Amy is nog geen 2 week oud, maar toch nu al mijn eerste vraag hier
Het is heel typisch maar toen de kraamverzorgster er nog was sliep Amy 's nachts keurig van voeding tot voeding in haar eigen bedje. Nu wil ze ineens absoluut niet meer in haar eigen bedje slapen… Ik voed haar 's nachts rechtop zodat ik niet in slaap val en haar rustig terug kan leggen zodra ze klaar is. Er is trouwens helemaal niks anders aan het bedje sinds de kraamverzorgster weg is. Maar tijdens de borstvoeding valt Amy in slaap en als ze dan los laat en ik leg haar terug in haar eigen bedje dan is ze klaarwakker zodra ze het matras raakt Ik word er een beetje simpel van. Ik heb er op zich niet veel op tegen als ze bij me slaapt, want ik geloof zeker weten dat het moederinstinct je wakker maakt als er wat mis gaat. Daarnaast heeft Sylvie de eerste 4 weken bij ons in bed geslapen…
Maar ten eerste slaap ik zelf veel minder diep als Amy bij me ligt en ten tweede krijg ik op een gegeven moment pijn in mijn arm omdat ik er heel lang op dezelfde manier op slaap en ten laatste wil ik gewoon graag tegen mijn vriend aan kunnen liggen omdat we overdag nu al zo weinig tijd hebben om te knuffelen met 2 kids
We hebben echt alles al geprobeerd. Van tevoren een kruik er in om het bedje warm te maken, een doekje ofzo die ik de hele dag bij me heb gehad bij haar leggen, ze ligt ingebakerd in de woombie (en ook zonder de woombie al geprobeerd), een extra deken er over, een deken minder…
We weten het echt niet meer…
De wijkverpleegkundige zei laat haar maar eens 10-15 min huilen, maar wij zitten met Sylvie. Ik wil absoluut niet dat zij 's nachts van Amy wakker word (tot nu toe 1 keer gebeurd). Nu al helemaal niet omdat Sylvie hartstikke verkouden is en daarom dus haar rust keihard nodig heeft!
Typisch is dat als ze 's ochtends rond 8 uur haar voeding heeft gehad ze zonder problemen in haar bedje gaat slapen!
Tips, adviezen? Word er zo onzeker van dat het me niet lukt!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Gewijzigd door - goudvisje20 op 22 Oct 2011 11:58:10