Hallo allemaal, ik heb al eens eerder een artikel geplaatst in dit forum en dat heeft me toen heel erg geholpen. Ik dacht laat ik het nog eens proberen. Onze dochter is nu bijna 13 maanden en ze heeft moeite om 's nachts door te slapen.
Ons dagschema ziet er als volgt uit:
's Morgens rond 07:30 wordt ze wakker, verschonen en meteen een lekkere fles van 210cc. Daarna gaat ze lekker spelen. Ze kan zich zelf ongeveer 2 uurtjes vermaken en dan begint de vermoeidheid toe te slaan.
Dan geven we haar een beker melk die ze bijna helemaal leeg drinkt. Dan proberen we haar tussen 10:00 en 10:30 op bed te leggen. Ze wil dan niet slapen en na 10 minuten begint ze heel hard te huilen.
Dan halen we haar weer uit bed en moeten wij haar vermaken, want zelf kan ze zich niet meer vermaken, waarschijnlijk door de vermoeidheid.
Dan gaan we om 12:00 eten. Ze krijgt een boterhammetje, soms nog een beetje soep en een fruithapje. Dan gaat ze rond 13:00 naar bed en slaapt ze tot ongeveer 15:00 - 15:30. Als ze wakker wordt dan halen we haar uit bedje en vermaakt ze zich zelf weer tot het avondeten tussen 17:00 en 17:30. Na het eten gaat ze standaard altijd in bad of onder de douche met papa of mama en na het douchen krijgt ze een fles met ongeveer 210 cc pap. Dit drinkt ze meestal helemaal leeg en dan leggen we haar op bed rond 19:00 - 19:30.
We hopen dan dat ze de hele nacht doorslaapt. Helaas tussen 22:00 en 23:00 wordt ze wakker, klaarwakker. Om 0:00 na een fles melk gaat ze weer naar bed, dan wordt ze om 03:30 wakker. Ze slaapt dan weer rond 04:30, maar wordt dan weer rond 07:30 wakker.
Heel verhaal, maar mijn vraag is of iemand tips heeft om ze door te kunnen laten slapen van 19:00 tot de volgende ochtend 06:00 - 07:00 of moeten we gewoon door deze fase heen? Ik ben benieuwd, alvast bedankt!