Schokkende diagnose... huidkanker!

Eeey heel veel sterkte!

Jeetje, heftig!!! Kan even niks anders zeggen.

Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Een collega van mij heeft het ook. Zij reageerde in eerste instantie ook zoals jij, pas later moest ze ook huilen. Zij kreeg een zalf waarmee het plekje als het ware wegschroeit en er af zal vallen, maar bij jou moeten ze dus echt snijden? Akelig joh! Zover ik weet is deze vorm wel goed te behandelen, maar het is zeker schrikken zeg!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik praat uit ervaring en kan me je eerste reactie ook heel goed voorstellen. Na heel lang wachten ben ik uiteindelijk met een plekje wat al jaren in mijn gezicht zat naar de huisarts geweest. Die stuurde mij door naar de dermatoloog en die constateerde huidkanker. Hij wist het 100 procent zeker en de biopt die hij nam was puur omdat dit altijd moet. Het hele behandelplan was al klaar en de afspraken waren al geplant. Ik zou na het weghalen van het plekje 2 keer bestraling krijgen dmv licht ipv bestraling.

Ik reageerde ook heel laconiek en luchtig net als jij. En dat terwijl iedereen heel geschrokken en heftig reageeerde. Pas later drong het tot mijn door hoe heftig het eigenlijk was. Bij mij is het alleen uiteindelijk nog goed afgelopen. Want ondanks dat de dermatoloog het zeker wist was het bij mij geen huidkanker. Dus konden de afspraken weer worden afgezegt.

Gelukkig is het bij huidkanker meestal altijd zo dat het alleen dat desbetreffende plekje is en er geen uitzaaiingen zijn. Desalniettemin is het heftig en wens ik je alle sterkte!

Groetjes,
Sandra

Vandaag dus in het ziekenhuis geweest en de plek waar de huidkanker zat weg laten snijden met daarbij een deel rondom gezonde huid.
Paar verdovingsinjecties gehad en dat was het pijnlijkste deel (pfff ben dan wel bevallen maar dit was echt een akelig stel prikken) binnen no time was de chirurg al klaar en kreeg ik een rits hechtingen erin.
Nu rustig aan doen om de zaak te laten helen (er zit een soort gat wat aan elkaar gehecht is dus dat moet naar elkaar toe groeien weer) er staat een hoop spanning op dus niet al te lekker :-S
Gelukkig is mijn man morgen thuis om voor de kleine te zorgen zodat ik niet hoef te tillen.
Over 14 dagen hechtingen eruit en definitieve uitslag, is alles weg en welke vorm van kanker is het.
Verder niks wijzer geworden over andere plekjes op mijn lijf dus morgen maar weer de huisarts bellen…
Vanmiddag voor het eerst moeten huilen, en nog maar een paar minuten. Denk de spanning die eruit kwam. Raar hoor dat mij dit overkomt, kan het nog niet bevatten.
Echt heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, wat doet een mens dat goed! Heel erg lief gewoon

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

een virtuele knuffel van deze kant !

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dan vanuit hier nog een paar virtuele knuffels!
Groetjes Esther

Fijn dat het plekje nu in ieder geval weg is.

Sterkte met het herstel en ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt.

Groetjes,
Sandra

{{{{proudmamma85 en gezin}}}}

Wat een schrik!

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

{{{{proudmamma85 en gezin}}}}

Wat een schrik!

Alles wat groot is, begon ooit klein, je hoeft niet meteen een vlinder te zijn!

Jeetje meid, lees dit nu pas, maar wat heftig voor je zeg!
Fijn dat het nu weg is, maar ook spannend om de verdere uitslagen te horen…

Sterkte!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hee allemaal,

Nou een dag na de ingreep moet ik zeggen dat het er niet al te best uitziet, er zit een hele harde schijf om de wond heen en ik heb dan ook veel pijn. Gelukkig was mijn man vandaag thuis om voor de kleine te zorgen maar morgen moet ik het weer zelf doen en bah wat zie ik daar tegenop want het tillen gaat nog voor geen meter en ik kan me amper bewegen. Ik zit hard te hopen op een wonder vannacht!
Getverderrie wat een gedoe…

Sterkte meis, ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Goh, het klinkt wel heftig hoor, met de wond enzo. Van mij ook een dikke knuffel!!

Groetjes Rainbow

joh! Lees dit nu pas. Wat schrikken! Leef met je mee en hoop voor je dat je volgende week een enigszins positieve uitslag krijgt. Veel beterschap voor nu. X

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Vanmorgen bij de huisarts geweest, bleek dat er nog een plekje op mijn rug zit… gaat lekker zo zeg! Gatver.
De 30e bepaalt de oncoloog wat daarmee gedaan moet worden.
Rond de wond van afgelopen maandag zit een fikse schijf, dit is vocht. Helaas niks aan te doen, moet gewoon wegtrekken. Heeft ook met type hechtingen te maken, de hechtingen zijn opstaand aangebracht om ervoor te zorgen dat het niet openspringt en het dus steviger is. Jammer alleen dat het extra pijnlijk is door de spanning die op de wond staat.
Ooo was het maar vast weekend, dan is mijn mannetje er weer om de zorg voor onze kleine over te nemen want bij elk tilletje krimp ik in elkaar…

Wat zielig dat je zo’n pijn hebt! Is er niemand in je omgeving die je overdag kan helpen? Het is hartstikke zwaar zo, als je steeds zo’n pijn hebt. En bah, ook een plekje op je rug…pfff…Nog één dag en dan kan je mannetje je helpen, scheelt toch weer en dan kun je misschien even rustig aan doen!

Groetjes Rainbow

Hey Rainbow,

Het vervelende geval wil zijn dat mijn moeder net een (kleine) rugoperatie heeft ondergaan en dus voor een paar maanden uit de roulatie is, ze kan in elk geval niet oppassen. Mijn schoonouders werken allebei en passen 2 keer per week op de kleine (de 2 vrije dagen van schoonmama zijn dus ingevuld) maar deze week werk ik natuurlijk niet en daarbij kwam dat ze woensdag mijn zwager en schoonzusje moesten ophalen van schiphol dus konden ze die dag niet oppassen. Geen hulptroepen dus achter de hand :-S
Nog een paar uur en dan is het weekend en gelukkig is mijn kleine kerel ontzettend lief! Als ik zeg mama au dan wijst ie naar de zere plek en geeft me een hele dikke knuffel en het opstarten s morgens wil natuurlijk ook niet zo (ik doe 3x zo lang over het wassen en aankleden en mag niet douchen) maar dan zit hij heel geduldig in de box, soms wel een uur terwijl ik boven bezig ben. Heel lief gewoon. Heb echt geluk met zo’n ventje, al zeg ik het zelf

jeetje meid lees het nu pas. wat ontzettend erg! jee ik hoop dat het allemaal mee valt… ik heb niet alles gelezen maar weet je al iets meer??

Sorry had nog niet gereageerd.

Ik wil jullie nog heel veel sterkte wensen!! Hoe gaat het nu met de pijn?

Groetjes mama Jade