Sarah bijna gestikt..UPDATE nog steeds moeite

nou ik pureer het ook nog hoor hoewel ik laatst een paar kleine blokjes aardappel had toegevoegd voor het idee, maar dat is zoveel werk.

Zat er eigenlijk ook aan te denken om te gaan prakken , maar als ik eraan denk is het meestal net door de keukenmachine geweest dus moet nog even die knop leren omzetten.

Wat je kan doen is het geprakte nog iets zachter maken met kookvocht? Zelf of iniedergeval veel mensen voegen sju toe aan het eten, bijv. als je alles door elkaar heen prakt om het was sappiger te maken. Nou was mijn ingeving net: voor die kleintjes kun je toch ook wat kookvocht/water toevoegen bij het geprakte gaat het misschien iets makkelijker naar binnen en het houdt meer structuur dan de keukenmachine…

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier ook nog alles door de blender gooi. De mijne krijgt echt geen stukjes weg. Ik probeer het weleens maar tot nu toe weinig succes. Moet ook eerlijk toegeven dat ikzelf een beetje angstig ben. Hij begint dat ontzettende kokhalzen, hoesten enz. enz. nou niet echt een leuk gezicht zeg maar. Dus, ik blijf natuurlijk oefenen maar ga er ook vanuit dat het op zijn tijd wel komt. Beetje relaxed onder blijven, ook al zeggen ze op CB wat anders!!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

hier ook alles door de blender, behalve de aardappel dat wordt zo vies. Dat prak ik al vanaf het begin. Maar brood durf ik ook nog niet te geven en liga ruk ik meestal ook na 2 minuten weer uit zijn mond…
Ik denk dat ik gewoon brood ga meegeven naar het kdv dan kan hij het daar proberen en als hij het kan geef ik het thuis. Beetje gemakzuchtig, maar geen zin om hier te gaan stressen. Mijn vriend is ook niet zo’n held, dus…

22-12-2009 colin geboren

Herkenbaar mamaColing. Komt wel denk ik dan. Natuurlijk oefen ik af en toe. Maar zo’n liga heeft hij bij mij idd. ook maar 2 min. in handen haha. Ben ook niet zo’n held, pffffffffff. Zal wel goed komen denk ik.

opzich hebben kinderen een automatische kokhals beweging tot 1 jaar, geloof zelfs dat ik het hier ergens heb gelezen…

Liga’s smelten weg op de tong iniedergeval die van 6+ maanden, dus als je een halve in de hand geeft en in de buurt blijft kan er niets gebeuren, als je de brood in kleine ministukjes snijd ook niet je moet er toch een keer aan geloven

Als hij zich hier verslikt, dan springt mijn hart 1000 x te hard, maar aan de buitenkant laat ik niets merken, kijk hem eens een keer aan en zeg dan iets van je moet er wel eerst goed op sabbelen voor je doorslikt hoor en dan lacht hij een keer en sabbelt hij verder, komt automatisch weer in de mond of het gaat door, duurt het wel wat langer dan wat klopjes op de rug, meestal gaat het goed.

De extreme dingen zoals met Boukje of met Bakmama die gebeuren jah, maar niet elke keer en ook niet bij elk kind! Je kunt ze niet voor altijd op de flesvoeding houden ze hebben ook andere stoffen nodig

en ja ik pureer ook nog, echt erg gaf vandaag sperzieboontjes in stukjes van een cm gaat meneer er op zitten sabbelen en sabbelen er was geen doorkomen aan dus naar driekwartier maar weer door de blender en meneer heeft smakkelijk en snel gegeten, ook lekker gemakzuchtig maar ik had echt zoiets wie valt er eerder in slaap dan het hapje op is, jij of ik?

Ja, ik weet dat ik er toch een keer aan moet geloven, maar pffffff wat vind ik dat moeilijk. Ik probeer wel te zorgen dat hij zoveel mogelijk divers voedsel binnenkrijgt. Zoals een liga, jaja van 6 mnd pureer ik door het fruithapje, erg he! Maar mijn kleine vind het lekker en hij krijgt het toch binnen. Ik blijf proberen maar makkelijk vind ik het niet.

Ja, ik weet dat ik er toch een keer aan moet geloven, maar pffffff wat vind ik dat moeilijk. Ik probeer wel te zorgen dat hij zoveel mogelijk divers voedsel binnenkrijgt. Zoals een liga, jaja van 6 mnd pureer ik door het fruithapje, erg he! Maar mijn kleine vind het lekker en hij krijgt het toch binnen. Ik blijf proberen maar makkelijk vind ik het niet.

Wat ik gadaan heb toen ik Danielle leerde eten (eerst fruit, en later bij het brood) is ook even overleg gepleegt met de meiden van het kinderdagverblijf. Deze meiden hebben na mijn inzien meer praktijkervaring op dit gebied dan het consultatie bureau. Ook kennen ze je kindje al in doen en laten. En kunnen je dan ook tips geven. Ik zou eerst thuis oefenen en dan pas op het kdv dan leert de kleine in een rustige omgeving bijvoorbeeld brood te eten. Mmocxht je het eng vinden dan kun je natuurlijk ook altijd even je moeder of een vriendin vragen om er bij te zijn al je man of vriend er ook geen held in is.

Succes met alles en hopelijk gaat het eten staks met meer plezier.

haha het blijkt dus dat je liga ook door een hapje moet doen en dat het vanaf negen maanden veilig is… is ze productwaarschuwingen topic…

Maar zelf vind ik het niet relevant nou goed met zes maanden nog wel maar toen hij zeven maanden was kon ik hem al een halve liga geven en die is binnen een paar seconden weg komt geen kauwen aan te pas zo smelten die dingen in je mond…

Groente/fruit kan door de blender en groentehap prak ik nu ook met de vork, hoewel hij vanavond dan geen zin had. Brood deed ik in kleine blokjes met smeerkaas en boter, zodat hij wat soepeler naar binnen gaat en nu eet hij al zo een half bolletje uit zijn handjes als hij dat nu ook met gewoon brood deed haha.

Het komt vanzelf wel alleen met kleine stapjes het enige wat heel als eerste goed ging was de liga maar die is nu dus tijdelijk even niet te koop de tweede stap dus heb nu andere koekjes van bambix moeten halen dus hopen dat die ook goed gaan als de liga op is