yes! weer doorgeslapen, en dit keer ik ook!
tot net 10min geleden. hij is nu aan t drinken…
hij heeft gister 9.50u zijn laatste gehad, 10.30 sliep hij, prima dus ben erg blij!
groetjes gidget
yes! weer doorgeslapen, en dit keer ik ook!
tot net 10min geleden. hij is nu aan t drinken…
hij heeft gister 9.50u zijn laatste gehad, 10.30 sliep hij, prima dus ben erg blij!
groetjes gidget
Ow Super ben blij voor je!
Heerlijk he voel je zo een ander mens he als je een lekkere lange ruk gemaakt hebt.
Gisteren kwam Ruben om 06.3/10u/13u/16u/21u. Vanmorgen kwam hij rond de klok van 06u en net weer om 10u de fles leeg. Het gaat heerlijk hier ben erg blij met het schema zo bevalt me prima. 21u Vindt ik ook een mooie tijd kan je lekker vroeg naar bed als je wilt… heerlijk. Hij drinkt de flessen lang niet altijd leeg. In de fles vanmorgen van 10u zit nog zeker 50cc.
Tussen de fles van 13u/16u slaapt hij een half uurtje de rest is hij vrolijk wakker.
Ik hoop voor je dat je ook snel een lekker structuurtje krijgt als je weer waar je aan toe bent is altijd wel prettig vindt ik.
Greetz Cora
slaapt hij maar een half uurtje op de dag?!?!
hier 's ochtends een halfuur/3kwartier.
's middags zeker 2 uur soms langer
en einde middag half uurtje
dan van ongeveer half9 tot de fles… en dan door.
hier gaat t nu ook goed.
7uur vanochtend fles,
net om 11uur (heb niet hoeven rekken)
dus denk dat t nu
3uur/6uur/10uur wordt, lijkt me prima!
groetjes
Tussen de fles van 10u 13u slaapt hij wel maar tussen de fles van 13u naar 16u slaapt hij hooguit een halfuurtje langer zeker niet…
Grappig he savonds zit er langer tijd tussen de laatste flessen.
Inderdaad mooie tijden zo wat jij… Heerlijk hoor, geniet ervan… Op naar de volgende heerlijke lange nacht Krijg je ook weer lekker energie van.
Greetz Cora
hoi
vannacht om 4.15 u werd sam wakker (na een wc bezoek van de oudste) ik dacht dat t daaraan lag, dus speentje gegeven. 5min begon ie weer, weer speentje etc. 10 min later weer, ik dacht misschien toch honger. maar tijdens t maken van de fles was ie alweer erg rustig (normaal nooit). na 2 slokken viel meneer in slaap… ik heb nog even gewacht, maar hij was in een diepe slaap!
dus op bed, en nu is hij net wakker, zelfde tijd (6.50u) als gisteren dus. alleen vind ik die nachtelijke onderbreking minder…
maar het gaat hier de goeie kant op, dat hij 's nachts geen honger (meer) heeft vind ik wel fijn!
groetjes!
Hoi hier ook weer een keer de hele nacht door kunnen slapen.
Heb 3 dagen Nutriton gebruikt, toen kwam ze elke nacht rond 3 uur en poepte ze ook minder. Gisteren weer gewone flesvoeding gegeven, ze heeft wel wat gespuugt, maar vanacht weer gewoon geslapen en gisteren al 3 poepluiers. Voor Sanne geen Nutriton meer . Ze zit nu weer op 5 flessen i.p,v. 6 flessen (met nutriton) die ze ook helemaal binnen houd. Ik ben namelijk bang dat ze met 6 flessen teveel binnen krijgt, omdat ze nu met 5 flessen ook zeer tevreden is.
Fijn dat jullie kindjes nu ook door beginnen te slapen en een ritme krijgen.
Groetjes Corina
Ja het blijft in het begin zeker zoeken met de flesvoedingen en een vast ritme! Vond ik ook erg lastig. Als Jesper twee uur de voor fles van 07.00 uur kwam kreeg hij altijd maar een beetje, meestal 90 cc water, En om 07.00 uur de normale hoeveelheid. Kwam hij echt 3 a 4 uur eerder dan kreeg hij wel de normale hoeveelheid en verhoogde ik overdag gewoon zijn flessen. Het is wat Hanna zegt niet teveel letten op de richtlijnen zoals dat staat vermeld op de verpakking hoor. Ik hoop voor jullie dat het doorslapen en het ritme nu vanzelfsprekend wordt.
Groetjes Daniëlle
Jeetje wat is Amy een slaapkopje vergeleken met jullie kids! Ben het zelf ook niet gewend want Sylvie was vanaf 2 week al heel veel wakker overdag.
Maar Amy is bij elkaar opgeteld maximaal 7 uur wakker per dag!
Ze krijgt 4 flessen op een dag en is vanaf het moment dat ik haar wakker maak voor de fles tot het moment dat ze weer gaat slapen ongeveer 1 uur wakker.
Nu word ze vaak ´s avonds rond 19.00 uur wakker (als ik Sylvie op bed breng) en dan krijgt ze tussen 20.00 en 20.30 haar laatste fles en ligt max 21.30 op bed.
Dus ze slaapt ongeveer 8 uur op een dag en 's nachts 11 uur!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
joepie weer een lekker nachtje hier! om half zes hoorde ik Sam rommelen speentje gegeven en toen heb ik hem vanochtend wakker gemaakt om kwart over 8! lijkt erop dat t doorslapen hier nu ook lukt! hij heeft geen voeding 's nachts meer nodig, daar ben ik wel achter. heel fijn! hoe is t bij de rest gegaan? cora en groentevrouw? en hanna heerlijk dat ze zoveel slaapt bij Sam wisselt t nog. de ene dag heeft hij alleen maar korte slaapjes de andere dag ligt ie bijna de hele dag op bed en is hij max 6 uur wakker, gelukkig maakt t voor zijn nachtrust niet uit!
groetjes
Ey maar hoe doe jij doet als Sem dan pas rond de klok van 08u komt. Geef je hem dan om de 3uur de fles?
Hij kwam de laatste dagen nog steeds rond de klok van 06u. Gaat prima. Ruben zit lekker in zijn ritme, en baat er goed bij echt een vrolijk mannetje.
Ik heb morgen de laatste peuterdag hier. Per maandag gaat Jony naar school, dus dan is het terug in bed duiken na 06u afgelopen. Grote uk gaat naar school. Moet nog steeds aan het idee wennen …
Maar goed heerlijk de hele dag keuvelen met Ruben heb ik ook reuze zin in.
Hier maakt Ruben tussen de flessen door korte slaapjes van max een uur.
Hij krijgt savonds rond de klok van 21u de laatste fles.
Hij laat de laatste 2 dagen nog wel zeker 60 cc in zijn fles zitten…
Maar goed geen ramp hij heeft lekker veel spek. Vindt het heerlijk ken het niet van Jony al die plooien en kneepjes
Ik heb de Nutiton er nu uit gelaten uit de voeding en Sanne kwam gister ochten rond half 6 toen de fles gegeven. Over de hele dag heeft ze 6 flessen van 150 cc gehad (misschien een beetje van slag ivm de verjaardagen van Danielle en mij doe we gisteren gevierd hebben) Voor de rest was ze heel vrolijk en gezellig bij oma in de arm . Vanmorgen lwam ze om 5 uur. Mee in bed genomen en kunnen rekken tot 6.45 uur.
.
Ben benieuwd op hoeveel flessen ik nu uit kom
Wauw, vanmorgen heb ik hem laten mopperen. En ik kwam op gegeven moment om half 8 bij hem lag hij toch heerlijk op zijn duim te sabbelen. Jipiej!! De speen daar kokhalste hij van, ik heb van alles geprobeerd qua spenen, duim is nog beter die heeft hij teminste altijd bij hem en kan niet uit bed vallen
Ik ga maar eens heerlijk vandaag van hem genieten, Jony is vandaag naar school ik heb de hele dag de tijd voor hem
Greetz Cora
Fijn dat hij zijn duim gevonden heeft.
Sanne was weer om 4.45 wakker. Ik heb ze mee naar bed genomen en daar de speen er in gedaan, )omdat ze hem nog steeds niet super pakt) Is ze toch weer mooi in slaap gevallen tot half 7. Morgen vroeg probeer ik het op haar eigen kamer te rekken .
Gisteren 5 flessen gegeven. Maar ze begint weer te spugen . Dus nu probeer ik een half schepje nutriton er bij te doen.
@ Gidget; hoe gaat het bij jullie?
hoi,
hier gaat t super! wel elke nacht een “speentje” maar dan slaapt hij ook weer heerlijk verder. vanochtend tot kwart voor 8. gisteren kwart over 8. wat is dat heerlijk zeg!
en we hadden 's avonds tussen 8 en 9 ook een mopper uurtje met hem, dan was hij onrustig, mopperig en niet zo gezellig. nu ligt hij al 3 avonden om 20uur op bed, moeten we hem wakker maken voor zijn fles om 22u en hij slaapt daarna (en tijdens) weer heerlijk verder. omdat emma ook van 20 tot 8 slaapt is het hier echt genieten, papa en mama komen ook aan hun rust toe.
wij hebben ook een half schepje nutriton in de fles, dat helpt hier goed. er staat op 1 schepje per 100ml maar dan wordt t echt heel dik! half schepje op 150ml werkt hier goed. misschien is dat voor Sanne ook wel genoeg.
enne over die flessen, Sam haalt zijn tijd wel in.
hij krijgt nu;
rond 8
rond half 12/12u
rond half 4
rond half 7 (op een of andere manier krijgt hij altijd honger als wij aan t eten zijn en redt dan echt geen 4 uur tussen de voedingen)
en de laatste om 10u
@ Cora Wat heerlijk dat Ruben het ook zo goed doet. idd genieten vandaag! hoop dat Jony het leuk heeft op school.
@ groentevrouw, sanne doet het super voor haar leeftijd toch? dat zede voeding niet meer nodig heeft is de eerste stap. idd nu in haar eigenbedje… misschien helpt een klein muziekje, bij sam zet ik zijn babyfoon muziekje aan en dat helpt volgens mij wel goed.
groetjes!
Gewijzigd door - gidget op 09 Jan 2012 09:49:39
Jony vindt het het pittig, mist het uitslapen. Bijna elke ochtend zegt ze ik wil bij je in bed blijven (na de wekker rent ze gelijk naar onze kamer en kruipt er bij ons in).
Heb haar gisterenmiddag thuis gehouden ze heeft 2,5 uur geslapen als een “roosje”. En s’avonds rond half 8 zei ze: “ik ben moe wil naar bed toe”. Nou mijn mond viel open…
Ruben is weer heeeeerlijk aan het rommelen… s’Morgens tussen 04/05/06u heel vaag gene peil op te trekken, 9 van de 10x heeft hij ook een vieze broek. Terug leggen heeft geen zin want het hele orkest breekt uit en iedereen is wakker. Aan een half flesje heeft meneer niet genoeg. s’Avonds krijgt hij rond de klok van 21u.
Iets minder, maar goed.
Ik krijg een aardig gestructueerd leventje. Zo kwam ik tussen 09u/11u uit bed nu elke ochtend piept de wekker om 06.45 en zit ik lekker aan de eerste bak koffie om half 8. Gaaaap respect voor de moeders die elke ochtend netjes uitgeslapen bij het schoolhek staan.
Greetz Cora
Hier gaat het met de flessen goed. 5 op een dag. de eerste rond 6 uur en de laatste rond 23 uur. 's nachts slaapt ze weer goed door.
We zitten nu wel op Nurtiolon Comfort en 1 schepje nutriton. Sanne heeft last van krampjes en spugen. Op advies van het cb zijn we sinds woensdag overgegaan. Gelukkig accepteerd Sanne de fles ook goed . Nu hoop ik dat de krampjes sneller overgaan. Spugen is al een stuk minder
.
Sanne heeft sinds maandag avond wat uitslag op haar gezicht en nek. Sinds ik de nieuwe voeding heb lijkt het meer worden. Wat zouden jullie doen? Even afwachten of naar de huisarts gaan ermee?
hoi
@cora, misschien die laatste fles toch iets later geven? wij geven hem om 10u
sam wordt de laatste dagen vaak tussen 6 en 7 even wakker, maar na een of 2x t speentje slaapt hij weer verder, tot 7.45u heerlijk.
en ja dat vroege opstaan… over een weekje moet ik weer aan t werk en dan moeten we half8 de deur uit, gaaaaaap!!!
@corina, zou t wel ff bij de huisarts voorleggen…
fijn voor sanne dat t spugen meteen minder is! hopen dat de krampjes ook vlug weg gaan!
groetjes!
Ben bij de huisarts geweest, het was geen allergie, maar een soort smet door het spugen. Doordat ze ook weleens spuugt als ze in bed ligt heeft ze daar wat uitslag, en deze was wat erger geworden. Heb er nu een zinkolie voor gekregen.