's ochtends spelen in bed

Lieve moeders,

Even een vraagje: Nora is de laatste tijd best weer vroeg wakker en wil dan om een of 6, kwart over 6 ook niet meer slapen. Ik vind dat, zeker in het weekend eigenlijk te vroeg om eruit te gaan. Nou heb ik haar vanochtend toen het weer 6 uur was een boek in bed gegeven en ik kon zomaar nog een uurtje blijven liggen!

Het lijkt mij wel handig voor de hele vroege ochtenden, Nora was er ook tevreden mee, wat vinden jullie hiervan? Zijn er nog opvoedkundige bezwaren? Bijvoorbeeld een bed is om te slapen, niet om te spelen ofzo? Ben benieuwd naar jullie mening.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Als ze verder gewoon goed slaapt in der bed lijkt me dat geen probleem toch? Morgan was om 7 wakker en ik hoor haar dan nog een uur kletsen met der beesten en nu tegen Dora die op der deur zit en na een uurtje roept ze me echt en dan is het ook mamma uit. Dan weet ik dat het mooi geweest is helaas.

Groetjes,

Michèle

Ja, op haar knuffels is helaas uitgekeken, geen gespreksonderwerpen meer, denk ik! Zijn wel goed genoeg om mee in slaap te vallen gelukkig.

Verder slaapt ze goed in haar bedje, geen probleem. Ik vond het wel een uitvinding eigenlijk…

liefs

Dan lekker zo houden als jij er nog een uurtje door kan slapen

Groetjes,

Michèle

Ja toch!

Pakken wat je pakken kan aan slaap.

Vannacht slapen we in scheveningen in het huis van mn schoonmoeder. Zij past hier dan op, dus morgen sowieso uitslapen. Mag ook wel, want het wordt een latertje ben ik bang…

liefs

Zolang ze niet heel duidelijk maakt dat ze eruit wil en ze is tevreden met het boekje, prima toch? Ik zie geen bezwaren.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ooh nou een bed is vooral om tot rust te komen, als ze dat met een boekje ook prettig vinden waarom niet? doe ik s’middags ook wel is als hij niet wil slapen
tja mama heeft ook even haar rust momentje nodig dus dan maar in bed rustig een boekje kijken.

Rico speelt hoe dan ook s’ochtends in bed met zijn knuffels. Best fijn watn dan wordt ik na half 9 vaak pas wakker… dit is trouwens sinds 2 weken, voor die tijd was hij rond half 6 wakker

Lekker laten keuvelen in bed. Ik zie weinig verschil in spelen met de knuffels in bed of met een boekje dat je haar geeft En met knuffels spelen is geen probleem, dus een boekje ook niet

Misschien kun je 's avonds voor je naar bed gaat een boekje of wat anders (dat niet gevaarlijk is in bed) ofzo op haar voeteneind leggen zodat ze die zelf kan pakken als ze wakker is? Dan hoef je er ook niet naar toe en slaap je misschien nog even door voor zij je roept.

Heel toevallig hebben wij dit vanochtend ook toegepast
Seth is steeds vroeg wakker als ik uit mag slapen en als ik er vroeg uit moet, dan slaapt hij ineens tot over zevenen…:S

Maargoed vanochtend om 6 uur dacht ik: mooi, dat je er nog niet uit gaat!
Dus heb hem ook 2 boekjes en 2 autootjes gegeven, en hij heeft zich nog even vermaakt (niet lang, maar ik kon even wakker worden), daarna heeft hij op onze kamer verder gespeeld.

Gewoon doen dus!
Liefs, Anne

Niks mis mee toch dat je haar lekker zelf in bed laat spelen met een boekje? Kijk, als ze nou elke ochtend om 5 uur wakker werd en ze ging dan al zitten spelen, da’s niet tof en niet goed, maar zoals je het nu doet lijkt het geen probleem.

Ze moet alleen wel het verschil leren tussen “spelen in bed” en “spelen in bed”.

Dus wel duidelijk uit proberen te leggen (ze snappen meer dan je denkt) dat het alleen de bedoeling is als ze vanaf een bepaalde tijd in de ochtend wakker is en als ze 's nachts wakker wordt en mama of papa zegt dat ze nog lekker even moet gaan slapen dat ze dan ook niet moet zeuren dat ze toch wil lezen.

Groetekes, Sje

Mijn schoonzusje legt voordat ze zelf op bed gaat bij haar kindje een boekje op het voetenend van het bed. Als haar kindje dan s’morgens wakker wordt kan hij zelf zijn boekje pakken. Dan hoeft mama niet uit bed

Onze meid is nu 14 maand en s’morgens idd ook rond 6en wakker. Als ik moet werken vind ik dat geen probleem. Maar op de dagen dat ik vrij ben heb ik soms wel eens iets van nu al. Gelukkig kan onze meid zich in bed nog prima vermaken met de knuffels. Dus wordt de hele nacht ff geevalueerd met haar knuffels en haar speen. Klinkt zo leuk!
Soms speelt ze een kwartier maar het is ook wel eens wat langer. Kan mama nog ff wakker worden voordat de dag begint.

Liefs

Dylano is de laatste paar dagen ook weer vroeg wakker ( 6 uur) en dan ga ik hem ff goed leggen en kijken of hij zijn tutten nog heeft en dan ga ik weer. Hij gaat dan meestal in de weer met zijn knuffels en ik slaap nog ff door. Dylano houd dat gerust anderhalf uur vol. Lijkt voor hem een soort van wakker worden.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Om eerlijk te zijn… het druist wel tegen mijn gevoel in … Bij ons is het nl wel een bed om te slapen en niet om te spelen oid. Lezen is dat misschien nog tot daar aan toe … maar momenteel in deze pp fase zou ik er nog heel niet aan durven te beginnen… is denk het hek zo van de dam. Maar als jullie meiske het wel goed doet en het begrijpt waarom niet? Volg ook hierin je eigen gevoel, zelf boek lezen op bed is soms ook wel lekker

Ik snap jou ook miniboy maar idd voor het ene kind wil het werken, maar dat betekend niet dat het ook werkt voor een ander kind.
Ik merk dat Rico het heel fijn vind om in zijn bedje wat te spelen.
of een boekje te kijken o.i.d hij voelt zich daar fijn, en komt tot zichzelf.
vind dat heel belangrijk.
eigenlijk…moet ik eerlijk bekennen dat sinds we dat doen hij s’ochtends veel langer slaapt ik leg een boekje langs zijn bed (die pakt hij s’ochtends zelf) het is niet een met papieren blz, is gewoon van dat spul wat niet kapot kan en wat niet schadelijk is. de eerste dagen werd hij nog wel vroeg wakker (5 uur half 6) maar op den duur ging hij dan wat lezen in dat boekje ofja haha lezen
en nu kom ik s’ochtends tussen half 9 en 9 uur op zijn kamertje en heeft hij dat boekje nog niet aangeraakt, hij slaapt gewoon zolang.
zijn bedje is echt zijn veilige basis. een rustplekje, en zolang hij het heerlijk vind, ben ik het er wel mee eens

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou ik vind het niet zo gek hoor dat je zelf nog niet met de kleine naar de woonkamer wilt gaan om 6 uur s’morgens op je vrije dag, dat deed ik eerst wel altijd maar sinds de laatste tijd dat ik Dion knuffels in bed heb gegeven gaat hij ook spelen als hij wakker wordt en kan ik nog even een half uurtje blijven liggen (ik haal hem nu niet meer vóór 6.30 uit bed)
Natuurlijk is een bed om in te slapen en niet om in te spelen of je kind voor straf in bed leggen maar als ze lekker de nacht hebben doorgeslapen kan je het zien als een ritueel een rustig begin van de dag zeg maar, je kindje vind het ook plezierig anders zou ze het wel op een brullen zetten als je de kamer weer uitloopt als je haar boekje hebt gegeven.

ik vind het allemaal super ideeën maar damian ligt in een groot bed en staat wanneer hij wakker is naast mijn bed en begint gelijk vol energie aan de dekens te trekken dat hij met mama naar beneden wilt.Meestal is dit rond een uurtje of 7 Heeft iemand hier nog ideetjes voor.haha ik niet namelijk en zal het vast zeggen ik ga hem niet opsluiten op zijn kamer…

Nou, de meeste meningen komen overeen met de mijne, lees ik. Ik doe het ook alleen in het weekend en als ze dan achterlijk vroeg wakker is. Dat gaat ook in vlagen. 7 uur vind ik redelijk. Dan ga ik wel naar beneden, zelfs in het weekend, maar veel vroeger wil ik haar ook niet aanleren. Dan hoorje gewoon nog in je bedje te liggen, en mamma ook!

Sinds zaterdag is het niet meer voorgekomen. Gister slipe mn schoonmoeder bij ons in huis en wij in haar huis. We zijn lekker naar The Hague Jazz geweest, was echt helemaal geweldig! En wij konden allebei uitslapen de volgende ochtend!

Nora was wel vroeg wakker, maar bij oma mocht ze nog even in bed, dus dat was ook helemaal ok. Bij ons zit dat er meestal niet in, maar bij oma is het allemaal weer net wat anders. Moet kunnen, vind ik,

Vanochtend was het half 7, maar ik moet ook weer aan het werk, dus dat was ook gewoon goed. Tis dus niet een dagelijks verhaal, maar voor in het weekend als ze zo vroeg is, ga ik haar gewoon een boekje erbij geven.

liefs

heihei moeders…

ooooh wat hebben wij een geluk met onze manneke… die hoor je gewoon smorgens noooit… ( alleen als hij zijn luier vol heb… :open_mouth: ) zo is het altijd half 10 dat ik wakker schrikt… soms wel vervelend heb je toch een stukkie van je dag kwijt… mn vermoeden is ook dat hij gewoon lekker in zn bedje aan het spelen is… en hele verhalen vertellen tegen zn schaapje… *heerlijk toch? *

[img]http://b2.lilypie.com/G9VMp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

half 10! wow, zo lang heb ik niet meer geslapen vanaf dat mijn dochtertje geboren is! half 8 mag ik in mijn handjes klappen en als ik pech heb 5:30! geniet er maar van!

Half tien is bij mij alleen als pappa al naar beneden is of als ze bij oma logeerd Anders is het half acht dat we eruit gaan maar meestal is ze om 7.00 al wakker. En als ik pech heb eerder. Een enkele keer is het 8.00 dat ze wakker wordt.

Groetjes,

Michèle