Ik heb het net ook in een ander topic genoemd, maar…wat verstaan jullie onder ‘samen spelen’? Ik bedoel, bij ons gaat dat zo:
Ik pak een boekje, want het lijkt me gezellig om samen met Eva te lezen. Zij graait het boekje uit mijn hand voor ik twee plaatjes heb kunnen benoemen. Ze smijt het boekje weg en vraagt (door te wijzen) om een ander speelgoedje. Dat geeft ze me dan en dan zeg ik: ‘Vind je dat leuk om mee te spelen?’ en dan probeer ik bv de bal over te rollen. Daar reageert ze ook niet echt op. Ze heeft prachtige blokken die ze leuk vindt, maar alleen om ze tegen elkaar te kletsen. Ik vind het leuk om een toren te bouwen en zet dan een paar blokken mooi op elkaar. Als ik dan een nieuw blokje pak en de toren dus ‘loslaat’, zwaait Eva hem in 1x om. Zelf bouwen kan ze niet. Gisteren waren de Baby Borns in 't Kruidvat in de aanbieding. Het is geen echte nog, maar een Baby Born met een zacht lijfje, die in een reiswieg ligt. Ik vond 'm zelf zo leuk en kocht 'm dus. Eva is dan alleen geïnteresseerd in het dekentje in de reiswieg en heeft geen zin om met mij of papa met de pop te spelen. Ik wil ook weleens met haar en de boerderij spelen, dan benoem ik de dieren enzo. Maar geen reactie. Zij pakt de beesten op en duwt ze zonder er verder naar te kijken bv in een doosje, om ze er dan 5x in en uit te doen. Tja, wat moet ik dan met haar doen?
Het lijkt erop dat ze dus het liefst alleen speelt. Dat vind ik ook prima, maar ik vind het ook wel leuk om eens samen iets te doen. We wandelen wel en zwemmen samen, maar echt spelen lukt dus niet. Hoe doen jullie dat? Op het moment heb ik een beetje het gevoel dat ik wel energie in Eva steek, maar dat niet terugkomt zeg maar. Dat ik voor haar nu alleen maar ‘die vrouw ben waarvan ze niks mag’. Terwijl wij best makkelijk zijn, maar ja, ze moet dingen wel leren. Ze zit nu gewoon in een puberfase en daarbij komt ook de drukte van het verhuizen en de rommel in huis. Maar op dit moment vind ik het contact met Eva niet altijd leuk. En voel ik me daar schuldig over, want ik WIL haar wel veel aandacht geven en doe dat ook, maar niet 100 uur per dag bij wijze van. En als ze die aandacht krijgt, negeert ze MIJ vaak weer?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 17 Jan 2010 20:04:45