Sarah bijna gestikt..UPDATE nog steeds moeite

ik zit hier te shaken
Sarah kreeg haar avondeten, toen ze ineens dr mond helemaal opendeed en rood werd. Ik zag dat ze wilde huilen, maar er kwam geen geluid. Ze werd nog roder en paniekeriger en daarna blauw
echt grauw blauw, zo eng
eerst duwde ik mijn vinger in de keel, maar meteen daarna uit dr stoel gerukt en op dr kop gehouden en op dr rug geslagen. terwijl ik dit deed ben ik naar buiten gerend en geschreeuwd zodat de buren kwamen.
Gelukkig kwam er toen eindelijk geluid uit haar.
Ze heeft heel hard gehuild, en dat was heerlijk om te horen. Daarna ben ik op de grond gaan zitten want het werd licht in mijn hoofd
iemand dit wel eens meegemaakt. ik denk dat ik haar nu de fles geef, ik durf ff niet meer.
De schrik komt nu,. want ik begin te huilen

Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 09 Aug 2010 20:24:15

Och jeetje, wat zul jij geschrokken zijn zeg.
en ik denk dat jij heel goed gehandeld hebt.
Gewoon lekker die fles geven en morgen overnieuw beginnen.

Even kijken of er vanavond een vriendin ofzo kan langskomen dat je even weer kan bijkomen van de schrik en je gedachten een beetje weer op orde kan krijgen.

Gaat het nu weer helemaal goed met Sarah? Of zit ze alweer breed te lachen ?

Dikke knuffel van ons

Ik ken dit alleen niet tijdens het eten. Maar morgan is bijna twee keer gestikt door reflux, ze lag in der bed te herkauwen blijkbaar en ik hoorde een raar geluid. We konden haar net op tijd op der zij leggen. Sindsdien heb ik een camera in der kamertje hangen. Maar ik ben me ook kapot geschrokken.

Groetjes,

Michèle

ik heb dit ook gehad damian stikte ook en werd helemaal blauw. ook gelijk uit de stoel en ik ben naar de keuken gerent. hem op zijn buik op mijn arm gelegt boven de gootsteen en vinger achter in zijn keel. mijn vriend ondertussen gelijk 112 gebelt. toen die opnamen huilde damian gelukig weer maar hij spuugde bloed op dus toch gevraagt of ze wilde komen. ze zijn geweest maar er was gelukkig niks meer. blijkt dat het geheemelte heel snel bloed bij babys. ik heb zeker 2 uur in shock gezeten en zitten trillen. gelukkig waren mijn ouders er ook snel die mij weer rustig kregen en damian naar bed hebben gebracht

Aj da’s schrikken. Fijn dat het goed afgelopen is. Kan me voorstellen dat je in paniek was.

Misschien zit je hier nu helemaal niet op te wachten, maar mocht het nog een keer voorkomen: geen vinger in haar keel steken want dan kun je het eten wat vast zit alleen nog maar vaster aandrukken. Het was nu een reflex in een panieksituatie, maar nooit meer die vinger in haar keeltje om te proberen iets los te krijgen.

Op de kop houden, schudden en op de rug slaan ook niet doen.

Wat kun je wel doen: ga zitten, leg haar op de buik op je onderarm en laat je onderarm rusten op je bovenbeen (scheelt je kracht, want een baby weegt niet niks), je hand onder haar onderkaakje, beentjes aan weerszijden van je elleboog. Hoofdje iets lager dan de billetjes (dus kleine meid iets schuin naar beneden leggen) en dan met de hiel van de hand tikken tussen de schouderbladen geven. Dan moet het eten loskomen.

Oefen dit desnoods een paar keer met een pop, zodat je in werkelijkheid ziet hoe die handeling is. Dan doe je het automatischer op het moment dat het met Sarah nog eens nodig mocht zijn.

En…aanrader: cursus EHBO bij kinderongevallen. Scheelt een hoop paniek en onrust.

Groetekes, Sje

bah wat akelig!! Ik ben daar ook zo bang voor. Ik snap dat je overstuur bent!

Ik hoop dat je inmiddels weer wat gekalmeerd bent!

22-12-2009 colin geboren

Dank jullie wel allemaal, ben ik toch niet de enige. Je gaat toch denken dat je wat verkeerd hebt gedaan.

@Jaantje, ik heb op een gegeven moment toch maar het eten opgemaakt. Ook al was ik heel bang, maar anders durf ik het da’lijk nooit meer. Wel hele kleine hapjes, en Sarah was het er ook niet mee eens, maar liever huilen dan opnieuw blauw worden.

@Sannn, ja, die muis is het allang weer vergeten. Ze ligt te slapen. Wel was ze net als ik een beetje huilerig. Ik kon de hele tijd gaan huilen, en ja, daar reageerde zij weer op. Maar nu gaat het weer.

@Sje, ik had het al gezien, een eerdere reactie van jou. Een goeie om het te oefenen. Want ik denk niet dat ik dan logisch na kan denken. Gek dat ik vandaag wel op het moment zelf meteen reageerde. Misschien niet de juiste reactie, maar die weet ik nu. Geeft niet dat je het gelijk tikt. Aldoende leert men

Pas daarna, als de adrealine weg is, komt de schrik. Zie steeds dat beeld voor me met haar blauwe hoofdje. Bah bah bah
Ben wel blij dat ik een oudere buurvrouw heb die bijna altijd thuis is.

Lilypie First Birthday tickers

oh wat verschrikkelijk eng! Ik ben hier idd ook altijd zo bang voor. Gelukkig hier nog nooit zo erg gebeurd en hopen dat dat zo blijft. En EHBO is heel goed, maar idd oefenen, want anders is het nog maar de vraag of je je die EHBO in een panieksituatie nog kan herinneren. Gelukkig is alles goed afgelopen!

mama1980

Oei, das zeker schrikken!
Hier ook een keertje meegemaakt met een stuk watermeloen…brrr als ik er weer aan terug denk… Ik heb gelukkig m’n ehbo, dat scheelde een stuk, maar het blijft heel eng. We hadden toevallig net weer een opfriscursus gehad en ook verschillende dingen rondom baby-kinder ehbo besproken. Echt wel een aanrader.

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, en dapper dat je trillend van angst toch doorgegaan bent met het eten geven.

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Jeetje, dat moet inderdaad behoorlijk schrikken zijn. Ik moet zeggen dat dit ook mijn grote schrikbeeld is. Onze dochter heeft ook vaker last van verslikken, dat is vreselijk eng om te zien. Goed dat je meteen reageerde en niet in paniek raakte. En inderdaad de draad toch weer oppakken, anders wordt het steeds moeilijker, maar ojee wat een ervaring.

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

O nee dat is echt je ergste nacht merrie.
Wat zal je geschrokken zijn.
Muriel heeft het gelukkig nog niet gehad.
Hoe is het nu met haar?

Jeetje, kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Heb er zelf geen ervaring mee, maar ben blij voor je dat het goed is afgelopen.

Gaat het nu allemaal weer goed met haar (en met jou)?

Groetjes,
Sandra

Hey hey

met Sarah is alles goed. Ze heeft tot half 9 geslapen en daarna haar pap opgegeten en dáárna weer ons huis onveilig gemaakt. Oja, en de katten op stang gejaagd. Ze kruipt nl sinds twee dagen.
Zíj is het dus weer vergeten, en ik probeer er ook niet meer aan te denken. Heb er ook niet over gedroomd. Wat raar is, want ik hoef maar, bij wijze van spreken, een mooie vogel te zien en ik droom erover.

Dus ik denk dat ze er niets aan over heeft gehouden.

Groetjes, Boukje

Gooohhhh wat een verhaal joh! Maar goed dat het zo is afgelopen en je hebt goed gehandeld!!

mijn baby is ook bijna gestikt maar niet met een voeding juist 2 uur na haar voeding ze lag in de maxi cosi toen ik mijn luiertas ging pakken en ik terug kwam en helemaal blauw was.
heb haar op me arm gelegt en op haar rug geklopt toen kreeg ze gelukkig weer adem toen rechtop gehouden en armen in de lucht gehouden toen begon het weer opnieuw weer op me arm gelegt toen op haar rug geklopt toen allemaal slijm uit haar mond gehaald.
naar de huisarts geweest toen direct opgenomen in het ziekenhuis daar heeft ze 2 weken aan de monitor gelegen.
nu andere voeding en nu gaat het prima.

Hoezo, negatieve reacties? Ik vind dat je het goed hebt gedaan. En idd, op zo’n moment doe je instinctief iets…
Ik heb Sarah ook erg hard op dr rug geslagen, dacht ook dat ik wat zou breken of beurs maken.
Maar liever een gebroken of gekneusde rib dan niet meer ademen.
Groetjes, Boukje.

nou idd hoor! ik zou ook liever een paar ribben breken dan laten stikken. natuurlijk is het beter als je het op de 'juiste’manier aanpakt, maar denk daar maar eens aan in zo’n situatie! Vind het zowieso al knap dat jullie beiden zo rustig bleven op dat moment en meteen handelden. Ik hoop dat ik ook zo reageer mocht het nodig zijn.

mama1980

Als verpleegkundige ben ik het helemaal met Boukje eens! beter een gebroken rib dan een niet ademend kind. Dus geen zorgen om maken. We doen allemaal wel eens iets dat je achteraf denk, tje niet zo slim, maar je hebt in een reflex gehandeld en alles is goed gegaan! Geen zorgen maken dus!

wat een shock meid… brrr. moet er niet aan denken…

Greetz,
Yadi en Abby

Nou niet schrikken, ze werd niet weer blauw, maar heeft wel moeite met eten. Vooral dan met aardappelen (geprakt) en vlees (geprakt of rul gehakt).

Vandaag weer eten gegeven en mevrouw ging meteen weer moeilijk doen. De hele tijd hoesten tot ze rood was, kokhalzen en tranen. Ook het geluid wat ze maakte erna maakte was met een rochel erin. Alsof er nog wat fout zat.

Ik heb het eten wel gegeven, maar in hele kleine beetjes, nog meer geprakt dan eerst, maar dat maakte niet uit.
Ik heb al een hartritmestoornis, maar vogens mij heb ik er vandaag 3 bij gekregen…poe hee, wat is dat eng.
Nu eet ze zelfgemaakte macaroni goed op, rijst gaat goed, maar dan zijn de groentes die ik erdoor doe gepureerd.
Wat kan ik nou het beste doen? Want ik hoor en lees dat ze met 8 maanden steeds grotere stukken moeten krijgen ivm leren van kauwen. En dat ze het tussen 8 en 10 maanden het beste leren.
Zal ik potjes gaan geven? Want die van 8+ eet ze al met 7 maanden zonder probleem. En tussendoor vers rijst en macaroni?
Leert ze dan wel goed kauwen?

Ow, trouwens, brood gaat wel goed, al vanaf de eerste dag dat ze het krijgt.

Groetjes, Boukje