Schoonmoeder credit nu echt kwijt

Gister Morgan naar oma gebracht. Zoals ik al eerder melde zou mijn schoonmoeder wat later kunnen zijn. Dus Mervin had afgesproken dan eten te maken daar zodat Morgan op tijd zou eten. Op zich zwaar tegen onze princiepes omdat wij altijd als ze blijft slapen voor het eten al lang en breed weg zijn. Maar goed het was niet anders. Dus wij waren er om kwart over vijf en zijn meteen aan de stampot andijvie begonnen. Te koken dus. Om kwart over zes zaten we aan tafel, zonder oma. Het werd later en later en inmiddels was het kwart over zeven. Mervin toch maar eens gaan bellen, mijn schoonzus der telefoon stond uit en mijn zwager nam niet op. Even coro half acht begon de kat te mauwen en wisten we wat oma thuis was. Dus wij vroegen of mijn schoonzus zo laat thuis was. Dat viel wel mee maar er moesten pannenkoeken gebakken worden. Dus wij hadden zoiets van Pardon?? Ja Ze wilde pannenkoeken eten en gezien mijn schoonzus niet kan koken moest mijn schoonmoeder bakken. Dus ik zeg ik had haar laten begaan, Ja zegt ze heel boos wat moest ik dan eten. Dus Mer en ik keken elkaar aan van ja hallo wij zouden toch koken. Dus hij zegt er staat een hele pan andijviestamp. Oh zegt ze zal je broer blij mee zijn. Dus ik zeg ja maar das ook voor jou. Nee zij had bij hun gegeten. Geen dank je wel of wat verder. Maar goed het was tegen achten en Morgan was doodmoe en ik had geen zin in geouwehoer voor die kleine. Dus wij pakte onze jassen. Raakt ze helemaal in paniek want ze had der schoenen nog niet aan. Wij uitleggen dat ze bij oma bleef slapen. door dat mijn neefje daar altijd is was het al even geleden dat ze daar geslapen had. Maar gelukkig trok ze snel bij.
Buiten keken we mekaar aan en zeiden tegelijk dit nooit meer. Dit was zo stresvol voor iedereen behalve me schoonmoeder, want ondanks dat ze laat thuis was had ze zoiets van ik ben er nu toch?? Wij waren zelf pas om 21.00 thuis en we baalde gewoon. We hadden gewoon een rustige avond willen hebben. Maar voortaan is het of of en geen en en meer.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 20 Sep 2010 19:10:55

Oh bah. Je had al zoveel ideeën van tevoren over dat het misschien wel eens mis kon gaan. En ziedaar, het is gebeurd. Vooral sneu voor Morgan dat ze een beetje verdween in alle tumult en dat ze dacht dat ze mee naar huis zou gaan. Is het vannacht wel goed gegaan of weet je dat nog niet?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat een rampenverhaal zeg! Die is zich dus helemaal niet bewust van haar omgeving of de afspraken die er gemaakt zijn! Ik zou echt heel pissig zijn!

Je zou haast denken dat ze het vergeten is, maar ze was niet verbaasd jullie te zien en wist wel dat Morgan zou blijven slapen? Ik vin het echt heel erg vreemd. Weet verder niet goed wat ik erop moet zeggen. Kan me voorstellen dat jullie echt baalden en zo heb je niks aan je vrije avond natuurlijk!

Echt stom.

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Oh nee Liske ze wist het ze had ook echt zoiets van wat maken jullie je druk ik ben er toch. dus we moesten niet zeuren. We hebben het er nog wel een keer over met haar. Maar niet nu want ze is te moe ook vandaag en dan is het onze schuld en bla bla bla.

@ mriek ja het was echt heel sneu. Toen we belde dat we thuis waren zei me schoonmoeder dat ze al sliep en ze vroeg wel angstig of morgan 's nachts kwam want ze was zelf heel moe en zat niet op gedoe te wachten. Ik zei dat ze hooguit in der slaap wat miept maar meer niet. Mijn neefje slaapt namelijk nog steeds niet door. En hoe de nacht gegaan is weet ik niet hoor ik vanmidag. Morgan kreeg de instructie om uit te slapen maar ja of ze dat ook gedaan heeft???

Groetjes,

Michèle

Wat zou dat rot zijn, als je dan Morgan als nog moet achterlaten. Hoop dat ze een beetje lekker geslapen heeft… en de instructie gekregen om door te slapen? Jah moet ze kunnen op die leeftijd, maar vind het nogal vreemd dat oma het voor haar neefje bij wijze van spreke wel over heeft om 100x der bed uit te gaan.

Ik hoop voor je dat je er binnenkort een volwassengesprek over kan hebben en dat dit dan in de toekomst beter gaat. Ik hoop het echt voor jullie.

Wat een gezeik altijd met dat mens zeg!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

@ Sann het is dat ik omhoog zat en ze helemaal blij was oma te zien maar ik heb wel met de gedachte gespeeld inderdaad. Het zat ons ook beide niet lekker dat het op deze manier ging.

@ Jaantje mijn neefje slaapt bij haar wel door maar thuis niet vandaar dat ze dat vroeg. Maar ze had er klaarblijkelijk inderdaad geen zin in dat morgan moeilijk zou doen. Nou doet morgan alleen moeilijk als ze ziek is. en utslapen, tja als ze er zin in heeft anders heeft ze pech en zit ze om 8.00 aan het ontbijt.

Groetjes,

Michèle

Nou, 08.00 uur ontbijten vind ik heel netjes van Morgan! Ik kan me herinneren dat zij ooit veel vroeger wakker was, toch? Ik vind het heel vervelend dat jullie niet van oma op aan kunnen/konden, want afspraak is afspraak! En dan zitten jullie daar met die pan stamppot te wachten! Heel irritant, mag je best pissed over zijn ja! Ik hoop dat Morgan wel lekker heeft geslapen. Niet voor oma, maar wél voor Morgan zelf!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Rainbow morgan presteerd het om daar rustig tot 10.00 ter slapen. Alleen legt mijn schoonmoeder haar dan ook rustig om 16.00 in bed onder het mom ze moet toch slapen. Nu kan dat vandaag niet. Ik ga straks meteen naar huis en kook eten en vanavond lekker bijtijds naar bed want ik ben bang na alles van gister dat ze bekkaf is want dat draagt altijd nog een dag na bij haar.

Groetjes,

Michèle

Hi Michele, wat vervelend zeg nu ik het zo lees…ik kan het me precies voorstellen hoor…jeetje wat wanhoop allemaal kan doen met je! idd anders zou je haar zo hebben meegenomen maar het is gewoon niet anders…

Achteraf moet je blij zijn dat je je kleine niet bij mij hebt gedropt want Meric zit onder de waterpokken hahhaha…

wat betreft een gastouder…het is niet zo erg als dat het klinkt. weet je er zijn gastouders die het echt voor hun passie doen…en ik had zoveel vooroordelen daarover maar nu het goed gaat en onze gastouder een echte engel blijkt te zijn ben ik juist van plan om Meric weg te halen bij de kdv waar hij 2 dagen in de week heen gaat waar hij hooguit maar een half uurtje kan slapen en zijn rust niet pakt. ik heb een beetje het idee dat hij daarom ook zo vaak ziek wordt. bij de gastouder slaapt hij net als thuis 2 tot 3 uur achter elkaar en heeft de rust de hele dag door…je moet alleen een goede gastouder zien te vinden eventueel referenties opvragen zodat je met een gerust hart je kind achter kunt laten. en die zijn zo flexibel als ik weet niet wat want in dit geval had je je dus geen zorgen om hoeven te maken dus denk hier ook even over na om in de toekomst zulke dingen te kunnen voorkomen. en het gaat geheid weer een keer mis hoor! ik hoop het niet voor je naturliijk maar het gebeurt gewoon en je kunt er niets aan doen!

wat betreft je schoonmoeder…ik hb het idee dat zij door die andere twee wordt bestuurd echt waar denk niet dat ze dit allemaal opzettelijk doet of wel weet ik niet maar denk dat ze zich teveel zorgen om hen maakt en niet om jullie mis. komen jullie wat meer zelfverzekerd over?? heb je daar wel eens aangedacht? jammer natuurlijk dat je schoonmoeder hierin meegaat ze kan het wel anders aanpakken…als ze dat wil

voorbeeld mijn moeder heeft altijd voor mijn broertje gezorgd. nu hij 25 jaar oud is en twee kinderen en een vrouw heeft zorgt ze nog steeds voor hem…dit is altijd zo geweest. mijn broertje is echt een moederskind. weet je toen ik zou bevallen (inleiding) heb ik mijn mams een dag van tevoren opgebeld om te vragen of ze erbij wilde zijn. mijn broertje wou haar bijna niet brengen omdat hij het niet serieus nam en vroeg of hij haar op de dag van de bevalling mocht brengen…hallo inleiding begint om 8 uur smorgens! uiteindelijk na een discussie is ze toch die avond gekomen maar wel met een chagrijnig kop omdat mijn broertje haar het bloed onder haar nagels had gehaald van wat moeten wij dan zonder jou? wie gaat er dan koken voor ons zegt me broertje dan etc…belachelijk maar wel waar. dat noem ik ergens manipuleren maar goed nu heeft hij een zoontje erbij gekregen de eerste heeft hij niet meegemaakt en deze wel en hij snapt mij nu wel! nu zegt hij ook van hoe heb jij het in hemelsnaam alleen gedaan na de bevalling. dat verzacht mijn pijn dan weer wel…ook vraagt hij hoe wij het doen als we in nood zijn met de oppas…dus hij is wel benieuwd naar en snapt hoe ik me voel in dergelijke situaties.

ach meid eind goed al goed volgende keer weet je het beter toch??? praat idd ook even met je schoonmoeder hierover mis. moet het even tot haar doordringen dat jekleine meid hieronder moet lijden is ook niks. en simpelweg als Morgan snachts wakker wordt dan heeft ze gewoon pech daar is ze ook weer oma voor

sorry voor het lange verhaal

@ Mamma Selma, ik weet dat er heel goede gastouders zijn, mijn moeder is er 1 alleen in Noord holland dus daar heb ik niet zoveel aan. En morgan gaat vanaf dat ze 12 weken is naar het kdv en dat bevalt iedereen prima. Op zich hebben we weinig problemen en dit probleem van nu wordt helaas veroorzaakt door Mervin’s bedrijfsleidster. Hij gaat van de week even met de Rayonmanager praten hierover. enne de volgende keer bel ik gewoon mijn moeder en dan komt zij. Ze heeft altijd gezegd in nood kom ik en dan komt ze ook.

en misschien had ik haar moeten brengen hadden we daar ook meteen vanaf geweest ik ben toch vrij volgende week

Maar het praten met mijn schoonmoeder, tja we willen het wel weer proberen alleen het is allemaal zo moedeloos als je van haar alleen maar hoort ik kies niet en ik maak geen onderscheid. Dat doet ze helaas wel. Toen mijn zwager geboren werd zei mijn schoonvader tegen mijn schoonmoeder zo nu heb jij ook een kind. En dat houd zij tot op de dag van vandaag vol. Alles draait om mijn zwager en zijn zoontje want tja ze hebben het zo zwaar met mijn schoonzus, ze zorgt niet goed voor ze en ze is zo naar dus ja zij moet dan maar zorgen dat alles rijlt en zeilt maar onderscheid maken doet ze niet maar als ze haar sommeren te komen komt ze want ze is als de dood dat ze dat mannetje niet meer mag zien. Ze zegt het niet maar volgens mij is daar al een keer mee gedreigd.

Dit is heel triest en dat weten wij ook, maar wij worden ook steeds de dupe van deze acties. Maar dat dringt niet tot haar door want wij zijn niet zielig en zij ziet het niet. Mervin kan zijn broer overigens niet uitstaan door dit gedrag en dat respectloze bespeel van zijn ma. Maar die loopt altijd te pushen dat we maar langs moeten en zo. Bijvoorbeeld met de bruiloft. Mer heeft zijn jongste broertje als getuigen gevraagd en zijn ma. Maar zij loopt nu steeds je moet je beide broers vragen want das belangrijk want als ik er niet meer ben hebben jullie alleen elkaar nog en als jij niet wil vraag ik hem wel en dat steeds dus hij heeft niet gezegd als ze der mond niet houd en zijn keuzes niet respecteerd dat zij ook geen getuigen mag zijn. En zo gaat het met alles. En ik wordt er zo moe van. Maar ja hij heeft wel zoiets van het is mijn moeder dus haar zomaar laten vallen wil hij ook niet, terwijl ik het heeeeel rustig zou vinden als we haar even niet zouden zien, Maar ja Morgan is ook gek op mijn zwager en die woont daar ook nog dus we gaan er wel heen, maar met mate. Want in het weekend is toch meestal ons neefje er en dan heeft ze toch geen oog voor morgan.

Groetjes,

Michèle

Hopelijk voor Morgan heeft ze lekker geslapen, alhoewel ik het oma wel had gegund om 100x haar bed uit te moeten

Groetjes,
M

@ Mriek dan ga ik voor lekker slapen en om 8.00 wakker Heeft zij een goede nacht gehad en oma moet toch vroeg op.

Groetjes,

Michèle

Ook goed, kan ik mee leven

Groetjes,
M

Wat een verhaal joh, echt belachelijk van je schoonmoeder. Wat zullen jullie kwaad geweest zijn. Ik zou echt uit mijn pan gevlogen zijn volgens mij. Maar als jullie verhaal lees zijn jullie nog aardig rustig gebleven. Ik snap echt niet hoe ze haar schoonzus, zwager en andere kleinkind zo kan voortrekken. Dat moet ze toch zelf ook wel inzien.

Gelukkig gebeurd het niet al te vaak dat Mervin op maandag moet werken. En was dit echt pure nood, anders had ik haar echt weer mee terug naar huis genomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Pregnancy tickers

Michele ik snap je volkomen…je barst van de woede begrijp ik uit je woorden, praat hier echt over maar dit keer echt duidelijk en als ze het nog niet snapt dan proberen afstand te bewaren want dan geeft ze niks om je zorgen je gezin gaat toch voor al dit stress en ellende is nergens voor nodig. had idd maar je eigen mama gebeld maar die woont zo ver weg dus kan wel begrijpen…

Gewijzigd door - mama Selma op 20 Sep 2010 14:02:17

Oh mijn hart zou breken om Morgan daar achter te moeten laten. Wat knap dat je nog zo rustig ben gebleven. Ik zou niks gezegd hebben en mijn spullen incl Morgan meegenomen hebben naar huis… Wie weet gaan er dan ogen open. Zo niet dan is het aan Oma om de eerste stap weer te zetten…

@ Bakmamma we moesten beide werken. Gewoonlijk is maandag pappa dag maar door dat er mensen met vakantie zijn moest mervin werken en ik heb geen dagen meer. Volgende week wekrt ie ook mar dan ben ik thuis. En we waren nu pas om 21.00 thuis en gezien de wekkers om 5.00 en 6.00 gaan is het niet meer even rustig zitten voor je je bed in gaat.

Ik had Mer net aan de lijn. Morgan was goed gemutst. Hoe laat ze wakker was wist mijn schoonmoeder niet want ze had der slaapzak uit toen ze haar uit bed haalde, ze had al die tijd heel stil zitten spelen. Moet zeggen dat doet ze in het weekend thuis ook wel eens. dus daar ga ik niks van zeggen. Slapen was er nu niet van gekomen. Omdat ze laat op was durfde oma haar nu niet meer weg te leggen bang dat ik met een spookend kind zou zitten.

We hebben het er nog een keer over rustig als ze wat bijgetrokken is (mijn schoonmoeder) overigens grote kans dat ze van de week een keer belt om excuus te maken, maar op deze manier doen we het nooit meer.

Groetjes,

Michèle

Ik kwam vanmiddag thuis en mervin was een beetje, eh ja eh verbouwereerd. Ik vroeg wat er was. Hij was vanmiddag Morgan gaan halen en hij was zijn broer met zijn vrouw en ons neefje in de tram tegen gekomen. Ze zagen hem ook maar ze negeerde hem totaal. Ons neefje was vrolijk, gezellig en aan het kletsen en maakte totaal geen zieke indruk. Nu weten wij uit ervaring dat zieke kinderen ook vrolijk kunnen zijn, maar volgens mijn schoonmoeder was hij een dood vogeltje. Maar hij was echt niet ziek. Mervin heeft er bij zijn ma niks van gezegd maar zij begon ook niet over gisteren. Hij heeft er nog over nagedacht en het hele verhaal van gisteren klopt gewoon niet meer. Ik vond het pannenkoekenverhaal al zo ongeloofwaardig, ik bedoel welk nadenkend mens gaat een kind met een zware keelonsteking nou panenkoeken geven? En de nochalantheid, ik bedoel als jij het rot vind dat je laat bent dan laat je dat merken. Nu was het gewoon wij moesten niet zeuren.

Mer heeft ook het idee dat mijn jongste zwager het gewoon zat is geweest om steeds heel vroeg zijn bed uitgehaald te worden. Hij werkt als kok en is vaak laat thuis en ons neefje gilt hem elke keer om 7.00 zijn bed uit of hij wordt met de zorg opgezadeld omdat mijn schoonmoeder moe is. Dat kun je niet maken bij een knul van 23. Maar goed het hele verhaal klopt dus echt niet meer en Mervin voelt zich echt gen**id en is het helemaal zat. Oh ja hij zei ook van we zijn al lekker aan het sparen en zo. Oh zegt zijn moeder waarvoor dan?? Toch voor een huis. Nee zegt ie de bruiloft. Oh ja was het enige dat ze zei. Ik denk dat wij voorlopig even niet ik delft komen. Enne mijn zwager weet dat ik de logeerkamer in orde aan het maken ben en dat we een WII gaan kopen dus denk dat ie zijn nichtje voortaan hier komt bezoeken.

Groetjes,

Michèle

Br Michèle de volgende keer breng je haar maar hier hoor

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers