Schoentjes kopen

Sorry meiden, er is al vaak een topic over eerste schoentjes geopend, maar ik heb me suf gezocht met de zoekfunctie en ik krijg allemaal berichten die niets met schoentjes te maken hebben? Ik doe misschien iets niet goed, want ik kreeg zelfs een bericht over nagels vijlen! ‘Onze’ oudere berichten kwamen überhaupt niet naar boven…Daarom nog maar eens:

Wanneer kun je nu het beste schoentjes gaan kopen? Eva kan eindelijk los lopen, al is het wel langzaam. Ze loopt wel echt een paar meter en ik merk dat het steeds beter gaat.Achter de loopkar rent ze nu ook al. Mijn vriend denkt dat ze juist met goede schoenen meer grip krijgt. Ik dacht dat ze juist eerst een paar weken goed moest lopen…Binnen wil ik haar op blote voetjes of sokjes laten lopen, maar buiten mag ze wel schoentjes aan. Hoe zat dat nu? En moet je ze echt aan laten meten in een speciaalzaak? Enne, waar verkopen ze leuke modelletjes? Hebben jullie veters of (voor de meidenmama’s) gespjes? Ik ga wel voor schoentjes, want laarsjes waren vorige keer geen succes…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik lees even mee, want ik verwacht dat wij binnenkort ook wel vooe Seth kunnen gaan kijken

Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik heb pas goede schoentjes gekocht toen de meiden ook echt buiten gingen lopen.
De eerste schoentjes heb ik bij durlinger gekocht. Fijne flexibele zool maar toch stevig genoeg. Ik ben nooit voorstander geweest van schoen van bijv schoenenreus. (voor mezelf koop ik er ook niet)

Binnenhuis hebben de meiden altijd op blote voeten gelopen of ze hadden sokken aan met antislip op de zool.
Voor achterom in het begin goedkope schoentjes bij de zeeman of zo gekocht. Toen liepen ze een paar passen en kropen nog veel (dus dan slijt de neus van de schoen erg)

Klittenband zou ik niet nemen, die trekken ze heel vaak los. Gespjes heb je volgens mij niet.

Wij hebben net voor het ging sneeuwen Morgan der schoenen gekocht. We wilde het in januari doen, maar we kregen een soort ingeving en deden het de week voor kerst. Toen liep ze 2 maanden los zeg maar. Kruipen deed ze amper meer. En we hebben ze bij Van Haren gekocht. Ze hebben daar heel veel goede kindermerken. Morgan heeft half hoge boots voor meiden zeg maar. Stoer maar met een bloemetje en klitteband. Als ze het lostrekt kan ze ze nog niet meteen uitkrijgen. Oh ja ik heb ook nog een paar all stars staan maar ik moet kijken of die nu eidelijk passen, maar grote kans dat ze te smal zijn. Morgan heeft nogal brede voeten.
En gespjes is niks met die ukken zeker in het begin niet want dat duurt te lang voor ze vast zijn.

Groetjes,

Michèle

Noah liep 3weken los en ook goed, toen hebben we echte schoenen gekocht bij Ziens…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik zou nog even wachten, want balans zoeken doen ze nog met de hele voet en dat kan bijna niet meer met schoentjes aan. Ik zou haar even op haar slofjes laten lopen een week of 3 en als ze goed haar balans kan houden dan schoentjes kopen. Voetjes moeten nog vormen. Sanne heeft nu soepele schoentjes aan. En van het voorjaar krijgt ze wat steviger schoenen.
Misschien kun je even vragen bij een goede schoenenzaak.

Succes! Wat goed trouwens dat ze nu loopt.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Erik liep nog niet los, maar wel al goed aan de hand toen we schoentjes voor hem kochten. De schoentjes die hij toen had waren te klein en toen hadden we zoiets van ‘nu maar gelijk goede schoenen kopen, anders is het dubbelop’. Dus we zijn naar Ziengs gegaan en daar hebben we schoentjes gekocht met een flexibele zool (dus de hak en punt van de schoen kunnen elkaar raken als je de zool ombuigt). Binnenshuis liep 'ie wel altijd op blote voeten of sokken en buitenshuis nog niet. Dan had 'ie die ‘echte’ schoenen alleen maar aan voor de sier. Nu 'ie goed los loopt, loopt 'ie ook buiten op die schoenen en dat gaat prima.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Schoenen moet je pas kopen als je kindje echt goed gaat lopen.
Dus niet bij de eerste wankele stapjes.
Trek de schoenen alleen buitenshuis aan.
Het beste is om je kindje in huis op voeten te laten lopen of op Zootjes. (babyslofjes)
Dat is beter voor de voetjes.
Niet besparen op schoenen. Ik ga altijd naar een goede schoenenzaak.
Je moet schoentjes kopen die buigzaam zijn.
En verstandig om schoenen in de uitverkoop te kopen. Dit bespaart een hoop en als je dan bij een dure schoenenzaak iets koopt (in de uitverkoop) dan zit je aan de prijs van schoenenreus.
Kinderen lopen over het algemeen een half jaar in schoenen en zijn dan al weer toe aan een maatje meer.

Groetjes Lisan.

Zou trouwens gewone schoentjes doen en nog geen laarsjes.
Wij hadden altijd schoentjes met veters. Bevalt prima.
Met 2 jaar zijn we aan laarsjes begonnen en hebben ook nog gewone schoentjes, zodat ze eens af kunnen wisselen.
En hebben ook nog regenlaarsjes, dus schoenen genoeg.

Wij gaan morgen loopschoentjes halen voor Dylano Vooral voor buiten want binnen krijgt hij ze niet aan
Hij zit dan bijna op 3 weken redelijk goed lopen en ze willen zelf steeds meer lopen dus loopschoentjes want anders verpest je de voeten nog meer als dat je ze buiten laat lopen met schoenen die er niet voor gemaakt zijn. Dus als jij Eva buiten wilt laten lopen, loopschoentjes kopen zou ik zeggen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik hbe vandaag voor Morgan nog een paar gympies gekocht erbij. Overigens loopt Morgan binnnen (thuis en op het kdv) altijd op sokken.

Groetjes,

Michèle

Hier wel schoentjes van van Haren (elephant kinderschoenen) voor buiten gekocht. Dan loopt hij aan de hand mee …

Maar Jurian loopt verder nog niet zelfstandig hoor…

Als het er toch over gaat, wil ik mijn vraag er ook even in gooien!:

Seth zijn schoenen die hij nu buiten aan heeft zijn bijna te klein. Dus we moeten binnenkort nieuwe schoenen gaan kopen. Hij loopt sinds een week wat stappen los, en het gaat hard vooruit, hij loopt nu ongeveer 10 stappen los.
Wel loopt hij heel goed aan 1 hand, en loopt hij zo zelf ook wel een stukje buiten (naar de eendjes bij ons voor bijvoorbeeld).
Als wij nu nieuwe schoenen gaan kopen, al echte loopschoenen kopen of niet?
Wat denken jullie?

Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik vind het moeilijk hoor! Voor mijn gevoel moeten we toch nog even geduld hebben. Ze loopt wel al echt van de ene kant van de kamer naar de andere, dus wel een paar meter, maar echt stabiel niet. Ze gebruikt nog veel haar handjes en armpjes om balans te zoeken. Ze kan niet goed genoeg lopen nog om al echt buiten te lopen, dus ik ga toch maar wachten. Wel moeilijk, want het lijkt me zo leuk, Eva op echte schoentjes! Ik wilde morgen al gaan kijken, maar ik denk dat ik nog zeker een maandje wacht…Dan loopt ze hopelijk steeds beter!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Het is zeker moeilijk om te wachten, ook wij waren heel enthousiast bij de eerste stapjes die Julian zette. Als moeder wil je zo graag!!! Je ziet zo veel leuke dingen in de winkel en het liefst koop je het meteen…

Hier hebben we Julian eerst op zijn leren slofjes buiten laten lopen. Ideaal als je kindje in de zomer gaat lopen, maar ja…daar heb je nu met die sneeuw en regen niets aan.

Waar we ons hier op hebben verkeken is het snelle groeien van de voetjes. Julian zijn voetjes zijn in vier maanden tijd zo’n 3 maten gegroeid. Hij begon te lopen met maatje 19 en heeft nu 22. Ik vermoed dat de voetjes nog wat uitzakken als ze beginnen met lopen, klopt dat?

Ik sluit me ook aan bij het advies om naar een goede schoenenwinkel te gaan (hoewel de Dr Visser/Beegle schoenen van Scapino ook erg goed zijn). Goed op laten meten, ook de breedtemaat.

Klittenband hier is geen probleem, veters juist wel. Daar komt hij niet in vanwege zijn hoge wreef, de lip van dat schoentje kan dan niet ver genoeg naar achteren geklapt worden.

Succes met wachten en besluiten. En uiteindelijk natuurlijk succes met de koop!

Ik heb 1,5 maand gewacht met het kopen van echte loopschoenen. Maar dat kwam ook omdat Tim in de zomer is gaan lopen. Dus toen kon hij binnen en in de tuin lekker op blote voetjes lopen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik zou wel al loopschoenen kopen voor buiten. kan ze alvast oefenen ook buiten. Binnen loopt ze waarschijnlijk het meest en dat doet ze gewoon op sokjes, toch? Voor buiten is het fijn om met die kou lekker schoentjes te hebben met een goede zool. Goed soepele schoenen kopen en je goed laten adviseren. Wij hebben het eerste paar bij de dolcis gekocht, merk klavertje 4. Zijn heel soepel, met vetertjes en in leuke kleuren. Ongeveer 40 euro volgens mij.

succes met je keuze!

liefs

Wij hebben al redelijk snel schoentjes gekocht. Eigenlijk per toeval kwamen we langs een goede schoenenzaak en hebben toen besloten om alvast te halen. Maar goed ook want met dit weer kon hij moeilijk op zijn slofjes buiten gaan lopen. Laarsjes hebben we ook maar die zijn nog iets te groot en te lomp voor hem.
Binnen loopt hij gewoon op sokjes met antislip tenzij ik weet dat ik even later nog de deur uit wil, dan laat ik hem de schoentjes nog lekker aan. Scheelt weer in tijd
Ik ben van mening om niet te bezuinigen op goede schoenen. Goed laten opmeten bij een schoenenzaak en zorgen voor stevige stappers. En in de zomer gewoon lekker op de blote voetjes laten rondbanjeren in de tuin!

Groetjes Bianca

volgens mij, is het op schoentjes lopen niet zo heel erg, als het maar niet te veel gebeurd zonder dat ze echt kunnen lopen.
rico stapte wel is een paar minuutjes met zijn schoentjes aan.
maar goed, als je echt wil gaan lopen buiten ofzo, meende ik dat ze 3 weken goed op blote voetjes moesten kunnen lopen (of sokjes met antislip)
toen rico dat kon, heb ik hem binnen schoenen aangedaan en toen dat goed ging buiten gaan lopen.

Ik had al schoentjes (beetje te vroeg gekocht, maargoed haha vergissen is menselijk) maatje 20, maar goed lopen deed hij pas veel later.
nu kan ie eindelijk een paar weken goed lopen moet ik weer nieuwe schoenen hebben voor hem.
Mijn vriendin werkt bij van haren en zij nam zo’n voetmetertje mee vanaf maat 17 tot maar 25 geloof ik.
die mag ik gelukkig houden. Ik was dus zijn voetjes aan het opmeten, nou linkervoet al bijna 21 cm en rechtervoet 20.5
en zijn schoenmaat is 20 hahaha.
maargoed aangezien ze ook meegroeien door het lopen is het wel wat “gerekt” dus kan hij er in feite nog mee lopen, alleen moet ik wel echt heel snel nieuwe gaan kopen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou voor degene die schoenen willen gaan kopen, die kunnen beter even wachten als het nog niet echt nodig is, want jeetje (dylano moest wel voor buiten te lopen) wat een drama was dat zeg. We hebben 7 schoenzaken gehad voor we uiteindelijk schoenen hadden en dan nog gewoon bij bristol. Nu zijn het gelukkig niet de eerste kinderschoenen die ik moest kopen dus weet waar ze aan moeten voldoen, vandaar dat ik ze dus ook gewoon bij bristol durf te kopen. Maar verder gewoon nergens!!!
Bij van haren echt alleen maar meisjes (zeiden ze zelf ook ) . Bij dolcis niet Dylano zijn maat. en ga zo maar door. Werd er niet vrolijk van.
Inge het kan best dat hij straks alsnog 20 heeft want het verschilt natuurlijk ook per schoen. Dylano had gewoon schoentjes maat 21 maar die zijn te stug om mee te lopen, was voor de warmte. En nu zijn loopschoenen zijn mt 20 en als je ze tegen elkaar houdt is dat maatje 20 iets groter

Maar meneertje kan buiten lopen nu

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers