"schema" tussen 5 en 6 flessen

hoi allemaal.
Kleine (of eigenlijk grote) Sam krijgt meestal nog 6 flessen. hij slaapt nu 's nachts wel tussen de 6 en 8 uur door, maar redt het de rest van de dag niet om steeds 4 uur tussen de voedingen te laten.
maar omdat hij nu wat langer doorslaapt komt hij soms pas om 6uur voor zijn fles, met t gevolg dat hij tot 10 uur slaapt en een heel raar “schema” erop nahoudt.
nou twijfel ik of ik hem dan gewoon om 8uur eruit moet halen, om toch een “normale” dag te hebben, of dta ik me moet aanpassen aan wat hij wil.
als ik hem dan 's ochtends laat liggen komt hij ook op rare slaapjes uit.
als hij rond 4uur voor een voeding komt dan ziet zijn dag er als volgt uit;
8uur fles
10.30-11.15 slapen
11.45u fles
13.30-15.30 slapen
15.30 fles
rond 17.30-18.oo slaapje
18.30 fles (hij redt het echt niet langer dan!
+/- 22u fles

wat zouden jullie doen?
*als hij later in de nacht komt, een klein beetje geven (als hij daar tevreden mee is)

• standaard om 8 uur een fles geven om een normale dag te hebben
  • aan hem overlaten en wel zien hoe het loopt, met als risico dat hij rond 20.30u op de laatste fles uitkomt…

groetjes gidget

Ik ben ook aan het klungelen met de flessen .
Volgens het cb bij ons zeggen ze dat tegenwoordig de fv ook op verzoek mag. Ik zou hem als hij de eerste fles later heeft (bij 6 uur) niet om 8 uur weer de fles geven. gewoon proberen te kijken waneer hij weer komt. Ik weet niet hoeveel cc hij krijgt. Maar bij 150 cc zitten ze meestal op 5 flessen.
Als ik goed tel dan kom je op het volgende schema als je vanaf 6 uur telt:
6 - 10 - 14 - 18 en 22 uur een fles. Dan zit je op 5 flessen.

Het is makkelijker gezegt dan gedaan.

Groetjes Corina

dat zou idd heel mooi zijn,
maar sam redt het op de dag lang niet altijd om er 4 uur tussen te laten…
dus dan kom ik toch weer rottig uit in de avond.
maar goed we kijken t even aan,
moet over 3 weken aan t werk en dan moet hij voor half 8 een fles hebben gehad want op t kdv geven ze tussen half8 en 9u geen flessen… dus moet maar even kijken hoe t dan gaat!

we rommelen nog even veder. jij ook succes!

Ruben hier is ook 2 maanden en 5 of 6 dagen.
Hij rommelt ook gigantische, zitten 9 van de 10 keer ook 3a4 uur tussen overdag tussen de flessen.
De flessen van 150cc drinkt hij ook niet altijd leeg. Hij zit ook op 5a6 flessen per dag. De laatste krijgt hij rond de klok van 23/24u. En dan komt hij weer tussen 04u/06u, hij heeft een poos flink doorgeslapen maar dat is verleden tijd.
Zijn het regeldagen rond deze tijd?
Als je de tip hebt, hoor ik hem ook graag weet niet zo waar ik elke dag aan toe ben.

Greetz Cora

Wij hebben dit met Amy ook gehad. Het was echt een rommeltje! Ik heb toen op een gegeven moment gewoon een vast schema er in gegooid. Eerst liet ik haar 's ochtends zelf komen en dan stipt 4 uur later maakte ik haar wakker. Maar ik had hetzelfde probleem als jij, wij kwamen dan soms ook 9 uur uit met de laatste fles. Toen hebben wij dit schema ingevoerd: 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00

Als Sam het niet red om 4 uur tussen de flessen te laten zitten, dan is het waarschijnlijk tijd zijn fles op te hogen. Amy kreeg ook al vrij snel 5 flessen van 165 ml.

Toen wij bovenstaand schema hebben ingevoerd ging het perfect.
Op dit moment drinkt Amy 4 flessen van 165 ml en dan maakt het niet zo heel erg veel uit hoe laat ze 's ochtends haar fles drinkt. Ze word uit zichzelf bijna nooit wakker voor haar fles,
Ik geef haar eerste fles tussen 8 en 9, dan tussen 12 en 13, tussen 16 en 17 en dan tussen 20 en 21 en dan slaapt ze weer tot ik haar 's ochtends weer moet wakker maken.
Sommige (meeste) kinderen hebben echt een strak schema nodig.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

hoi,
ja ik ben ook erg voor een schema, heb dat emma ook altijd gedaan en werkte prima.
Ik merk aan Sam dat hij ook een betere dag heeft als we de dag gewoon om 8u starten.
alleen dat mooie schema ga ik met hem niet redden, hij laat geen 4 uur tussen de voedingen zitten. Hij krijgt wel 150ml maar drinkt hem niet altijd leeg. Zeker asl hij een “6flessen-dag” heeft laat hij regelmatig wat staan.
ook redt hij 's nachts niet altijd die 8 uur… dus dan kom je als snel in de knoei.
maar ik heb besloten dat ik hem hoe dan ook om 8uur eruit haal, dan begint de dag en als hij niet zo lang ervoor de fles heeft gehad dan kijk ik wel hoelaat hij een fles wil en hoe we dan later op de dag uitkomen.

vorige week kwam hij om 6,15u voor een fles, dronk toen maar weinig (80cc), terug gelegd om 8u wakker gemaakt en toen dronk ie nog 120… prima zaten we wel weer op een fijn schema…

Sam krijgt trouwens de omneo voeding die schijnt minder voedzaam te zijn, misschien dat hij daarom de 4 uur niet redt… of het is een enorme hongerlap!

bedankt! Gidget

Hoi,

Jesper krijgt ook nog steeds de Omneo. Wij hadden dit in het begin ook totaal geen schema met de flessen. Ik heb in het begin wel voeden op verzoek gedaan met de fles maar daar werd ik knettergek van. Toen ben ik een vast schema begonnen. Het schema dat ik ben gestart is hetzelfde als dat van Goudvisje.

Om 7 uur maakte ik hem wakker voor een fles. Toen hij ook nog 's nachts kwam zeg maar om 5 uur heb ik hem maar een klein beetje (90 water) gegeven. Hier was hij de ene keer wel tevreden mee en andere keer niet, bleef hij huilen dan maakte ik er 30 bij, en om 7 uur vervolgens wakker gemaakt voor zijn gewone fles (dacht dat Jesper toen nog op 120 water zat). Ik keek altijd wel wat hij leegdronk. Zodra Jesper geen 4 uur tussen de voedingen liet heb ik de fles opgehoogd.

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

Ok ik ga het eens uitproberen jouw schema Hanna, maar zou ik hem dan ook wakker moeten maken als hij toch de fles van zoals vanmorgen 05,30 180cc op 50 cc leeggedronken heeft?
Hij heeft nu om 16u de fles leeg van 180 maar ja nu kom ik heel rot uit vanavond mega laat wordt het… alhoewel als hij nu om 21u de fles krijgt gaat hij het niet redden tot morgenochtend…
VIndt het soms erg lastig hoor…

prompt vannacht slaapt meneer ineens door!
kwart voor acht werd ie wakker, gisteren om 10u de laatste fles gehad! das echt fijn!
al ben ik bang dat t niet structureel is, maar t was wel een lekker nachtje!

groetjes!

ahahah zou wel door de storm komen.
Hier ook laatste fles rond 22u gehad, en hij kwam vanmorgen zowaar rond 6.15.
Heerlijk zit vandaag teminste als hij aan zijn uren houdt op een normaal schema…

Heb je zelf wel doorgeslapen gidget?

@Cora: Toen Amy de eerste keer 23.00 uur de laatste fles kreeg werd ze 5 uur wakker. Ik heb haar toen de speen gegeven en toen werd ze eerst half 6 weer wakker, toen weer de speen gegeven en toen werd ze half 7 wakker en kwam ik op een normaal schema. Dit kan je eens proberen. Als het niet lukt kan je ook net als Danielle proberen om een klein flesje te geven zodat je zoontje 7 uur wel honger heeft. Dan maak je 60 of 90 en dan 7 uur 180.

quote:

Heb je zelf wel doorgeslapen gidget?

nee, ik niet, kwa mede door emma, die moest 2x plassen… laarsrex was om 6u en dan ga je toch op sam liggen “wachten”.

maar een hele rare dag gehad. hij leek vaak (snel op de vorige fles) alweerhonger te hebben. ikdacht komy nsyuurlijk omdat ie een hele fles “mist”. naar hij dronk hem steeds niet leeg, liet 60-90cc staan. en in de avond was ie ontroostbaar. uiteindelijk toch (kwart voor 9) een fles gegeven. hij pakte hem alsof hij 3 weken niet had gegeten. endronk vervolhens maar 40cc! wilde daarna echt niet meer . heel raar dit ken ik niet.
maar wat doe je dan? op bed met 40cc?
toch maar om 10u pijama aan gedaan en schone luier. werd ie een beetje wakker van, klein flesje gemaakt en hij dronk nog 40cc. toen maar op bed, kijken waar t schip strand. en hier zit ik, 3u, dus valt mee. fles gaat rap.

@cora. toen sam hier laatst rond 6 uur kwam, ook een kleine fles geven, weinig licht, geen luier etc. dat hielp wel, a;;een blijf je dan op 6 flessen ipv 5, als je meteen goed start… (mits hij er steeds 4 uur tussen laat. lastig he?
hoe is het gegaan?

groetjes!

@gidget: Sam rommelt nogal met zijn flessen he? Lijkt alsof hij honger heeft en toch drinkt hij heel weinig?
Misschien proberen een speen te geven? Misschien is het gewoon zuigbehoefte en geen honger. Want zoals jij het beschrijft blijf je de hele dag flessen geven van 40 cc en is een schema heel ver te zoeken.
Ik wilde bij Amy er perse minimaal 3 uur tussen hebben zitten. Als ze dan eerder kwam rekte ik het gewoon zo lang mogelijk met een speen.
Als hij gaat huilen, weet je dan zeker dat het honger is? Is hij niet gewoon moe en wil daarom lekker sabbelen om in slaap te komen?
Amy zuigt duim dus wij hebben nergens last van, ideaal!

En anders misschien eens een andere fles proberen? Ik weet niet welke je hebt voor Sam, maar het kan best dat hij uit een andere fles veel beter drinkt. Wij hebben de S fles van Difrax, echt helemaal super!

En als niks werkt misschien toch eens overleggen om over te stappen op andere voeding? Wij gebruiken zelf de kruidvat extra care. Is hetzelfde als omneo alleen dan van kruidvat merk. Werkt hier super!
Overigens kreeg Sylvie wel omneo en heeft nooit de problemen gehad die jij nu met Sam hebt…

Heel veel sterkte ermee!

Gewijzigd door - goudvisje20 op 04 Jan 2012 10:19:56

Ja hier gaat het goed, Hij heeft vanacht van 22u naar 06.30u geslapen en niet wakkeer geweest, meestal wordt hij nog wel eens wakker midden in de nacht. Hij huilde vanmorgen niet lag lekker op zijn vuistje te sabbelen.
En toen kwam hij rond 10u. Nu ligt hij weer te huilen. Ik ga proberen nu de fles tegeven en dan rond 17u weer en dan de laatste rond 21u. We willen het liefst de laatste fles rond de klok van 21u hebben ongeveer in iedergeval vor 21.30.
Mij maakt het niet uit de eerste fles rond 06u.
Straks als Jony naar school gaat moet ik er toch vroeg uit.

hoi,
@Hanna Normaal rommelt hij niet zo erg als gisteren hoor! maar hij huilde echt heel erg hard, leek echt (weer) pijn te hebben. misschien darmkrampjes of toch een lichte vorm van Reflux… het blijft een beetje zoekn. Ik geef hem dan zijn speen, hobbel met hem rond in zijn favo houding maar niets hielp! was echt een rommelig dagje.
Nu is hij op het KDV dus even afwachten hoe hij het daar heeft gedaan vandaag…

normaal heeft hij juist wel eens schema, maar dat komt nu een beetje in de knoei als hij de nachten langer doorslaapt. dat was eigenlijk het “start” probleem van de topic.
En andere voeding… dat doe ik maar even niet nu, moetenm ze weer aan wennen etc. Ik denk dat ik nog maar eens met het cb of de ha ga overleggen als hij meer van deze rommel dagen heeft deze week.

@cora wat goed van 10 tot 6.30! heerlijk toch? half 7/7uur zou ik ook een mooie tijd vinden, maar ja… dat redden we lang niet altijd.

Groetjes!

ook hier bijft het klungelen met de fles.
Zoals eerder verteld spuugte Sanne na iedere voeding. Nu doe ik bij iedere voeding 1 schepje Nutriton. Spugen doet ze niet meer . En lijkt meer tevreden na de fles. Alleen nu komt ze 's nachts rond 3 uur voor een extra fles.Ze slaapt namelijk al vanaf de eerste week door en ben het dus niet gewend . Dat heb ik vannacht maar gedaan (een flesje van 90 cc). en vervolgens kwam ze om 5 uur en om 10 uur. Nu maak ik ze dadelijk rond 14.00 uur weer wakker voor de fles en probeer er ook een schema in te gooien, wat opzich wel lukt.
Wat kan ik het beste doen als ze weer om 3 uur komt? 150 cc of 90 cc geven? Ze weegt 4,9 kilo en krijgt overdag ook al 5 flessen. De fopspeen pakt ze niet van harte, ze spuugt hem uit. Heb verschillende spenen geprobeert.

Groetjes Corina

krijgt ze overdag 150 of 120cc?
als ze al 5x 150 krijgt zal ik haar niet nog een 150 geven in de nacht. zo min mogelijk zodat je zo snel mogelijk weer van de nachten af bent…
sam is nu denk ik zo’n 5600 gr en hij krijgt 150cc per keer, maar op een dag van 6 flessen laat hij regelmatig wat over.

groetjes!

Ze zit al een tijdje op 150.
Maar vanaf de 5 kilo is het toch 180 cc?
Ik probeer de laatste fles vanavond 180 cc te geven, kijken of ze weer doorslaapt.
Hopelijk zit jij vannacht niet weer om 3 uur achter de pc.

Amy is allang 6 kilo maar krijgt toch 4 flessen van 165 ml. Meer heeft ze gewoon echt niet nodig! Niet zo op de richtlijnen op die pakken letten maar gewoon goed naar je kindje kijken. Ze weten zelf het allerbeste wat ze nodig hebben. Met borstvoeding weet je immers ook totaal niet wat ze binnen krijgen

nee hoop ik ook niet, alhoewel ik misschien liever 3uur heb dan 6 uur.
na drieen kan ik echt nog een lekker stuk slapen tot 8u. maar na 6en wordt dat minder…
maar t liefst heb ik dat ie doorgaat tot tegen 8ten zoals van de week…
we zien wel!