuis en hij hoeft er pas om half 9heen dus hij slaapt er meer hahaha
heb vrijdag gesprek op me werk en een ding scheelt heb vast contract dus als het tog ze zwaar is kan ik altijd minder uren gaan werken of rustig opzoek naar wat anders
wen

Inderdaad niet schuldig voelen. Hoe lief en leuk Tim ook is, ook ik vond het heerlijk om weer te gaan werken. Even niet moeder zijn, maar je weer nuttig maken met andere dingen. En weer lekker met je collega’s kunnen kletsen over van alles en nog wat. En inderdaad de tijd die je met je kleine doorbrengt daar geniet je extra van. Ik werkte altijd 5 dagen en na de geboorte van Tim ben ik terug gegaan naar 3 dagen en ik vind het prima gaan zo.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Eigenlijk hetzelfde als de anderen, ik vond het ook heeeeerlijk om weer aan de slag te gaan. Eén dag voordat Erik vier maanden oud was, ben ik weer aan de slag gegaan. Nu drie dagen, voor de komst van Erik vier. Ik vind het perfect zo, de balans is goed. Ik werk van di t/m do en vind het dan heerlijk om vier daagjes thuis te zijn. En na die vier daagjes vind ik het net zo heerlijk om weer te gaan werken.

Het schuldgevoel heb ik eigenlijk niet gehad moet ik eerlijk zeggen. Je mag je best schuldig voelen, maar laat het niet de overhand krijgen. Wat de anderen ook zeggen, je wordt misschien wel een leukere en meer volledige moeder als je daarnaast ook iets voor jezelf doet. En voor je kerel misschien ook leuk; heb je tenminste andere verhalen dan hoeveel poepluiers de kleine had…

Hoi,

Ook ik had eerst een schuldgevoel ik vond het zo prettig om te gaan werken. iedereen om me heen werkt. even op een ander nivo uitgedaagd worden heerlijk. Maar ook weer heerlijk om dan thuis te komen.
En dat schuldgevoel gaat ook weer weg en komt ook weer met betijd en wijlen weer terug. bijv. als ze in een heel andere leerfase komen of als ze ziek zijn en zv.
Zo heb ik het nu dat het besef komt dat ze straks in mei naar de kleuterschool gaat dan besef je wat gaat de tijd snel en hoe zal het dan zijn waar is de tijd dat je veel tijd met d´r kan doorbrengen en wil je het het laatste restje nog even extra intens meemaken. Maar dan ben ik op mijn werk en dan denk ik dit wil ook niet missen.

groetjes,

lon106

haha idd mriek best wel eens leuk om wat anders te vertellen dan nou hij heeft vandaag al 2keer gepoept hahahaha
het word wel pittig heb gesprek gehad en word 32uur met ouderschapsverlof dus totaal gewoon 38uur 4dagen 3dagen voor die kleine naar opang en zaterdag word pappa dag hou gewoon me vrije dagen op die manier en me slaris ook wel lekker natuurlijk ga werken op dinsdag woensdag vrijdag en zaterdag dus lekker verdeeld over de week morgen intake gesprek spannend op de opvang heb geen idee wat ik moet verwachten hoop niet allemaal huilende baby’s te horen hahah en als er wat aan de hand is heb ik genoef back up die op willen passen dus is denk ik de eerste weken wel even spannend maar denk dat het wel weer ff wennen word om om 6uur me bedje uit te gaan snik snik

idd lon dat heb ik precies zo

Morgan heeft het heel erg naar haar zin op de creche. Let er op of ze overstuur thuis komen. Niet moe want dat zal hij toch wel zijn. Dat ik Morgan ook altijd, maar overstuur. Gebeurd dat vaak dan moet je kijken of het daar aan ligt want dan kan het zijn dat er iets speelt. Morgan is 1 keer overstuur thuis gekomen. Bleek dat een van de liedsters op staande voet ontslagen was (gelukkig) en de leidster waar zij helemaal dol op is was overstuur dus zij ook. Verder is ze altijd blij en heeft ze geen oog meer voor mamma als ik haar breng en dat geeft mij een goed gevoel want ze heeft het naar haar zin.

Groetjes,

Michèle

goede tip jah vind stiekem tog wel beetje eng hoop ook gewoon dat ie het naar zijn zin heeft hoor morgen gaan we met zijn 3en erheen dus kan meteen zijn reactie zien ow geukkig maar dus je hebt haar nooit horen huilen als je wegliep dat lijkt me wel moeilijk

Morgan huilt niet zo snel als ik weg loop. Integendeel, ik hoor haar vrolijk kletsten tegen de leidster of lachen met haar vriendje. Huilen doet ze daar wel maar das als ze eten wil of zo. Ha ha ha geloof me dan kan ze heeeel goed huilen. Nee ik laat haar altijd met een goed gevoel achter.

Groetjes,

Michèle

Erik heeft een paar maanden gehad dat 'ie heel erg ging huilen als ik hem op kwam halen op de creche, dus niet bij het wegbrengen. Dus ik zei dan: “Doe niet zo raar poppie, het is toch best leuk om mee naar huis te gaan?” Hihi. Maar vond het natuurlijk wel heel sneu.

Ik las laatst in een artikel hierover dat het juist een goed teken is als ze dit doen: ze zijn goed aan jou gehecht en als ze jou dan zien kunnen ze eindelijk alle indrukken van de dag weghuilen en verwerken. Niks om je zorgen over te maken dus als dat zou gebeuren.

Nu Erik ouder is, kan hij beter omgaan met de prikkels op de creche (hij zit in een verticale groep, dus veel rondrennende en spelende kindjes om hem heen) en huilt hij nooit meer bij het halen. Bij het brengen zal binnenkort wel gaan komen vrees ik…rond de 8/9 maanden toch? Ik hou m’n hart nu al vast…

Of iet Mriek, Hij was net als Morgan vrij jong toen hij er heen ging dus de meiden en/ of heren daar zijn wel vertrouwd dus best kans dat ie niet of minder huilt.

Groetjes,

Michèle

nou het gaat bij zoveel kinderen goed en vaak vinden ze het juist heel leuk zal gewoon ff wennen worden denk vooral voor mij doe nu al wel standaard smorgens aankleden na de eerste voeding is die dat alvast gewent