Ff van me afschrijven hoor!
Ben een tijdje geleden bij de huisarts geweest omdat ik een moedervlek had die al een heel lange tijd jeukt en bloedt wat na mijn zwangerschap niet veel beter werd.Hij zit er al wel heel wat jaartjes. Dus ik dacht, kom op! een bevalling is erger dan het verwijderen van zo’n dingetje dus ik begin het nieuwe jaar goed en laat het nakijken. Dokter nam een biopt wat werd opgestuurd en wat bleek, die moedervlek is geen moedervlek maar huidkanker!
In eerste instantie kwam het niet zo aan bij mij, ik vertelde het lachend aan mijn man maar na een week van reacties aanhoren en verscheidene gesprekken met mijn man (waarbij hij moest huilen) maak ik me wel zorgen! Getverderrie!
Gelukkig kon ik snel terecht in het ziekenhuis en moet ik daar morgen zijn om het operatief te laten verwijderen maar echt lekker is dat ook niet. Het zit nl ongeveer een cm of 5 onder mijn borst aan de zijkant van mijn buik (superflexibel stuk natuurlijk dus niet lekker voor de hechtingen en dat zullen er heel wat zijn)
De komende dagen kan ik dus niet tillen en dat is lastig met een zoon van 1,5 jaar en een man die veel werkt.
Daarnaast de zorgen over welke vorm van kanker het zal zijn en hoe agressief het is, en wat het vervolgtraject is medisch gezien.
De rest van mijn leven een etiketje op mijn voorhoofd want er zullen medische controles blijven komen, en nooit meer zorgeloos in de zon.
Het rare is dat ik nooit een zonaanbidder was, ben in mijn hele leven misschien 10x onder de zonnebank geweest en heb nog veel minder in de zon gelegen. Dus ook dan kun je huidkanker krijgen zo blijkt…
Bovendien komt huidkanker merendeels voor bij mensen die 40+ zijn en dan op het hoofd, hals of handen (lichaamsdelen die altijd aan zon worden blootgesteld) dus ben weer lekker een uitzondering met mijn 26 jaar en een plek op mijn buik.
Wat ben ik blij als het morgen is en dat rottige stukje vlees van mijn lijf is, wat ben ik blij als ik weet hoe het zit qua medische feiten. En wat ben ik dankbaar voor elke dag dat ik leef en mijn prachtige zoon mag meemaken want kennelijk is niets zo vanzelfsprekend als dat het lijkt…
If it’s happening now, we’re going to deal with it now!