Samen spelen

Gister was ik het zo beu… je gaat gewoon tegen de dagen met Jurian alleen thuis op zien. Dan denk ik… ik wil hier weg de hort op… maar dat is ook niet altijd goed… Dus ik gisteravond heel de avond bezig geweest met alle laatste dozen opruimen van de verhuizing etc. Kwam ik nog een doos met nieuw/oud speelgoed tegen.

Ik de boxkleed omgewisseld met een ander / speelgoed verwisseld etc. En… hij heeft vanmorgen lief gespeeld… dan ben je wel weer even echt een moeder die geniet!

Ps Jurian kan er niet altijd wat aan doen hoor dat ik er tegenop zie dat heeft ook met mijn hormonen en gesteldheid van het lichaam te maken

Wat super dat hij vanmorgen weer lief gespeeld heeft mini-boy.

Goede zet dus dat nieuwe speelgoed

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh, maar ik vind de dagen af en toe ook best lang duren hoor. Gisteren was het zo vies druilerig buiten. We waren gaan zwemmen en ‘al’ om half 11 terug. Dan is een dag best lang! 's Middags hebben we gespeeld samen en zijn we boodschappen gaan doen en toen ging het best vlug. Ik laat Eva nu lekker scharrelen en nu geeft ze ook vaak blokjes aan mij. Ze schijnt graag met verf en klei te spelen, volgens het kdv, dus dat gaan we hier ook proberen. Wel alleen met mij erbij natuurlijk! Ik ben benieuwd. We moeten even door deze fase heen denk ik, dat ze zichzelf wat in de weg lijken te zitten. Komt vanzelf goed. Maar soms verveel ik me ook best even hoor en denk ik: ‘Wat gaan we nu doen? Het is pas 14.15 uur!’

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mag eva al verven en kleien op het kdv??? Morgan mag dat nog niet met het oog op het opeten ervan

Groetjes,

Michèle

Nora is op het KDV ook al best een tijd aan het verven (kleien weet ik niet) dus voor thuis ook vingerverf gekocht en ze vindt het heel leuk, wel maar voor een kwartiertje ofzo, maar toch. Mooi schort met mouwen aan en gaan! We hebben al een par kunstwerkjes staan, echt een aanrader.

Nora vermaakt zich ook erg goed met muziekjes, dansen enzo, misschien ook een idee? Ik ben over het algemeen maar 1 dag in de week alleen met haar thuis, dus misschien dat ik daarom nooit het idee heb dat de dag zo lang duurt… Meestal ook wel iets gepland of ik ga lopend wat boodschappen doen.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ben niet zo’n voorstander van verf nog omdat morgan alles maar dan ook alles in der haar smeert. Ze komt ook regelmatig thuis met restjes smeerkaas en appelstroop. Ze proberen het er wel zo goed mogelijk uit te wassen, maar ja ze kunnen haar moeilijk in der blote bips onder de kraan in ze keuken zetten…

Groetjes,

Michèle

Ik geloof niet dat verf en kleien hier ook al zou werken. Maar kan het allicht proberen zucht waar zou het allemaal terecht komen hahahahaha.Zetten jullie ze dan in de kinderstoel of in een stoeltje aan een klein tafeltje?

Dammm weet helemaal niet meer hoe ik dat met Madelon deed. (wordt echt oud )

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik zou morgan in der stoel zetten aan der tafeltje. Haar kinderstoel kun je ombouwen. Anders loopt ze weg en zit het overal.

Enne weet madelon het ook niet meer ???

Groetjes,

Michèle

Wel heel leuk, verven en kleien!
Maar ik wacht daar ook nog maar even mee.
Seth stopt namelijk alles in zijn mond… En anders gooit hij het op de grond als hij in zijn stoel zit.
Wel maak ik af en toe een ‘tekening’ met hem, met kleurpotloden, maar dat is ook maar 5 minuten leuk.

Liefs, Anne

Lijkt me ook zo leuk om te gaan verven. Op de creche vindt Nick het geweldig en kan hij heel geconcentreerd verven. Wacht ik liever nog mee tot hij wat ouder is. En dan gelijk een kliedershirt aantrekken want ik denk dat het een enorme kliederzooi zal worden…
Maar thuis maken we alleen nog maar “tekeningen” met dikke potloden. Vindt ie ook leuk maar inderdaad voor een paar minuten…

Groetjes Bianca

Ja, ik doe Nora dan in haar stoel, daar kun je een tafeltje aanschuiven en dan zit ze lekker te kliederen. Moet er wel echt bij blijven zitten om het in goed banen te leiden, want binnen de kortste keren is heel de kamer paars! Wat dat betreft jhandiger als je met zn tweetjes bent, maar in je eentje (1 ouder dan… ) kan het wel, voor die kleintjes een leuke afwisseling. Nora kijkt nu vaak met bewondering naar haar eigen stukjes kunst!

Wij doen hier aan plakken, schilderen, tekenen, kleien (das nog niet zo gewild) maar vooral schilderen is haar favoriet. Verder hebben we wasco, stiften, kleurpotloden etc! wat trouwens ook een succes is hier is; dingen zoeken buiten, zoals bladeren en dan met een plakstift op papier plakken, hahahah vind ze geweldig, zo probeer ik nu ook kleuren te oefenen!

Ik heb bij de HEMA klei en verf gekocht en meteen een kliederschort! Er stond duidelijk een tekentje op ‘niet van 0-3’, maar ach…Ik ging vanochtend met Eva aan de slag. We hadden 8 rolletjes boetseerklei in leuke kleuren. Ik moest ze meteen allemaal openmaken. Eva at direct de bruine klontjes op, dus dat was meteen graaien geblazen. Ze kneep wel wat in de hompjes, maar wist niet echt wat ze ermee moest. Ik maakte balletjes en zij gooide ze in de emmer. Dat vond ze leuk. Ik leefde me helemaal uit! Ik rolde slangetjes en kneed balletjes en ogen. Ik vond het geweldig! Ik maakte zelfs een bruine DROL! Eva genoot er ook wel van, op haar manier. Ze vond het vooral leuk om met haar vinger in de klei te drukken. Ze wilde wel vaak alles opeten, dus je moet wel veel in de gaten houden en er echt bij blijven.

Dat verven heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik haar dan in de kinderstoel zet, waarvan je het onderstel kunt omtoveren in een tafeltje. Het is vingerverf. Ik weet nu al dat ze daar ook aan gaat likken, dat is minder. Ik ga het wel proberen. De klei is voor herhaling vatbaar, al is het maar dat mama weer leuke dingen kan maken, zoals drollen en gele slangen! SSSSSS deed ik toen de slang af was en Eva deed ook SSSSSSS. Het was toch een leuk creatief kwartiertje!

Groetjes Rainbow, trotse mama