Samen spelen

hihi, nu moet ik idd ook wel lachen
die dreumesen van ons (zijn 2 van de 3ling natuurlijk)
blijven echt hun eigen zin doen hahahaha.
Rico wil ook geen boekje samen lezen
voor het slapen ook niet
ik begon daarmee toen hij 6 mnd was, toen vond ie het leuk
jaaaa totdat hij dingen zelf kon,
gaat ie niet meer luisteren als ie in bed zit neeee hij gaan hard zitten springen (na zijn melk) echt met de voeten van het matras af als een bezetene en kotst me vervolgens helemaal onder. nou DAT is pas gezellig boekje lezen samen:S

heb er verder niks aan toe te voegen
Eef en Rico moeten samen maar gaan spelen
die lachen ons kei hard uit om onze verwoede pogingen waarvan zij denken: lekker interesant (not!) bekijk het maar mama!
ik ga mn eigen weg! sneu voor ons eigenlijk he…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Aaron komt de laatste tijd mij “ophalen”!
Dan pakt hij mijn vinger en trekt mij mee naar de plek waar hij wat wil hebben/doen.
S’morgens gaat hij op zijn speelmat zitten en laat dan met zijn geluid zijn aandacht trekken waardoor ik kijk en dan slaat hij op de mat zo van …“kom zitten”.
Aaron speelt graag met mij samen…altijd al gedaan…boekje lezen…samen puzzelen…duplo…autotjes spelen…samen aardappels schillen…helpen met de vaatwasser…buiten voetballen…etc.

Vanmiddag waren we op een kinderfeestje.
Hij was de jongste en de 2e jongste was bijna 3.
Daar was hij al snel mee aan het spelen…deed na wat dat jongeteje deed en op een gegeven moment lagen ze samen in de keuken plat op de grond te spelen (zonder speelgoed gewoon leuk doen samen)!
Hij kan dus wel MET een kindje samen spelen maar als er speelgoed bij komt kijken dan speelt hij in zijn eentje.

Aaron kan weer wel sinds een tijdje alleen spelen wat hij eerder niet goed kon.
Hij kan bijvoorbeeld wel een 20-30 minuten met mijn pannen spelen…trekt hij de la open en gooit er alles uit, pakt wat duplo blokken en schuift die telkens op en neer in de pannen…daar houd hij zichzelf prima mee bezig…hoef ik ook niks tegen hem te zeggen dan is hij in zijn eigen wereldje.

Eva zal (denk ik) nu gewoon even die periode hebben dat ze niet weet wat ze wil…wil ik mama erbij…ga ik bij mama op schoot…boekje, nee DAT WIL IK NIET WEG ERMEE!
Het zal wel goed komen maar ik begrijp best dat het voor jou frustrerend is en misschien zelfs het gevoel hebt dat ze jou niet wil ofzo.
Het is een fase moet je maar denken…
Ze vind jouw de allerliefste hoor!
Als jullie ergens naartoe gaan waar ze onbekend is zal ze zich acter JOUW rok verschuilen!

Succes!

Gr, Danielle

Danielle zoals jij Aaron beschrijft zo gaat het bij ons ook. Jack heeft het ook een tijdje gehad dat meetrekken. Nu niet meer zo.
Speelt nu graag op zichzelf en dan hoef ik ook niets tegen hem te zeggen want dan lijkt hij zo in zijn eigen wereldje dat hij toch niet reageert…Raar vind ik dat soms.
Samen spelen doet hij dus ook met dat neefje, maar op de manier wat jij zegt. Wel steeds meer met speelgoed erbij, maar het is toch vooral naast elkaar spelen en natuurlijk nog niet echt met elkaar als in een rollenspel of wat dan ook.

Enne boekjes lezen is hier ook geen topper hoor. Af en toe pakt hij iets wat hem leuk lijkt. Een boek met schuifjes met daarachter voertuigen is erg in trek momenteel. Maar echt voorlezen kan ik ook vergeten…

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Jesse wil altijd graag samen spelen. Hij haalt een boekje en geeft het aan mij en kruipt dan op schoot. Of samen met autootjes spelen. Ik vind juist dat hij soms wel wat meer alleen kan spelen. Volgens mij gaat dat wel goed komen hoor. Als ze behoefte eraan heeft konmt ze vanzelf wel.

liefs

Morgan moet der bui hebben. Ik merk meestal aan haar wel of ze alleen wil spelen of samen. Morgan kan wel overrollen met de bal en dat vind ze dan ook wel heel leuk, boekje lezen is meestal plaatjes kijken maar dat kan een eigen boekje zijn, maar ook net zo goed een reclamefolder. maar het kan ook zijn dat ze heel druk in der eentje met der poppen en knuffels bezig is. Dan hoor ik haar hele verhalen vertellen tegen ze. Of ze staat ineens midden in de kamer te dansen, al vind ze dat wel heel leuk als je met haar mee danst. Maar het is maar net hoe haar bui is.

Groetjes,

Michèle

Hoe Michele Morgan beschrijft, zo is Nora ook wel. Ze kan heerlijk alleen spelen en dansen en doen, en soms vindt ze het heel fijn als ik meedoe, andere keren moet ze er niets van hebben, heeft ze haar eigen plan en moet ik me er niet bemoeien. Alleen leest Nora eigenlijk altijd wel graag samen een boekje.

Wat Nora nu heel leuk vindt om samen te doen is alles in het gezicht benoemen en aanraken. Sinds een week is dat zonder af en toe uit enthousaisme te gaan slaan. (gebeurde nogal regelmatig en we hebben toen elke keer het ‘spel’ afgekapt en haar op de grond gezet) Ze vind het helemaal geweldig en je bent dat echt samen bezig. Verder komt ze niet meer bij met drukke spelletje, beetje stoeien op de bank of het bed met zoveel mogelijk herhaling van acties, bijvoorbeeld elke keer haar omgooien weer overeind helpen, of dat ze ons 'kietelt’en wij dan raar gaan lachen, ze komt dan echt niet meer bij. Noor is fysiek heel druk, houdt van rennen dansen, iets wat op springen lijkt, klimmen en gooien.

Als ik jou over Eef hoor, heeft zij dat ook wel. dus wie weet is zij ook meer te porren voor het ruigere werk…?? ff lekker gek doen met zn allen…

Lilypie Second Birthday tickers

ja…het kan best zo zijn dat jullie meiden wat meer äctie" spellen willen doen dan alleen puzzeltjes en poppetjes!
Er zijn toch ook meiden die liever voetballen en ijshocky spelen dan gaan turnen?!?!

Kijk naar mij…heb altijd gevoetbald en aan fietscross gedaan, terwijl mijn zus op erobic zat GADVERDAMME!..moest er niet aan denken…gaf mij maar actie!

Ik wil dus zeggen…probeer eens wat ruigers met jullie meiden…misschien gieren ze het wel uit van het lachen…en eens paardje rijden op jullie rug!

Misschien helpt het iets.

Gr, Danielle

Hier het de andere kant, Dylano wil het liefste de hele dag met ons spelen Maar kan af en toe wel even alleen bezig zijn. Wel op zijn manier spelen dus boekje wegsmijten enzo

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Eva houdt inderdaad vooral van wilde spelletjes! Ze vindt het bijvoorbeeld geweldig als ze bij papa op schoot mag en als ze dan als een raket omhoog gaat. Als hij aftelt, zit ze al met grote spannende ogen te kijken. Verder vindt ze het leuk als ik met haar vlieg en dus, wat ik in dat andere topic genoemd heb, allerlei gekke spelletjes, zoals dat ‘stroom-geef-spel’. Ze vindt het ook leuker om met blokken te gooien, dan om ermee te bouwen en haar babypop smijt ze ook weg. Dat vindt ze leuk. Vanmiddag zaten we wél samen te spelen. Ze gaf mij blokjes en ik zei steeds ‘dank je Eva’. Dan gooide ik ze in haar boodschappenmandje. Vond ze leuk. Daarna pakte ze de blokken zelf op, gooide ze in een doos en hield heel stoer de doos als een gewichtheffer boven haar hoofd. Tot ze voorover viel, toen was het keihard huilen en heb ik haar getroost. Het was zo zielig, want ze schrok heel erg en trilde helemaal. Tja, wilde spelletjes lopen soms wild af! Misschien houdt ze later ook wel van voetballen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Samen spelen, dat doet Seth het liefst! Dan wel op zijn manier.

Hij vindt het wel heerlijk om bij mij op schoot te zitten en boekjes te lezen/kijken. Hij slaat de bladzijden om en wijst dingen aan, en ik benoem het, en bij dieren maak ik het geluid erbij (vindt hij helemaal geweldig!).
Ook hebben we een boekje: de straat van muis, die je helemaal uit kan vouwen over de grond en dan alle deurtjes open doen. Heel leuk, samen over de grond kuipen langs het boek.

Verder houdt hij ook erg van wilde spelletjes, in de lucht gegooit worden, kietelen, in zijn wang happen en dat soort dingen.
Hij daagt zijn papa ook altijd uit als hij uit zijn werk komt: Dan kijkt hij naar hem, kruipt heel hard weg, kijkt nog een keer om en gaat onder de tafel zitten. En dan moet papa erachteraan om hem te pakken.

Verder dansen we samen, bouwen torens, en ik geef hem blokjes aan, en hij doet ze in de gaatjes enz…

Hopelijk wil Eva ook hier iets van!
Liefs, Anne

Ik vind het juist lastig dat Jurian niet zelf kan spelen… altijd komt hij achter mij aan. Overal waar ik ben wil hij zijn… wat ik ook doe… duplo / blokken / boekjes … als ik wegloop laat hij het ook in de steek… Tja wat dan??

Jada speelt wel “samen” maar dit houd vaak in dat ze kinderen die wat ouder zijn uit de buurt rondkommandeerd en heel hard gaat schreeuwen als ze haar zin niet krijgt! hahahahahah Maar aangezien de meeste kids waar ze mee speelt al ouder zijn vinden zij Jada nog wel een baby dus komt ze met veel dingen weg! Ik merk wel nu ze beter kan praten en echt zinnen met 3 woorden zegt dat ze beter kan aangeven wat ze wil! Das wel heel fijn! ook voor de andere kids. Maar meestal is ze de “master distroyer” ze vernietigd alles in haar pad, als de andere kids een zandkasteel hebben geboud komt zijn het vernietigen! Tja

Noah heeft wel een periode gehad dat hij alleen maar met mij of Chris wou spelen, maar nu hij er een boel autootjes bij heeft, speelt ie heerlijk alleen met zijn auto`s.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Tim speelt het liefst alleen. Hij kan zich heel goed zelf vermaken. Hij pakt speelgoed wat hij leuk vind en gaat daar mee spelen. Als hij daarmee klaar is dan pakt hij zelf iets anders en gaat daarmee spelen. Erg makkelijk, want ik kan dan ook mijn eigen gang gaan. Het enige wat hij leuk vind om samen te doen is een boekje lezen. Dan staat hij ineens bij me met een boekje en dan gaan we samen boekje lezen. Maar meestal is dat een paar minuten en dan wil hij weer van mijn schoot af. Zijn garage, auto’s en duplo zijn hier wel erg favoriet. Mijn man of ik bouwen wel eens een toren en dan staat hij ernaar te kijken. En als hij af is gooit hij hem om. Het lieft bouwt hij gewoon zelf een toren. Af en toe komt hij eens bij ons en laat vol trots een auto zien. En daarna loopt hij weer weg om te spelen.

Op mijn vrije dagen en in het weekend gaan we altijd wel met hem naar buiten. Lekker stuk wandelen, naar de kinderboerderij, de speeltuin, fietsen o.i.d. Dat zijn echt onze dingen met Tim. Thuis speelt hij gewoon het liefst alleen. Natuurlijk kunnen we wel bij hem gaan zitten, maar hij gaat zelf helemaal op in zijn speelgoed en speelt en doet waar hij op dat moment zin in heeft.

Hihi en hij vind wilde spelletjes en lekker gek doen ook erg leuk. Maar dat vinden alle kindjes volgens mij. Vliegen door de lucht en dat soort dingen vind hij schitterend. Moet dan echt heel hard lachen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@mini-boy, zo is Dylano ook hoor die blijft echt niet in de kamer als ik naar de keuken ga Soms zit hij lief te spelen en dan stel ik mijn toiletbezoek maar even uit

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Leuk om te zien, dat die karaktertjes zich steeds meer gaan vormen en dat het ene kind echt totaal andere behoeften en voorkeuren heeft dan de volgende! Veel dingen en periodes kun je wel redelijk een lijn in trekken die bij iedereen hetzelfde is, maar zoals spelen is dan weer zo persoonlijk hoe ze daarmee omgaan en wat ze fijn vinden! Zo kan je dus als tweede kind alles weer helemal opnieuw moeten leren en aanpakken omdat het totaal anders is dan de eerste! Denk je net dat je het wel een beetje weet…

Nou ja, ik wilde het even kwijt, deze verhalen lezend!

Geen kind is idd met elkaar te vergelijken Liske. Zo heeft mijn vriendin 2 kindjes die 2,3 jaar schelen en verder een wereld van verschil zijn. Wat de een goed kan doet de ander slecht en andersom. De een speelt het liefst alleen, de ander was snel verveeld de een at slecht en sliep goed en de ander sliep slecht en at weer goed. Dus ook al heb je al een kindje het kan best zo zijn dat de 2e weer heel anders is. En je dingen meemaakt die je bij de eerste niet hebt meegemaakt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Gister was ik het zo beu… je gaat gewoon tegen de dagen met Jurian alleen thuis op zien. Dan denk ik… ik wil hier weg de hort op… maar dat is ook niet altijd goed… Dus ik gisteravond heel de avond bezig geweest met alle laatste dozen opruimen van de verhuizing etc. Kwam ik nog een doos met nieuw/oud speelgoed tegen.

Ik de boxkleed omgewisseld met een ander / speelgoed verwisseld etc. En… hij heeft vanmorgen lief gespeeld… dan ben je wel weer even echt een moeder die geniet!

Ps Jurian kan er niet altijd wat aan doen hoor dat ik er tegenop zie dat heeft ook met mijn hormonen en gesteldheid van het lichaam te maken

Wat super dat hij vanmorgen weer lief gespeeld heeft mini-boy.

Goede zet dus dat nieuwe speelgoed

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh, maar ik vind de dagen af en toe ook best lang duren hoor. Gisteren was het zo vies druilerig buiten. We waren gaan zwemmen en ‘al’ om half 11 terug. Dan is een dag best lang! 's Middags hebben we gespeeld samen en zijn we boodschappen gaan doen en toen ging het best vlug. Ik laat Eva nu lekker scharrelen en nu geeft ze ook vaak blokjes aan mij. Ze schijnt graag met verf en klei te spelen, volgens het kdv, dus dat gaan we hier ook proberen. Wel alleen met mij erbij natuurlijk! Ik ben benieuwd. We moeten even door deze fase heen denk ik, dat ze zichzelf wat in de weg lijken te zitten. Komt vanzelf goed. Maar soms verveel ik me ook best even hoor en denk ik: ‘Wat gaan we nu doen? Het is pas 14.15 uur!’

Groetjes Rainbow, trotse mama