Sanne mag dus naar 2 flessen. Maar ik vindt allemaal nogal ingewikkeld met die schema’s. Sanne scheam is als volgt
6.30 fles 180cc met 2 eetleps bambix (krijgt ze niet meer helemaal op)
9.30-10.00 fruit
12…00-12.30 fles 180cc (krijgt ze niet meer helemaal op) met broodje lukt al aardig
Als Sanne wakker wordt wat lauwe thee of wat warme diksap.
16.30 groentehap
19.30 fles 180cc met 2 eetleps bambix (krijgt ze niet meer helemaal op)
Eigenlijk wil ik de groentehap naar 17.30 brengen alleen dan ben ik bang dat ze de fles niet meer wil. Ik wil dus eigenlijk de fles van 12.00 uur laten vallen.
Hoe zien jullie schema eruit?
Schema 2 flessen
Ik zit nog niet op 2 flessen maar ik zou sowieso maar 1 keer bambix geven. Ik zou en daar ben ik nu zelf naar toe aan het werken de laatste fles weglaten je kunt het afbouwen. dylano krijgt een fles bij zijn brood en 's morgens met bambix en nu nog een om half 7 a 7 uur en die wil ik er dus af
Liefs Michelle
Hoi Appellientje,
Ons schema zag er met 7 mnd zo uit:
half 7 bordje bambix met 180cc melk
half 9 fruit en wat drinken
half 12 boterham en wat drinken. Wilde bij het brood geen melk en gaf dan yoghurt met roosvisee na.
2 uur/half 3 wat drinken en soepstengel of langevinger
17.00 uur warm eten en nog wat drinken
18.00 uur bakje yoghurt of kwark met roosvisee en banaan en dan slapen om 18.30 tot de andere morgen.
Probeer maar bij de boterham of ze toch wat melk binnenkrijgt. Zou dan alleen wat minder doen. 120cc ofzo.
de warme hap kun je best naar 17.30 doen en dan zou je vlak voor het slapen gaan yoghurt kunnen geven met roosvisee en kleine stukjes banaan erdoor.
Ik zou de pap smorgens niet meer uit de fles geven maar in een bord doen en dan met een lepeltje geven.
Groetjes Lisan.
L. de Boer
Maak van de ochtendfles een bord pap (bambix)
En laat de middagfles + boterham maar bestaan.
Laat de avondfles vervallen, en geef een toetje na het warme eten.
Het warm eten kan dan naar 17:30 zoals je wilt.
Als de tijd van het middageten tot het avondeten wat te lang is:
geef dan rond 16:00 een koekje en/of wat fruit.
M.
Met 7 maanden kreeg Tim het volgende:
Ontbijt: Bambix van een bordje
Tussendoor: fruit
Middageten: boterham en fles 180+6
Tussendoor: diksap, water of thee en soms een soepstengel of liga
Avondeten: groente hap + fles 180 +6
Met 9 maanden mochten we de fles van na het eten vervangen voor een toetje.
Groetjes,
Sandra
Goed, Ik ga het vandaag maar proberen dan.
Vanochtend had ze haar fles weer niet op 30ml over van fles van 150cc. Vind het zelf wel gek om haar na het warm eten + toetje te laten slapen tot de volgende ochtend. En om 18.30 uur al op bed vind ik wel wat vroeg! ben bang dat ze het niet red of is het niet zo gek? Het is allemaal wel ingewikkeld. Haar slaapjes zijn ook zo verschillend overdag. De ene keer slaapt ze 2 uurtjes en de andere keer is ze na een uurtje al weer wakker. En als ze in de middag om 15.00 uur wakker wordt dan redt ze dat echt niet tot 18.00 uur. Ik wil haar ook niet wakker houden. Dan wordt ze alleen maar chagerijnig en ik ook. En ik vind slapen wel belangerijk voor haar. Ik vind haar ook goed slapen in de nacht. van 20.00 tot 6.30 is toch best lang. Vanochtend was het trouwens 7 uur. Sliepen jullie kindjes dan wel door tot de volgende ochtend na het warm eten om 18.00 uur? Vooral de eerste keren.
Dylano ligt er ook am half 7 kwart voor 7 in appelientje en die wordt tussen kwart over 6 half 7 wakker later op bed maakt niet uit de tijd dat hij wakker wordt blijft hetzelfde. hier nog wle een laatste fles
Liefs Michelle
Toen wij de fles na het eten lieten vervallen was ik ook eerst bang dat hij dan vroeg wakker zou worden. Want die fles ging altijd tot de laatste druppel leeg. Maar goed we hebben hem weggelaten en ipv fles een toetje gegeven en dat ging heel goed. Hij werd gewoon dezelfde tijd wakker, dus wel of geen fles maakt niet uit. Geef overdag wel wat meer ander drinken als er een fles melk wegvalt, zodat we wel voldoende vocht binnenkrijgt.
Groetjes,
Sandra
En nogmaals de tip: vit. D bijgeven als je onder de 500cc opvolgmelk per dag komt. Tien druppeltjes per dag.
Groetjes,
M
Dat van die vitamine D is een goeie, maar ik heb hier van het CB begrepen dat je 10 druppels geeft als je helemaal geen opvolgmelk meer geeft. Dus als je nog bijvoorbeeld een fles opvolgmelk geeft, hoef je maar 6 druppels ofzo te geven, dat moet je dan even uitrekenen.
Nou drinkt Jack al sinds 12 maanden zijn flessen volledig met koemelk, dus zelf heb ik dat "probleem " nu niet.
Weet ook niet of het erg is als ze “teveel” vitamine D binnen zouden krijgen?
Groetjes van Christa
Teveel wordt door het lichaam gewoon afgescheiden geloof ik. Via Sandra van het forum begrepen dat ze bij haar op het CB hadden gezegd dat er recent weer onderzoek was gedaan en dat ze op basis daarvan nu adviseerden om 10 drupjes per dag te geven onder de 500cc. Het was eerst 5. Dus tja. Maar ook hiervoor geldt vast: elk CB adviseert iets anders…
Groetjes,
M
Hoeft dat met koemelk dan niet meer? dacht dat het tot een jaar of 4 was Ik moet ze morgen ook me laten brenge nmet de boodschappen heb alleen tabletjes niet echt handig want vanf vanavond de fles eraf. duimen jullie met me mee dat het goed gaat, hou me hart vast
Liefs Michelle
He dames, Vandaag ging het redelijk goed. Sanne heeft inderdaad dezelfde schema als Bo. Zoals ik begrepen heb is Bo ook te vroeg geboren. Sanne is ook 1 maand te vroeg geboren toevallig zeg. Sanne was voor het eerst vanochtend wakker van 10 tot 13.00 uur. Ze heeft een halve boterham zonder korst gegeten met leverpasta en daarna een fles van 150cc. Helemaal leeg. Om 13.00 dus op bed. Geslapen tot 15.00 uur. Ze heeft een halve liga koek gekregen en daarna nog 75 ml appelsap gehad, wat tot heden nog moeilijk ging. Maar ik heb haar toch maar om 16.30 de groentehap gegeven. Volgens mij had ze honger. Maar deze ging niet op. Was niet lekker denk ik. Andijviestamppotje. Kwark toetje ging uiteraard wel op. Ze is om 17.00 uur op bed gegaan. Wil, ik wil ook nog even wachten totdat Sanne een beetje fatsoenlijk andere drinken leert te drinken. Maar gaat dus al beter. Ik heb er nog geen goed gevoel over. Maar die schema die jij aangeeft lijkt mij ook heel geschikt voor Sanne. Ik laat jullie het wel weten.
In elk geval bedankt voor de reacties, heb ik echt wat aan. Trouwens over die vitamine B. Bij ons op de CB zeggen ze 5 druppels.
Groetjes Carolien
@Michelle: ja, het wordt geadviseerd om het tot het vierde jaar bij te geven.
@Appellientje: misschien een typefout, maar het is dus vit. D en niet B hè. Ik dacht ook dat het 5 druppels waren hoor (op internet gelezen, bij ons op het CB zeggen ze er niets over), maar via Sandra hoorde ik dus dat haar CB 10 druppels zei. Dus ik doe maar 10, zitten we zeker goed. Haha.
Groetjes,
M
Die 500cc geldt voor de opvolgmelk. Daarbovenop moet je het bijgeven tot het 4e jaar is wat ik weet. En vanaf 1 jaar geef je ze gewone melk, dus dan heeft het niets meer met opvolgmelk te maken en hoeveelheden, dan moet je het gewoon bijgeven. Snap je het nog?
Groetjes,
M
ja ik snap hem nog dus morgen halen hij heeft vanavond voor het eerst voor het slapen geen fles gehad maar 120 gr kwark om half 7 dus. pf be nbenieuwd hoe het slapen zal gaan vannacht al heb ik het idee dat hij daar voller van zit als van zijn melk nu nog zien te vervroegen
e nzijn war mete nom 5 ipv 4 uur en zonder mopperen
duim je voor me pleaseeeeeeee
Liefs Michelle
Zou mooi zijn als die laatste fles eraf kon Michelle. Maar dat gaat vast lukken. Aan mijn geduim zal het in ieder geval niet liggen!
duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim, etc.
Groetjes,
M