Ik heb bij de HEMA klei en verf gekocht en meteen een kliederschort! Er stond duidelijk een tekentje op ‘niet van 0-3’, maar ach…Ik ging vanochtend met Eva aan de slag. We hadden 8 rolletjes boetseerklei in leuke kleuren. Ik moest ze meteen allemaal openmaken. Eva at direct de bruine klontjes op, dus dat was meteen graaien geblazen. Ze kneep wel wat in de hompjes, maar wist niet echt wat ze ermee moest. Ik maakte balletjes en zij gooide ze in de emmer. Dat vond ze leuk. Ik leefde me helemaal uit!
Ik rolde slangetjes en kneed balletjes en ogen. Ik vond het geweldig!
Ik maakte zelfs een bruine DROL!
Eva genoot er ook wel van, op haar manier. Ze vond het vooral leuk om met haar vinger in de klei te drukken. Ze wilde wel vaak alles opeten, dus je moet wel veel in de gaten houden en er echt bij blijven.
Dat verven heb ik nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik haar dan in de kinderstoel zet, waarvan je het onderstel kunt omtoveren in een tafeltje. Het is vingerverf. Ik weet nu al dat ze daar ook aan gaat likken, dat is minder. Ik ga het wel proberen. De klei is voor herhaling vatbaar, al is het maar dat mama weer leuke dingen kan maken, zoals drollen en gele slangen! SSSSSS deed ik toen de slang af was en Eva deed ook SSSSSSS. Het was toch een leuk creatief kwartiertje!
Groetjes Rainbow, trotse mama